Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Quote from: Raymond187 on January 27, 2013, 21:05:35
Misschien wel eens aan gedacht dat iemand het leuk vind om dingen te testen???

Beetje jammer om iemand daarop af te vallen.

Ik mag hopen dat hij het leuk vindt.  :D.  Ik denk gewoon, ga eens een tijdje lekker luisteren. Muziek en film zijn niet Frank zijn hobby maar de installatie....prima natuurlijk. Zo zijn er veel meer. Is ook mijn hobby maar het is in mijn geval nog wel een middel naar een doel. Ik blijf het lezen hoor en verbazen.  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Quote from: Perfectionist on January 27, 2013, 21:10:07
Uiteraard mag Frank op de inhoud stevig bevraagd worden, dit gaat echter veel te ver, hoef denk ik niet toe te lichten waarom en betekent ook dat je je even 7 dagen mag gaan bezinnen.

Een waarschuwing aan iedereen: op de inhoud discussiëren mag, en stevig ook, mensen gek noemen, belachelijk maken, hun partner erin betrekken, of hun prive situatie, kan echt NIET. Daar ligt een duidelijke grens.

Discussieer hier constructief mee of blijf weg. Vanaf nu is het zero tolerance.

Mmmm, eerst dacht ik, hé waarom een interventie, we zijn toch best netjes onderweg...... Tot dat ik het bewuste tekstje nogmaals las....Kan inderdaad echt niet.....

AbZ

Quote from: Maro on January 27, 2013, 21:25:17
Ik mag hopen dat hij het leuk vindt.  :D.  Ik denk gewoon, ga eens een tijdje lekker luisteren. Muziek en film zijn niet Frank zijn hobby maar de installatie....prima natuurlijk. Zo zijn er veel meer. Is ook mijn hobby maar het is in mijn geval nog wel een middel naar een doel. Ik blijf het lezen hoor en verbazen.  :clapping:
Dat heb ik ook.  Het gaat echter wel een beetje mis als gezegd wordt dat mensen die hem niet geloven niet 'open-minded' zijn.  Voor mij zou 'open-minded' iig ook betekenen dat je bereid bent aan waarnemingen te twijfelen.  Verder moet iedereen natuurlijk doen met zijn set wat hij leuk vindt (en wat de buren kunnen tolereren).

chansig

Hier (in dit topic) is ooit  de afspraak gemaakt dat Frank moet kunnen schrijven wat hij wilt zonder dat daar gelijk mensen (inhoudelijk of niet) negatief op gaan reageren. Dat dit niets met open minded te maken heeft is duidelijk maar het respect kan natuurlijk wel opgebracht worden om deze afspraak te handhaven. Respect is namelijk ook heel belangrijk.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

 :worship: Zeker waar!

Als het deel van Frank z'n hobby is om met dit soort zaken bezig te zijn, leuk voor hem toch?  :D
Ieder bepaalt wat hij met zijn hobby doet, de één vindt tweaken/testen/muziek luisteren leuk en de ander houdt het enkel bij muziek luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Verbazingwekkend al de reacties, zowel positief  als negatief.
Heel apart dat sommigen onder ons, zonder mij ooit te hebben gezien denken wat ik leuk vind.

Dit was voorlopig weer de laatste tweaks die ik heb toegepast, er komen er vast nog wel meer, maar dat zal nog enige tijd op zich laten wachten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Quote from: frank2 on January 26, 2013, 07:21:24
Tsjonge wat zijn we weer lekker positief bezig hier, zoals gewoonlijk worden de woordjes weer op een weegschaal gelegd.. Ik zou zeggen wordt eens volwassen...

Vind ik ook Frank, dit is jouw topic, jouw waarheid en die heeft een ieder gewoon te respecteren. Het forum is weliswaar openbaar, maar mensen gaan ook niet naar het EO forum om te verkondigen dat god echt niet bestaat. Of posten op het Sinterklaas journaal forum dat het allemaal nep is. Het is weer tijd voor een beetje respect.
Laat Frank lekker in zijn waan, hij geniet en doet er niemand kwaad mee. We zijn allemaal volwassen genoeg, om, net zo als met andere meer aardse zaken, perfect onze eigen conclusie te trekken.
Frank respect voor je review, je onorthodoxe testmethodes en je uitgesproken mening!
JBL PRX Power!

twani

Quote from: Raphie on January 28, 2013, 14:00:12
Vind ik ook Frank, dit is jouw topic, jouw waarheid en die heeft een ieder gewoon te respecteren. Het forum is weliswaar openbaar, maar mensen gaan ook niet naar het EO forum om te verkondigen dat god echt niet bestaat. Of posten op het Sinterklaas journaal forum dat het allemaal nep is. Het is weer tijd voor een beetje respect.
Laat Frank lekker in zijn waan, hij geniet en doet er niemand kwaad mee. We zijn allemaal volwassen genoeg, om, net zo als met andere meer aardse zaken, perfect onze eigen conclusie te trekken.
Frank res
pect voor je review, je onorthodoxe testmethodes en je uitgesproken mening!
Wat hebben ze met jou uitgespookt in de gevangenis? :D

Former member 78


Raphie

Dat is een verhaal apart, maar dat ga ik niet in dit topic vertellen, want dás veels te veel off-topic.
JBL PRX Power!

twani

Quote from: Raphie on January 28, 2013, 15:50:18
Dat is een verhaal apart, maar dat ga ik niet in dit topic vertellen, want dás veels te veel off-topic.
:laugh:

Raymond187


Former member 78

Quote from: Raphie on January 28, 2013, 15:50:18
Dat is een verhaal apart, maar dat ga ik niet in dit topic vertellen, want dás veels te veel off-topic.

Vind het wel netjes van je, dat je nu wat genuanceerder bent.

vanzomereng

Quote from: twani on January 28, 2013, 15:13:08
Wat hebben ze met jou uitgespookt in de gevangenis? :D

Raphie, zegt/schrijft, nog steeds wat ie denkt hiero,  alleen op een meer geRaphieneerde manier  :D

Quote from: Raphie on January 28, 2013, 14:00:12
Vind ik ook Frank, dit is jouw topic, jouw waarheid en die heeft een ieder gewoon te respecteren. Het forum is weliswaar openbaar, maar mensen gaan ook niet naar het EO forum om te verkondigen dat god echt niet bestaat. Of posten op het Sinterklaas journaal forum dat het allemaal nep is. Het is weer tijd voor een beetje respect.
Laat Frank lekker in zijn waan, hij geniet en doet er niemand kwaad mee. We zijn allemaal volwassen genoeg, om, net zo als met andere meer aardse zaken, perfect onze eigen conclusie te trekken.
Frank respect voor je review, je onorthodoxe testmethodes en je uitgesproken mening!

Maar niettemin, stukken op vooruit gegaan

Goed bezig Raphie   :clapping:  :headbanging:  :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

De gevangenis......meestal komen ze er slechter uit dan dat ze erin gingen ;D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Het probleem is dat eenieder een andere perceptie bij "onvriendelijkheden" heeft. Ikzelf vind het hier bij Frank altijd best gezellig en het getreiter flink meevallen, je moet wel ergens tegen kunnen natuurlijk.... Toch zijn er ook mensen die het een " report to mod" waard vinden, dat hou je nu eenmaal.
Ik heb die knop overigens zelf nog nooit aangeraakt, nimmer toe genoodzaakt gevoeld eigenlijk...

CZ79

idem hier, maar als je alleen maar gaat reageren om wat negatiefs te zeggen (keer op keer) dan kun je beter niet reageren (imo)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

Quote from: twani on January 28, 2013, 21:37:29
Het probleem is dat eenieder een andere perceptie bij "onvriendelijkheden" heeft. Ikzelf vind het hier bij Frank altijd best gezellig en het getreiter flink meevallen, je moet wel ergens tegen kunnen natuurlijk.... Toch zijn er ook mensen die het een " report to mod" waard vinden, dat hou je nu eenmaal.
Ik heb die knop overigens zelf nog nooit aangeraakt, nimmer toe genoodzaakt gevoeld eigenlijk...
De post waarop je reageert is verwijderd?  :blink:

Snowmaster

Quote from: Maro on January 27, 2013, 20:42:47
Ik vroeg me af of hij er zelf nooit moe van wordt. Jij hebt ooit eens iets getest maar Frank doet niet anders. Stekkers, kabels, net weer speakerkabels daarna meteen USB kabels en nu weer op naar HDMI. Hij weet niet eens meer wat het referentie punt is...

Tuurlijk wordt hij er wel eens moe van. Of niet Frank? 
Testen en inspelen is af en toe vreselijk frustrerend. Het kost nl. heel veel tijd, maar als het succesvol is, dan ben je weer een stapje verder.  Alle tegenslagen staan hier niet vermeld, maar die zijn er zeer zeker.
Ik post bv. bijna niet meer omdat er weinigen zijn die geloven in die onmogelijke verschillen. Jaren geleden werd ik al uitgelachen om stroomverbeteringen en verschillen in digitale kabels. Vooral als ik ze ging beschrijven of reviewen, dan waren de reacties soms stevig en vaak enorm onzinnig.
Afgelopen week heb ik eindelijk het eindstadium van mijn stroomproject bereikt en ik geniet nu alle dagen van de enorme vooruitgang die dit gebracht heeft.  Het ultieme doel lijkt bereikt : een holografische surroundbubble zonder dat er wezenlijke akoestische aanpassingen zijn.
Tweaken is best leuk als je er plezier aan beleefd  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Ik vind het toch altijd wel weer bewonderenswaardig, hoe jij als woordvoerder van Frank op penibele momenten het woord over neemt en aan damage control doet om vooral de integriteit van het geheel te borgen.
Je bent een beetje voor Frank de Sarina van Silvie, de Greet van Juliana. Vind het fijn dat hij zo veel invloed, steun & guidance bij je vindt

Quote from: Snowmaster on January 29, 2013, 01:07:08
Tuurlijk wordt hij er wel eens moe van. Of niet Frank? 
Testen en inspelen is af en toe vreselijk frustrerend. Het kost nl. heel veel tijd, maar als het succesvol is, dan ben je weer een stapje verder.  Alle tegenslagen staan hier niet vermeld, maar die zijn er zeer zeker.
Ik post bv. bijna niet meer omdat er weinigen zijn die geloven in die onmogelijke verschillen. Jaren geleden werd ik al uitgelachen om stroomverbeteringen en verschillen in digitale kabels. Vooral als ik ze ging beschrijven of reviewen, dan waren de reacties soms stevig en vaak enorm onzinnig.
Afgelopen week heb ik eindelijk het eindstadium van mijn stroomproject bereikt en ik geniet nu alle dagen van de enorme vooruitgang die dit gebracht heeft.  Het ultieme doel lijkt bereikt : een holografische surroundbubble zonder dat er wezenlijke akoestische aanpassingen zijn.
Tweaken is best leuuk als je er plezier aan beleefd  ;).
JBL PRX Power!

Pinohelmond

Quote from: Raphie on January 29, 2013, 08:10:16
Ik vind het toch altijd wel weer bewonderenswaardig, hoe jij als woordvoerder van Frank op penibele momenten het woord over neemt en aan damage control doet om vooral de integriteit van het geheel te borgen.
Je bent een beetje voor Frank de Sarina van Silvie, de Greet van Juliana. Vind het fijn dat hij zo veel invloed, steun & guidance bij je vindt

Oei oei oei.....

Welcome back Raphie!  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Raphie

Quote from: Pinohelmond on January 29, 2013, 08:58:31
Oei oei oei.....

Welcome back Raphie!  :D
Nee serieus! ik denk echt dat Frank2 dit topic nooit volledig op eigen kracht getrokken had. De invloed van Snowmaster is onmiskenbaar.
JBL PRX Power!