printplaten zelf maken

Started by audiolover, February 4, 2009, 22:30:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Ik ben aan kijken naar een zelfbouwprojekt, daarvoor is een printplaat nodig maar ik heb alleen een bestandje met de layout. Kan iemand voor mij de print maken/etsen?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

KT88

Om een print te laten maken, is het handig als je over de gerber-files beschikt.
Dan kun je een bedrijf inschakelen om die print te maken, desgewenst met silkscreen enz.

Reken wel op een flinke prijs als het er maar eentje is........ik betaal voor 25 stuks dubbelzijdig eurokaart ca. 40 euro/stuk met silkscreen en doormetallisering.
Naarmate je meer afneemt wordt de prijs uiteraard lager.

Ik ken eigenlijk niemand meer die zelf nog met ferro3oxyde aan de gang gaat om prints te maken, wat een geknoei!  ::)
Ben daar zelf 20 jaar geleden al wel mee genokt.

Ik weet dat er op www.circuitsonline.net nog wel wat die-hard electronica amateurs rondzwerven, wellicht dat die nog wel met een transparantje en een stukje Bungard plaat iets voor je kunnen betekenen........en dat zijn hobbyisten, dus ws. ook wel leuke prijzen nog.

Veel success!
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
http://kt88.mybrute.com
Join our clan http://mybrute.com/team/33720

Nahpets

Kun je het ook hard wired maken?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Arno P

Ik heb in loop der jaren heel wat printen in elkaar geflatst...hard-wired, FerroTriChloride etsen....kleding verknoeid...en ook belichten....erg bewerkelijk...
Dus...ik had er niet meer zo'n zin in TOTDAT ik met wat googlen tegen een methode aanliep die goed en makkelijk is...(en heb ik al een aantal keer succesvol in praktijk gezet)

Layout -> Kopie met Toner op fotopapier (papier met gladde toplaag, geen plastic spul)-> layout op papier op schoon printmateriaal leggen -> strijkijzer erop totdat het papier zowat geel verbrand is-> print met eraan plakkend papier in bak met water -> papier valt uit elkaar-> soms wat "helpen" met een borsteltje -> Toner Tracks op pcb materiaal -> mix van zoutzuur/peroxide als etsbad -> niet met je hoofd erboven hangen ...gassen enzo -> gaat snel-> klaar -> afspoelen -> staalwol toner van tracks af -> print boren, staalwol en contact soldeerlak erop -> KLAAR  ;) O ja en het etsmiddel in een 1.5 colafles opslaan met een klein gaatje in de dop om druk/gassen weg te laten en label erop om uiteindelijk bij het milieupark af te geven