Voor mij dan toch maar geen ASUS meer in het vervolg ???

Started by Ejorne, September 25, 2006, 19:02:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Maarja, Asus schijnt toch wel een goed merk te zijn... Dus mijn nieuwe pc heeft ook weer Asus onderdelen...

Ik heb nu een Asus P5B moederbord en een Asus ATI x1600XT silence grafische kaart...
En weer problemen...  :-[

Moederbord:

Ik krijg met geen mogelijkheid de digitale SPDIF coax aansluiting aan de praat. De optische uitgang laat wel een rood lichtje zien, dus mogelijk doet die het wel. Maar dat is niet zo eenvoudig te testen, dan moet ik de hele boel overhoop halen en speciaal daarvoor een optich kabeltje kopen...

Ik heb verschillende instellingen in de bios doorlopen. Ook heb ik de nieuwste Soundmax drivers. (eveneens ook oudere versies) geprobeerd. Maar geen spatje geluid komt er uit de coax-uitgang...

Videokaart:
Mijn svideo aangesloten tv wordt niet goed herkend... Ik kan maar op 1 omslachtige manier beeld op de tv krijgen. Hiervoor moet ik "schermen omwisselen"... Het nadeel hiervan is de resolutie... Deze blijft op mijn desktop resolutie staan, dus moet ik daarna telkens deze handmatig op 800x600 zetten. Om vervolgens nij het teruggaan naar mijn monitor, deze weer op 1280x1024 te moeten zetten. Met als bijkomend nadeel dat al mijn icoontjes weer netjes opvolgend geordend zijn...

Het vreemde is dat tijdens het starten van de computer het beeld wel op de tv-out geprojecteerd wordt... Ook wanneer ik de bios wil benaderen, gebeurd dit op de tv-out... Terwijl ik, wanneer windows eenmaal is gestart, niet de secundaire monitor kan activeren... Het scherm flikkert dan even maar daarna is het kleine secundaire schermpje weer in-actief...

Ik wordt er niet goed van...


:-[ :-[

Voorheen ging mijn Asus videokaart Ti4200 ook al redelijk snel, doch net na de garantieperiode, kapot.
En ook mijn oude moederbord had problemen met audio uitgangen. Daardoor maar een pci-kaartje erin gestopt...

kippekop

Ik heb erg goede ervaringen met MSI... wellicht wat voor de toekomst. Qua grafische kaarten is het allemaal wel redelijk tricky hoor, snel wat aan de hand helaas :P
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

copyfile

Draai hier ook al sinds de PII tijd volledig met asus (grafische kaart en moederboard) en nog nooit problemen mee gehad. Deze Pentium Dual core draaid ook al weer een tijdje zalig met asus...
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Ejorne

Quote from: copyfile on September 25, 2006, 21:51:49
Draai hier ook al sinds de PII tijd volledig met asus (grafische kaart en moederboard) en nog nooit problemen mee gehad. Deze Pentium Dual core draaid ook al weer een tijdje zalig met asus...

Ik heb ook geen problemen met mijn Core2Duo E6300 op deze Asus P5B. Het draait als een zonnetje.
Maarja, ik wil toch ook wel graag mijn geluid digitaal naar mijn receiver kunnen loodsen.

Nu zal ik misschien weer een aparte geluidskaart moeten kopen. Dit scheelt misschien wel een beetje in de cpu belasting, maar die E6300 is zo snel dat ik dat beetje niet snel zal opmerken denk ik...

Toch zonde om weer een paar tientjes extra te moeten besteden... Maar om nou mijn moederbord uit de computer te slopen en op te sturen om na te laten kijken, is ook weer zo wat... Naast het feit dat het tijd kost, kost het ook geld. Misschien niet zoveel als een andere geluidskaart, maarja ik ben wel dan weer een poosje "computerloos". Dan toch maar een beetje extra geld voor dat geluidskaartje....

Zo'n digitale uitgang zou toch zonder problemen moeten werken, zou je denken?
::)


Dracoplasm

Ik draai ook al jaren met Asus, maar merk steeds vaker dat deze moederborden stabiliteits problemen hebben en erg vaak de bios moeten updaten om het spul lekker te laten werken, heb nu nog wel een Asus videokaart (ookal jaren vele modellen gehad, bevallen wel altijd erg goed - volgende keer een XFX kaartje, levenslange garantie op de laatste nieuwe modellen  :o) en een DFI moederbord, superstabiel, snel en stil  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Ejorne

Quote from: Dracoplasm on September 27, 2006, 16:59:40
en een DFI moederbord, superstabiel, snel en stil  ;D

Ja, DFI maar die zijn toch wel een fors stukje duurder dan de ganbare merken toch?
Of heb ik nu een verkeerd merk voor me?

Maar mijn systeem is trouwens ook wel lekker stabiel hoor. Alleen die paar probleemjes he... dat maakt het plezier eraan toch wel een beetje minder. Ik heb bij Asus momenteel deze vragen nog uitstaan. Ik hoop er spoedig wat op te horen...

Verder vind ik mijn systeem wel ok. Redelijk stil met de Antec Sonata II kast icm met een fanloos moederbord, een fanloos vga kaart en de stock pentium E6300 cooler op ca 900 rpm... Ook de Samsung Spinpoint hdd is redelijk stil... Ik hoor het systeem nog wel ietje. Maar als ik straks mijn kast, waarin de computer staat, van binnen heb bekleed met eiertreefjes relief achtig spul, dan denk ik dat er nauwelijk nog wat te horen is... (hoop ik dan natuurlijk...  ;) )

Wimpie007

Heb dit weekend ook problemen gehad met een asus moederbord.
De M2N-E 'green', gecombineerd met een AMD Athlon64 AM2 3500+ CPU, Sapphire X1900XT en 2*1Gb OCZ PC800 DDR2 ram.
Het moederbord bleek niet in staat om op te starten met die ram.  Gigabyte moederbord gekocht (140€ t.o.v. 90 voor de Asus) en alles werkt vanzelf :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...