Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Perfectionist

#17425
Het is ansicht een goed instrument, mensen moeten wat kunnen melden, en uiteraard wordt goed gekeken of iets terecht is of niet.

In de ideale wereld wil je dat mensen het onderling oplossen, en die zelfregulatie is ook het fijnste, ook voor ons. Maar soms worden er ook grenzen fors overschreden, en we hebben ook nog regels op het forum.



Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

#17426
Quote from: Kwabbernoot on June  9, 2021, 23:28:05
Nee, vind ik niet. Niet iedereen heeft het vermogen zich gemakkelijk woordelijk te verdedigen. Zeker niet als er een blaaskaak tegenover staat te schreeuwen. 
Groeten...

Dat de een beter is met taal dan de ander dat klopt. Schreeuwen zie ik mensen hier bijna niet doen. Maar mogelijk bedoel je meer dat mensen dan taalvaardiger zijn.

Maar je zit achter een laptop, al dan niet in je onderbroek op de bank, een tekst te tikken en wordt geraakt, boos omdat iemand, voor de zoveelste keer, naar je schrijft: he zweefteef (of wat dan ook) het klopt niet wat je schrijft. Je gaat dan vervolgens op een knopje drukken om te schrijven: Hier word ik een beetje boos, verdrietig van. Ik vind het het heel oneerlijk. Wil jij er wat van zeggen ?

Dat zijn wel de oprechte mensen die er gebruik van maken. Denk ik dan maar.

Dan zijn er ook die, die er met hun darren-, zuigers-, klikkers-, likkers-, zeesterren-, naaiersgedrag  gebruik van maken. Die laatste groep is, verwacht ik, groter.

En dat de mods niet alles kunnen lezen...klopt. Moet je ook niet willen volgens mij. Wordt je heel droevig van. :D

Tsja...
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zymotic

Graag weer ontopic. Als jullie verder willen praten over rtm's ed, dat graag hier voortzetten https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=3.0

Kwabbernoot

Quote from: Zymotic on June 10, 2021, 09:05:48
Graag weer ontopic. Als jullie verder willen praten over rtm's ed, dat graag hier voortzetten https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=3.0

Weet je dat zeker? Oke. Back on topic.

Frank, je moet je mening niet als feit blijven verkondigen.   :popcorn:

Sorry...

Rob46

Quote from: chansig on June  9, 2021, 22:53:39
Dei RTM knop is (vind ik) echt de slechtste uitvinding van dit forum. En dan druk ik me heeeel beschaafd uit. En dan heb ik het nog niets eens over wat ik ervan vind dat mensen hierop drukken. Ik zeg laat de RTM in de spam box terechtkomen. Goed excuus om er niets mee te doen.  :D

Gr. Hans

Nonsens. Ik vind het juist fijn dat je ergens iets van mag vinden. Het team van moderatoren kan zich er dan over buigen en een terugkoppeling geven.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

frank2

Wees gerust ik post niets meer. In mijn eigen topic meer dan 10 pagina's trolgedrag, neerhalen  van ts nee ik ben dit gedrag van de geijkte personen die steeds hun geijkte plasje moeten doen  meer dan zat. Ik ga zelf lekker verder met mijn setje. Hier in dit topic post ik niets meer. Via pm wil ik vragen  beantwoorden,  publiekelijk  zoals hier in dit topic is dat niet meer mogelijk vanwege extreem  trolgedrag.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Spijtig dat het hier zo gaat en erg jammer dat je daardoor niet meer wil posten.
Ik hoop dat jij je nog bedenkt en gewoon blijft schrijven over je bevindingen!

Staaled

Quote from: Kwabbernoot on June  9, 2021, 23:28:05
Nee, vind ik niet. Niet iedereen heeft het vermogen zich gemakkelijk woordelijk te verdedigen. Zeker niet als er een blaaskaak tegenover staat te schreeuwen. Je kunt daarnaast ook niet verwachten dat elk bericht door een mod wordt gelezen.

Groeten...

Eén van de moeilijkere factoren is een discussie is om de persoon en stijl los te zien van de argumenten.
Stijl is persoonlijk en daarmee voor mij, buiten persoonlijke aanvallen, geen punt van discussie. :)

Blaaskaak of schreeuwerd heb ik niet gespot, wel aan weerszijden hartstochtelijke bijdragen. ;)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#17433
Quote from: frank2 on June 10, 2021, 09:38:08
Wees gerust ik post niets meer. In mijn eigen topic meer dan 10 pagina's trolgedrag, neerhalen  van ts nee ik ben dit gedrag van de geijkte personen die steeds hun geijkte plasje moeten doen  meer dan zat. Ik ga zelf lekker verder met mijn setje. Hier in dit topic post ik niets meer. Via pm wil ik vragen  beantwoorden,  publiekelijk  zoals hier in dit topic is dat niet meer mogelijk vanwege extreem  trolgedrag.

Je kunt er ook gewoon je schouders over ophalen, whiskietje erbij en de menigte vriendelijk toezwaaien (als een Maz).
Maw, why so serious ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scrutinizer


Nou zit Maz qua persoonlijkheid en wijze hoe hij in het leven staat wel ver van het gemiddelde persoon.
Maar goed voorbeeld, Ed ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ajbeefde

Quote from: scrutinizer on June 10, 2021, 10:30:34

Nou zit Maz qua persoonlijkheid en wijze hoe hij in het leven staat wel ver van het gemiddelde persoon.


Is ook een gewone kerel, werkt hard voor zijn centen, verbeeld zich niets, post geen onzin, dat is het verschil.....  ;)





Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Pjotr27

Quote from: ajbeefde on June 10, 2021, 10:34:52
Is ook een gewone kerel, werkt hard voor zijn centen, verbeeld zich niets, post geen onzin, dat is het verschil.....  ;)

Oh ja? Is dat zo? Hij wordt hier op het forum wel heel erg als een god gezien omdat hij flink wat besteed...Er is nooit twijfel over het nut van zijn aankopen. Het is allemaal meer dan fantastisch.

Nederlands is en blijft een lastige taal. Je kan dingen zo anders interpreteren terwijl er hetzelfde staat...
Voor mij is belangrijk dat er respect blijft naar elkaar...En dat respect is weleens ver te zoeken omdat degene die post zijn gelijk wil halen, koste wat het kost.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scrutinizer

#17437
Quote from: ajbeefde on June 10, 2021, 10:34:52
Is ook een gewone kerel, werkt hard voor zijn centen, verbeeld zich niets, post geen onzin, dat is het verschil.....  ;)






Dat laatste ben ik niet met je eens...En over onzin kunnen we het hebben.. ;D Maar hij kan zich daar met een kwinkslag vanaf maken.
Wat hij wel doet is ongeacht het onderwerp wat hem bezig houd, delen.
Iets wat ik persoonlijk vind dat een ieder moet kunnen doen, of dit nu baseert op feiten of beleving.
En dit al zeker in eigen showcase.......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Quote from: Pjotr27 on June 10, 2021, 11:03:16
Oh ja? Is dat zo? Hij wordt hier op het forum wel heel erg als een god gezien omdat hij flink wat besteed...Er is nooit twijfel over het nut van zijn aankopen. Het is allemaal meer dan fantastisch.

Nederlands is en blijft een lastige taal. Je kan dingen zo anders interpreteren terwijl er hetzelfde staat...
Voor mij is belangrijk dat er respect blijft naar elkaar...En dat respect is weleens ver te zoeken omdat degene die post zijn gelijk wil halen, koste wat het kost.
Er is geen gelijk in deze..... Alleen meningen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Quote from: ajbeefde on June 10, 2021, 10:34:52
Is ook een gewone kerel, werkt hard voor zijn centen, verbeeld zich niets, post geen onzin, dat is het verschil.....  ;)

Ik vind Maz ook ontzettend leuk.

Maar wat hij schrijft is exact net zo subjectief als wat Frank2 schrijft.

Dus wat jij vindt beschouw ik een beetje als klassejustitie.  ;)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Quote from: HuubF on June 10, 2021, 14:17:04
Ik vind Maz ook ontzettend leuk.

Maar wat hij schrijft is exact net zo subjectief als wat Frank2 schrijft.

Dus wat jij vindt beschouw ik een beetje als klassejustitie.  ;)

Mag, daar ben je vrij in....  ;)



Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Staaled

Quote from: HuubF on June 10, 2021, 14:17:04
Ik vind Maz ook ontzettend leuk.

Maar wat hij schrijft is exact net zo subjectief als wat Frank2 schrijft.

Dus wat jij vindt beschouw ik een beetje als klassejustitie.  ;)

Verschil : Maz koopt deurstoppers bij de Action omdat ie dat leuk vindt staan in zijn set. En verbindt er geen verdere conclusies en verklaring aan. ;)

In dat verlengde , de conclusies -> verklaring , komt (telkens) een discussie op gang.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

neverywhere

Quote from: frank2 on June 10, 2021, 09:38:08
Wees gerust ik post niets meer. In mijn eigen topic meer dan 10 pagina's trolgedrag, neerhalen  van ts nee ik ben dit gedrag van de geijkte personen die steeds hun geijkte plasje moeten doen  meer dan zat. Ik ga zelf lekker verder met mijn setje. Hier in dit topic post ik niets meer. Via pm wil ik vragen  beantwoorden,  publiekelijk  zoals hier in dit topic is dat niet meer mogelijk vanwege extreem  trolgedrag.


Ha...ik ben hier een paar jaar niet geweest maar dit is nog net als vroeger.   Keep going Frank2 :headbanging:
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Xander32

Frank, heb je onderwijl de Altair G2.1 al thuis kunnen beluisteren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#17444
Quote from: Xander32 on September 24, 2021, 18:17:37
Frank, heb je onderwijl de Altair G2.1 al thuis kunnen beluisteren?

Frank post niks meer Xander. 

Is bemoeimoe .........   Allemaal boze mensen buiten.

Tabcam

Quote from: twani on September 24, 2021, 21:47:52
Frank post niks meer Xander. 

Is bemoeimoe .........   Allemaal boze mensen buiten.
Of hij heeft zijn set genoeg op orde? Ik kan me trouwens best voorstellen dat je er vermoeidheid in sluipt als mensen jouw eigen ervaringen in twijfel trekken. Dat iets niet in een dubbel blinde ABX test bewezen kan worden, betekent geen uitsluiting van de mogelijkheid maar dat schijnt niet niet te kunnen/mogen.

@Xander32: Frank heeft eerder aangegeven dat je hem altijd voor zijn ervaringen mag PM-en.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Jouw bijdrage zal hem vast helpen 😒

Quote from: twani on September 24, 2021, 21:47:52
Frank post niks meer Xander. 

Is bemoeimoe .........   Allemaal boze mensen buiten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Thx, ga ik doen 👍🏻

Quote from: Tabcam on September 24, 2021, 22:27:45
Of hij heeft zijn set genoeg op orde? Ik kan me trouwens best voorstellen dat je er vermoeidheid in sluipt als mensen jouw eigen ervaringen in twijfel trekken. Dat iets niet in een dubbel blinde ABX test bewezen kan worden, betekent geen uitsluiting van de mogelijkheid maar dat schijnt niet niet te kunnen/mogen.

@Xander32: Frank heeft eerder aangegeven dat je hem altijd voor zijn ervaringen mag PM-en.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#17448
Quote from: Xander32 on September 25, 2021, 07:36:12
Jouw bijdrage zal hem vast helpen 😒

Dat interesseert me niks. Neem aan dat hij zich als volwassen vent van mij niks aantrekt.

Dus leuk dat je 'Franks z'n onvrede over z'n eigen topic bij mij neer wilt leggen, maar ik laat m even voorbijgaan.....


En ABX?  T zegt me niks...

frank2

Quote from: Xander32 on September 24, 2021, 18:17:37
Frank, heb je onderwijl de Altair G2.1 al thuis kunnen beluisteren?

Nee nog steeds niet. De importeur is er wel mee bezig om het te bespoedigen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren