Kit TentLabs CD-speler

Started by Shorty, September 22, 2006, 16:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Quote from: Bas Janssen on September 25, 2006, 16:05:53
We kunnen van te voren wel vertellen welke jij beter gaat vinden  >:D >:D >:D ;) ;D

Ik laat me graag verrassen ;)

Tentlabs

Quote from: Shorty on September 25, 2006, 11:46:52
Ik schreef niet "diy gepruts", Duck! Ik heb groot respect voor mensen die de moed hebben zélf dingen uit te vogelen! Ik schreef "SMD-gepruts", omdat je met SMD's met een pincet, een loupe en speciaal soldeergereedschap (of pasta) aan de gang moet. En als je daarmee geen enkele ervaring hebt, zoals ik, dan wordt dat helaas prutswerk....

VrGr,

Bart J.

Op de site staat dat alle modulen bestukt en getest geleverd worden. Ik zou gek worden van de aftersales als ik alle (!) onderdelen door de klant zou laten monteren. Alleen het DAC board kent al 240 parts.

groet

Guido

Tentlabs

Quote from: Shorty on September 22, 2006, 23:42:16
Zeven aparte voedingen!  :-*
Maar - als 'fan' van Audio Synthesis hou ik altijd hun bezwaren tegen I2S in gedachten:

(Bron)

Maar dit pakket lijkt me ook voor nitwits als mezelf geschikt om in elkaar te lijmen - geen SML-gepruts en gedoe met zelf gemaakte kasten.... :D

VrGr,

Bart J.

Prachtig verhaal maar ze hebben het niet begrepen. Mits goed geimplementeerd is er niets mis met I2S.

groet
-
Guido

Tentlabs

Quote from: beunky on September 24, 2006, 08:49:10
Dat is inderdaad wel een beetje kort door de bocht Duck...
Afgezien van de genoemde punten zal dit ding ook wel de nodige research-uren in zich hebben en daarnaast moet er nog wat op verdiend worden...
Als ik alles zo hoor over die speler en ook als ik de componenten zie, denk ik dat de prijs best redelijk is.

tja, het gaat uiteindelijk om de klank, dus leg je oor eens te luister, medio october gaan de eerste modellen de deur uit.

Oh ja, voor wie het weten wil, ik ben er na mijn vertrek bij Philips financieel fors op achteruit gegaan - mocht je nog eens voor jezelf willen beginnen doe het dan zeker niet om het geld.

groet

Guido

beunky

Quote from: Tentlabs on September 26, 2006, 09:23:51
Oh ja, voor wie het weten wil, ik ben er na mijn vertrek bij Philips financieel fors op achteruit gegaan - mocht je nog eens voor jezelf willen beginnen doe het dan zeker niet om het geld.

Als ik voor mijzelf zou beginnen ga ik er enorm fors op vooruit ;D ;D ;D
Dan heb je dus gewoon het verkeerde vak gekozen :P

Maar goed, het blijft een feit dat het logisch is dat je wat op die dingen moet verdienen. Ook volledig terecht naar mijn idee.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

DA BoSS

Misschien wil Tentlabs nog uitleggen waarom er voor een DIY pakket is gekozen ipv een  volledig geassembleerde speler?

(kosten kunnen het niet zijn imho)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Quote from: Tentlabs on September 26, 2006, 09:23:51
Oh ja, voor wie het weten wil, ik ben er na mijn vertrek bij Philips financieel fors op achteruit gegaan - mocht je nog eens voor jezelf willen beginnen doe het dan zeker niet om het geld.

Bij mij idem dito. Ik werk nu 8+ jaar voor mezelf, maar verdien misschien de helft van het laatste salaris. Daarentegen is de vrijheid voor mij onbetaalbaar, ik zou nooit meer terug willen naar een baas. ;D

Quote from: beunky on September 26, 2006, 10:00:52
Als ik voor mijzelf zou beginnen ga ik er enorm fors op vooruit ;D ;D ;D
Dan heb je dus gewoon het verkeerde vak gekozen :P

Je maakt 2 denkfouten. Ten eerste gaat het er niet om dat je financieel fors vooruit of achteruit gaat, aan zelfstandig ondernemerschap liggen veel belangrijker keuzes ten grondslag. Ten tweede heeft een vak in de meeste gevallen niets te maken met je uiteindelijke beroep. Ik heb ook een vak geleerd, maar ben heel wat anders gaan doen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: DA BoSS on September 26, 2006, 10:10:18
Misschien wil Tentlabs nog uitleggen waarom er voor een DIY pakket is gekozen ipv een  volledig geassembleerde speler?

(kosten kunnen het niet zijn imho)

Dat zal juist wel het kostenaspect zijn, de assemblage van de halffabrikaten kost gewoon geld. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Shorty

#33
QuotePrachtig verhaal maar ze hebben het niet begrepen. Mits goed geimplementeerd is er niets mis met I2S.

Soms sta ik versteld van mijn paranormale gaven: ik had geen ander antwoord verwacht!  ;D
Maar zonder gekheid: AS is toch niet de enige die vraagtekens heeft gezet bij I2S? Ze hebben kennelijk redenen gevonden om een andere oplossing te verzinnen. Om dan meteen te roepen "ze hebben het niet begrepen".....  ::)

QuoteIk zou gek worden van de aftersales als ik alle (!) onderdelen door de klant zou laten monteren. Alleen het DAC board kent al 240 parts.

Gelukkig maar dat je voor deze oplossing gekozen hebt!  ;D

VrGr,

Bart J.

Tentlabs

Quote from: beunky on September 26, 2006, 10:00:52
Als ik voor mijzelf zou beginnen ga ik er enorm fors op vooruit ;D ;D ;D
Dan heb je dus gewoon het verkeerde vak gekozen :P

Maar goed, het blijft een feit dat het logisch is dat je wat op die dingen moet verdienen. Ook volledig terecht naar mijn idee.

Hoi,

Ik heb een hardstikke leuk vak gekozen. Er draait hier Schubert op de achtergrond, in hoge kwaliteit. Ik drink thee die ik lekker vind en loop af en toe naar buiten voor een frisse neus. Tussendoor werk ik aan mooi geluid. Wat wil een mens nog meer ?

Hoi


R

In de richting van beunky ben je natuurlijk wel heel beperkt ;) :P

Quote from: Audiofiel on September 26, 2006, 10:20:00
Ten tweede heeft een vak in de meeste gevallen niets te maken met je uiteindelijke beroep. Ik heb ook een vak geleerd, maar ben heel wat anders gaan doen. ;)

Tentlabs

Quote from: Audiofiel on September 26, 2006, 10:21:20
Dat zal juist wel het kostenaspect zijn, de assemblage van de halffabrikaten kost gewoon geld. ::)

Hoi,

De meeste kosten zitten in materialen en montage van de printen. De opbouw van de speler is niet zo heel duur.

De filosofie van Tentlabs is het leveren van modules, en in dit geval kits. Daar houdt ik me aan vast, dus geen complete apparaten.

groet

Guido

Audiofiel

Quote from: Ruben on September 26, 2006, 11:26:49
In de richting van beunky ben je natuurlijk wel heel beperkt ;) :P

Tsja, beperkt hè? Journalist, politicoloog, systeembeheerder, zelfstandige. Saai. :P


En net als Guido plan ik overdag ook lekker dingen wanneer ik er zin in heb, niet wanneer ik vrij heb van mijn baas. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr



eind oktober ga ik luisteren bij Guido. Ik wil het wel eens horen. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FFF

Ben benieuwd naar je bevindingen :)

Je zou je winstgevendheid kunnen verhogen door de commerciele belangen voorop te stellen, maar af en toe een frisse neus halen is ook lekker, dus dat is een keuze.

Verder vindt ik het idee van dhz kit wel erg leuk en ben erg benieuwd naar bevindingen...

advr



Ben altijd wel benieuwd naar dit soort projecten. een DIY kit zie ik ook best wel zitten. ben zeer benieuwd wat ie allemaal kan ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

#41
Quote from: Tentlabs on September 26, 2006, 11:28:50
Hoi,

De meeste kosten zitten in materialen en montage van de printen. De opbouw van de speler is niet zo heel duur.

De filosofie van Tentlabs is het leveren van modules, en in dit geval kits. Daar houdt ik me aan vast, dus geen complete apparaten.

groet

Guido

..maar dat gaat denk ik wel ten koste van de toekomstige tweedehands prijs, aangezien mensen qua tweedehands een hele sterke voorkeur hebben voor een 'fabrieksspeler'.....

enfin: ben heel benieuwd wat voor een iets moois je er van hebt gebakken 8)
staan jullie ook op de VAD?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Het nadeel van een complete 'fabrieksspeler' is dat je weer met oude voorraad blijft zitten zodra je een nieuwe, verbeterde versie op de markt brengt. Voor Tentlabs is het simpelweg 1 module verbeteren en de nieuwe speler is weer helemaal compleet.

Bovendien kun je zo makkelijk je speler zelf upgraden naar de nieuwste versie. Laatste module er in zetten en klaar is kees. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Quote from: Audiofiel on September 26, 2006, 12:39:58
Bovendien kun je zo makkelijk je speler zelf upgraden naar de nieuwste versie. Laatste module er in zetten en klaar is kees. ;)

Inderdaad een erg gaaf voordeel 8) Niet een maand je speler kwijt zijn en met een minder leenmodel opgescheept zitten...

