Kit TentLabs CD-speler

Started by Shorty, September 22, 2006, 16:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Haaa Erik,

Ik vind het jammer dat je blijft volhouden, ook na Guido's ontkenning, dat hij met zijn opmerking over de hoge vervormingscijfers een waardeoordeel uitsprak. Ik interpreteerde zijn post als observatie, niet als de beschuldiging die jij er van maakt.

De veelgeprezen en 'exclusief geprijsde' (  :blink: ) Zandèn cd-speler kent jittercijfers met 4 nullen (vóór de komma  :o ). Ik vind het wel grappig dat ontwerpers bewust technische tekortkomingen manipuleren om een produkt een eigen geluid mee te geven. Maar een steile techneut gruwt daar meestal van, ja.  :bigsmile: 't Is ook not my cup of tea....

VrGr,

Bart J.

Deleted member

@Shorty

Quote from: Guido Tent on April  1, 2009, 12:49:43

<knip>
die is ook belachelijk hoog
<knip>

Terwijl Guido zegt dat hij geen waardeoordeel geeft is bovenstaande anders ook niets anders dan een waardeoordeel hoor...  :plain:

Erik van Voorst (in memoriam)

#252
Quote from: Shorty on April 21, 2009, 13:46:14

De veelgeprezen en 'exclusief geprijsde' (  :blink: ) Zandèn cd-speler kent jittercijfers met 4 nullen (vóór de komma  :o ).

So what....Ik ben niet zo onder de indruk van meetgegevens gewoon omdat ik weet dat er nog veel te weinig gemeten kan worden ...en wat we meten enz enz enz.....

Veel liever zet ik een cd op en luister naar de weergave van een instrument...als de viool bv. mooier klinkt met een jittergetal van 4 nullen voor de komma...zal ik het betreffende apparaat ook (aan)prijzen.... of dat apparaat dan uiteindelijk goedkoop of duur is stoort mij allerminst....:music:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scanspeakman

#253
Deze discussie begint bij mij een beetje vervelende herinneringen naar boven te halen. Doet denken aan de discussies met Sander Sassen. Je kan het met Sander eens zijn of niet maar ik vind het reuze jammer dat hij door die neuzeldiscussies zijn ontwerpen hier niet meer deelt. Ik zou het erg jammer vinden als straks hetzelfde met Guido (of Erik) zou gebeuren.

Geef elkaar een kusje (zoals Ome Willem zou zeggen) en verder kappen met dit gezeik.

Scanspeakman

reMC

Alleen jammer van dat CD-PRO loopwerk in de Zanden :)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Marc Heijligers


Snuf snuf, het ruikt hier naar audio-ego.  :police:

Quote from: Erik van Voorst on April 22, 2009, 12:04:28
So what....Ik ben niet zo onder de indruk van meetgegevens gewoon omdat ik weet dat er nog veel te weinig gemeten kan worden ...en wat we meten enz enz enz.....
Veel liever zet ik een cd op en luister naar de weergave van een instrument...als de viool bv. mooier klinkt met een jittergetal van 4 nullen voor de komma...zal ik het betreffende apparaat ook (aan)prijzen.... of dat apparaat dan uiteindelijk goedkoop of duur is stoort mij allerminst....

De techneut wordt hier impliciet afgeschilderd als iemand die alleen maar geilt op getallen... Alsof Guido met zijn middelen niet exact hetzelfde zou proberen te bereiken watbetreft weergave. Hoe denk je dat 90% van de spullen die je in jouw keten gebruikt tot stand gekomen zijn? Met decennia lang meten aan allerlei aspecten, en het vervolgens perfectioneren van allerlei zaken! Het is dus wel erg makkelijk om de dingen uit hun verband te trekken.

Om e.e.a. in een wat ruimdenkender perspectief proberen te plaatsen:

Er wordt nogal eens de vergissing gemaakt dat goede engineering gelijk staat het de facto optimaliseren van een verzameling voorgeschreven grootheden. Audio is een aaneenschakeling van keuzes en afwegingen, en dus zal je her-en-der consessies moeten doen. Dat zal onheroepelijk resulteren in een bepaald soort geluid/klank. Goede engineering betekent dat je in staat bent om dat specifieke geluid te creeeren. Daarom ben ik zowel onder de indruk van jouw aanpak Erik, net zoals die van Guido, dat hoeft niet loodrecht op elkaar te staan ( :-*). Jij op basis van gevoel/overtuiging, Guido op basis van correlaties tussen techniek en perceptie.

Ieder gewoon zijn eigen aanpak, dat is verder prima, en ieder mag daar ook zijn voorkeuren voor hebben en uitspreken. Als dat bijdraagt tot inzichten, voldoet dat 100% aan het idee van een forum.

M.
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ach Mark ik ben het best wel met je eens ...maar ik denk dat je BEIDE zaken (meten/gevoel) niet als heilig moet verklaren ..daarom was ik wat pissig dat Guido die andere jongens die ook hun best doen een spelertje te bouwen net als hij "aanpakte" omdat ze citaat: belachelijk hoge vervorming creeren......that is all  :-* :-*
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!