Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BuSpu

Quote from: Martin!!! on October  4, 2017, 10:37:24
:clapping: mooi hoor, nu de tv nog  fatsoenlijk ophangen dan is het helemaal voor elkaar
Ja het lijkt of de TV op een plankje staat. Is het niet veel mooier om hem met een beugel te monteren?

frank2

#15101
Zou kunnen maar ik heb gipswanden, geen steen en ik vertrouw die speciale gipswandpluggen wel maar het tv gewicht vind ik net te zwaar, dan zet ik het liever op een bijpassende kruk en heb ik ook geen gaten in de wand.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Ik heb een 42kg wegende tv aan een holle wand gipsmuur hangen....   geen enkel probleem. Waar denk je dat je keukenkastjes mee vast zit zitten [emoji53]?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

oud_account_1

Metalen frame (laten) maken en aan het meubel - of de muur - bevestigen?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Jumping Jack

Deftige hollewand-pluggen (bv van Hilti) kunnen veel gewicht dragen hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Meer dan het gewicht van de TV in ieder geval :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

klavertje

Mijn tv, een 60 inch plasma van bijna 50 kg. hangt gewoon aan een vogels muurbeugel, aan een enkel gipswandje.
Het kan makkelijk, als je maar de goede pluggen en schroeven gebruikt

vik

Kan allemaal prima Frank no worries!   


Quote from: frank2 on October  4, 2017, 14:59:00
Zou kunnen maar ik heb gipswanden, geen steen en ik vertrouw die speciale gipswandpluggen wel maar het tv gewicht vind ik net te zwaar, dan zet ik het liever op een bijpassende kruk en heb ik ook geen gaten in de wand.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Oke, dat blijkt, voorlopig houd ik het zoals het staat, vind het mooi zo.
Ik blijf het een nadeel vinden dat je pluggen in de muur maakt die er nooit uit kunnen, en bij een nieuwe tv weer opnieuw pluggen erin omdat er dan weer een andere beugel aan moet omdat het anders niet past.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blue-eyes

#15109
Is een reden idd. Anderzijds, als de nieuwe TV op dezelfde locatie komt te hangen zie je de oude gaten ook niet. En uiteraard ga je die wegwerken!

Ik zou me laten weerhouden door zo een minor iets wat je zelfs kan herstellen, zo dat je het niet eens meer ziet. Is alleen wat plamuur en verf werk :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

Quote from: frank2 on October  5, 2017, 08:50:09
Oke, dat blijkt, voorlopig houd ik het zoals het staat, vind het mooi zo.
Ik blijf het een nadeel vinden dat je pluggen in de muur maakt die er nooit uit kunnen, en bij een nieuwe tv weer opnieuw pluggen erin omdat er dan weer een andere beugel aan moet omdat het anders niet past.
als je bij elke tv een andere beugel moet kopen dan koop je de verkeerde beugel(s)  ;)
gewoon een degelijke beugel kopen met variabele VESA mount, die kun je nl. op alle (dus ook je toekomstige) tv's plaatsen, maw die kan je blijven gebruiken en hoef je nooit te vervangen door een andere.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maikel_audionerd

Quote from: Dynky on October  5, 2017, 13:25:48
als je bij elke tv een andere beugel moet kopen dan koop je de verkeerde beugel(s)  ;)
gewoon een degelijke beugel kopen met variabele VESA mount, die kun je nl. op alle (dus ook je toekomstige) tv's plaatsen, maw die kan je blijven gebruiken en hoef je nooit te vervangen door een andere.
Goede tip. Overigens, des te dichter de tv bij de muur, des te minder dat akoustische effect heeft op je stereobeeld, en dat kan erg goed merkbaar zijn voor die paar cm verschil die je wint Frank.
Goed bedoeld advies natuurlijk allemaal hè  ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

frank2

#15112
Gisteren sinds lange tijd weer eens bij wenw audio geweest. Heb daar 2 digitale interlinks geleend en een usher center speaker.
Kwam er pas geleden achter dat een center toch een toegevoegde waarde heeft, het surround gebeuren wordt intenser beleefd vind ik. Kwam er achter door een oude Jamo magic 8 speaker als center aan te sluiten. De s525 van Usher is gelukkig wel een stukje beter.
Verder heb ik na lang testen met stroomsnoeren de juiste combinatie gevonden van snoer en stekkers. En hoewel ik een stuk of 4 digitale interlinks hier heb met hoorbaar duidelijke verschillen was geen van hen een echte topper. De beste waren een audioquest Cinnamon, welke duidelijk iets te donker was, niet open genoeg, de de andere canare 77, welke een ietswat donkere klankkleur had, maar wel goed klonk, alleen klonk deze rommelig.
Heb nu een behoorlijk dure digitale interlink liggen maar wat is dit een verbetering vind het bizar. Strak, transparant, vol, diep emotioneel... De tellurium q graphite. Had het verwacht maar was toch verbaasd wat een interlink kan doen in het digitale domijn. Verder is de bekabeling up tot date.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

MarkD

Tellurium heeft mooie kabels, vooral in het hogere segment. Helaas wel flink aan de prijs.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Quote from: frank2 on January 20, 2018, 12:22:26
.....emotioneel... De tellurium q graphite.

Ik zou ook emotioneel worden van die prijzen.  :D

Voor de rest veel plezier met weer een stap vooruit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

Wil je niet een center hebben die qua units aansluit op jouw frontluidsprekers?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Usher speakers hebben gemodificeerde scan speak speakers. Zelfbouw is niet iets waar ik handig in ben. En de hoogte te speaker mag max 20 cm zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on January 20, 2018, 12:22:26
Gisteren sinds lange tijd weer eens bij wenw audio geweest. Heb daar 2 digitale interlinks geleend en een usher center speaker.
Kwam er pas geleden achter dat een center toch een toegevoegde waarde heeft, het surround gebeuren wordt intenser beleefd vind ik. Kwam er achter door een oude Jamo magic 8 speaker als center aan te sluiten. De s525 van Usher is gelukkig wel een stukje beter.
Verder heb ik na lang testen met stroomsnoeren de juiste combinatie gevonden van snoer en stekkers. En hoewel ik een stuk of 4 digitale interlinks hier heb met hoorbaar duidelijke verschillen was geen van hen een echte topper. De beste waren een audioquest Cinnamon, welke duidelijk iets te donker was, niet open genoeg, de de andere canare 77, welke een ietswat donkere klankkleur had, maar wel goed klonk, alleen klonk deze rommelig.
Heb nu een behoorlijk dure digitale interlink liggen maar wat is dit een verbetering vind het bizar. Strak, transparant, vol, diep emotioneel... De tellurium q graphite. Had het verwacht maar was toch verbaasd wat een interlink kan doen in het digitale domijn. Verder is de bekabeling up tot date.

Ahhhh mooi, het wagentje rolt wéér.

JeroenGRT

Ik dacht dat C&D misschien ook wel center speakers maakte, jouw frontluidspreker maar dan de helft kleiner en gesloten maken.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

C&D is niet betrouwbaar, hij beloofd van alles maar er gebeurt niets. Dus dat is geen optie meer. Anders had hij dat  inderdaad kunnen doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JeroenGRT

Oké duidelijk, nog niet veel veranderd dus in die jaren. Die dac gaat dus ook niet meer door?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

#15124
De dac? Het geld is dmv inruil al betaald, dus ik ga regelmatig naar hem om hem onder druk te zetten. Telefoon heeft hij niet meer, email beantwoord hij niet. Gelukkig woont hij 1 km hier vandaan. Hij zegt dat het snel klaar is, maar dat zegt hij al vanaf juni vorig jaar..... Wordt er net als pinda13 doodziek van, die wacht op een versterker die bijna klaar is, heb dat zelf gezien...  Ga nooit met die man in zee. Tot juni ging alles redelijk vlot, maar sindsdien is het hopeloos. Dus dac verhaal wordt vervolgd.


Heb de tellaruim Q graphite wat beter getest, de beste kabel die ik ooit heb gehad, heel precies echt hifi doet alles perfect, maar..........  Zo netjes dat er geen swung meer in de muziek zit. Er hangt nu weer een AQ Cinnamon aan die wel de swung geeft. Heb ook nog de buisjes in de VV vervangen door tung sol cryogeen en dat doet het nu wat beter met de huidige bekabeling. Dus de tellurium gaat retour, misschien wel goed ook was een nogal dure kabel zelfs met korting omdat die niet nieuw was. Ga nog wel de AQ Carbon proberen.
De center is wel erg goed voor surround, dus die koop ik .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren