Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R


frank2

vandaag (zat 29-9) de andere versterker binnen gekregen, puur de voor en eindversterker tussen de rest van de apparatuur gezet, verder niets veranderd tov de arcam. 1 klein verschil: een verbindingskabel (interlink) tussen de voor en eindversterker. (merk: cardas is een warmere kabel)
Natuurlijk begonnen met madonna nr. 10 en dire straits - you and your friend.
Versterker: Marsh (eind: A200S, voor: P2000)

Verder op zal ik wat verschillen aangeven; karel van wenw audio bleef ook luisteren.
Het geluidsbeeld is, breed, met diepte zoals ik nog nooit heb gehoord, de klankkleur is warm maar zeker niet teveel, een heel zuiver en eerlijk geluid. Voor het eerst merkte ik de zwarting in het geluid, de soundstage.
Instrumenten die op verschillende posities op de buhne staan, je kon het nu waarnemen. Ik kan nu weer m'n collectie cd's gaan draaien, 't is allemaal nieuw, je hoort dingen welke je nooit gehoord hebt.
De diepte van de bas, ongeloofelijk, maar let op niet overdone...

De ushers geven echt een geheel nieuwe dimensie aan het luisterplezier, zoals bij een reclame: vol van smaak, maar niet zwaar op de maag.
kernwoorden: brede soundstage, diepte in het geluid, ongekleurd, zeer dynamisch, detailrijk
(en geen scherpte in het hoog)
Overigens zoals jullie weten heb ik op de cd speler een interlink van wirewizard enchantress, deze hebben we ook even vervangen door een cardas, maar het brilliante hoog en een stukje dynamiek verdween, echter de cardas gaf meer nuances in het midden weer, terwijl de enchantress een steek laat vallen in het mid-hoog. Daar zal dus nog mee geexperimenteerd moeten worden)

Ik zit er sterk aan te denken om de Marsh volgende week te kopen, ik heb nog nooit zoiets moois gehoord, ik was bang dat door er een zwaarder versterker neer te zetten dat de bas ook meer ging overheersen maar dat gebeurt in z'n geheel niet.
Overigens is alles nog niet in bi-wire aangesloten.

Nog een detail: mijn sat. ontvanger is ook aangesloten op de versterker, ook hier hoor je grote veranderingen, ik heb net het 6 uur journaal gezien, de stemmen zijn beter, mooier, ik zou bijna zeggen genuanceerder, en ruimtelijker. De leader van het journaal: deze heeft een heel lage diepe ondertoon, deze had ik nog niet waargenomen.

Het verschil tussen de arcam/ marsh: de A32 kan goed meekomen qua klankkleur, maar laat steken vallen in de stage, zwarting. De arcam nivileerd maar zorgt toch voor dynamiek. We praten hier over een prijsverschil van 1 marsh of 2 arcams. Eigenlijk is de arcam gewoon ontzettend goed voor z'n geld.

Morgen nog eens rustig verder luisteren, eind van de week zal alles weer opgehaald worden, dat wordt dus heel duidelijk afkicken voor 2 a 3 maanden, want dat de ushers gekocht zullen gaan worden is duidelijk.

En dan te bedenken dat Karel nog even doodleuk zei dat er nog hel wat getweakt kon worden.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiotwin

Mooie zoektocht!
Ik heb zelf ook Ushers en draai zelf met een Electrocompaniet/Classé combi.Ik zou zeker ook eens Electrocompaniet uitproberen en eventueel Classé.
Tevredenheid!!!

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

electrocompaniet, stja is wel 2500 euro duurder dan de marsh (deze is 2e hands)

en ja usher geeft gewoon een heel breed beeld met de juiste versterker, diepte en dat spreekt mensen aan.Dus het verbaasd me niet echt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Nu na 1 week de ushers te hebben beluisterd, en 2 dagen via de marsh pre/eind versterker kan ik conclusies gaan opschrijven:
speakers: zonder twijfel heb ik nog nooit dergelijke speakers gehoord; ik heb wel speakers beluisterd welke zelfs nog duurder waren dan de 8871 II maar deze overtreffen zichzelf, het (bijna) gehele spectrum geven ze ongekleurd weer, heb je een stem die luid schreeuwt krijg je die ook te horen, heb je dire straits- you and your friend, krijg je een warme gitaar zoals het vlgs. mij ook moet klinken. Ik heb gisteren private investigations beluisterd, ik heb nog nooit zo veel dynamiek gehoord in dat nummer, op een gegeven ogenblik heb je een fel gitaar solo, in verder een rustige omgeving, die felheid, hardheid van die solo komt er echt uit. Ik heb de laatste dagen cd's beluisterd waarvan ik altijd dacht hmm beetje saai, nu zit eropeens leven in en blijkt de cd beter te zijn dan altijd gedacht.
Er zit aan alle voordelen natuurlijk ook nadelen:
een slecht geproduceerde cd met veel hoog/midhoog of een cd die hard is opgenomen, dus met weinig dynamiek, zoals de laatste tijd veel populaire cd's zijn, die klinken niet het klinkt hard en teveel hoog. (let op het schreeuwt niet)
Gelukkig kan bekabeling hieraan helpen, ik heb al ontdekt dat de cd interlink vervangen een geheel ander geluid kan geven, echter de echantress vind ik wel lekker klinken, hoewel ik denk dat hier zeker met een betere kabel winst te behalen is, laat staan een andere cd speler....

Ja de ushers zijn wel erg goed te noemen, eerlijk ja das soms vervelend, maar wat een genot als je een goed opgenomen cd opzet....

De marsh versterker: ik kan alleen een vergelijk maken met arcam a32, en dan kan ik kort zijn, de marsh is goed, zorgt voor ongeloofelijk veel dynamiek, ruimtelijke plaatsing, zwarting, en een ongekleurd  geluid, strak (maar tonen sterven wel mooi uit)  maar zeer zeker heel musicaal, wel zit er (gelukkig) een warme gloed in het geluid maar dat kan ook door de verbindingskabels komen v.d. pre naar de eindversterker.
Het einige nadeel is dat het er spartaans uitziet deze combi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Vanavond meer, maar al mijn plannen zijn nu reeds gerealiseerd.
Nieuwe speakers zijn besteld, de demo's mag ik totdat de nieuwe er zijn in jan. 2007 houden
voor/eindversterker gekocht Marsh.
vanavond meer en foto's
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R


frank2

Vandaag kwam Karel langs om de speakers weer op te halen. (dacht ik) Het begon al goed hij was alleen, en dan kun je die zware jongens van 100 kg niet in de auto krijgen.
Als eerste heb ik maar verteld dat ik de voor en eindversterker wilde kopen, zo'n ruimtelijk, mooi geluid vond ik toch wel erg fraai.
En ik heb hem ook maar gezegd dat ik de ushers wilde hebben maar in een kleur die nog niet in nederland verkrijgbaar is, nl. ahorn, een lichte kleur dus. IK wist al dat hij die niet had, na wat heen en weer gepraat over de def. prijs en mijn inruil aan speakers, zei hij weet je wat, je wilt graag nog beginnen met het bepalen van juiste bekabeling (dat wilde ik erg graag) houdt deze demo's maar totdat de nieuwe in januari/februari arriveren. Dus hij heeft mijn oude speakers meegenomen en ik heb hier een erg leuk setje staan.
nb: ik heb nog 1 arcam A32 over.... staat in de verkoop sectie, 1300 euro mag je 'm hebben kan beluisterd worden op de ushers, en klinkt dan erg mooi. 1 jaar oud met nog 4 jaar garantie

Bijgaand enkele foto's: Usher Dancer 2 series 8871 II en de Marsh voorversterker P2000, Marsh eindversterker A200s
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Stefan S.


molle

Mooi hoor 8) Die Marsh set heb ik ook ergens 2 ehands zien staan. Heeft me ook laten twijfelen ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Daklem

Wauw! Wat is dat Marsh gaaf spul zeg!!

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. maar het ziet er uit als een plaatje..  8) :o


Hoe is het geluid van de marsh?

frank2

Het geluid van de Marsh zou ik als volgt omschrijven: ten eerste ruim voldoende power, ten tweede een heel breed geluid, zuiver, ongekleurd van diep tot hoog, gedetailleerd maar niet tot in het extreme, ruimtelijk echt wel anders dan een arcam, die klinkt meer direct forward. Om een idee te geven: je waant je in een zaal (akoestisch correct) waar je muziek hoort gespeeld door een orkest, je hoort duidelijk het geluid en klank van de specifieke instrumeneten alsmede hun timbre.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Daklem

Quote from: frank2 on October  7, 2006, 19:15:52
Het geluid van de Marsh zou ik als volgt omschrijven: ten eerste ruim voldoende power, ten tweede een heel breed geluid, zuiver, ongekleurd van diep tot hoog, gedetailleerd maar niet tot in het extreme, ruimtelijk echt wel anders dan een arcam, die klinkt meer direct forward. Om een idee te geven: je waant je in een zaal (akoestisch correct) waar je muziek hoort gespeeld door een orkest, je hoort duidelijk het geluid en klank van de specifieke instrumeneten alsmede hun timbre.

Klinkt goed!! Mijn interesse is gewekt voor het spul!

Ik ga over 2 weken eens kijken of ze op de VAD2006 ook Marsh hebben staan.  ;D

ener


kippekop

Enorme beauties hoor die speakers..wow, wat een dingen. Blijf het jammer vinden dat er zoveel cd's op dat soort speakers door de mand vallen (heb ik nu al op mijn speakers, maar in veel mindere mate natuurlijk). Wordt weer mooi goed opgenomend cd's inkopen op de VAD lijkt mij zo!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

B.J.


graafke


Peerless Monster

Quote from: kippekop on October  8, 2006, 15:48:30
Enorme beauties hoor die speakers..wow, wat een dingen. Blijf het jammer vinden dat er zoveel cd's op dat soort speakers door de mand vallen (heb ik nu al op mijn speakers, maar in veel mindere mate natuurlijk). Wordt weer mooi goed opgenomend cd's inkopen op de VAD lijkt mij zo!!

Oh je moest eens weten joh, wat die Ushers door de mand laten vallen.
Laatst van die oude top 40 CD's beluisterd...
Wat klinkt dat slecht.
De CD's zijn ontzettend slecht afgemixed en de kwaliteit van de samples destijds... Dat is schrikken zeg. Alles valt door de mand met deze jongens. Ongelofelijk dat er zulke slechte CD's zijn gemaakt.
Mijn eerste CD bijvoorbeeld: Phil Collins; But Seriously... Veel te fel.
Maar als de CD's goed zijn opgenomen: heerlijk!!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst Frank!
Echt leuk dat er nu meer Ushers op het forum zijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

dank u allen voor de felicitaties.
Ik ben een zeer gelukkig mens dat ik dit alles kan en wil aanschaffen.

Overigens heb ik er nu heel goedkope kabels als interlinks aanhangen, koper basis (dat staat erop) en voor zo'n iets beter kabeltje als een dropveter, klinken ze zeker niet slecht, ze klinken zelfs beter als profigold.

Ik heb bjorn gevraagd om demokabels; hij zal mij geven de Baldur ls kabel en frey interlink beide van nordost, ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
De cardas kabel klonk zeker niet slecht maar was ook geen juich stemming.
Verder komen de Virtual Dynamics kabels nog. Ik heb nog wel even werk.

En ja er vallen cd's door de mand maar het valt me nog mee. Eigenlijk alleen de top 40 muziek is echt slecht, verder zijn er wel betere en slechtere maar dat is nog wel aan te horen.
goed: dire straits, sarah brightman, madonna ray of light, chris isaak, enkele klassieke cd's...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Wow, goed bezig Frank!!  8) Marsh heeft ook nog een tijdje op m'n lijstje gestaan toen ik een (set) nieuwe versterker(s) zocht maar ik heb ze uiteindelijk nooit meer gehoord. En erg mooie speakers heb je gekozen, die zullen we een tijdje meegaan gok ik zo!

Overigens herken ik het "probleem" van de eerlijkheid in de weergave. Ik moest erg lachen om Peerless zijn opmerking over de samples die werden gebruikt in de oudere Top40 CD's omdat dit zo herkbaar is. ;D Ik heb het echter weten om te buigen tot iets waar ik juist van kan genieten want ook dit brengt je dichter tot de muziek misschien niet zo zeer op het muzikale vlak maar wel op het technische vlak en dat vind ik ook een interessante kant van muziek.

Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinsten! :)

Peerless Monster

Quote from: Antoine on October 10, 2006, 00:29:50
Overigens herken ik het "probleem" van de eerlijkheid in de weergave. Ik moest erg lachen om Peerless zijn opmerking over de samples die werden gebruikt in de oudere Top40 CD's omdat dit zo herkbaar is. ;D Ik heb het echter weten om te buigen tot iets waar ik juist van kan genieten want ook dit brengt je dichter tot de muziek misschien niet zo zeer op het muzikale vlak maar wel op het technische vlak en dat vind ik ook een interessante kant van muziek.

Zo lachen dat die samples echt zo slecht kunnen zijn (en dat duurde zeker tot eind negentiger jaren...).
Net of ik weer achter mijn pctje met fasttracker versie 1puntnogwat, een leuk muziekje aan het maken ben... Sampling rate 8 bit ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler