Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

S@m

Quote from: frank2 on February  5, 2011, 10:50:52
nb: uitgezonderd stroomkabel. (maar dat is geen apparaat!!)

Wordt allemaal gecompenseerd door de EQ...

frank2

Quote from: S@m on February  5, 2011, 13:27:33
Wordt allemaal gecompenseerd door de EQ...

helaas ga je daar de mist in, alle verbeteringen die gedaan zijn en eventueel nog gedaan worden zijn duidelijk hoorbaar, en EQ compenseerd slechts de freq. curve. Dit heb ik ontdekt door een v.d. hul kabel te vervangen door een johan kabel, het geluid knapte bijzonder op.

maar de "leen" behringer staat hier weer, dus lekker genieten v.d. muziek
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Snowmaster

Als ik het niet met mijn eigen ogen zag, zou ik het niet geloven.....
Er is al twee dagen niet gepost in Frank's topic !

Heb nog een vraagje aan Chansig :  heb ik het mis of geloof jij inderdaad niet in kabelverschillen?
Er was iemand in het luisterclubje die niet in kabelverschillen geloofde, meende ik mij te herinneren.
Vraag mij nu af wie dat is terwijl ik hier kabels aan het inspelen ben  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Ik hoor inderdaad geen verschillen tussen kabels..maar dat neemt niet weg dat jij ze wel kan horen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

neverywhere

Binnenkort experimenteren met verschillende ondergrondjes voor Behringer?  Of andere interlinkjes richting behringer? Ik zie een wereld van mogelijkheden om er weer op los te proberen.

Dit topic blijft nog wel een tijdje vrij levendig denk ik zo. Top!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Former member 78

Quote from: neverywhere on February  7, 2011, 22:49:29
Binnenkort experimenteren met verschillende ondergrondjes voor Behringer?  Of andere interlinkjes richting behringer? Ik zie een wereld van mogelijkheden om er weer op los te proberen.

Dit topic blijft nog wel een tijdje vrij levendig denk ik zo. Top!

Frank heeft nu de zelfde interlinks achter de EQ als tussen al het andere spul ;)
Wel het topic blijven lezen hé ;D


chansig

Wel mooi dat de huidige kabels direct een perfecte match vormen met de Behringer...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Het is iig onderhoudend om te lezen, dat 'alles' altijd uit proportie getrokken wordt.

:popcorn:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

Edit. ietwat flauwe doch mi aan de waarheid getrouwe post verwijderd...

J.A.F._Doorhof

Aub on topic blijven en geen opmerkingen plaatsen die een topic kunnen ontsporen naar onzin.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

scrutinizer

Eens Frank.
Het was ook geenszins een post met oproep tot ontsporing.
Maar gezien de boude uitspraken gemaakt in deze thread, kan een verwijzing naar enigszins proportie m.i. geen kwaad.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Volgens mij is dat juist de charme van dit topic..deze boude uitspraken. Net even de pagina's 1 t/m 4 gelezen..is weinig anders qua woorden dan nu.

Dire Straits is volgens mij nog steeds Franks zijn favoriet ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on February  8, 2011, 12:11:06
Volgens mij is dat juist de charme van dit topic..deze boude uitspraken. Net even de pagina's 1 t/m 4 gelezen..is weinig anders qua woorden dan nu.

Dire Straits is volgens mij nog steeds Franks zijn favoriet ?

Gr Hans

dire straits, alison krauss, patricia kaas, chris isaak, chris rea

en "my reference system" is nu echt een reference systeem geworden mijn inziens, wat niet wegneemt dat het altijd beter kan, maar de geldboom is al aardig op dus nu worden het hooguit kleine aanpassingen en de aankoop van de Behringer. (als ie weer leverbaar is) Verder misschien nog een stroom aanvoer kabel en dan is het hier stil. (in dit topic) want dan kan ik heerlijk muziek luisteren, klankkleuren vloeiende muziek zonder enige irritatie whatever. En daar is het om begonnen, heeft mij maar 160 pagina's gekost, en een aardige duit.  Maar nu is het zover.....

alleen niemand geloofd het zelfs mijn vrouw niet, snap niet hoe dat kan  ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Ach ja, ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...  :-X ;D

S@m


)p(

Quote from: frank2 on February  8, 2011, 18:32:18

alleen niemand geloofd het zelfs mijn vrouw niet, snap niet hoe dat kan  ;D ;D

Het kan zeker...zie het topic van Audioloog. ik denk dat daar ook velen hebben gedacht dat hij nooit maar aan rustig luisteren zou toekomen...en hem is het ook gelukt om een set te creëren die hem daartoe instaat stelt.

neverywhere

Quote from: frank2 on February  8, 2011, 18:32:18
dire straits, alison krauss, patricia kaas, chris isaak, chris rea

en "my reference system" is nu echt een reference systeem geworden mijn inziens, wat niet wegneemt dat het altijd beter kan, maar de geldboom is al aardig op dus nu worden het hooguit kleine aanpassingen en de aankoop van de Behringer. (als ie weer leverbaar is) Verder misschien nog een stroom aanvoer kabel en dan is het hier stil. (in dit topic) want dan kan ik heerlijk muziek luisteren, klankkleuren vloeiende muziek zonder enige irritatie whatever. En daar is het om begonnen, heeft mij maar 160 pagina's gekost, en een aardige duit.  Maar nu is het zover.....

alleen niemand geloofd het zelfs mijn vrouw niet, snap niet hoe dat kan  ;D ;D

O nee....u bent echt nog lang niet klaar hoor....Als die Behringer er een paar weken tussen zit gaat ie vervelen en keert u toch weer terug op het oude pad.  Na 160 pagina's durf ik te zeggen dat ik u een beetje kan inschatten.


Bovendien zou het vrij saai zijn als wij het voortaan moesten doen met Dire Straits cd-besprekingen.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

frank2

helaas voor u, maar u heeft het mis... cd besprekingen van de groep Dire Straits zullen hier niet gegeven worden. Dit topic zal langzamerhand naar de onderste regionen schuiven en nieuwe forumleden welke net met hun set beginnen zullen hier regelmatig bovenaan staan. Ondertussen luister ik naar de vloeiende klanken welke voortgebracht worden door mijn ge-upgraded Oppo welke analoge uitgangen via de pre- amplifier naar de superieure Behringer leiden welke de toch al zeer goede muziekweergave nog verder optimaliseerd tot een summum van muziekgenot.... tsja dan heb ik geen tijd meer om te posten    ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

Quote from: frank2 on February  8, 2011, 18:32:18
dire straits, alison krauss, patricia kaas, chris isaak, chris rea

en "my reference system" is nu echt een reference systeem geworden mijn inziens, wat niet wegneemt dat het altijd beter kan, maar de geldboom is al aardig op dus nu worden het hooguit kleine aanpassingen en de aankoop van de Behringer. (als ie weer leverbaar is) Verder misschien nog een stroom aanvoer kabel en dan is het hier stil. (in dit topic) want dan kan ik heerlijk muziek luisteren, klankkleuren vloeiende muziek zonder enige irritatie whatever. En daar is het om begonnen, heeft mij maar 160 pagina's gekost, en een aardige duit.  Maar nu is het zover.....

alleen niemand geloofd het zelfs mijn vrouw niet, snap niet hoe dat kan  ;D ;D


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Staaled

Ik weet niet precies wat je met de foto wilt uitdrukken,maar hij is geweldig !
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

neverywhere

Frank spreekt van een reference systeem terwijl S. meent dat frank nog slechts door een kiertje heeft kunnen gluren naar het echte werk.


Tenminste, dat denk ik.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

chansig

Of dat we als kleine kinderen hopen dat we dat ook eens zouden kunnen hebben.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Naast dat Frank alles graag

heb ik ook sterk de indruk dat hij z'n eigen set nogal euh....


advr



ieder heeft nu eenmaal zijn eigen Walhalla en dat is maar goed ook! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Nahpets

Quote
kleine kinderen

Het kleuter gehalte in dit topic begint inderdaad ernstige vormen aan te nemen.  :nopompom:

Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over Frank2. Dit is zijn topic. Laat hem nou lekker enthousiast wezen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.