Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Davidstereo

#17850
Quote from: frank2 on May  8, 2022, 15:40:30
Voeding netkabel en usb kabel doen veel tov de switchvoeding en standaard usb dat hoort iedereen meteen.

Spreek voor jezelf, niet iedereen hoort dat...

Hannibal_

Quote from: frank2 on May  8, 2022, 15:40:30
Voeding netkabel en usb kabel doen veel tov de switchvoeding en standaard usb dat hoort iedereen meteen.
Maar velen zitten nog vast aan het dogma 0 en 1 dus maakt niets uit. Ik gebruik altijd mijn oren niet grafieken  of wetenschap om te bepalen of iets verschil maakt of niet. Zo niet dan gaat t retour. Ik koop ook nooit iets voordat ik het thuis heb kunnen testen. Gelukkig ken ik diverse audio bedrijven die dat alle doen.

Misschien dat eerder de switching voeding ellende geeft op andere componenten.
Al lijkt me dat in Frank zijn geval lastig te verklaren, daar alles dacht ik op de niagara zit.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

frank2

#17852
Quote from: Hannibal_ on May  8, 2022, 16:07:08
Misschien dat eerder de switching voeding ellende geeft op andere componenten.
Al lijkt me dat in Frank zijn geval lastig te verklaren, daar alles dacht ik op de niagara zit.
Ik gebruik geen switch  hard disk zit rechtstreeks op de altair.  Dus geen nas.

Internetradio en tidal komt via wifi vlgs kingpin en auralic beter dan bekabelt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Hannibal_

Quote from: frank2 on May  8, 2022, 16:10:04
Ik gebruik geen switch  hard disk zit rechtstreeks op de altair.  Dus geen nas.

Sorry Frank...

Je schreef dat het verschil maakte dat er een lineaire voeding op je HD zat ipv de standaard switching.

Doelde daar op.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

frank2

Quote from: Hannibal_ on May  8, 2022, 16:13:16
Sorry Frank...

Je schreef dat het verschil maakte dat er een lineaire voeding op je HD zat ipv de standaard switching.

Doelde daar op.
Inderdaad verkeerd begrepen. En ja hdd, ev en auralic zitten op de niagara.  De tv en surround op een ander stekkerblok want tv is een grote vervuiler.  Net zo als mijn voormalige Samsung tv decoder. En surround vind ik minder belangrijk dan stereo dus daar hecht ik minder waarde aan. Daarnaast vind ik surround van netflix en hbo max toch al niet geweldig. Echt surround hoor je eigenlijk alleen goed met een bluray disk.  Streaming diensten zijn dan in verhouding stukken minder qua geluid
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kerkhoffd

Quote from: Davidstereo on May  8, 2022, 15:59:58
Spreek voor jezelf, niet iedereen hoort dat...

Zo zo, je voelt je snel thuis op dit forum zeg...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Davidstereo

Quote from: Kerkhoffd on May  8, 2022, 16:21:19
Zo zo, je voelt je snel thuis op dit forum zeg...

Oh omdat iemand nieuw is mag de waarheid niet gezegd worden?
Ik wil gewoon aangeven dat niet iedereen verschil hierin hoort.

Tabcam

Quote from: Davidstereo on May  8, 2022, 15:59:58
Spreek voor jezelf, niet iedereen hoort dat...
Of lees het zo? Iedereen schrijft vanuit zijn eigen gezichtspunt en de één wat stelliger dan anderen. Niet iedereen triggert daarop  ;).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerkhoffd

#17859
Quote from: Davidstereo on May  8, 2022, 16:30:53
Oh omdat iemand nieuw is mag de waarheid niet gezegd worden?
Ik wil gewoon aangeven dat niet iedereen verschil hierin hoort.

Dé waarheid is een gevaarlijk begrip David. Zijn vele boeken over geschreven.

Waar ik op doel is dat je in die paar bijdragen sinds je aanmelding een toon aanslaat waarvan ik me afvraag waar dat voor nodig is. Dat valt me op. Ik kom meestal niet schreeuwend en duwend een vertrek binnen als ik er voor het eerst kom.

En natuurlijk mag je zeggen wat je denkt. Dat doe ik tenslotte zelf ook. Gewoon een dialoog aan gaan is helemaal prima.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Davidstereo

Quote from: Tabcam on May  8, 2022, 16:37:56
Of lees het zo? Iedereen schrijft vanuit zijn eigen gezichtspunt en de één wat stelliger dan anderen. Niet iedereen triggert daarop  ;).

Uh nee er staat: dat hoort iedereen meteen.

Davidstereo

Quote from: Kerkhoffd on May  8, 2022, 16:39:28
Dé waarheid is een gevaarlijk begrip David. Zijn vele boeken over geschreven.

Waar ik op doel is dat je in die paar bijdragen sinds je aanmelding een toon aanslaat waarvan ik me afvraag waar dat voor nodig is. Dat valt me op. Ik kom meestal niet schreeuwend en duwend een vertrek binnen als ik er voor het eerst kom.

En natuurlijk mag je zeggen wat je denkt. Dat doe ik tenslotte zelf ook. Gewoon een dialoog aan gaan is helemaal prima.

Ik liep niet te schreeuwen hoor.. dat is het lastige met geschreven woord er zit geen gevoel bij.
Daarbij vind ik de opmerking die ik maakte niet schofferend of kwetsend.

Kerkhoffd

Helemaal goed joh. Ben de ethische 'forumpolitie' ook niet. Veel plezier op het forum.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Hannibal_

Quote from: Davidstereo on May  8, 2022, 16:48:44
Ik liep niet te schreeuwen hoor.. dat is het lastige met geschreven woord er zit geen gevoel bij.
Daarbij vind ik de opmerking die ik maakte niet schofferend of kwetsend.

Begrijp ik direct.

Is ook handicap van fori...
Men ziet geen houding of gelaatsuitdrukking.

Misschien iets meer woorden gebruiken om zaken wat omfloerster of preciezer te brengen...

Maar... je bent geen uitzondering natuurlijk en mag ook doen, binnen de regels die hier gelden, wat je goed vind natuurlijk.

Welkom trouwens
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

scrutinizer

#17865
Quote from: Davidstereo on May  8, 2022, 16:30:53
Oh omdat iemand nieuw is mag de waarheid niet gezegd worden?
Ik wil gewoon aangeven dat niet iedereen verschil hierin hoort.
ALS iemand daadwerkelijk nieuw is op dit forum .... :sneaky2: dan mag het duidelijk zijn het jouw waarheid is in deze. ;)
Dat niet iedereen verschillen waarneemt is een vaker besproken item op dit en ook andere fora.........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zymotic

Topic opgeschoond. Joris blijft niet welkom op het forum. "Ban for life" krijg je niet zomaar.

Graag weer ontopic. Offtopic reacties worden meteen verwijderd.

brtram

Quote from: twani on May  8, 2022, 12:58:41
Ja zo ís het......maar niet in dit topic......

Twee pagina`s terug werd deze situatie zelfs nog als een onhandigheidje of ongelukje bestempeld..

Nou sorry hoor. De verzekering maakt hier niks anders van dan dat het bewust zo is aangesloten..

Niemand doet zoiets per ongeluk ....


Heb je de verzekeringspapieren al door genomen?

Een volkomen verkeerde installatie, waardoor het onder "eigen gebrek" komt en dit de oorzaak van de brand is, zou een reden kunnen zijn om niet uit te keren.

Het blijft onzin om te beweren dat een fout(je) in de installatie de verzekeringsmaatschappij het recht geeft om niet uit te keren.

Als je door roodlicht rijdt, en je bent casco verzekerd, keert de verzekeringsmaatschappij dan de eigen schade ook niet uit?

Stel dat er brand ontstaat door één onhandigheidje/ongelukje in één van jouw gerestaureerde versterkers, zal dat gehobby dan een reden zijn om niet uit te keren?

Voor mijn pensionering heb ik bij een verzekeringsbedrijf gewerkt. Ik heb veel stommiteiten en onhandigheden voorbij zien komen.
Maar voor het afwijzen van een flinke schade bij een particulier is toch echt veel meer nodig.
De gevolgen van het afwijzen worden ook meegenomen in de beslising. Je huis zal maar afbranden, geen schadevergoeding, maar wel een hypotheekschuld  :(



frank2

#17868
De nieuwe kabels heb ik gisteren voorzien van rodium connectoren welke ik van Ronald had gekocht. Deze liggen dicht in de buurt van de dure furutech rodium connectoren welke erg duur zijn. Heb de demo kabel vergeleken met dezelfde nieuwe ingespeelde kabel en daar zit nog iets verschil in maar dat zal meer te maken hebben met nog iets meer uren maken dan met het verschil van connectoren.
De nieuwe kabels zitten achter de set op de linieare voeding en de auralic. De gigawatt zit nu achter de ev.

Voorlopig geen verdere plannen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

jellejanssen

Fijn werk dit! Én merkbaar zoals recentelijk gebleken

Kom graag een keer "aan"... als de tijd daar is !

frank2

Je bent welkom, kabels hadden aan 80 uur extra inspelen genoeg en ik vind de muziek verslavend klinken. Nee niet het allerlaatste detail komt eruit, maar de beleving is zeer groot en niets stoort of overstuurt. ( geen schrilheid of scherpte)
En sinds deze upgrade van kabels hoor ik wel meer detail dan voorheen. Maar in mijn set wordt daar geen vergrootglas op gezet. Bij de Ushers be10 hoorde ik alle detail maar had ik geen beleving. Nu met Focal en de juiste bekabeling, netkabels maar ook interlinks en usb kabel is het geheel meer dan goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

#17871
Nog steeds zeer tevreden met de huidige sound. Dus naast muziek luisteren ga je eens kijken wat auralic Lightning app nog meer kan.
Dus eens kijken wat de EQ van auralic doet. Deze ingesteld om midhoog en hoog een heel klein beetje te versterken, tevens om de resonantie van de kamer zo rond 46 hz fractie af te zwakken.
Tot mijn verbazing werkt dit systeem beter dan de arc van de anthem, daar hoorde ik meteen afvlakking ook al was dat minimaal. Bij de auralic is die afvlakking er absoluut niet.
Resultaat is wat meer air, betere separatie vd instrumenten en een beter hoog, wat er natuurlijk ook mee te maken heeft dat mijn gehoor ook achteruit gegaan is, leeftijd..en ik nu ongeveer zo rond de 8000 hz kan horen, met iets versterking wordt dat logischerwijs weer meer.
versterking is ongeveer 1 a 2 db
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

brt

Ben benieuwd hoelang deze instelling je bevalt Frank, kan misschien op den duur een beetje too much zijn? Of miste je al langer wat (mid)hoog?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Contour

Beetje meer tophoog kan je ook makkelijk in het passieve filter doen, een condensator parallel over de serie weerstand van de tweeter.

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543