Kit TentLabs CD-speler

Started by Shorty, September 22, 2006, 16:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Marc Heijligers on October 18, 2006, 17:09:34
Spionage foto, van buiten het raam genomen... O0

Zal hij blij mee zijn... :-X :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Quote from: Pjotr27 on October 18, 2006, 16:59:38
En de Tentlabs al binnen?

Nee, ik ben bij Guido langs geweest met mijn Unico ;D

Ik heb een hele goede indruk gekregen van de Tentlab. Ik moest wel even wennen aan de directe opstelling in het lab van Guido :o
Maar de verschillen zijn goed te horen. De Tentlab is erg ruimtelijk en zet "de boel" goed weg. Een heerlijke speler in ieder geval.

Het gaat een vervolg krijgen. Maar ik weet nog niet welke. :P
Van de ene kant kan ik mijn Unico opwaarderen met een nieuwe klok en misschien wat verbetering in de voeding maar Guido kent de Unico niet goed genoeg om op voorhand hetresultaat te kunnen aangeven.
Maar half november komt de Tentlab cd speler op de markt en ga ik verder luisteren maar dan thuis ;D

Waarschijnlijk maakt hij dan ook een gebalanceerde uitgave zodat ik ook gebalanceerd kan vergelijken met de Unico.

Allom een uiterst plezierige luistersessie bij Guido en tevens vehelderend. De speler is erg goed maar ik moet hem toch ook in de thuis situatie horen 8)

Wordt vervolgd dus ;D

Bij deze bedank ik ook Guido voor de gastvrijheid en eerlijkheid in zijn antwoorden. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on October 18, 2006, 17:39:28
Waarschijnlijk maakt hij dan ook een gebalanceerde uitgave zodat ik ook gebalanceerd kan vergelijken met de Unico.

Is de speler dan wel dual differential of moet hij een extra balanced driver plaatsen? In het laatste gevel verlies je dan meer dan je wint...

advr

Quote from: garmtz on October 18, 2006, 17:51:29
Is de speler dan wel dual differential of moet hij een extra balanced driver plaatsen? In het laatste gevel verlies je dan meer dan je wint...

dat zou ik niet echt weten, dat zou ik aan Guido moeten vragen maar uit een antwoord bleek wel dat hij het niet zomaar aan het einde doet want anders zou er veel verlies optreden. Hij had het over bepaalde trafo's, ik weet het niet meer maar zal het wel eens vragen :o

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Aha. Met trafo's is wel fraai. De vraag blijft wel of het beter is dan single-ended. De hele opbouw van de speler is volgens mij single-ended.

Audiofiel

Quote from: garmtz on October 18, 2006, 17:51:29
Is de speler dan wel dual differential of moet hij een extra balanced driver plaatsen? In het laatste gevel verlies je dan meer dan je wint...

Dat is zeker niet altijd waar. ::)


Uiteraard is een echt gebalanceerde DAC (eigenlijk dus 4 DAC's) daarbij welhet mooiste... 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Audiofiel on October 18, 2006, 19:51:26
Dat is zeker niet altijd waar. ::)

Wel bijna altijd... Wat je nog wint is een gebalanceerd transport van het signaal, maar het signaal is wel door extra elektronica gegaan.

Ach, het blijft een kwestie van uitproberen, maar balanced zonder meer in een speler in te bouwen om koste wat kost de gebalanceerde ingang op een versterker te kunnen gebruiken levert niet altijd de winst op die men voor ogen heeft.

Gydotron

De speler is Single ended.


Grtn  Guido

Audiofiel

Quote from: garmtz on October 18, 2006, 20:04:49
Wel bijna altijd... Wat je nog wint is een gebalanceerd transport van het signaal, maar het signaal is wel door extra elektronica gegaan.

Als minimaal 1 van de twee aan te sluiten apparaten gebalanceerd is, dan is mijn ervaring dat het beter klinkt. En dat is dus geen winst van het transport, want dat zou door 2x omzetting minimaal teniet worden gedaan. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tentlabs

hallo allemaal,

De DAC is inderdaad enkelzijdig, in het digitale domein. Daar symmetrisch gaan kan, maar kost een hoop (dubbele DACs, ontkoppelingen en voedingen, en de dubbele uitgangstrappen).

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar de prijs kwaliteit verhouding van zo'n oplossing is verre van gunstig, vergeleken met de oplossing met trafo's. Ik gebruik daartoe altijd Lundahl LL1517, die voldoen erg goed.

Als de rest van het systeem symmetrisch is, is het voordelig om verder voorin het systeem symmetrisch te gaan, is mijn ervaring.

groet

Guido

Tentlabs

Quote from: Marc Heijligers on October 18, 2006, 17:09:34
Spionage foto, van buiten het raam genomen... O0

Marc

mmmmh, zal de lamellen wat dichter moeten houden.....

G


garmtz

O.k. Bedankt voor de toelichting!

Marc Heijligers

Quote from: Tentlabs on October 18, 2006, 21:26:47
mmmmh, zal de lamellen wat dichter moeten houden.....

Wat dacht je van de deur dicht?  ;D

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.


advr


Jeetje, dit topic gaat ineens erg snel! ;D

Het liefst draai ik symmetrisch. In een direct vergelijk gaat het toch een stapje verder in details plaatsing en muzikaliteit.  :o

Ik laat het lekker over me heel komen tzt. dan zien we wel verder ;D

Wel aardig die spionage foto's, je kunt daar dan ook zomaar binnen lopen  :o

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ruud2

Quote from: advr on October 19, 2006, 10:04:08
Jeetje, dit topic gaat ineens erg snel! ;D



Wel aardig die spionage foto's, je kunt daar dan ook zomaar binnen lopen  :o



Had hij dat in Boulder (Avalon ) ook maar kunnen doen ;D

Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Roeland22

En als je Guido eens int echt wil bewonderen: http://www.audioforum.be/article-1131--0-0.html Vlakbij de grens :)
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

advr

Quote from: Roeland22 on October 19, 2006, 16:49:44
En als je Guido eens int echt wil bewonderen: http://www.audioforum.be/article-1131--0-0.html Vlakbij de grens :)

of je gaat gewoon bij hem langs in Eindhoven ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Roeland22

Quote from: advr on October 19, 2006, 16:53:21
of je gaat gewoon bij hem langs in Eindhoven ;D

sssssstttttt :p denk eraan ad, je kan er gewoon binnenwandelen... Dus IK ga die zondag naar Eindhoven en de rest mag naar Turnhout  >:D
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Tentlabs

Quote from: Roeland22 on October 19, 2006, 17:45:47
sssssstttttt :p denk eraan ad, je kan er gewoon binnenwandelen... Dus IK ga die zondag naar Eindhoven en de rest mag naar Turnhout  >:D

mmh, zal de zaak daar toch eens goed op slot doen......

"workshop 1: Breek de Tent af met Guido"   :D

groet


Tentlabs

Quote from: ruud2 on October 19, 2006, 11:53:33
Had hij dat in Boulder (Avalon ) ook maar kunnen doen ;D

Ruud

Naar wat ik nu bij Marc thuis hoor vraag ik me ernstig af hij daar nog iets geleerd had......


advr

Quote from: Tentlabs on October 19, 2006, 17:59:14
mmh, zal de zaak daar toch eens goed op slot doen......

"workshop 1: Breek de Tent af met Guido"   :D


;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Shorty

QuoteNaar wat ik nu bij Marc thuis hoor vraag ik me ernstig af hij daar nog iets geleerd had......

Dit kun je op minstens 3 manieren uitleggen... >:D

;)

VrGr,

Bart J.

Tentlabs

Quote from: Shorty on October 20, 2006, 12:34:16
Dit kun je op minstens 3 manieren uitleggen... >:D

;)

VrGr,

Bart J.

Ja, nu ik het teruglees. Maar je zou Marcs' speakers eens moetn horen, dan weet je welke uitleg de juiste is....


sandervg

@Advr: kun je nog wat meer aangeven over de karakteristieken van de Tentlabs? Ik ben vooral ook erg benieuwd naar je indruk in vergelijking met de Opus21 (doe voor mij helaas te duur is). Dit alles natuurlijk met een slag om de arm omdat je 'm thuis nog niet hebt gehoord, maar misschien een tipje van de sluier?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian