Kit TentLabs CD-speler

Started by Shorty, September 22, 2006, 16:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

jeetje, een beetje lastig maar met de Opus mis ik gewoon erg veel details wel ik met de Tentlabs en North Star abosluut wel hoor en kan plaatsen :o

de Opus zal zeker muzikaal zijn maar mij doet ie niet veel, ik raak er niet van onder de indruk.  :P
de tentlabs moet ik inderdaad thuis ook nog horen om te beleven wat ie echt kan. dat zal overigens nog wel even duren denk ik ;D

als je van detalis plaatsing, diepte enz houdt dan kan een Tentlabs wat zijn, als je details wilt missen en muzikaliteit terug wilt dan weer de Opus al vind ik die gewoon te duur voor wat die biedt :P maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

#101
Het is inderdaad maar hoe je het bekijkt... Voor mij is de muzikaliteit van de Opus 21 juist 'onbetaalbaar'... Maarja, jij bent toch een analytischere luisteraar dan ik, dus mis jij weer wat... ;)  Overigens vind ik zelf de Opus 21 wel degelijk zeer gedetailleerd: hij laat je zaken horen die je eerder niet hoorde. Maar dit zijn muzikale clues, niet de clues van 'blaadje omslaan van de derde violist van links'... ;D

Audiofiel

Quote from: garmtz on October 28, 2006, 19:25:40
Overigens vind ik zelf de Opus 21 wel degelijk zeer gedetailleerd: hij laat je zaken horen die je eerder niet hoorde. Maar dit zijn muzikale clues, niet de clues van 'blaadje omslaan van de derde violist van links'... ;D

Muzikale clues? Bedoel je dat deze speler je laat raden naar de details van de werkelijkheid? ??? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Ha Advr, ik geloof dat ik iets gemist heb maar waar heb je de Opus gehoord? Ik vond de Opus in mijn set overigens ook behoorlijk gedetailleerd, op een muzikale manier dan wel. Bijvoorbeeld een Northstar laat wat mij betreft wel veel horen maar 'uitvergroot' en dus niet meer natuurlijk. Daarnaast klinkt hij wat ik noem 'puntiger' wat jij misschien 'gedetailleerder' noemt, maar wat ik weer niet op echte muziek vind lijken. Detail, plaatsing en diepte zijn toch gewoon niet interessant zonder muzikaliteit >:D

Tentlabs

#104
Hallo,

Als mensen interesse hebben om een vergelijkende test te organiseren, wil ik daar graag aan meewerken. Wel is het dan van belang verschillende versterker / luidspreker systemen te gebruiken.

groet

Guido

Audiofiel

Ik hou me graag aanbevolen voor een dergelijke luistersessie, Guido! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Weer zo'n oeverloze discussie wordt dit.

In een concertzaal luister ik heel anders dan thuis. Daar hoef ik geen details of wat dan ook te horen en laat ik me meeslepen door de muziek. Een concertzaal is ook niet in huis te krijgen, althans niet het huiskamertje van mij 8)

Thuis laat ik me ook meeslepen met de muziek maar wil ik wel een details horen. Zo luister ik thuis nu eenmaal. Ik ben nu eenmaal een techneut, anayticus, detailist, perfectionist dat zit in mij. Ik hoef geen reproductie van de concertzaal. Ik weet hoe het klinkt in het echt maar thuis is thuis, die "concertzaal reproductie" wil ik schijnbaar niet ::)

Ieder heeft zijn eigen ding die hij/zij zoekt in de muziekbeleving, Opus, Nort Star, TentLabs een oude Philips CD100, het maakt niet uit. Ik kom wel eens bij iemand en die zweert bij een transistor radiootje, prachtig. Ik geniet gewoon mee ;D Hij is daar tevreden mee en wie ben ik om dat te veranderen :o

Dus ik zoek mijn ding en jullie beleven het anders prachtig toch!. Jullie hebben het er moeilijker mee dan ik.  :P

Prettige zondag en geniet van de dingen die je leuk vindt.  ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: Tentlabs on October 29, 2006, 10:59:40
Hallo,

Als mensen interesse hebben om een vergelijkende test te organiseren, wil ik daar graag aan meewerken. Wel is het dan van belang verschillende versterker / luidspreker systemen te gebruiken.

groet

Guido


Hoi Guido,

Prachtig zo'n luister sessie maar ik luister liever in mijn eigen omgeving. ;D

T.z.t. stuur ik wel een mailtje naar je. 8)


Groet,


Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

sandervg

Quote from: Tentlabs on October 29, 2006, 10:59:40
Hallo,

Als mensen interesse hebben om een vergelijkende test te organiseren, wil ik daar graag aan meewerken. Wel is het dan van belang verschillende versterker / luidspreker systemen te gebruiken.

groet

Guido


Ik houd mezelf ook graag aanbevolen!! Ik kan zelf niet veel inbrengen als vergelijkingsmateriaal (ik heb een oude Marantz CD16, maar ik mag hopen dat de Tenlabs deze zonder enig probleem wegspeelt  :D )

Garmtz: ben jij te porren om misschien mee te doen met de Opus 21? Of anders misschien Remko met een (gemod.) 47labs loopwerk/dac?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Marc Heijligers


Dit keer mocht ik gewoon naar binnen. Er zat nl. een kast omheen!  8)

Marc

Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Audiofiel

Quote from: Marc Heijligers on December 16, 2006, 22:20:26
Dit keer mocht ik gewoon naar binnen. Er zat nl. een kast omheen!  8)

Sterker nog: je mocht er zelfs met je vingers aan zitten! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Marc Heijligers

Quote from: Audiofiel on December 16, 2006, 22:21:50
Sterker nog: je mocht er zelfs met je vingers aan zitten! ;D

Ook dat, maar het zijn niet mijn vingers op de foto.  :D

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Audiofiel

Quote from: Marc Heijligers on December 16, 2006, 22:26:41
Ook dat, maar het zijn niet mijn vingers op de foto.  :D

Dan ben jij kennelijk niet linkshandig. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

phy

hoi
Het cd pro loopwerk heb ik ook mee geexperimenteerd
2 jaar lang
en alleen als loopwerk gebruikt ook met een xo3 erop.
Aparte voedingen voor de xo3 en voor het loopwerk (de losse dac had ook nog 3 aparte voedingen )
en de xo dac aan boord. en weer verbonden met de Tent link
Dit alles ook nog eens kompleet op accu's geprobeerd
Het loopwerk zelf heb ik op verschillende manieren bevestigd opgehangen in kevlar draden en ook nog in een gietijzeren blok gefreest van 20 kg en star bevestigd
als ook met de originele veertjes
en ben tot de conclusie gekomen dat dit geen serieus loopwerk is
het is een leuk ding maar niet meer dan dat.

DA BoSS

Quote from: phy on December 17, 2006, 09:50:10
hoi
Het cd pro loopwerk heb ik ook mee geexperimenteerd
2 jaar lang
en alleen als loopwerk gebruikt ook met een xo3 erop.
Aparte voedingen voor de xo3 en voor het loopwerk (de losse dac had ook nog 3 aparte voedingen )
en de xo dac aan boord. en weer verbonden met de Tent link
Dit alles ook nog eens kompleet op accu's geprobeerd
Het loopwerk zelf heb ik op verschillende manieren bevestigd opgehangen in kevlar draden en ook nog in een gietijzeren blok gefreest van 20 kg en star bevestigd
als ook met de originele veertjes
en ben tot de conclusie gekomen dat dit geen serieus loopwerk is
het is een leuk ding maar niet meer dan dat.

heftig statement  :o :o

heb jij de tentlabs implementatie al zelf eens gehoord, zou interessant zijn....
en waarmee speel je zelf dan nu?


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

phy

hoi nee de Tentlabs speler heb ik niet gehoord
Ik speel met een teac vrds 10 die ik als loopwerk gebruik
die heb ik al jaren het cd pro project had ik ernaast
maar kon de Teac nooit evenaren.

Marc Heijligers

Quote from: phy on December 17, 2006, 13:00:08
hoi nee de Tentlabs speler heb ik niet gehoord
Ik speel met een teac vrds 10 die ik als loopwerk gebruik
die heb ik al jaren het cd pro project had ik ernaast
maar kon de Teac nooit evenaren.

Vreemd, ik heb een tegenovergestelde ervaring... Ik heb de Tentlabs speler als loopwerk naast een TEAC VDRS-10 gehoord, en ik vond 'm duidelijk beter. Een combinatie van meer autoriteit en transparantie. De TEAC was wat "onrustig" (en desondanks geen verkeerd loopwerk overigens).

Geen idee wat Guido precies doet, maar ik weet dat er op een speciale manier aandacht is besteed is aan jitter. Kennelijk heeft hij een formule gevonden om de kwaliteiten van het loopwerk boven water te krijgen.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Audiofiel

Ik heb ook een VRDS-10 gehad (een SE versie zelfs), maar mijn eerste Parasound speler klonk al stukken beter, zelfs zonder de klokmodificatie (PvW) er in. Wel was er aan de Parasound al het een en ander aan de voeding en (zowat alle) condensators verbeterd.

Ik vind de Teac een mooie speler hoor, maar niet zo heel veel beter dan een Sony ES-loopwerk... Beide gaan pas echt interessant worden na modificaties die evenveel kosten als de speler zelf... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Duck Twacy on September 24, 2006, 03:15:45
Je kunt ook gewoon een cd speler kopen.
diy gepruts, nogal een belediging voor veel huisvlijt dat je her en der op inet kunt vinden.  >:(

bv






zonder toestemming van, maar met respect voor de bouwers.

2500 euro is wel nogal aan de prijs, cd pro2 loopwerk kost rond 220 euro...

Waanzinnig gaaf en informatief topic.......Duck...die derde foto....tjonge jonge waar heb je die vandaan....die wil ik nl. in mijn mappie op slaan van
NOG TE BOUWEN´......... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sander Sassen

Quotehoi
Het cd pro loopwerk heb ik ook mee geexperimenteerd
2 jaar lang
en alleen als loopwerk gebruikt ook met een xo3 erop.
Aparte voedingen voor de xo3 en voor het loopwerk (de losse dac had ook nog 3 aparte voedingen )
en de xo dac aan boord. en weer verbonden met de Tent link
Dit alles ook nog eens kompleet op accu's geprobeerd
Het loopwerk zelf heb ik op verschillende manieren bevestigd opgehangen in kevlar draden en ook nog in een gietijzeren blok gefreest van 20 kg en star bevestigd
als ook met de originele veertjes
en ben tot de conclusie gekomen dat dit geen serieus loopwerk is
het is een leuk ding maar niet meer dan dat.

Het is zeker mode de laatste tijd, van die generaliserende opmerkingen? Dat het jouw niet lukt (niet verwonderlijk gezien de keuzes die je maakt) om hiermee een prima loopwerk te maken zegt toch niet dat 't anderen met meer kennis en ervaring ook niet lukt? Mijn ervaring is namelijk dat dit een prima loopwerk is, met uitstekende specificaties.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

phy

hoi Sander
Ik zeg ook niet dat de cd pro  een slecht loopwerk is
het is zoals je al zegt gewoon prima niets meer en niets minder
en het is ook nog eens goedkoop.
Ik ben er 2 jaar mee bezig geweest ,en serieus!
en heb echt alles geprobeerd
ook met hulp van anderen.
Maar het loopwerk was de zwakke schakel, steeds weer
ik kon er niet omheen

garmtz

Grappig, mijn ervaringen met TEAC loopwerken zijn altijd dat er een hoge resolutie mee kan worden gehaald en dat er veel dynamiek is, maar ik vind ze in de onaangepaste TEAC uitvoeringen (ook enkele Wadia's gehoord echter) vrij analytisch. Maargoed, is dus weer een smaakkwestie. Objectief gezien denk ik dat de nieuwste TEAC modellen bij het beste horen op de markt.

Sander Sassen

Phy,

Laat ik de vraag eens omdraaien, wat heb je zoal geprobeerd? Misschien dat we de vinger op de zere plek kunnen leggen? Ik heb toch alleen maar prima resultaten behaald met een dergelijk loopwerk. Idem voor de oudere CDM9 en CDM4 loopwerken overigens.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

phy

hoi Sander
ik heb 3 verschillende net voedingen erop geprobeerd inclusief de demonstratie voeding van Daisy Laser
Guido Tent had  er de xo3 op aangebracht
dan heb ik nog de hele zwik op accu voeding gehad en ook nog de verschillende spanningen positive en negative aparte accu's en de xo dac ook een aparte accu
de dac die ik erop gebruikte staat hier beschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52410.0

Ik heb geen foto maar het is gewoon het standaard schema met hier en daar wat component veranderingen.
De voeding is het belangrijkste die moet niet te goed zijn   
Ik had al eens 3 eerdere nono's met een enkele tda1543 gebouwd
en 2 stacking ontwerpen met 8 dacje's
mijn dac veleden is:
Een Benchmark dac1, origineel en daarna  gemodificeerd door Sound Evolution
Een Audionote dac 2.1 nonoversampling die daarna gemodificeerd was door Guido Tent de xo dac erin en het loopwerk geslaved aan de dac  en een e182cc als buizentrapje met interstage trafo uit
Later heb ik de dac nog een uitvoerig aangepakt......
Alle condensatoren vervangen door Black Gate en Elna
in de eindtrapjes kwamen Western Electric 417a buisjes en amorphe uitgangs trafo's,
en elk kanaal een eigen chokeloaded voeding met 6x4 gelijkrichters
en Black Gate wkz erin.
Het was intussen een kast van 40x40 cm geworden en 15 cm hoog   
en volledig dubbel mono opgebouwd.
Daarbij had het analoge deel en het digitale deel van de dac ook nog een eigen voeding met aparte trafo met elna Cerafine condensatoren
indrukwekkend he  en zo klinkt het ook!

Heel veel mensen zullen dit veel mooier vinden dan een 1543
die is veel minder spectaculair maar gewoon eerlijk en dat is eigenlijk genoeg.

reMC

Quote from: Sander Sassen on December 17, 2006, 20:29:32
Ik heb toch alleen maar prima resultaten behaald met een dergelijk loopwerk. Idem voor de oudere CDM9 en CDM4 loopwerken overigens.

Maar dat zijn toch andere loopwerken ;) Ik begrijp Phy wel, vooral omdat hij z'n muzikale voorkeur (qua sets) heel erg op die van mij lijkt. Hier is al eens uitvoerig gesproken over het CDpro loopwerk door iemand wiens voorkeur/smaak, wat betreft wat een set zou moeten doen, ook hetzelfde is.