Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Ieder z'n plasje gedaan? Kunnen we voor de serieuze mensen die echt dingen willen weten en geïnteresseerd zijn weer verder gaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: frank2 on May  3, 2021, 16:05:34
Ieder z'n plasje gedaan? Kunnen we voor de serieuze mensen die echt dingen willen weten en geïnteresseerd zijn weer verder gaan.

Ja graag.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

myself

Quote from: frank2 on May  3, 2021, 16:05:34
Ieder z'n plasje gedaan? Kunnen we voor de serieuze mensen die echt dingen willen weten en geïnteresseerd zijn weer verder gaan.
Ja graag x2.
Eigen ervaringen zijn veel leuker te lezen dan die commercieel voorgekookte reviews van diverse sites


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

frank2

Heeft iemand zijn tv aangesloten op de AQ niagara en geeft dat een beter beeld en geluid. Bij de tv decoder is dit wel t geval.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: frank2 on May  3, 2021, 19:16:27
Heeft iemand zijn tv aangesloten op de AQ niagara en geeft dat een beter beeld en geluid. Bij de tv decoder is dit wel t geval.

Bij mij staat alles erop. Prima beeld maar geen idee of het uitmaakt. Het geluid van de tv-tuner, die gewoon met tulpjes is aangesloten op de versterker, is wel opvallend goed.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Quote from: frank2 on May  3, 2021, 19:16:27
Heeft iemand zijn tv aangesloten op de AQ niagara en geeft dat een beter beeld en geluid. Bij de tv decoder is dit wel t geval.
Heb de TV er niet op aangesloten maar de decoder wel. Heeft ook te maken met alle kastjes, streamer, game console, switch, dac, miniDSP, ...

Beeld is trouwens goed genoeg, doe het vooral voor het geluid.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

#17031
Ik heb juist de TV er NIET op zitten. Meer vanuit de gedachte dat ik de Niagara op een aparte groep heb zitten die ik alleen voor audio gebruik. Zo'n TV is een flinke storingsbron lijkt me, die wil ik niet mixen met mijn audio spulletjes.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Koei

#17032
Quote from: frank2 on May  3, 2021, 16:05:34
Ieder z'n plasje gedaan? Kunnen we voor de serieuze mensen die echt dingen willen weten en geïnteresseerd zijn weer verder gaan.
Vind het jammer dat je zo reageert. De taak van een voeding in een stuk elektronica is onder andere om filtering toe te passen. Als je filtering toepast vóór de voeding en dat heeft effect, dan is er duidelijk iets mis in de voeding van je apparatuur. Vandaar dat ik je aanraad dit door een expert te laten controleren.

Quote from: Richi on May  3, 2021, 21:26:35
Ik heb juist de TV er NIET op zitten. Meer vanuit de gedachte dat ik de Niagara op een aparte groep heb zitten die ik alleen voor audio gebruik. Zo'n TV is een flinke storingsbron lijkt me, die wil ik niet mixen met mijn audio spulletjes.
Dat heeft geen effect, de voeding in je audio apparatuur heeft daar geen last van. Tenzij je een defect hebt in je hifi set, of het slecht ontworpen is.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

twani

#17033
Quote from: Koei on May  4, 2021, 10:38:28
Vind het jammer dat je zo reageert. De taak van een voeding in een stuk elektronica is onder andere om filtering toe te passen. Als je filtering toepast vóór de voeding en dat heeft effect, dan is er duidelijk iets mis in de voeding van je apparatuur. Vandaar dat ik je aanraad dit door een expert te laten controleren.
Dat heeft geen effect, de voeding in je audio apparatuur heeft daar geen last van. Tenzij je een defect hebt in je hifi set, of het slecht ontworpen is.

Dit is niet het juiste topic om dit soort rationeel onderbouwde zaken aan te dragen :D

Deze uitleg bevat een veels te hoog waarheidsgehalte, dat gaat hier niet lekker vallen :bigsmile:

Koei

Quote from: twani on May  4, 2021, 11:16:22
Dit is niet het juiste topic om dit soort rationeel onderbouwde zaken aan te dragen :D

Deze uitleg bevat een veels te hoog waarheidsgehalte, dat gaat hier niet lekker vallen :bigsmile:
Ik wil gewoon voorkomen dat Frank2 zijn apparatuur in rook op ziet gaan omdat de voeding het begeven heeft.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Raphie

Ach alles staat toch in consignatie van C&D :D
JBL PRX Power!

Tabcam

#17036
Quote from: Koei on May  4, 2021, 10:38:28
Vind het jammer dat je zo reageert. De taak van een voeding in een stuk elektronica is onder andere om filtering toe te passen. Als je filtering toepast vóór de voeding en dat heeft effect, dan is er duidelijk iets mis in de voeding van je apparatuur. Vandaar dat ik je aanraad dit door een expert te laten controleren.
Dat heeft geen effect, de voeding in je audio apparatuur heeft daar geen last van. Tenzij je een defect hebt in je hifi set, of het slecht ontworpen is.
Als ik naar voedingen kijk zijn er veel verschillen te vinden. Best veel budget apparaten zijn begrijpelijkerwijs gevoelig voor de voeding (Topping E30 bv.) maar zelfs hoger in de mid/high end boom zijn best veel apparaten nog gevoelig voor de aangeleverde netstroom.

Slecht ontworpen of economische afwegingen? Btw, ben het met je eens dat goed ontworpen apparaten dat wel zouden moeten doen. Is het dan zo fout om met een netfilter dan wel een regenerator de voeding te verbeteren? Zou trouwens ook een leek te meten eigenschap moeten zijn, hoe gevoelig is een apparaat voor vervuilde netstroom.

Quote from: twani on May  4, 2021, 11:16:22
Dit is niet het juiste topic om dit soort rationeel onderbouwde zaken aan te dragen :D

Deze uitleg bevat een veels te hoog waarheidsgehalte, dat gaat hier niet lekker vallen :bigsmile:
Je kan zien dat er in de posts hierboven steken onder water worden gegeven. Als het de argumenten zo sterk zijn is dat toch niet nodig? Ik zou fijn vinden al iedereen die wil dat hier rationeel onderbouwde zaken worden gebruikt, de posts ook inhoudelijk houden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

frank2

Quote from: Koei on May  4, 2021, 11:22:18
Ik wil gewoon voorkomen dat Frank2 zijn apparatuur in rook op ziet gaan omdat de voeding het begeven heeft.

Er mankeert niets aan mijn apparatuur. Werkt prima. Geen problemen met voeding. Maar fijn dat je het bericht.
Vanuit jouw standpunt zijn alle versterkers gelijk of ze zijn kapot omdat ze anders klinken, stroom is stroom kabels zijn alle gelijk, marketingpraktijken om duurdere kabels te kopen, usb kabel is altijd gelijk 0 en 1 dus geen verschil mogelijk.

Het is mij allemaal bekend en wees blij kost het minste.

Ik vind bovenstaande complete onzin, daar zullen we het bij laten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Koei

#17038
Quote from: TabCam on May  4, 2021, 11:30:16
Als ik naar voedingen kijk zijn er veel verschillen te vinden. Best veel budget apparaten zijn begrijpelijkerwijs gevoelig voor de voeding (Topping E30 bv.) maar zelfs hoger in de mid/high end boom zijn best veel apparaten nog gevoelig voor de aangeleverde netstroom.

Bij budget apparaten kan je inderdaad wel wat verschil (hoewel er ook genoeg zijn die wel goed zijn en zelfs met de meegeleverde voeding high-end prestaties neerzetten) zien, waarbij de vraag natuurlijk is of het hoorbaar is. Bij mid en high-end is er absoluut geen enkele excuus voor een slecht ontworpen voeding.
Quote

Slecht ontworpen of economische afwegingen? Btw, ben het met je eens dat goed ontworpen apparaten dat wel zouden moeten doen. Is het dan zo fout om met een netfilter dan wel een regenerator de voeding te verbeteren? Zou trouwens ook een leek te meten eigenschap moeten zijn, hoe gevoelig is een apparaat voor vervuilde netstroom.
Je kan zien dat er in de posts hierboven steken onder water worden gegeven. Als het de argumenten zo sterk zijn is dat toch niet nodig? Ik zou fijn vinden al iedereen die wil dat hier rationeel onderbouwde zaken worden gebruikt, de posts ook inhoudelijk houden.
Slecht ontworpen, altijd. Het is letterlijk een paar euro om het goed te krijgen. Als dat teveel moeite is voor een fabrikant die duizenden euro's vraagt voor een apparaat dan is dat een complete schande. Er zijn genoeg fabrikanten die het wél goed doen.

Hier overigens het effect van een stekkerblok van $300 op een DAC van $99 die ontworpen is door een competente (kleine) fabrikant:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/audioquest-powerquest-3-power-conditioner-surge-protector-review.14580/

(het eerste stukje is alleen een meting van wat het stekkerblok zelf doet, en laat zien dat het niets doet in de audioband)

Quote from: frank2 on May  4, 2021, 11:36:15
Er mankeert niets aan mijn apparatuur. Werkt prima. Geen problemen met voeding. Maar fijn dat je het bericht.
Ok, mooi om te zien dat je een expert hebt laten kijken naar de voeding en deze niet defect blijkt te zijn. Dan is er in ieder geval geen kans dat je apparatuur doorbrand.
Quote
Vanuit jouw standpunt zijn alle versterkers gelijk of ze zijn kapot omdat ze anders klinken, stroom is stroom kabels zijn alle gelijk, marketingpraktijken om duurdere kabels te kopen, usb kabel is altijd gelijk 0 en 1 dus geen verschil mogelijk.

Het is mij allemaal bekend en wees blij kost het minste.

Ik vind bovenstaande complete onzin, daar zullen we het bij laten.


Wel jammer van je stroman argumentatie in het tweede gedeelte van je post. Ik wil best een dubbelblinde test met je organiseren als het hele Corona gebeuren voorbij is. Lijkt mij fantastisch om mee te maken dat iemand wel de verschillen eruit pikt.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

vanzomereng

Groot gelijk Frank2, goede voeding is HEEL belangrijk  (schijf van 5)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Pjotr27

Quote from: VANZOMERENG on May  4, 2021, 12:07:15
Groot gelijk Frank2, goede voeding is HEEL belangrijk  (schijf van 5)

Zo, die schijf ken ik nog niet.. heb hem meteen aan mijn vrouw doorgestuurd.. nieuw advies RIVM heb ik gezegd....

Quote from: Koei on May  4, 2021, 11:55:41
Bij budget apparaten kan je inderdaad wel wat verschil (hoewel er ook genoeg zijn die wel goed zijn en zelfs met de meegeleverde voeding high-end prestaties neerzetten) zien, waarbij de vraag natuurlijk is of het hoorbaar is. Bij mid en high-end is er absoluut geen enkele excuus voor een slecht ontworpen voeding.Slecht ontworpen, altijd. Het is letterlijk een paar euro om het goed te krijgen. Als dat teveel moeite is voor een fabrikant die duizenden euro's vraagt voor een apparaat dan is dat een complete schande. Er zijn genoeg fabrikanten die het wél goed doen.

Hier overigens het effect van een stekkerblok van $300 op een DAC van $99 die ontworpen is door een competente (kleine) fabrikant:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/audioquest-powerquest-3-power-conditioner-surge-protector-review.14580/

(het eerste stukje is alleen een meting van wat het stekkerblok zelf doet, en laat zien dat het niets doet in de audioband)
Ok, mooi om te zien dat je een expert hebt laten kijken naar de voeding en deze niet defect blijkt te zijn. Dan is er in ieder geval geen kans dat je apparatuur doorbrand.

Wel jammer van je stroman argumentatie in het tweede gedeelte van je post. Ik wil best een dubbelblinde test met je organiseren als het hele Corona gebeuren voorbij is. Lijkt mij fantastisch om mee te maken dat iemand wel de verschillen eruit pikt.

Lijkt me nutteloos. Je gaat het toch niet horen en je wilt het ook niet horen. Prima denk ik dan. Kan je je geld aan andere zaken uitgeven.. Ik zou zeker niet investeren in hifi spullen, de eenvoudigste goedgebouwde versterker is goed genoeg..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Koen K

#17041
Het lijkt haast alsof je het belachelijk vindt om geld uit te geven aan zaken die daadwerkelijk iets doen...

Koei

Quote from: Pjotr27 on May  4, 2021, 13:35:38


Lijkt me nutteloos. Je gaat het toch niet horen en je wilt het ook niet horen.
En als je erin gelooft ga je het wel horen.
Quote
Prima denk ik dan. Kan je je geld aan andere zaken uitgeven.. Ik zou zeker niet investeren in hifi spullen, de eenvoudigste goedgebouwde versterker is goed genoeg..
Mooie stropopredenering weer.

Quote from: Koen K on May  4, 2021, 14:58:17
Het lijkt haast alsof je het belachelijk vindt om geld uit te geven aan zaken die daadwerkelijk iets doen...
Ja, je ziet dit regelmatig op fora. Mensen laten enorme upgrades links liggen ten behoeve van zaken die enkel een placebo effect hebben. Zoals je in de reactie Pjotr27 kan lezen, wordt het punt van het objectief benaderen van audio weggezet als krenterig. Dat is een verkeerde interpretatie van mijn stelling. Maar laat ook zien dat het soms alleen lijkt te gaan om het bedrag dat je uitgeeft en niet om het eindresultaat.

Waarom zou ik meer uitgeven dan laten we zeggen €1000 voor een DAC als die van €5000 simpelweg niets beter doet? Of in plaats van kabels van €20 kabels van €1200 kopen? Met die €5200 kan je echt een flinke upgrade realiseren op het gebied van luidsprekers, akoestiek en DSP.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

twani

Ah ja akoestiek....   

Dan komen altijd de geijkte bezwaren.   já zeg, er moet ook nog geleefd worden. Ja wat denk je dat mijn vrouw ervan vindt....... Het is gewoon een huiskamer hoor, geen opnamestudio.....

Dan als second best dus maar een klankmatig nauwelijks waarneembaar stekkerblok of kabeltje voor een vermogen......

Slim, heel slim.   En dat voor mensen die al tientallenjaren op HT komen....   T heeft weinig geholpen in ieder geval......








Koei

Quote from: twani on May  4, 2021, 15:47:43
Ah ja akoestiek....   

Dan komen altijd de geijkte bezwaren.   já zeg, er moet ook nog geleefd worden. Ja wat denk je dat mijn vrouw ervan vindt....... Het is gewoon een huiskamer hoor, geen opnamestudio.....

Dan als second best dus maar een klankmatig nauwelijks waarneembaar stekkerblok of kabeltje voor een vermogen......

Slim, heel slim.   En dat voor mensen die al tientallenjaren op HT komen....   T heeft weinig geholpen in ieder geval......
Gewoon een foto van je schoonmoeder groot op een akoestisch paneel laten drukken.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

katwax

Quote from: Koei on May  4, 2021, 15:31:27

Waarom zou ik meer uitgeven dan laten we zeggen €1000 voor een DAC als die van €5000 simpelweg niets beter doet? Of in plaats van kabels van €20 kabels van €1200 kopen? Met die €5200 kan je echt een flinke upgrade realiseren op het gebied van luidsprekers, akoestiek en DSP.
Quote from: twani on May  4, 2021, 15:47:43
Ah ja akoestiek....   

Dan komen altijd de geijkte bezwaren.   já zeg, er moet ook nog geleefd worden. Ja wat denk je dat mijn vrouw ervan vindt....... Het is gewoon een huiskamer hoor, geen opnamestudio.....

Met 5200 euro laat je een akoestisch spanplafond steken met verlichting(direct en indirect) en in dat geval is het argumetn van vrouw of huiskamer volgens mij totaal overbodig. Wat het met het geluid zal doen is 1000x beter dan wat die DAC, kabel etc zal brengen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Ik begin ineens warme gevoelens te koesteren voor Ruud13.  :wub:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Quote from: Koei on May  4, 2021, 16:08:04
Gewoon een foto van je schoonmoeder groot op een akoestisch paneel laten drukken.

Alleen al als ze op bezoek is verdwijnt het akoestiekprobleem spontaan.....

twani

Quote from: HuubF on May  4, 2021, 16:48:51
Ik begin ineens warme gevoelens te koesteren voor Ruud13.  :wub:

Die was 2005 voor het laatst online hier zie ik.

Verder alles goed Huub? :hehe: