Evolutie van het Goldmund Theatre

Started by jan-rotterdam, September 18, 2006, 22:55:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

250 kg...... dat noem ik nog eens sjouwen ;D 8)

jan-rotterdam

QuoteHoeveel inch woofer zit daar in 15"of 18" ?


18", Link naar datasheet

jan-rotterdam

#27
Jack,

hartelijk dank voor de foto.
De doos is in ieder geval van de DP-660SG, de speler zelf is zo te zien een wisselaar en dus niet de DP-660SG. Hij lijkt er wel erg op.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Bekabeling verwerkt in het verhaal + wat foto's geplaatst van bekabeling

Groeten Jan

jan-rotterdam

#29
Tijdelijk een setje Sonus Faber Guarneri Homage te leen van OLS (Kharma) te breda om toch wat muziek te kunnen luisteren. Betreffende luidsprekers zijn ingeruild bij OLS tesamen met een Sonus Faber Gravis B1 subwoofer en zijn beschikbaar voor geïnteresseerden (even kontakt opnemen met OLS, dhr. Bats). Bovenop een van de Guarneri Homage's zitten twee kleine beschadigingen maar niet storend in het zicht



Ervaringen Guarneri Homage

eerste indruk, supergoed verpakt dus geeft gelijk een goede indruk over wat je in huis haalt. Luidspreker steunen flink aan het gewicht, ik schat ze toch wel op zo'n 25 Kg per stuk. De steunen zijn voor zover mij bekend niet voorzien van spike's om ze goed recht op te kunnen stellen, ik kan me indenken dat bij een wat oudere woning met houten vloeren dit problemen kan geven.

Na het uit de driedubbele doos (2 karton, 1 hout) halen van de luidsprekers zelf komen de werkelijk schitterende afgewerkte Guarneri's te voorschijn, werkelijk italiaans vakmanschap deze afwerking !

Luidsprekers zijn voorzien van bi-wire terminals, mijn luidspreker kabels zijn echter nogal zwaar van gewicht en dat is toch niet zo gemakkelijk aansluiten aangezien de steunen vrij hoog zijn (ca 90 cm). De tweeter zit door de hoge steunen ook vrij hoog en wel op ca. 1.15 meter hoogte.

Momenteel staat alles weer op te warmen aangezien de versterkers al een tijdje niets gedaan hebben, luister ervaringen worden in de loop van de week beschreven.

Groeten Jan


Edit:

Nieuwprijs even opgezocht in een oud tijdschrift en was DM 14.000,- Oordeel van de test was trouwens "Überragend", spitzenklass met 51 punten net onder de Wilson Audio Cub. gebruikte versterker moet wel wat vermogen kunnen leveren, geadviseerd wordt minimaal 135 Watt aan 4 ohm.



mikeske

Luidsprekers vind ik echt  :o

Maar die stands  :-X
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Nice, ben benieuwd naar je ervaringen. Wat kosten ze nu?

bmateijsen

Die stand hoort echt bij de Guarneri... ik vind het prachtig!

Quote from: mikeske on September 26, 2006, 16:52:50
Luidsprekers vind ik echt  :o

Maar die stands  :-X

DA BoSS

leuk hoor, veel plezier met luisteren 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

#34
QuoteWat kosten ze nu?

Geen idee  ;D Moet je even bij OLS navragen, bedoeling was wel dat ze samen met de bijbehorende subwoofer verkocht zouden worden. Eerste indruk van mijn kant na een klein uurtje luisteren is dat ze wel een subje kunnen gebruiken.


Sonus Faber Gravis B-1 subwoofer



Groeten Jan


jan-rotterdam

#35
Na het doorwarmen van de installatie er even voor gaan zitten en al snel tot de conclusie gekomen dat de plaatsing niet ideaal was, op zoek naar de gebruiksaanwijzing in de verpakking en na het bestuderen ervan de luidsprekers + standaards getracht op een betere plaats neer te zetten. Voorgesteld wordt ca. 70 - 80 cm vanaf muren en ca. 150 - 250 cm van elkaar, even schuiven is met deze combinatie van steun & luidspreker niet zomaar gedaan ! Per kanaal praat je toch al gauw over een kg of 40 die je moet verplaatsen en de stenen voet schuift niet echt gemakkelijk over vloerbedekking heen.

Na het verplaatsen stond er een compleet andere luidspreker te spelen, veel meer deatillering en zelfs het laag verraste mij in positieve zin voor zo'n klein kastje. Nu moet je uiteraard geen aardverschuivend laag verwachten van zo'n klein kastje maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit in een niet al te grote luisterruimte (< 15 m2) goed zal klinken. In de bijgeleverde gebruiksaanwijzing zit een afdruk van het frequentie verloop van de standaard Guarneri Homage, vanaf ca. 150 Hz valt het laag blijkbaar al wat af maar echt storend is het niet.

Met het beluisteren van Eva Cassidy - Live At Blues Alley valt op dat er een heel mooi plaatje wordt neergezet, goed 3D plaatje al speelt zich dat voor een groot deel voor de luidsprekers af (kan aan de huidige luisterafstand liggen, die is niet al te groot). Absoluut geen harde S-klanken waar te nemen.

Met het beluisteren van een opname van de Golden Earring - Naked 3 op redelijk fors volume krijgt de Guarneri het wat moeilijker, het geluidsbeeld loopt vol en detaillering verdwijnt wat naar de achtergrond.

Voorlopige persoonlijke conclusie: snelle luidspreker die volop details kan laten horen maar het wat moeilijker krijgt als deze grotere bands moet weergeven. Heb ook het idee dat deze luidspreker heel erg gevoelig is voor de gebruikte versterker, bij een minder geschikte versterker vermoed ik dat het laag wat rommelig kan worden. Ben wel benieuwd hoe dit combineert met een passende subwoofer...

In de loop van de week zal ik verdere bevindingen plaatsen

Groeten Jan




garmtz

Feitelijk is de Guarneri Hommage een van de allermooiste monitoren OOIT, mits er zeer veel aandacht wordt besteed aan de versterking, bron en kabels. Naar het schijnt spelen ze het mooiste op Graaf OTL versterkers.

jan-rotterdam


QuoteFeitelijk is de Guarneri Hommage een van de allermooiste monitoren OOIT

Mag ook wel, is een van de duurdere die er bestaan, qua uiterlijk zeker geen discussie de Guarneri wint met stip de Wife Acceptance Factor !

Als ik een verglijk mag maken naar de Totem Model-1 Signature die ik heb gehad dan hoor ik veel overeenkomsten maar gaat de Guarneri gewoon 2 en misschien wel 3 stappen verder. Om bij Totem te blijven ben ik benieuwd hoe de onderlinge strijd tussen een Mani-2 en de Guarneri uit zou pakken, de Mani-2 is namelijk wel in staat om een behoorlijk fundament bij de muziek te voegen en kan ook een heel mooi 3D plaatje neerzetten al zitten er natuurlijk wel verschillen in de klankkleur (als ik het zo mag omschrijven) van beide merken en dat blijft toch persoonlijke smaak.

Groeten Jan



garmtz

De Mani-2 heeft inderdaad een schrikbarend fundament... :)  Haalt het echter qua natuurlijkheid niet bij de Guarneri.

Een andere extreem goede 'stand mount' vind ik de Wilson Benesch Discovery, toevallig ook met Isobaric laag.

DA BoSS

#39
Quote from: garmtz on September 26, 2006, 21:52:54
Feitelijk is de Guarneri Hommage een van de allermooiste monitoren OOIT, mits er zeer veel aandacht wordt besteed aan de versterking, bron en kabels. Naar het schijnt spelen ze het mooiste op Graaf OTL versterkers.

Waarom is die G.H. feitelijk het mooiste (itt subjectief de mooiste)?

Verder leuk verslag Jan 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

N.a.v. de nodige vragen per PM hier al vast wat plaatjes van de nieuwe luidsprekers, het is een speciale versie van de Kharma Exquisite Mini die in plaats van diamanten tweeter een gewone tweeter gebruikt (zij het zwaar gemodificeerd).







Groeten Jan



jan-rotterdam

#41
Het vervolg verslag van de Sonus Faber - Huarneri Homage:

Nu ik ze een aantal dagen heb horen spelen moet ik zeggen dat dit een zeer mooie luidspreker is, vooral het midden / hoog is van zeer hoge kwaliteit. De tweeter vind ik een van de betere die ik ooit gehoord heb, totaal geen last van scherpte.

Luidsprekers blinken naar mijn mening uit in de wat rustigere muziek, zodra er wat grover geweld (U2, Golden Earring etc. etc.) weergegeven moet worden krijgt de luidspreker het gewoon wat moeilijker.

Ik ben echt benieuwd wat deze luidspreker presteert in combinatie met een passende subwoofer, van alle subwoofers die ik zelf gehoord heb denk ik dat een Martin Logan Descent er goed bij zou passen. Dit is een snelle subwoofer die de Guarneri Homage gemakkelijk bij zou moeten kunnen houden.

Een eventuele toekomstige eigenaar moet zoals Garmtz al eerder heeft gezegd in dit topic voldoen aan een aantal voorwaarden voldoen om deze luidspreker optimaal te laten presteren, indien aan deze voorwaarden wordt voldaan dan heb je hier absoluut nog vele jaren luisterplezier van.

Groeten Jan



DA BoSS

wat een prachtige foto's zeg... :o



(prachtige speakers 8))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam


Even navraag gedaan bij OLS (Kharma) wat de Sonus Faber - Guarneri Homage / Gravis B1 combinatie 2e hands moet kosten. Men vraagt er € 4500,- voor, meer details op te vragen bij OLS Dhr. P. Bats

Groeten Jan

garmtz

Quote from: DA BoSS on September 26, 2006, 23:52:22
Waarom is die G.H. feitelijk het mooiste (itt subjectief de mooiste)?

Blijft altijd een mate van subjectiviteit.

jan-rotterdam


Info ex Kharma: de luidsprekerkasten zijn terug van de spuiter en nu is men bezig om de houten koppen te bewerken en te monteren. Daarna afmonteren en inspelen.

Oftewel: ze zijn bijna klaar  :D

Groeten Jan



jan-rotterdam


Luidsprekers zijn als het goed is volgende week klaar, tevens nieuwe "upgrade" op komst in de vorm van een nieuwe woning



Groeten Jan


DA BoSS

dat zijn de betere upgrades 8), gefeliciteerd...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

#48


Er is nog niet getekend maar dat gaat vast wel goedkomen. Thanks !

Groeten Jan




LittleNinja

Hi Jan,

Dat ziet er goed uit.. Mooie afmetingen!!
Je gaat de woonruimte inrichten als audio middelpunt?

Groet,
D.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"