Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

CZ79

Erg leuke review om te lezen en als jij gelukkig bent met je keuze dan is dat het enige dat echt belangrijk is. Tegen de tijd dat ik ooit een USB kabel nodig heb zal ik je review er eens bij pakken :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: vik on January 26, 2013, 08:58:08
Ah ok.  :)

Gebruik je voor elke input een andere EQ setting bij Anthem?

Als je bijna geen verschil hoort tussen met of zonder EQ heb je het goed voor elkaar in je ruimte.

Ik gebruik een music mode voor muziek en een filmmode. Dus 2 settings. (meer zijn er ook niet)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Quote from: Antoine on January 26, 2013, 09:39:30
Ik heb al een paar keer gezegd dat er volgens mij meer is dan alleen de juiste dataoverdracht dus meer is dan alleen bitjes die om kunnen vallen. Zie m'n vorige posts.
Je doelt op EMI/RFI invloeden die via de kabel andere circuits aantasten.
Daar heb je gelijk in. Zoals ik in mijn eerdere posting ook al aangaf zou ook ik voor een goede afgeschermde kabel gaan om dit te elimineren.
De specs van v3.0 zijn hierdoor erg aangescherpt en gaan best ver, zelfs het design van pcb boards wordt hierin besproken. Komt erop neer dat de high-speed kabels beduidend beter afgeschermd zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Quote from: Kingpin on January 26, 2013, 12:06:58
Je doelt op EMI/RFI invloeden die via de kabel andere circuits aantasten.
Daar heb je gelijk in. Zoals ik in mijn eerdere posting ook al aangaf zou ook ik voor een goede afgeschermde kabel gaan om dit te elimineren.
De specs van v3.0 zijn hierdoor erg aangescherpt en gaan best ver, zelfs het design van pcb boards wordt hierin besproken. Komt erop neer dat de high-speed kabels beduidend beter afgeschermd zijn.
Afscherming (eventueel aan aarde leggen) en ferrietkernen, allemaal prima,
maar dat kunnen rationele overwegingen zijn, dus die zijn hier ongewenst...

frank2

Ferrietkernen zijn per definitie niet mooi voor muziek heb ik al enige tijd kunnen vaststellen, het doet iets met muziek wat niet fraai is....

Gelukkig heb ik aan de usb kabels geen ferrietkernen. Heb net lekker een 1 uur naar muziek geluisterd op een nivo wat niet loeihard is maar wel duidelijk hoorbaat (-27)
Ogen dicht en lekker luisteren, genieten.... veel diepte in het geluid, daar helpt de AQ erg goed bij... ik ben tevreden... ;D ;D  Op naar het volgende project..... HDMI kabels....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

twani


MVG

Zoals te zien in een ander topic is meneer perne een andere account voor b. Althans dat denk ik, lees afterhours maar eens. Perne wil de handdoek in de ring, en ondertekend met B.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Quote from: frank2 on January 26, 2013, 07:16:10
Ik zou echt geen Forest kopen, maar een chord in jouw geval, jammer dat je niets doet met de review, maar het is jouw keuze.
Ook ik heb een Cinnamon besteld Frank :pompom:zie je wel dat ik kan luisteren :laugh:

frank2

Ik denk dat het een goede aankoop is, maar ik had een proefsetje met diverse kabels zoals ik hier thuis heb aangevraagd bij marco. Ik vind de cinnamon wel erg goed, al is de Carbon nog beter...
Succes ermee en laat aub weten of je het mooi vind klinken....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: frank2 on January 26, 2013, 18:00:05
Op naar het volgende project..... HDMI kabels....
Daar ben ik wel benieuwd naar wat je daar in gaat merken met een TV en wat het geluid doet.

Ik zie en hoor geen verschil met de HDMI kabels die ik thuis heb.

Standaard door Oppo mee geleverd.
QED
Extron PRO hdmi deze is 2M en kost rond de 250e

John Wx

Gek zijn is gezond   ;D

Soms val ik van de ene verbazing in de andere, omdat ik een andere kijk of etc. op dingen heb

Maar je enthousiasme uitvoering van test etc. 1 woord respect en leuk en misschien wel ook leerzaam om is de andere aknt op te kijken



Ga door


John
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

frank2

Quote from: Raymond187 on January 27, 2013, 17:38:51
Daar ben ik wel benieuwd naar wat je daar in gaat merken met een TV en wat het geluid doet.

Ik zie en hoor geen verschil met de HDMI kabels die ik thuis heb.

Standaard door Oppo mee geleverd.
QED
Extron PRO hdmi deze is 2M en kost rond de 250e

Vandaag even een Kordz hdmi (EVX) achter de boxee gehad; beste beeld, meer gestoken dan de Atlas, Oppo, supra hdmi, geluid; meer laagjes, meer gedefinieerd, betere sorround bubble.

Dus ja die kabels al weet ik nog niet welke komen er hier wel alleen zal dat nog enige tijd duren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Wordt je zelf nou nooit moe van al dat getest Frank? Ga toch gewoon muziek luisteren of een filmpje pakken. Elke keer weer een verbetering...meer laag, betere spreiding, stemmen natuurlijker, meer lucht tussen wat dan ook. Het komt gewoon niet meer geloofwaardig over. Nu weer HDMI kabeltjes what's next? De invloed van je schoenveters....zucht...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

M

Quote from: Maro on January 27, 2013, 20:02:50
Wordt je zelf nou nooit moe van al dat getest Frank? Ga toch gewoon muziek luisteren of een filmpje pakken. Elke keer weer een verbetering...meer laag, betere spreiding, stemmen natuurlijker, meer lucht tussen wat dan ook. Het komt gewoon niet meer geloofwaardig over. Nu weer HDMI kabeltjes what's next? De invloed van je schoenveters....zucht...

Als je thuis niet meer gewaardeerd wordt door je partner, zoek je iets anders dat je wel bevredigd! En dat heeft hij gevonden hier, dus vandaar dat het steeds maar door gaat. Steeds maar
weer meer diepte, spreiding, rust, enz enz bla bla bla. En zolang er mensen geloven wat Hans Christiaans Andersen  zegt, houdt het niet op.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Exxar

Komaan mensen. Als Frank2 het leuk vindt om kabels te testen, laat hem toch. Niet iedereen koopt blindelings wat bij What Hifi een goeie score krijgt!

Ik heb me een jaartje geleden ook eens ongeveer een maand bezig gehouden met het testen van interlinks, en er zit echt wel veel verschil tussen.
Idem bij usbkabels. De Wireworld die ik gebruik klinkt toch wel redelijk anders dan het standaard kabeltje dat bij mijn Dacmagic zat.

BuSpu

Quote from: frank2 on January 27, 2013, 19:54:30
Vandaag even een Kordz hdmi (EVX) achter de boxee gehad; beste beeld, meer gestoken dan de Atlas, Oppo, supra hdmi, geluid; meer laagjes, meer gedefinieerd, betere sorround bubble.

Dus ja die kabels al weet ik nog niet welke komen er hier wel alleen zal dat nog enige tijd duren.

Maar ja wat test je nu? Je hebt een TV die HD ready is. Er zit dus een scaler in die het HD aanbod (neem ik aan) omrekent. Dat is een proces waar je geen zicht op hebt. Je test dus altijd de kabel in combinatie met de scaler. Dat maakt voor jou niet uit. Jij wilt natuurlijk de beste kabel in jouw situatie, gelijk heb je. Het maakt het wel erg lastig om conclusies te trekken naar situaties van anderen die een HD toestel hebben en dus geen scaling.

Maro

Quote from: Exxar on January 27, 2013, 20:34:26
Komaan mensen. Als Frank2 het leuk vindt om kabels te testen, laat hem toch. Niet iedereen koopt blindelings wat bij What Hifi een goeie score krijgt!

Ik heb me een jaartje geleden ook eens ongeveer een maand bezig gehouden met het testen van interlinks, en er zit echt wel veel verschil tussen.
Idem bij usbkabels. De Wireworld die ik gebruik klinkt toch wel redelijk anders dan het standaard kabeltje dat bij mijn Dacmagic zat.

Maakt mij ook niks uit hoor. Ik vroeg me af of hij er zelf nooit moe van wordt. Jij hebt ooit eens iets getest maar Frank doet niet anders. Stekkers, kabels, net weer speakerkabels daarna meteen USB kabels en nu weer op naar HDMI. Hij weet niet eens meer wat het referentie punt is...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Maro jij hebt ook een jaar cursus zelfbevr. tantra gedaan elke dag, je eega baalt nog dat je niet voor de 2de sessie bent gegaan van opnieuw 12 maanden  :D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: Maro on January 27, 2013, 20:42:47
Maakt mij ook niks uit hoor. Ik vroeg me af of hij er zelf nooit moe van wordt. Jij hebt ooit eens iets getest maar Frank doet niet anders. Stekkers, kabels, net weer speakerkabels daarna meteen USB kabels en nu weer op naar HDMI. Hij weet niet eens meer wat het referentie punt is...

het wat  :inlove:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Quote from: John Wx on January 27, 2013, 20:45:47
Maro jij hebt ook een jaar cursus zelfbevr. tantra gedaan elke dag, je eega baalt nog dat je niet voor de 2de sessie bent gegaan van opnieuw 12 maanden  :D

Ik leer snel.... :D.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Exxar

Quote from: Maro on January 27, 2013, 20:42:47
Maakt mij ook niks uit hoor. Ik vroeg me af of hij er zelf nooit moe van wordt. Jij hebt ooit eens iets getest maar Frank doet niet anders. Stekkers, kabels, net weer speakerkabels daarna meteen USB kabels en nu weer op naar HDMI. Hij weet niet eens meer wat het referentie punt is...

Niet iedereen beleeft z'n hobby op dezelfde manier hé.
Ik ken kerels die bij hun moto (een tuner op zoek laten) gaan naar de laatst mogelijk pk, en ze kunnen nog niet eens deftig rijden.

Jij hebt toch ook eerst verschillende vrouwen uitgeprobeerd voordat je bij jouw vriendin/echtgenote bent terechtgekomen?  ;) ::) :P
ABX testen lijkt mij wel moeilijker daarbij dan bij kabeltjes...

Raymond187

Misschien wel eens aan gedacht dat iemand het leuk vind om dingen te testen???

Beetje jammer om iemand daarop af te vallen.


Perfectionist

#7974
Quote from: Mayko on January 27, 2013, 20:21:23
Als je thuis niet meer gewaardeerd wordt door je partner, zoek je iets anders dat je wel bevredigd! En dat heeft hij gevonden hier, dus vandaar dat het steeds maar door gaat. Steeds maar
weer meer diepte, spreiding, rust, enz enz bla bla bla. En zolang er mensen geloven wat Hans Christiaans Andersen  zegt, houdt het niet op.

Uiteraard mag Frank op de inhoud stevig bevraagd worden, dit gaat echter veel te ver, hoef denk ik niet toe te lichten waarom en betekent ook dat je je even 7 dagen mag gaan bezinnen.

Een waarschuwing aan iedereen: op de inhoud discussiëren mag, en stevig ook, mensen gek noemen, belachelijk maken, hun partner erin betrekken, of hun prive situatie, kan echt NIET. Daar ligt een duidelijke grens.

Discussieer hier constructief mee of blijf weg. Vanaf nu is het zero tolerance.
Een beter forum begint bij jezelf.