Projectiedemo in Noord-Holland?

Started by EdoE, September 20, 2006, 10:49:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EdoE

Allen,

Ik lees hier natuurlijk van alles over LCD-, DLP- en CRT-projectie en van de verschillende technieken heb ik ook wel voorbeelden gezien, maar zonder dat het thuisfront dit gezien heeft valt er natuurlijk nooit normaal over te praten.

Wie kan ons in Noord-Holland, liefst niet te ver van de IJmond, een demootje geven?

Cheers,

Edo

RvP

Hier nog zo een, ook uit de IJmond.
Weet waarover je praat, praat niet over wat je weet.
Loewe, Arcam, Piega, hm I enjoy

richardnl

als je zin hebt kan je wel in alkmaar komen kijken

TW 600 icm projecta high contrast doek

PM me maar

Groet
richard

jantje112

Ik ben binnenkort ook weer open voor demo's. Alleen voor forummembers, projector is sony 1292 met divers HD materiaal.

Uiteraard altijd welkom als je in de buurt komt

RvP

Quote from: jantje112 on September 27, 2006, 14:40:20
Ik ben binnenkort ook weer open voor demo's. Alleen voor forummembers, projector is sony 1292 met divers HD materiaal.

Uiteraard altijd welkom als je in de buurt komt
EdoE ik heb 'm al een PM gestuurd met de vraag Waar dat in de buurt komen dan is.  ;)
Weet waarover je praat, praat niet over wat je weet.
Loewe, Arcam, Piega, hm I enjoy

EdoE


EdoE

Welaan, gisteren meldden RvP en ondergetekende zich bij Huize Richardnl voor een demonstratie van de Epson TW-600. Deze projector is naar verluidt geleverd en gecalibreerd door Frank en werpt zijn plaatje op een echt Projecta scherm (hoewel dat "echt" voor Richardnl niet direct meer geldt als een positieve kwalificatie; vandaag monteert hij de vierde nadat de eerste drie bubbelden).

Al snel werd duidelijk waar deze projector voor is gemaakt: met 720p-materiaal zagen we heldere, genuanceerde, scherpe en eigenlijk foutloze beelden. Hadee is here to stay, zeg maar.

Natuurlijk had ik enkele eigen DVD's meegebracht om de vergelijking met andere manieren van weergeven eerlijk te houden. We zagen dat een beetje forse projectie heel makkelijk tekortkomingen bij en richting de bron blootlegt. Interlaced kijkt lang niet zo lekker als het mooie HD-materiaal waar Richardnl over beschikt en de tonaliteit was ook een stuk minder, al dient hierbij te worden aangetekend dat Richardnl eigenlijk gewoon een betere DVD-speler nodig heeft. Over het verschil in scherpte hoeven we het niet te hebben.

Het bedieningsgemak van de Epson was schijnbaar prima, van ventilatorgeluid heb ik persoonlijk ook geen seconde ergernis gehad.

Na een korte discussie met mevrouw Richardnl over de charmes van satellietontvangst bedankten wij onze gastvrouw en -heer voor de gastvrijheid (hierbij nogmaals!) en keerden wij huiswaarts. Zelf heb ik "halverwege" nog even Casa RvP bezichtigd, daar hardop in twijfel getrokken of die mooie huiskamer wel zat te wachten op projectie, een ISF-calibratie aangeraden en geprobeerd mijn ogen in de kassen te houden na het zien van een televisie met een diagonaal van 106 cm (CRT!)

Voor eventuele toekomstige demo's (DLP en CRT, wie biedt?) is de opdracht duidelijk: zien we verschil bij projectie van HD-materiaal en hoe gaan deze om met de "aloude" DVD?

Cheers,

Edo

richardnl

#7
yep salami tactiek werkt

Sateliet komt eraan en nieuwe dvd speler idem

Heren graag gedaan

jaco

Edo,
Ik kan je wel CRT laten zien, maar woon in Almere, en dat is natuurlijk niet echt in Noord-Holland..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

EdoE

Quote from: jaco on October  7, 2006, 09:14:48
Edo,
Ik kan je wel CRT laten zien, maar woon in Almere, en dat is natuurlijk niet echt in Noord-Holland..

Ik houd de uitnodiging in mijn achterhoofd. Sinds de kleine er is staan er geen heel grote lege plekken meer in de agenda... Hoe dan ook ontzettend bedankt voor het aanbod.

Cheers,

Edo