Tentlabs

Quote from: DA BoSS on September 26, 2006, 12:35:55
..maar dat gaat denk ik wel ten koste van de toekomstige tweedehands prijs, aangezien mensen qua tweedehands een hele sterke voorkeur hebben voor een 'fabrieksspeler'.....

enfin: ben heel benieuwd wat voor een iets moois je er van hebt gebakken 8)
staan jullie ook op de VAD?

mvg,

Hoi

Ik houdt me eerlijk gezegd niet bezig met de gedachte wat m'n spelers 2e hands gaan doen. We staan niet op de VAD, voorlopig nog veel te duur. Hopenlijk komt het wel eens zover.

groet



beunky

Lol wat een bult reacties al weer ;D ;D
Omdat het uiteraard een geintje was wat ik zei stonden er ook smiley's achter ;)

Ik snap absoluut dat er andere dan financiële beweegredenen aan ten grondslag kunnen liggen om voor jezelf te beginnen :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Tentlabs

Quote from: Shorty on September 26, 2006, 11:25:15
Soms sta ik versteld van mijn paranormale gaven: ik had geen ander antwoord verwacht!  ;D
Maar zonder gekheid: AS is toch niet de enige die vraagtekens heeft gezet bij I2S? Ze hebben kennelijk redenen gevonden om een andere oplossing te verzinnen. Om dan meteen te roepen "ze hebben het niet begrepen".....  ::)


Gelukkig maar dat je voor deze oplossing gekozen hebt!  ;D

VrGr,

Bart J.

I2S werkt prima. Data en klok apart, wat wil een mens dan nog meer ? Hoe lost AS het dan nu op ?

Guido

Shorty

#47
QuoteHoe lost AS het dan nu op ?

Tsja.... ze laten niet het achterste van hun tong zien op hun website...:

QuoteThe industry-standard input receiver is perfectly functional but leaves significant data timing problems on the recovered clock, thus potentially losing the music's perceived infinite decay or confusing the recorded acoustic's signature. By developing a custom input receiver we've been able to remove the mediocre initial acquisition PLL, and replace it with a highly stable and accurate discrete version, so combining properties of rapid detection, auto dual-band switching with the capacity to lock to all incoming data rates from 32k through 192k and produce state-of-the-art phase noise figures. This precision, single master oscillator, dictates the timing for the whole fully synchronous dac whose clocking frequency is determined by the digital input signal and which is uniquely distributed throughout the entire converter. Thus removing at a single stroke the intermodulation of multiple internal oscillators - a major source of jitter ridden timing errors in nearly all other converters.

Quote[...]we have chosen to spend considerably more design effort in the digital domain including automatically oversampling the highest resolution 24 bit input data, up, to over 700kHz, in order to eliminate any active analogue electronics in the audio path. [...]

The art of the interface

[...]The usual method for data communication within a converter is I2S or similar. But the residual noise generated by this coding system contains a large audio frequency component, effectively in the form of a square wave, superimposed on the digital data and whose amplitude increases as the digitally represented component's amplitude reduces. The result is an inherent background level of jitter, ultimately responsible for a clouding of the air and ambience information present in the original digital source. To avoid this limiting factor within the DAX Discrete, all internal data is communicated by our proprietary N-Code method which replaces I2S and moves all of the radiated frequency components of the data coding well away from the audio band.
But just as I2S is a poor internal data communication system so the transmission of the combined clock and data between transport and dac by S/PDIF (RCA, BNC, Toslink) or AES/EBU (XLR) places limits on the ultimate sound quality achievable.
If we say that DAX Discrete is capable of giving ridiculously good sound quality with standard S/PDIF or AES/EBU interfaces then, with ASL, it simply becomes sublime.
Audio Synthesis Link, or ASL, is a dual-ST glass optical interface, available on both DAX Discrete models and retro-fittable into selected transports. ASL removes S/PDIF's data induced jitter and rewrites the rules of data recovery and thus the possible analogue resolution available from digital sources. With CD sources the improvement an ASL connection makes over S/PDIF is of similar character to the increased resolution witnessed when using 24/192 or DSD™ sources - simply amazing.

Het staat allemaal in de produktomschrijving van hun Dax Discrete - al jaren een stiekem lustobject voor me.  ;)

VrGr,

Bart J.

garmtz

De DAX DACs behoren inderdaad tot de Besten Der Aarde ja... 8)

oud_account_1

Quote from: DA BoSS on September 26, 2006, 12:35:55
..maar dat gaat denk ik wel ten koste van de toekomstige tweedehands prijs, aangezien mensen qua tweedehands een hele sterke voorkeur hebben voor een 'fabrieksspeler'.....
Je kan het ook andersom zien, wat je uiteindelijk minder terug krijgt voor je 2e hands speler hoef je nu niet te betalen O0 8)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values