Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: Peerless Monster on October 10, 2006, 12:31:56
Zo lachen dat die samples echt zo slecht kunnen zijn (en dat duurde zeker tot eind negentiger jaren...).
Net of ik weer achter mijn pctje met fasttracker versie 1puntnogwat, een leuk muziekje aan het maken ben... Sampling rate 8 bit ;D ;D ;D

Whoehahaha inderdaad! De Fast Tracker en Screamtracker programma's heb ik ook nog gebruikt met eerst een SoundBlaster Pro en later een AWE!  ;D Het zou me niks verbazen als bepaalde muziek uit die tijd ook echt op die manier is gemaakt.

frank2

zo eind deze week ga ik de eerste kabels testen, nordost frey interlink en andere nordost en ls kabel Baldur. Ben erg benieuwd hoe dat weer gaat klinken. Voordat het zover is wordt de eindversterker nof voorzien van een nieuw aansluitplugje voor de speakers want die was niet goed.
Ach het loopt zo lekker op schema.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: Antoine on October 10, 2006, 18:10:35
Whoehahaha inderdaad! De Fast Tracker en Screamtracker programma's heb ik ook nog gebruikt met eerst een SoundBlaster Pro en later een AWE!  ;D Het zou me niks verbazen als bepaalde muziek uit die tijd ook echt op die manier is gemaakt.

Oh ja hoor.
Oa mijn zwager heeft samen met zijn broer een hitje gehad:
Southside Spinners met Luvstruck.
Is ook met een dergelijk programma gemaakt (ik zal eens navragen hoe dat heette).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: frank2 on October 10, 2006, 18:24:08
zo eind deze week ga ik de eerste kabels testen, nordost frey interlink en andere nordost en ls kabel Baldur. Ben erg benieuwd hoe dat weer gaat klinken. Voordat het zover is wordt de eindversterker nof voorzien van een nieuw aansluitplugje voor de speakers want die was niet goed.
Ach het loopt zo lekker op schema.

Ik ben straks wel errug benieuwd naar een nieuwe bron, want de Marantz zal dan ook wel vervangen gaan worden?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Tsja een nieuwe bron; voorlopig houd ik de marantz, ten eerste ga ik die verkopen gaat mijn vrouw ogenblikkelijk beginnen over echtscheiding want dat is echt niet nodig......... ten tweede en het belangrijkst (mijn vrouw doet toch niet wat ze zegt over echtscheiding) ik moet wel een referentiepunt houden dus als ik alles voor elkaar heb vraag ik wel om eens andere cd spelers, ben daar ook wel benieuwd naar eigenlijk, of dat veel zal schelen, maar 2 dealers hebben mij al verzekerd dat er wel verschil zal zijn maar dat zal niet groot zijn. En ja moet je dan nog verder gaan.... (ik denk van wel maar ja dat wordt ergens volgend jaar)
Ik wil eerst de set goed hebben voordat mijn eigen speakers komen (deze demo's zijn natuurlijk goed ingespeeld) nu kan ik alles beoordelen, zijn mijn nieuwe speakers er kan ik 3 a 5 maand gaan wachten, ze hebben een zeer lange inspeeltijd.
Dus virtual dynamics, cardas, nordost komen aan de beurt voor ik een goede overweging kan maken.

Als er nog merken zijn die ook zeer goed zijn gaarne aanvullen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

De frey en heimdal alsmede de baldur kabels zijn binnen. De ls kabel is nog niet aangesloten, de heimdal op de cd speler, de frey van voor naar eindversterker. De allereerste indruk: schoon geluid, geen scherpte, iets verminderde dynamiek, detaillering..... en de paar cd's die ik gauw beluisterd heb: dire straits, madonna, jem en U2 klinken. !! Absoluut geen "pijn" aan je oren. Eerste oordeel: niks mis mee.
wordt vervolgd
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr



Ga zo door zou ik zeggen. Ben benieuwd waar je op uit komt ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R

Ik zou ze omdraaien. De frey dichter naar de bron.

Quote from: frank2 on October 13, 2006, 20:01:47
De frey en heimdal alsmede de baldur kabels zijn binnen. De ls kabel is nog niet aangesloten, de heimdal op de cd speler, de frey van voor naar eindversterker. De allereerste indruk: schoon geluid, geen scherpte, iets verminderde dynamiek, detaillering..... en de paar cd's die ik gauw beluisterd heb: dire straits, madonna, jem en U2 klinken. !! Absoluut geen "pijn" aan je oren. Eerste oordeel: niks mis mee.
wordt vervolgd

