Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Kingpin

Al een tijdje niet meer geweest bij Frank, een boel veranderd zo te zien.
Idem bij mij ....
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Quote from: Kingpin on December 16, 2022, 12:24:22
Al een tijdje niet meer geweest bij Frank, een boel veranderd zo te zien.
Idem bij mij ....
Maar weer eens afspreken..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

De Focal spectral 40th anniversary worden nog steeds voor minder als 4,500 euro nieuw aangeboden.
Hiermee krijg je veel speaker voor een bescheiden prijs.
Helaas heeft Focal nog enigszins te maken met een oud imago van een te scherpe/te felle hoog weergave
maar daar is bij deze speaker (en wellicht bij vele andere Focal-modellen) geen sprake meer van.


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Eens. De Sopra is wel heel open, sprankelend, maar zeker niet scherp en de Kanta 2 die ik hoorde klonk prima afgewogen, haast ietwat warm (op drie verschillende versterkers geluisterd).

Quote from: VANZOMERENG on December 16, 2022, 13:59:18
De Focal spectral 40th anniversary worden nog steeds voor minder als 4,500 euro nieuw aangeboden.
Hiermee krijg je veel speaker voor een bescheiden prijs.
Helaas heeft Focal nog enigszins te maken met een oud imago van een te scherpe/te felle hoog weergave
maar daar is bij deze speaker (en wellicht bij vele andere Focal-modellen) geen sprake meer van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Nou dat heet tegenwoordig dus een goedkoop budget speakertje ;)
Met de huidige inflatie, vandaag 50 euro vooreen kerstboom betaald....... :pompom:

vanzomereng

#17930
Quote from: addesmo on December 16, 2022, 19:44:42
Nou dat heet tegenwoordig dus een goedkoop budget speakertje ;)
Met de huidige inflatie, vandaag 50 euro vooreen kerstboom betaald....... :pompom:

Yep, je heb gelijk 4.500 euro is een hoop geld ( ook voor mij)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

jahtari

#17931
Quote from: VANZOMERENG on December 16, 2022, 13:59:18
De Focal spectral 40th anniversary worden nog steeds voor minder als 4,500 euro nieuw aangeboden.
Hiermee krijg je veel speaker voor een bescheiden prijs.
Helaas heeft Focal nog enigszins te maken met een oud imago van een te scherpe/te felle hoog weergave
maar daar is bij deze speaker (en wellicht bij vele andere Focal-modellen) geen sprake meer van.
Met mijn focal electra 1028be had ik geen last van fel hoog, maar wel dat ik het fantoom midden, de ruimtelijke precieze afbeelding nooit echt lekker kreeg.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

frank2

#17932
Ongeveer 35 jaar geleden kocht ik mijn eerste dolby surround set (prologic destijds) en daarbij ook luidsprekerkabel. Dit kocht ik bij een serieuze audiozaak in hengelo. Zij raden destijds Translator Green Connection luidsprekerkabel aan. Deze heb ik nog altijd in mijn bezit. Vorig jaar of het jaar daarvoor heb ik Atlas Acsend 3.5 speakerkabel gekocht. Lang mee gespeeld ook toen mijn huidige Focal 40th anniversary speakers kwamen. Na enige tijd bedacht ik mij laat ik eens die Translator er weer aanhangen kijken hoe die het doet tov de Atlas. (die destijds ongeveer 1200 euro koste) De Atlas is verkocht want de translator was beter.

De eigenaar van Translator heeft samen met vd hul de bekabeling ontworpen van v.d. hul. Na enige tijd heeft hij zelf een lijn kabels ontworpen. Waarvan de Green Connection er een van is. Dit is een 6 mm2 dikke kabel. (35 gulden per meter in 1993)

Natuurlijk blijft het altijd knagen van is dit nu echt een goede kabel of kan het nog veel beter.
Gelukkig heb ik Karel van W&W Audio die geheel vrijblijvend mij een kabel wil lenen als ik dat wil.

Hij had mij enige tijd geleden al eens gezegd dat hij een zeer goede luidspreker kabel in zijn assortiment had gekregen de Stockfish TTC Pro.
Deze heb ik vandaag opgehaald en net even kort beluisterd.

Een mooie zeer natuurlijk klinkende kabel. Toch zijn de verschillen niet erg groot, wel meer natuurlijkheid geen dichtlopen bij drukke stukken muziek.... en er is meer maar moet nog meer luisteren.

wordt vervolgd
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

#17933
Quote from: frank2 on January 21, 2023, 13:55:50Ongeveer 35 jaar geleden kocht ik mijn eerste dolby surround set (prologic destijds) en daarbij ook luidsprekerkabel. Dit kocht ik bij een serieuze audiozaak in hengelo. Zij raden destijds Translator Green Connection luidsprekerkabel aan. Deze heb ik nog altijd in mijn bezit. Vorig jaar of het jaar daarvoor heb ik Atlas Acsend 3.5 speakerkabel gekocht. Lang mee gespeeld ook toen mijn huidige Focal 40th anniversary speakers kwamen. Na enige tijd bedacht ik mij laat ik eens die Translator er weer aanhangen kijken hoe die het doet tov de Atlas. (die destijds ongeveer 1200 euro koste) De Atlas is verkocht want de translator was beter.

De eigenaar van Translator heeft samen met vd hul de bekabeling ontworpen van v.d. hul. Na enige tijd heeft hij zelf een lijn kabels ontworpen. Waarvan de Green Connection er een van is. Dit is een 6 mm2 dikke kabel. (35 gulden per meter in 1993)

Natuurlijk blijft het altijd knagen van is dit nu echt een goede kabel of kan het nog veel beter.
Gelukkig heb ik Karel van W&W Audio die geheel vrijblijvend mij een kabel wil lenen als ik dat wil.

Hij had mij enige tijd geleden al eens gezegd dat hij een zeer goede luidspreker kabel in zijn assortiment had gekregen de Stockfish TTC Pro.
Deze heb ik vandaag opgehaald en net even kort beluisterd.

Een mooie zeer natuurlijk klinkende kabel. Toch zijn de verschillen niet erg groot, wel meer natuurlijkheid geen dichtlopen bij drukke stukken muziek.... en er is meer maar moet nog meer luisteren.

wordt vervolgd

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Hoop voor je dat het een ingespeelde kabel is  ;)

Pathos

Quote from: frank2 on January 21, 2023, 14:11:00
Quote from: frank2 on January 21, 2023, 13:55:50Een mooie zeer natuurlijk klinkende kabel. Toch zijn de verschillen niet erg groot, wel meer natuurlijkheid geen dichtlopen bij drukke stukken muziek.... en er is meer maar moet nog meer luisteren.

wordt vervolgd

Mooi om te horen Frank2! Vooral het niet dichtlopen zouden voor mij al erg belangrijke eigenschappen zijn om meer van de muziek te genieten.

Veel luister/test plezier!
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

frank2

Het is hun demo kabel dus ingespeeld
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

het vervolg van de test met de Stockfish LS kabel.

Heb gisteren uitgebreid kunnen luisteren en veel aantekeningen gemaakt. De conclusie is dat de Stockfish TTC pro beter is dan mijn huidige Translator Green Connection. Maar de verschillen zijn niet groot. Als iemand een zeer goede LS kabel wil kijk op marktplaats naar die Translator en je hebt een zeer goede LS label.

Wat zijn de verschillen:
ten eerste heb ik gisteren ook 3 interlinks getest die ik heb tussen de auralic en de plinius gebruik, alle heb ik zelf ooit gekocht en het viel mij op dat deze meer verschil maken dan het verschil tussen de ls kabel. Mijn huidige die ik gebruik komt van een audiowinkel in eindhoven, ooit 38 jaar geleden voor 150 gulden gekocht. (leedh staat erop)

de stockfish heeft een vollere klank, vooral in de midbass valt dat op, bassdrum is krachtiger, hij is naturel/natuurlijk qua klank, is krachtiger/dynamischer en wat heel erg opvalt de sound is meeslepend je kunt haast niet stoppen met luisteren. Daarnaast totaal geen last bij drukke stukken muziek van iets dichtlopen, alles blijft zeer mooi overeind. 
Verder is er iets meer micro detail

de translator is iets helderder, iets minder dynamisch ( alsof het iets gecomprimeerd wordt) bij sommige stukken muziek.

Op een gegeven moment zette ik thunderstruck op van ACDC via tidal, ik had de stockfish aangesloten, dat nummer begint met alleen rechts geluid, omdat ik dat niet wist dat ik in eerste instantie speaker links doet t niet, daarna de translator aangesloten met hetzelfde nummer, gekke is dat het nu niet opveiel dat de speaker links t niet deed... heel vreemd...

conclusie:

een betere kabel de Stockfish maar de verschillen hoewel duidelijk hoorbaar zijn voor mij niet dusdanig groot dat het de prijs van de stockfish verantwoord (1880 euro) Als ik m tweedehands zou kunnen kopen voor 900 euro of zoiets dan zou ik m aanschaffen.

Maar ik heb vele speakerkabels gehoord, dit is wel absoluut de beste die ik ooit gehoord heb, als de rest van de set wel in balans is, een slechte interlink elders in de set en dat hoor je meteen terug en kan er voor zorgen dat je de LS kabel afschrijft als niet goed, terwijl de kabel wel goed is maar je elders in de set iets verkeerd heb zitten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Hannibal_

Mooie evaluatie!

Gaat de Stockfish dan terug, begrijp ik dat goed?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tjeb

En alles heb je gelijktijdig gedaan? Dus en ls en interlinks gewisseld?

frank2

Quote from: Tjeb on January 23, 2023, 22:58:21En alles heb je gelijktijdig gedaan? Dus en ls en interlinks gewisseld?
Nee natuurlijk niet na langer luisteren met de leedh interlinks heb ik ze kort vervangen door een andere het verschil  was meteen hoorbaar, dus ik heb voornamelijk naar de leedh geluisterd die is hier het beste.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#17943
Quote from: frank2 on January 23, 2023, 12:11:16....Op een gegeven moment zette ik thunderstruck op van ACDC via tidal, ik had de stockfish aangesloten, dat nummer begint met alleen rechts geluid.....

Niet helemaal waar wat je schrijft. Tenminste als ik het nummer via mijn set beluister. Links zit ook al wel het gezang (hahahahahaaa oid... ) alleen komt dat langzaam naar uidelijker naar voren in de tijd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#17944
dubbel.
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on February  4, 2023, 17:26:57Niet helemaal waar wat je schrijft. Tenminste als ik het nummer via mijn set beluister. Links zit ook al wel het gezang (hahahahahaaa oid... ) alleen komt dat langzaam naar uidelijker naar voren in de tijd.

Gr. Hans

Waarschijnlijk kan jouw set dat wél weergegeven Hans.

chansig

Dat mijn set het weergeeft klopt als een bus. Het begint ook echt wel heel vaag. Maar er gebeurt links wel wat. Kan ook de opname zijn. Daarnaast zijn er nog veel andere conclusies te bedenken. Geen idee dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Misschien is het er dan uitgefilterd door de kabel?

chansig

Zou niet mijn gedachte zijn.

Maar wat ik begrijp is dat er kabels ze in die zaken weglaten of toevoegen. Dus ja zou dan kunnen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

P_j_V

Quote from: Tjeb on February  4, 2023, 21:39:18Misschien is het er dan uitgefilterd door de kabel?
Zou kunnen, maar is het dan een AC of DC filter?
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz