Kit TentLabs CD-speler

Started by Shorty, September 22, 2006, 16:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tentlabs

Quote from: Shorty on September 26, 2006, 14:26:35
Tsja.... ze laten niet het achterste van hun tong zien op hun website...:

Het staat allemaal in de produktomschrijving van hun Dax Discrete - al jaren een stiekem lustobject voor me.  ;)

VrGr,

Bart J.


Ze schrijven: "But the residual noise generated by this coding system contains a large audio frequency component, effectively in the form of a square wave, superimposed on the digital data"

Los van het feit dat ik het nog niet doorzie, data jittert altijd, ongeacht de codeermechanismen. Om die reden haal ik de data door 3 herklokkers heen, en wordt de conversie klok van de DAC chip zelf direct door de hoofdklok geleverd.

Begerijp me goed, ik stel niet dat de AS DACs niet goed klinken, het komt me alleen wat omslachtig voor.

groetjes

Guido

bergrans

Quote from: Duck Twacy on September 24, 2006, 03:15:45
diy gepruts, nogal een belediging voor veel huisvlijt dat je her en der op inet kunt vinden.  >:(

bv


zonder toestemming van, maar met respect voor de bouwers.

Duck Twacy dank voor je steun!
Bovenstaande speler is mijn nieuwe CD speler in wording. Hierbij dan ook mijn toestemming.
Project is te volgen op mijn CD-Pro2M building site.
Ik denk dat Guido (Tentlabs) een heel mooie en doordachte kit heeft gemaakt, voor een nette prijs. Afhankelijk van de prijs van de losse DAC module is dit zeker een kandidaat voor de DAC die nog in mijn speler moet komen.
Martin
Every flower gotta right to be bloomin'
Every box gotta right to be boomin'
Michael Franti

Duck Twacy

#52
Graag gedaan (hoewel ik die woorden over gepruts van Bart wellicht niet helemaal juist geinterpreteerd had. T was al wat laat  :-[  ).

In ieder geval een ongelovelijk knap staaltje metaal bewerking en electronica design.

Gebruik je nu niet de interne dac van de CD PRO2?

bergrans

Quote from: Duck Twacy on October  3, 2006, 16:27:02
...

Gebruik je nu niet de interne dac van de CD PRO2?


Ik gebruik nu de interne DAC op de CD-Pro2M. Als alles elektronisch en mechanisch klaar is ga ik me op een andere DAC storten. De DAC op de CD-Pro2M is best goed maar het moet veel beter kunnen. Wat het gaat worden weet ik nog niet.

Groeten
Martin
Every flower gotta right to be bloomin'
Every box gotta right to be boomin'
Michael Franti

sandervg

Heeft iemand van het forum de speler al echt gehoord en vergeleken met bv. 47labs, Opus 21 oid? Daar zou ik écht benieuwd naar zijn!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

advr

Quote from: sandervg on October  3, 2006, 17:26:36
Heeft iemand van het forum de speler al echt gehoord en vergeleken met bv. 47labs, Opus 21 oid? Daar zou ik écht benieuwd naar zijn!


18 oktober ga ik deze vergelijken met mijn Unico maar de Opus en de North Star combi ken ik ook redelijk goed dus daarna kan ik wel zeggen hoe die zich verhoudt met deze spelers.  :o
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tentlabs

Quote from: bergrans on October  3, 2006, 16:38:07
Ik gebruik nu de interne DAC op de CD-Pro2M. Als alles elektronisch en mechanisch klaar is ga ik me op een andere DAC storten. De DAC op de CD-Pro2M is best goed maar het moet veel beter kunnen. Wat het gaat worden weet ik nog niet.

Groeten

Hoi

Mooi staaltje werk inderdaad !

DAC: Ik weet niet wat er allemaal verkrijgbaar is, maar als je iets koopt zorg dan voor een goede klok en gebruik de I2S interface, en niet de SPDIF. Ik ken 3 fabrikanten die intern (!) SPDIF gebruiken :-(

groet

Guido

garmtz

Yep, intern S/PDIF! Ik weet dat Mimetism het doet.

Martin_M

#58
@guido,

Heb je ook plannen voor een dedicated loopwerkversie?
Welke dus wellicht voor minder over de toonbak kan ;).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Quote from: bergrans on October  3, 2006, 16:38:07
Ik gebruik nu de interne DAC op de CD-Pro2M. Als alles elektronisch en mechanisch klaar is ga ik me op een andere DAC storten. De DAC op de CD-Pro2M is best goed maar het moet veel beter kunnen. Wat het gaat worden weet ik nog niet.

Non-oversampling / non-filtering / non-reclocking :D >:D

sandervg

Quote from: Martin_M on October  4, 2006, 10:37:58
@guido,
Heb je ook plannen voor een dedicated loopwerkversie?
Welke dus wellicht voor minder over de toonbak kan ;).
Ik ben wel geen guido, maar die staat toch al gewoon op de website vermeld voor 1500 euro ex btw?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Quote from: advr on October  4, 2006, 07:24:39
18 oktober ga ik deze vergelijken met mijn Unico maar de Opus en de North Star combi ken ik ook redelijk goed dus daarna kan ik wel zeggen hoe die zich verhoudt met deze spelers.  :o

Geweldig!! Keep us posted! Ik ben vooral erg benieuwd naar de vergelijking met de Opus.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

garmtz

Overigens lijkt het mij erg moeilijk om de Tentlabs met de Opus 21 te vergelijken ais je ze niet beiden ter beschikking hebt en/of weet wat de Opus doet in je eigen set...

Martin_M

Quote from: sandervg on October  4, 2006, 16:23:48
Ik ben wel geen guido, maar die staat toch al gewoon op de website vermeld voor 1500 euro ex btw?

Je hebt helemaal gelijk. Ik had eroverheen gekeken :-[
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bergrans

Quote from: Tentlabs on October  4, 2006, 09:54:20
Hoi

Mooi staaltje werk inderdaad !

DAC: Ik weet niet wat er allemaal verkrijgbaar is, maar als je iets koopt zorg dan voor een goede klok en gebruik de I2S interface, en niet de SPDIF. Ik ken 3 fabrikanten die intern (!) SPDIF gebruiken :-(

groet

Guido

I2S wordt het zeker! Dat was één van de belangrijkste redenen om voor de CD-Pro2M te kiezen. Door zelf een controller te maken kan ik zelf de "mode" van de I2S te kiezen (iets wat met de controller van Daisy Laser niet mogelijk is). Hierdoor ben ik heel vrij in de keuze van de DAC. Ik heb een paar TDA1541A liggen die ik als (reclocked) NOS DAC kan inzetten. Een nadeel is het groot aantal benodigde voedingspanningen. Een dubele PCM1704 zoals in de DAC van Tentlabs is wat dat betreft wat eenvoudiger. En ik ben niet zo bang voor SMD dus dat is geen probleem. Dikke kans dat het een NOS DAC wordt, mijn ervaringen met een (8x) TDA1543 NOS DAC zijn heel goed.

@Guido (Tentlabs)
Heb je al een prijs voor een losse DAC module (incl. tube uitgang)?

Groeten
Martin
Every flower gotta right to be bloomin'
Every box gotta right to be boomin'
Michael Franti

advr

Quote from: garmtz on October  4, 2006, 16:29:30
Overigens lijkt het mij erg moeilijk om de Tentlabs met de Opus 21 te vergelijken ais je ze niet beiden ter beschikking hebt en/of weet wat de Opus doet in je eigen set...

ach, de Opus is toch niets voor mij ;D ;D
(grapje)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on October  4, 2006, 19:59:17
ach, de Opus is toch niets voor mij ;D ;D
(grapje)

Weet ik toch... ;)

Tentlabs

Quote from: Martin_M on October  4, 2006, 10:37:58
@guido,

Heb je ook plannen voor een dedicated loopwerkversie?
Welke dus wellicht voor minder over de toonbak kan ;).

Martin

zeker, zie de website !

groet

Tentlabs

Quote from: bergrans on October  4, 2006, 17:33:27
I2S wordt het zeker! Dat was één van de belangrijkste redenen om voor de CD-Pro2M te kiezen. Door zelf een controller te maken kan ik zelf de "mode" van de I2S te kiezen (iets wat met de controller van Daisy Laser niet mogelijk is). Hierdoor ben ik heel vrij in de keuze van de DAC. Ik heb een paar TDA1541A liggen die ik als (reclocked) NOS DAC kan inzetten. Een nadeel is het groot aantal benodigde voedingspanningen. Een dubele PCM1704 zoals in de DAC van Tentlabs is wat dat betreft wat eenvoudiger. En ik ben niet zo bang voor SMD dus dat is geen probleem. Dikke kans dat het een NOS DAC wordt, mijn ervaringen met een (8x) TDA1543 NOS DAC zijn heel goed.

@Guido (Tentlabs)
Heb je al een prijs voor een losse DAC module (incl. tube uitgang)?

Groeten

Hoi,

Mooi, inderdaad de 1541 laat zich wat lastiger applikeren. Vergis je echter ook niet in de 1704, met name de analoge voedingen moeten erg mooi zijn, de rejectie naar de uitgang is beroerd..........

Losse module prijzen nog niet exact bekend maar reken op 1150 euro voor DAC en IV board samen, dat is inclusief de voedingstrafo's.

groet

Guido

garmtz

Quote from: Tentlabs on October  5, 2006, 10:52:12
Vergis je echter ook niet in de 1704, met name de analoge voedingen moeten erg mooi zijn, de rejectie naar de uitgang is beroerd..........

Zou je daar wat meer over willen vertellen? Hoe zou jij deze chip integreren/wat is er nodig om deze DAC goed te laten werken in een speler?

Tentlabs

Quote from: garmtz on October  5, 2006, 11:09:40
Zou je daar wat meer over willen vertellen? Hoe zou jij deze chip integreren/wat is er nodig om deze DAC goed te laten werken in een speler?

Nu, in wezen staat dat op mijn site: Hele nette strikt gescheiden voedingen (4 per chip), gebruik deftige ontkoppel elco's en zorg voor een laagimpedant afsluiting van de stroomuitgang. En dan alles wat er aan digitale signalen ingaat vaak herklokken, met een nette klok uiteraard.

groet

Guido

Marc Heijligers

Quote from: The one and only Wijx on September 25, 2006, 15:45:24
lijkt wel een straalkachel zo warm klinkt die

In sommige configuraties kon onze DAC inderdaad wat "wollig" klinken. Dat lag met name aan een mismatch in impedanties van de versterker (er was o.a. om deze reden een "passieve uitgang", zonder buizentrapje).

Als de match goed was, klonk deze DAC zeker niet "warm", maar juist zeer transparant en stevig. Als mede-maker natuurlijk niet helemaal onbevoordeeld, maar deze observatie werd gedeeld door vele mede-gebruikers.

De CD speler van Tentlabs heb ik reeds mogen beluisteren, en het is een zeer stevige verbetering t.o.v. de DIY-DAC (logische, 5 jaar innovatie-tijd erbij). Veel meer autoriteit, en een gigantisch groot ruimtelijk beeld.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Pjotr27

Quote18 oktober ga ik deze vergelijken met mijn Unico maar de Opus en de North Star combi ken ik ook redelijk goed dus daarna kan ik wel zeggen hoe die zich verhoudt met deze spelers.


En de Tentlabs al binnen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Marc Heijligers

Quote from: Pjotr27 on October 18, 2006, 16:59:38
En de Tentlabs al binnen?

Spionage foto, van buiten het raam genomen... O0

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

garmtz