frank2

eerste mogelijkheid: cd>voor: heimdal, voor>eind: frey, ls kabel: audioquest bedrock:
smooth geluid, geen scherpte, kabels zijn wel erg goed gedetailleerd, mooie afstemming, je wordt in de muziek getrokken de speakers vervagen als het ware. kabels klinken iets meer forward zoals een arcamgeluid dat ook doet. Ruimtelijkheid blijft gewaarbord, ook het uitsterven van klanken. Erg musicaal.
bassen klinken iets dunner dan bij andere kabels, de dynamiek is iets minder, het is net alsof het geluid opgeschoont wordt, klinkt iets dunner maar heel smooth, erg lekker om naar te luisteren, de sprankeling van het geluid blijft gewaarbord.
straks: cd>voor: frey, voor>eind: heimdall, ls kabel: baldur: na 2 uur diverse cd's te hebben beluisterd:
eerste indrukken: het geluid wordt meer helderder en nog meer detaillering alsof er een fijn gordijn is weggehaald. Voor het eerst hoor ik de zangers zingen en kan ik ook horen WAT ze zingen. Erg gedetailleerd de ls baldur. Misschien is het voor mijn set echter iets te helder, de betrokkenheid wat ik bij de bedrock had is er nu niet. En hoewel erg in evenwicht, de lage tonen zijn niet strak Ik ga straks en morgen nog meer luisteren maar ik vind de eerste mogelijkheid in mijn set "lekkerder" tot nu toe. De Baldur is echter een duidelijk betere kabel dan de bedrock.
Overigens de dynamiek is ook weer terug, het is ruimtelijker. Ik moet hier duidelijk meer naar luisteren, dit is moeilijker te beoordelen dan de eerste mogelijkheid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

IK denk echter wel dat ik als derde mogelijkheid ook ga proberen: frey>heimdal>bedrock.
En dan wachten op nog meer kabels, ook hier wil ik niet over 1 nacht ijs/luisterplezier gaan
wordt morgen vervolgd.......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

zondagochtend, de vrouw boven, net heerlijk op een goed volume wat klassiek geluisterd en patricia Kaas en sarah brightman-eden.
setup: frey-heimdall-baldur (cd-voor-eindverst.)
smeuig, smooth, vloeiende muziek met een enorme detaillering (zoals ik nog nooit gehoord heb) heerlijk luisteren, ik heb meestal de neiging om muziek af te zetten omdat het verveeld niet zo lekker klinkt.... nu dus niet, gewoon laten spelen en genieten. Om ook niet te vergeten ruimtelijk, heel ruimtelijk, diepteverschillen aanwezig, stereo duidelijk aanwezig, ik geloof dat Garmtz zou zeggen errug musicaal, ik ben het met hem eens.
nadeel mbt. de speakerkabel: door de smeuigheid is de lage bas wat ronder, minder gedetailleerd, door de openheid v.d. kabel NEIGT de kabel soms in mijn set iets naar het felle, hij blijft smooth maar soms is het net iets aan de harde kant.
Toch zou dat indien ik deze kabelset zou kopen, niet een echt storende factor zijn. Deze kabels klinken gewoon ontzettend goed, vooral de smoothless dat vloeiende kan mij ontzettend bekoren. En hoewel ik nog andere kabels ga beluisteren... denk ik dat ik dit niet gauw weer zo krijg.
Het verschil tussen heimdal en frey kan ik helaas niet constateren in mijn set, omdat ik beide kabels tegelijkertijd moet gebruiken.

eindconclusie: dure kabels, maar dat is een eenmalige uitgave, je krijgt er veel voor terug, een geluid wat als je set het toelaat, heerlijk is om naar te luisteren, grote detaillering, ruimtelijkheid, vloeiend, musicaal meer is eigenlijk niet nodig, daar het immers draait om de muziek en hoe die ten gehore gebracht wordt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

nog even mogelijkheid 3: mijn eigen speakerkabels weer aangesloten: het klinkt iets rauwer, niet zo verfijnt.

Verder moet ik ook nog iets aan de stroomvoorziening gaan doen, lichtnetschakelingen zoals v.d. keuken storen op de versterker. (sinds ik de nordost spullen gebruik) dus dat wordt weer alles lostrekken en fatsoenlijk weer opbouwen ipv. de zooi die er nu achter ligt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

sinds ik de nordost bekabeling hier op proef heb, heb ik een (bekend) fenomeen terug, lichtschakelaars die je hoort op je speakers als je ze aan/uit doet. Dit heb ik eerder gehad toen ik mijn onkyo aansloot, na veel proberen van stopcontacten was het toen weg.
Morgenavond gaan de kabels er weer vanaf en komen de erg goedkope kabels die wel redelijk klinken er weer voor in de plaats, hopenlijk is het fenomeen dan weer weg anders moet ik de kabelrotzooi toch echt opnieuw gaan ordenen,

Ik heb al wel besloten dat er een aparte groep voor stroomvoorziening moet komen. Volgens mijn dealer W en W audio vallen de kosten daarvan reuze mee, wel belden draad gebruiken maar dat schijnt per meter 12 euro te zijn en een goede electricien, met een beetje rekenen kan het dan voor 100 of 200 euro klaar zijn (schat ik) maar dan is het fenomeen in ieder geval opgelost.

Dus dat dient ook nog te gebeuren, vlgs wenw zou overigens het geluid positief beinvloedt worden, war ik niet betwijfel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Hoi Frank,

Als je aparte groepen aan legt, zal je het grootste deel van die clicks kwijt zijn. Neem daarbij een goede gescheiden stekkerdoos en ik denk dat het probleem dan is opgelost.

Groet,

Bjorn

garmtz

Frank, ik weet niet of je het wist, maar je set staat op de voorpagina van hifi.nl... ;)

http://www.hifi.nl

blue-eyes

Quote from: garmtz on October 20, 2006, 22:41:36
Frank, ik weet niet of je het wist, maar je set staat op de voorpagina van hifi.nl... ;)

http://www.hifi.nl

Samen met Miss HIFI? Nieuw actie? ;D ;D

Miss HIFI
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

frank2

ach als ik mijn vrouw lief aankijk, heb ik geen foto meer nodig dan is 't live.........
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

B.J.


frank2

Ik heb vandaag een setje demo kabels meegekregen van Cardas quadlink. Deze liggen in prijsnivo onder de kabels van nordost.
Ik heb ze net aangesloten; 1 ding is al zeker een heeeel andere kabel. De bassen zijn weer terug, de felheid is geheel weg...... moet nog verder luisteren review volgt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

na een uurtje luisteren de eerste resultaten (voorzichtig, het is nog niet uitgekristaliseerd)
In eerste instantie denk je zoals ik hier vaker heb gelezen, een warme kabel maar of dat zo is.... ik betwijfel het. De midhoog sectie is gewoon aanmerkelijk voller qua geluid dan een nordost. Het is tevens een eerlijke kabel, iets minder vloeiend, maar met een lekker geluid. De bassen gaan aanmerkelijk dieper dan bij nordost en de detaillering is beter dan nordost, de dynamiek is minder maar niet meteen slechter het is voornamelijk anders, evenals de ruimtelijkheid, die is er wel maar anders. De felheid die kenmerkelijk is bij o.a. nordost is weg, vioolsecties zijn met al haar subtiele nuances goed te volgen, het harde is ervanaf. Op veel speakers zal dit betekenen dat de kabel kleurt als een gek, ik zeg liever hij brengt de muziek meer in evenwicht en daar moet je aan wennen. Nordost klinkt meteen wauw, bij deze kabel is duidelijk meer tijd nodig.
tot zover de eerste indruk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

ben nu even kwijt naar welke kabel je nu geluisterd hebt ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on October 28, 2006, 18:57:51
ben nu even kwijt naar welke kabel je nu geluisterd hebt ::)

Cardas Quadlink, zie 3 posts hierboven...

frank2

DE CARDAS QUADLINK, INTERLINKS+SPEAKERKABELS:

zondagochtend, heerlijk fris opgestaan en meteen de versterker warm laten worden met radio 10 gold, onze favouriete achtergrondzender. Nadat mijn vrouw naar boven ging, zonnebank en badderen, kon ik gaan luisteren; dire straits, love over gold, new years concert 2002, sarah brightman eden,patricia kaas....
ten eerste kun je horen dat deze kabels uit een goedkopere prijsklasse zijn, ze zijn niet zo geraffineerd als de duurdere nordost. Wat valt op of juist niet: het zijn heel eerlijke kabels, ze geven door, van laag tot hoog, geen smoothness maar met een zeer mooi vol midden gebied en een mooie bas, die wel iets beter gedefinieerd kon zijn. Het hoog kan ik niet uitleggen maar is rustig, netjes maar het is voor mij geen mooi hoog, het is niet subtiel, hoewel het wel de neiging heeft dat te zijn.
Het stereogeluid is subliem en de definitie, detaillering is zonder meer uitstekend, je hoort zelfs dingen die ik met de nordost niet hoorde. Zoals ik hierboven al schreef, de ruimtelijkheid is anders, meer zoals het bedoelt is?
De dynamiek is mooi, gewoon goed te noemen.
Je kunt bij deze kabels merken dat het een goedkopere versie is van... en moet ik toch echt de duurdere versie eens beluisteren.
Wel vind ik dat ze heerlijk zijn afgezien van bovenstaande kritiek, om naar te luisteren. Anders gezegd ze laten een zeer goede indruk achter wat mij doet geloven dat een iets duurdere versie van cardas voor mij je van het is.

Even vloeken in de kerk op dit forum: deze kabels kleuren minder dan nordost.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren