Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Quote from: chansig on January  1, 2014, 20:43:08
Procenten zijn juist heel veel zeggend...daarom is voorzichtigheid geboden als je het gaat gebruiken om iets subjectiefs te beschrijven.

Ook de prijs van wat een set kost is zo relatief. Ik heb nu aardig wat set gehoord...van extreem duur tot goedkoop. De beste set die ik heb gehoord zal rond de 2000 euro (erg ruwe schatting kan ook nog minder zijn) kosten.  Die set steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.

Gr Hans

Eh... Mijn set kost wel iets meer dan 2000 euro hoor Hans! Hahaha...   ;D
Stereo-fan for life!

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: Onder013 on January  1, 2014, 17:41:56
Geen dac want die zit in de anthem en zit in de signaalweg van de anthem. Alles wat je dus in de anthem brengt gaat verplicht via de interne dac van de anthem.
Taadaa...... aap uit de mouw, onhandige periferie dus. Een AV is voor filmpjes, ik zei het toch :D

Snowmaster

Quote from: chansig on January  1, 2014, 20:43:08
Ook de prijs van wat een set kost is zo relatief. Ik heb nu aardig wat set gehoord...van extreem duur tot goedkoop. De beste set die ik heb gehoord zal rond de 2000 euro (erg ruwe schatting kan ook nog minder zijn) kosten.  Die set steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.

Gr Hans

Deze samenstelling zou ik t.z.t. graag een keer horen. Als de verbouwing hier klaar is gaat mijn set op de schop.  Alles gaat in ieder geval volledig aan het internet en een NAS zal er ook wel komen.
De start wordt een 70 inch  :)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

twani

Quote from: Snowmaster on January  2, 2014, 00:01:47
Deze samenstelling zou ik t.z.t. graag een keer horen. Als de verbouwing hier klaar is gaat mijn set op de schop.  Alles gaat in ieder geval volledig aan het internet en een NAS zal er ook wel komen.
De start wordt een 70 inch  :).
Kijk, dat zijn stappen!   :thumbs-up: :thumbs-up:

Ruud-

Quote from: chansig on January  1, 2014, 20:43:08

De beste set die ik heb gehoord zal rond de 2000 euro (erg ruwe schatting kan ook nog minder zijn) kosten.  Die set steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.

Gr Hans
Sorry voor off-topic, maar:
Misschien een domme vraag Hans, maar waarom schaf jij dat niet voor jezelf aan??
Ik meen dat jij ook op het pad van 'kopen-inruilen-kopen-enz-enz' zit, is dat dan op z'n minst niet een beetje dom?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Als ik die set zou kopen dan is de pest dat ik dan ws in scheiding lig met Chantal.

Dus ja ook ik mag niet alles zomaar neer zetten of akoestisch aanpassen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Quote from: chansig on January  2, 2014, 09:32:06
Als ik die set zou kopen dan is de pest dat ik dan ws in scheiding lig met Chantal.

Dus ja ook ik mag niet alles zomaar neer zetten of akoestisch aanpassen.

Gr Hans

Kan je en wil je aangeven hoe deze set is samengesteld?

Gr
Henk

WickedGame

Aller eerst de beste wensen Frank! En dat het maar een mooi 2014 mag worden (met of zonder tweaks).

Quote from: twani on January  1, 2014, 21:08:57
Taadaa...... aap uit de mouw, onhandige periferie dus. Een AV is voor filmpjes, ik zei het toch :D

True!  :pompom: Maar dan nog kan een goede AV, een puike stereo prestatie neerzetten. Toch heeft Anthem "geleerd" (zet het bewust even tussen ""). De nieuwe MRX710 is de DAC te omzeilen wat bij de MRX700 niet mogelijk was. Omdat het bij Frank niet mogelijk is die DAC te omzeilen is elke externe DAC of netwerkspeler met een DAC al overbodig. Was in het begin hier ook wel verbaasd over dat Anthem voor deze route heeft gekozen, maar prestatie technisch valt er niks over te zeggen want die is goed (voor sommige zelfs uitmuntend :D).

Hoe Frank te werk gaat met USD HDD's is wat over te zeggen natuurlijk. Zou ook niet mijn keus zijn omdat ik de kracht ken van een goede NAS met dito netwerk en dito netwerkspeler. Dat iemand hier niet aan wilt is altijd eigen keus, maar ik denk persoonlijk als je door hebt hoe de NAS werkt, en die lekker snachts zijn ding laat doen zoals indexeren dan is dit toch wel mijn keus boven het gesleep van losse HDD's. En dan te bedenken dat mogelijk menigeen van jullie "vroegah" ook met hun mediums liep te zeulen, als CD-R's, DVD+/-R/RW's en some happy people met Recordable Blu-Rays. Dus zo gek is het gesleep niet, alleen niet meer van deze tijd.

Mijn ouders waren daar vroeger ook altijd zo sceptisch over, maar die zijn om (aandringen van zoonlief hielp). En dan te bedenken dat die streamen met een 4-Bay NAS en een PS Audio PWD MKII. 

Overigens terukomend bij Anthem, het is nu dat de nieuwe Anthem MRX x10 series geen streaming meer biedt via de USB (althans volgens het boekje niet). Ga dit nog wel even testen... maar ga er voor mijzelf geen dealbreaker van maken aangezien ik een SBT heb staan. Enige wat ik ga doen is mijn huidige DAC op de SBT tegen de Anthem DAC vergelijken. Dit kan nog resulteren in de verkoop van de externe dac.


chansig

Quote from: Onder013 on January  2, 2014, 09:48:56
Kan je en wil je aangeven hoe deze set is samengesteld?

Gr
Henk

Tsja....dat weet ik dan dus niet heel precies. Electrotaten...maar dan compleet aangepast. Simpele Yamaha eindbak, volgens mij een cd speler van Denon en een passieve volumeregelaar. Kabels standaard.

Dit maakt niet dat de set erg goed klinkt. Dat zijn de akoestische aanpassingen in de ruimte. In de gemiddelde huiskamer niet haalbaar.

Ik vind het in ieder geval met afstand de beste set die ik ooit gehoord heb. En dat zegt ook weer niets want ik weet dat Ruud er minder over te spreken was/is. Daarom is een vergelijking in te trand van: Mijn set kan mee met duurdere sets...compleet nietszeggend. Als er al een standaard in hifi land zou zijn dan zouden er niet zoveel verschillende sets zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Quote from: chansig on January  2, 2014, 09:56:39
Tsja....dat weet ik dan dus niet heel precies. Electrotaten...maar dan compleet aangepast. Simpele Yamaha eindbak, volgens mij een cd speler van Denon en een passieve volumeregelaar. Kabels standaard.

Dit maakt niet dat de set erg goed klinkt. Dat zijn de akoestische aanpassingen in de ruimte. In de gemiddelde huiskamer niet haalbaar.

Ik vind het in ieder geval met afstand de beste set die ik ooit gehoord heb. En dat zegt ook weer niets want ik weet dat Ruud er minder over te spreken was/is. Daarom is een vergelijking in te trand van: Mijn set kan mee met duurdere sets...compleet nietszeggend. Als er al een standaard in hifi land zou zijn dan zouden er niet zoveel verschillende sets zijn.

Gr Hans

Had het iets te maken met dat spul dat op woensdag in de reclame is? ;D

Gr
Henk

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Een achterhaald gegeven, een AV is alleen geschikt voor filmpjes. Het is terecht een jaar of 5 geleden was dat inderdaad een waarheid, de huidige recievers zijn in stereo behoorlijk goed geworden, een Anthem behoord wel daarmee meteen aan de top, maar andere merken blijven niet achter zoals blijkt uit diverse testen in o.a. het audioblad audio.
Het verschil tussen een AV reciever en een "echte" VV wordt kleiner, of wordt afhankelijk van de gebruikte componenten al gepasseerd. Wel praat ik hier met recievers over de top line.

Maar zoals bij iedereen is akoestiek vaak ook een probleem, de Anthem heeft een zeer goede DSP aan boord. Mijn akoestiek in huis is zeker niet slecht, maar door de bouw van mijn huis, alles gips en hout, "vreet" deze ruimte midbass. De DSP van de Anthem corrigeert dit zeer goed waardoor een volle sound het resultaat is.

Een VV heeft geen DSP, wat meteen een nadeel is.

Zoals bekend heb ik diverse testen hier thuis gedaan met mijn huidige set en de set met Belles VV en Oppo83+TUC. De laatste was zeker niet beter, koste wel 6500 euro, dit is vervangen door een Anthem  welke 2200  kost, maar wel een stuk beter presteert, naderhand heeft de Belles EV het veld geruimd voor een Plinius, wat een behoorlijke upgrade was. Geld zegt zeker niet alles, maar de configuratie zoals hij nu staat is behoorlijk goed, de VV gedeelte van de Anthem is zeer goed, kan wel beter vast wel maar dat is met alles zo.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

De AM heeft een VV en een DAC.

En inderdaad geld zegt niets en als je set (zoals je zelf aangeeft) nog beter presteert als 3 jaar terug dan mag je meer dan tevreden zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: frank2 on January  1, 2014, 17:48:03
En wat is het voordeel van dit geheel tov een HDD rechtstreeks via usb? Geen, behalve dat het geld kost.

nb: Ik draai op 75 DB geluidssterkte, de schijven staan 3 meter bij mij vandaan, zijn trouwens 1 en 2 TB schijven met externe voeding. De WD hoor je geheel niet, de Verbatim alleen als het doodstil is en hij iets opzoekt, Maw. compleet verwaarloosbaar dat beetje geluid.
Die schijven heb ik ook.....en jij hoort ze niet maar een stekkertje draaien wel?
:-X

Kwabbernoot

Quote from: chansig on January  2, 2014, 09:56:39
Tsja....dat weet ik dan dus niet heel precies. Electrotaten...maar dan compleet aangepast. Simpele Yamaha eindbak, volgens mij een cd speler van Denon en een passieve volumeregelaar. Kabels standaard.

Dit maakt niet dat de set erg goed klinkt. Dat zijn de akoestische aanpassingen in de ruimte. In de gemiddelde huiskamer niet haalbaar.

Ik vind het in ieder geval met afstand de beste set die ik ooit gehoord heb. En dat zegt ook weer niets want ik weet dat Ruud er minder over te spreken was/is. Daarom is een vergelijking in te trand van: Mijn set kan mee met duurdere sets...compleet nietszeggend. Als er al een standaard in hifi land zou zijn dan zouden er niet zoveel verschillende sets zijn.

Gr Hans

Tja, Jerry's set. Op zich wel mooi maar eigenlijk vooral omdat het anders is. Ik vind het extreem vermoeiend luisteren, een beetje koptelefoon idee. Het is geweldig om een keer mee te maken maar ik zou er niet langdurig van kunnen genieten.
Daarbij vond ik de luidsprekers voor deze Apogees beter muziek maken. Maar goed, ik ben er al een tijdje niet meer geweest.

Groeten...

Linx


Ruud-

Quote from: chansig on January  2, 2014, 09:56:39

Dit maakt niet dat de set erg goed klinkt. Dat zijn de akoestische aanpassingen in de ruimte. In de gemiddelde huiskamer niet haalbaar.

Ik vind het in ieder geval met afstand de beste set die ik ooit gehoord heb. En dat zegt ook weer niets want ik weet dat Ruud er minder over te spreken was/is.
Gr Hans
Hans je zit er volkomen naast, als je dit soort weergave amnbieert is het nauwelijks beter te krijgen. Ikzelf houd ervan, zoals je afgelopen week ook hoorde, om luisteraar te zijn op een zekere afstand, podium voor mijn neus, zeg maar en wil niet tussen de muzikanten plaatsnemen. De aanwezige René wilde dat weer wel. Zoveel smaken. Laat onverlet dat wat ik toen bij Jerry hoorde absoluut top is.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

Quote from: Linx on January  2, 2014, 14:59:47
maar het aanbieden van een beter digitaal signaal dan een harddisk over de usb aansluiting van de Anthem zal zeker een positief effect hebben.

Maw. als ik je goed begrijp is een HDD rechtstreeks aan de anthem waarschijnlijk slechter dan een PC audio gebaseerd met JR river erop en dan coax uit naar de anthem.

Ik zou het niet weten, geen van mijn pc's hebben een coax uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Linx


frank2

Ik heb boven nog een PC staan met coax out heb ik net gezien, zit XP op, gebruik 'm geheel niet meer, of een laptop pakken en even zo'n ding halen als de  M2Tech HiFace 2 USB/SPDIF Converter

Zal er binnenkort als test eens induiken. JRiver heb ik al en die zal ik dan installeren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Snowmaster

Aangezien ik toch een NAS wil kopen en Frank al eerder met wat DAC's heeft geexperimenteerd, is het misschien een idee om zo'n set up te bespoedigen.  Kunnen wij het mooi eens naast elkaar zetten. Lijkt mij best lekker gevoel om voor weinig geld een goede weergave te hebben.

Jullie roepen bijna allemaal "halleluja" over zo'n combi en daarom zou ik graag een goed voorstel zien  :thumbs-up:.
Wat is een bv. goede NAS evt. DAC/combi ?  Voorkeur voor bepaalde aansluiting?  Waar moet ik bv. op letten bij een NAS? 
Niet naar prijs kijken, wel graag naar prijs/kwaliteit verhouding.  Hoe minder geld, hoe mooier  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Stel de laptop zit met een dragonfly aan de anthem via een dgitale kabel. Hoe bedien ik dan de laptop draadloos? Kan dat met een tablet? Kan die dan communiceren met de laptop?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren