Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

sschot

Het niveau van naar ik mag aannemen normale weldenkende mensen die weer heel actief bezig zijn om een believers/non believers hetze te maken druipt er weer vanaf. Hierbij valt op dat de schriftelijke toonzetting en tendens van de non believers op een, naar mijn mening, veel minder fijne manier en met erg weinig respect wordt uitgevoerd.....

Teleurstellend, mijns inziens. Hou het nou gezellig en ga met elkaar om op een manier die je persoonlijk ook positief zou waarderen, begrijp niet wat daar nou moeilijk aan is.

Lees graag de review met de bevindingen Frank2
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

advr

Quote from: Koen K on May  5, 2021, 09:19:07
Ik heb noch het geld, noch de tijd, noch de belangstelling om dingen te proberen waarbij er geen enkele indicatie is dat ze iets doen. Er zijn genoeg interessante onderwerpen binnen de audio om de sprookjes te laten voor wat ze zijn. Zodra er ook maar iemand werkelijk een verschil blijkt te kunnen horen, of zelfs maar een verschil kan meten dat in theorie hoorbaar zou kunnen zijn, ben ik geïnteresseerd. Maar in de 15 jaar dat ik nu met audio bezig ben heb ik nog nooit mogen meemaken dat dergelijke onzin overeind bleef.

Dit soort spulletjes zijn typisch voor de high end audiomarkt: gemaakt voor mensen die niet de kennis hebben om te weten of een technisch verhaal ergens op slaat. In plaats daarvan maar lekker de portemonnee trekken en kabeltjes pluggen zodat ze zichzelf en de buurman kunnen overtuigen dat ze serieus met de hobby bezig zijn.
Ga zelf eens een versterker bouwen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Frank ervaart lekker wat hij ervaart. En moet zeker niet laten afschrikken door mensen die de ervaring in twijfel willen trekken of deze belachelijk maken. Ik hoop dat hij dat gewoon van zich al laat glijden.

Tenzij hij technische poep gaat verkopen om de ervaring te verklaren...dan zeg ik affakkelen tot op de enkels en vervolgens met pek en veren door het virtuele forum op een strontkar. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

#17078
Quote from: sschot on May  5, 2021, 11:52:50
Teleurstellend, mijns inziens. Hou het nou gezellig en ga met elkaar om op een manier die je persoonlijk ook positief zou waarderen, begrijp niet wat daar nou moeilijk aan is.

Misschien is dit wel de kern van het punt: ik stel het op prijs als mensen dingen zeggen die kloppen, en anders aangeven waar hun informatie mogelijk te kort schiet. Ik waardeer het zeker niet als mij fabeltjes en anekdotes als feiten voorgespiegeld worden. Ik vind het belangrijker dat ik iets begrijp dan dat mijn persoonlijke overtuiging en/of ego intact wordt gelaten.

Is het hier dan de bedoeling dat we allemaal maar wat roepen, het al dan niet met elkaar eens zijn, en vervolgens na wat welles-nietes concluderen dat het toch voor iedereen anders is c.q. er eigenlijk niks zinnigs over te zeggen valt? Wat heeft dat voor nut?

Rob_Dingen

Quote from: chansig on May  5, 2021, 09:27:56
Het zit hem in de "kan" en "mogelijk". Wat zijn factoren die daar (wel/niet hoorbaar/meetbaar) invloed op hebben ?

Gr. Hans

Het stroom net en de oren.

frank2

#17080
de review:  https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179385.0

Hieronder staat de review ook
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

#17081
Review van Audioquest Niagara 1200 stekkerblok.

Mijn set en stroomvoorziening bestaat uit:
Ferraz zekeringhouder met De Groef zekering.
Aanvoerkabel naar de set is hifituning met Rodium stekker van C&D
Hard Disk met linieare voeding, M&S usb kabel en monokristal stroomkabel met Gold stekker van C&D, Auralic G1 streamer/dac/VV met Audioquest Monsoon stroomkabel, Plinius EV met monokristal stroomkabel met Rodium stekkers van C&D. En Focal spectral speakers met atlas ascent 3.5 ls  kabel.
De mono kristal kabels zijn heldere open kabels met een diep basfundament zo zou ik ze omschrijven qua klankkleur.
Ik heb een houtskeletbouw woning, alles is binnen  bekleed  met gipsplaat. Daardoor is de akoestiek beter dan in een stenen woning.

Waarom ben ik begonnen met de Niagara 1200 blok? Ik heb al jaren, zo'n 10 jaar een stekkerblok van C&D zo'n standaard blok maar gemodificeerd door C&D, hij heeft mono kristal bedrading erin gezet en een gold inlet. Dit blok heb ik destijds besteld nadat ik diverse furutech stekkerblokken en  Vibex Gold stekkerblok had gehad, het blok van C&D was in mijn optiek het beste.
De laatste tijd viel mij op dat bij drukke muziek veel gitaren e.d. Met dit blok alles een beetje een brei werd, onderscheid bij deze drukke muziek tussen de verschillende instrumenten was minder dan bij rustige muziek. Ook kon ik geen mono kristal bekabeling toepassen het werd gauw te kaal en een fractie te fel. Nu is voor mij bekend dat deze MK kabels zeer neutraal zijn en de beste definitie en eerlijkheid geven, instrumenten klinken zoals ze horen te klinken.
Na tig reviews te hebben gelezen over de AQ Niagara 1200 heb ik WenW Audio gebeld en daar kon  ik dit blok wel lenen. Zodoende staat hij nu hier.
Aangezien ik weet dat kabels moeten inspelen ben ik daar aan begonnen, ook in dit blok zitten kabels. Omdat ik de AQ Monsoon al eerder hier had wist ik dat inspelen redelijk snel gebeurd, na 140 uur is de stroomkabel wel stabiel. Dus op alle gaten maar een apparaat gezet en aangezet. Ondertussen bleek uit de manual dat de fabrikant adviseert om het blok minimaal 2 weken aan te laten. (om de spoelen die erin zitten te laten inspelen)

Nu ik de twee weken voorbij ben kan ik deze review schrijven, en het blijft natuurlijk een review gebaseerd op mijn set en mijn oren.

Het blok koud uit de doos:
zeer open, zeer diepe bass middengebeid is opener dan ik gewend ben en veels te veel hoog.

Na 27 uur:
geheel klinkt al een stuk volwassener, vele hoog is weg, groots en breed beeld, een sluier over het middengebied

Na 81 uur:
De sluier is weg, stemmen zijn voller, er is gelaagdheid, klinkt schoon, goede seperatie van instrumenten, diepe bass, ruimtelijkheid, diepte in het geluidsbeeld, stemmen staan los in de ruimte. Hoog is erg fraai.

Maw. Indien mogelijk zou ik het blok elders de eerste 80 uur laten inspelen, daarna is er goed naar te luisteren.

De 2 weken inspeeltijd zijn voorbij; hierbij mijn bevindingen:

Als kleine jongen van 9 jaar kreeg ik van mijn ouders een oude buizenradio. En net als veel jongens uit die tijd zocht je de nederlandse zeezenders op, er waren er een paar de meesten luisterden naar Veronica, ik luisterde altijd naar Radio Noordzee. En ook zij hadden een begintune,  Man of Action van Les Reed Orchestra, ja een oude opname maar hoewel duidelijk hoorbaar dat het een oude opname is, valt met het AQ blok wel op dat er een beter stereobeeld is en de klankkleur meer natuurgetrouw is. Zo is er van Dirty Dancing ook zo'n oude opname dat ik nooit kon afspelen omdat de electrische gitaar tetterde in mijn oren, Love is Strange van Mickey & Silvia, vandaag eens weer gedraaid op behoorlijk volume, en ja de gitaar is nog steeds zeer duidelijk aanwezig maar het tetteren in mijn oren is er niet meer. Nog zo'n oud nummer is Spirits in the Sky van Norman Greenbaum, zeker niet slecht opgenomen maar met mijn C&D blok klonk het altijd erg kaal, zeer helder, nu niet meer. De opname klinkt veel meer uitgewogen
De conclusie die ik hieruit trek is dat het AQ 1200 blok zeker zeer goede dingen doet met oude muziek, maakt het schoner, krachtiger en beter beluisterbaar.

Zondagochtend, de honden liggen in de gang te slapen, de wederhelft zit boven en ik heb de huiskamer voor mij alleen. Tijd voor klassieke muziek. Begin is meestal La Stravaganza concerto op.4 no. 3 allegro van Vivaldi van de cd Arabesque by Christal Cables. Een muziekstuk waar violen de boventoon voeren. En ja als er iets in de set niet klopt, verkeerde kabels e.d. Dan kun je dat bij violen goed horen. Met het C&D blok kunnen de violen vaal nogal "hard" klinken, met het AQ blok eerder zijdezacht en alle schakeringen die in dit muziekstuk zitten. Verder met Saint-Sains, Danse Macabre, het begint zeer rustig de bas hoor je los in de ruimte zijn werk doen, daarna valt het orkest in een grote plaatsing en ruimtelijkheid alle instrumenten zijn zo duidelijk onderling te onderscheidden, alsof ze los in de ruimte staan te spelen. Natuurgetrouw en emotie zijn 2 "stichworte" die in mij opkomen.
Presque Isle Suite: e.c.f. Van de CD Tutti performer Eij Oue Minnesota Ochestra, een nummer wat ik vaak kies, ken het ook goed, krachtig, open vol klinkend en toch ook helder. Wat ook opvalt is dat je de instrumenten in volle glorie hoort, elke nuance van de instrumenten hoor je en dan de ruimtelijkheid en openheid en plaatsing van de instrumenten in het orkest blijft bijzonder. Mijn oude blok komt aardig in de richting maar dit haalt mijn C&D blok niet, AQ gaat echt een stuk verder.

Door de week heb ik eind van de middag meestal een uurtje voor mijzelf en dan draai ik mijn eigen nummers die ik mooi vind. Een van die nummers is Liberty van Anette Askvik. In een doodstille ruimte begint dan opeens de muziek, even later een soort drum die verschillende tonen laat horen, waar dat vroeger niet duidelijk te onderscheiden was. In een losse ruimte hoor je haar dan zingen en even later de tweede stem is ook zo duidelijk waar je voorheen soms dacht is er een tweede stem? Later begint de saxofoon en hoor je een diep bassgeluid, zo diep heb ik het nog niet vaak gehoord bij dit nummer. Dan heb ik het nog niet gehad over hè mooie wegsterven van klanken wat zoveel beter is dan met het oude blok.Het AQ blok heeft voor mij wel duidelijk The American Sound. Zeer levendig, krachtig, sprankelend, daar moet je wel van houden.
Chris Rea met Set me Free vd cd Auberge begint met een gitaar waar alle schakeringen zo ongelofelijk mooi te horen zijn, dit in tegenstelling  tot het oude blok, het tikken op de houtjes erna is zo ruimtelijk, ze staan gewoon los in de ruimte . Een breed geluid, imposant, heerlijk om naar te luisteren. Escape van Enrique Iglesias, begint met een stem die nu echt van achteren komt en langzaam naar voren gaat, dit blok laat dat goed horen bij mijn oude blok begon de stem vaak aan de zijkant en ging naar voren.
You better Hide van yellow (Touch) klink krachtig, krachtige diep bass niet te verwarren met bonkend of dreunend, alles blijft zeer zuiver ook in de lage tonen, Heidi zingt met frisheid en op de voorgrond, de bass zit wat meer op de achtergrond .

Fade to Black van Dire Straits (On Every Street) ongeveer bij 1.30 beginnen ze zachtjes op de bekkens te tikken, elke nuance daarin hoor je nu, het is verslavend mooi, je hoort gewoon hoe ze op de bekkens tikken, detaillering is superb.

Conclusie:

Het Audioquest Niagara 1200 stekkerblok is zoals vele reviews het zeggen een zeer goed blok. Je hoort alles wat er in de muziek gebeurd, grote detaillering. Diepe strakke genuanceerde bass, prachtig vol open middengebied en briljant hoog. Een goede plaatsing en ruimtelijkheid, open en toch een krachtig vol geluid, en een breed geluidsbeeld. Zeer natuurgetrouw en levendig geluid. Ik kan niet anders zeggen topklasse. Is het 999 euro waard? Voor mij wel maar dat moet ieder voor zich bepalen. Het blijft toch een hoop geld.

Op de audioquest site kun je alles lezen over de technische details. Die laat ik hier achterwege het gaat mij zoals altijd wat hoor ik is het beter dan het vorige...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Quote from: Koen K on May  5, 2021, 10:34:28
Ach, druk is een groot woord, maar het normaliseren van onzin mag wel iets minder worden.
De stelligheid waarmee jij verklaart dat dit allemaal onzin is, dat vind ik onzin.  :dry:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Richi on May  5, 2021, 13:25:13
De stelligheid waarmee jij verklaart dat dit allemaal onzin is, dat vind ik onzin.  :dry:
Mooi geschreven Frank. De verschillen die jij ervaart, herken ik helemaal. In mijn geval was het vergelijk met een ArtSpeak stekkerblok. Meer rust, dynamiek, diepte en vooral: het klinkt allemaal lekkerder. Ik neem dus aan dat de 1200 blijft? Of droom je stiekem al van de 3000 of zelfs 5000? Er staat een 5000 op Marktplaats op dit moment. Een vriend van mij heeft die staan. Wauw.  :wub:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sschot

#17084
ik denk dat er helemaal niemand tegen een feitelijke discussie inclusief onderbouwing is.

Echter we weten op voorhand dat de gevoerde discussie met feiten geen discussie is. En we weten dat zonder luisterbeleving hetzelfde geld. Echter deze kunnen toch prima naast elkaar bestaan, zonder dat het een toonaarde wordt, waarbij er zo emotioneel/gefrustreed/beladen/overrulend/negatief/geniepig wordt gereageerd dat dit juist alle ruimte voor de feiten discussie in de weg gaat staan?

Dan leren ouden, nieuwen, believers, non believers en iedere andere bezoeker van het forum mijns inziens veel meer, maar dat is mijn persoonlijke visie
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Quote from: frank2 on May  5, 2021, 13:03:29
Review van Audioquest Niagara 1200 stekkerblok.

Mijn set en stroomvoorziening bestaat uit:
Ferraz zekeringhouder met De Groef zekering.
Aanvoerkabel naar de set is hifituning met Rodium stekker van C&D
Hard Disk met linieare voeding, M&S usb kabel en monokristal stroomkabel met Gold stekker van C&D, Auralic G1 streamer/dac/VV met Audioquest Monsoon stroomkabel, Plinius EV met monokristal stroomkabel met Rodium stekkers van C&D. En Focal spectral speakers met atlas ascent 3.5 ls  kabel.
De mono kristal kabels zijn heldere open kabels met een diep basfundament zo zou ik ze omschrijven qua klankkleur.
Ik heb een houtskeletbouw woning, alles is binnen  bekleed  met gipsplaat. Daardoor is de akoestiek beter dan in een stenen woning.

Waarom ben ik begonnen met de Niagara 1200 blok? Ik heb al jaren, zo'n 10 jaar een stekkerblok van C&D zo'n standaard blok maar gemodificeerd door C&D, hij heeft mono kristal bedrading erin gezet en een gold inlet. Dit blok heb ik destijds besteld nadat ik diverse furutech stekkerblokken en  Vibex Gold stekkerblok had gehad, het blok van C&D was in mijn optiek het beste.
De laatste tijd viel mij op dat bij drukke muziek veel gitaren e.d. Met dit blok alles een beetje een brei werd, onderscheid bij deze drukke muziek tussen de verschillende instrumenten was minder dan bij rustige muziek. Ook kon ik geen mono kristal bekabeling toepassen het werd gauw te kaal en een fractie te fel. Nu is voor mij bekend dat deze MK kabels zeer neutraal zijn en de beste definitie en eerlijkheid geven, instrumenten klinken zoals ze horen te klinken.
Na tig reviews te hebben gelezen over de AQ Niagara 1200 heb ik WenW Audio gebeld en daar kon  ik dit blok wel lenen. Zodoende staat hij nu hier.
Aangezien ik weet dat kabels moeten inspelen ben ik daar aan begonnen, ook in dit blok zitten kabels. Omdat ik de AQ Monsoon al eerder hier had wist ik dat inspelen redelijk snel gebeurd, na 140 uur is de stroomkabel wel stabiel. Dus op alle gaten maar een apparaat gezet en aangezet. Ondertussen bleek uit de manual dat de fabrikant adviseert om het blok minimaal 2 weken aan te laten. (om de spoelen die erin zitten te laten inspelen)

Nu ik de twee weken voorbij ben kan ik deze review schrijven, en het blijft natuurlijk een review gebaseerd op mijn set en mijn oren.

Het blok koud uit de doos:
zeer open, zeer diepe bass middengebeid is opener dan ik gewend ben en veels te veel hoog.

Na 27 uur:
geheel klinkt al een stuk volwassener, vele hoog is weg, groots en breed beeld, een sluier over het middengebied

Na 81 uur:
De sluier is weg, stemmen zijn voller, er is gelaagdheid, klinkt schoon, goede seperatie van instrumenten, diepe bass, ruimtelijkheid, diepte in het geluidsbeeld, stemmen staan los in de ruimte. Hoog is erg fraai.

Maw. Indien mogelijk zou ik het blok elders de eerste 80 uur laten inspelen, daarna is er goed naar te luisteren.

De 2 weken inspeeltijd zijn voorbij; hierbij mijn bevindingen:

Als kleine jongen van 9 jaar kreeg ik van mijn ouders een oude buizenradio. En net als veel jongens uit die tijd zocht je de nederlandse zeezenders op, er waren er een paar de meesten luisterden naar Veronica, ik luisterde altijd naar Radio Noordzee. En ook zij hadden een begintune,  Man of Action van Les Reed Orchestra, ja een oude opname maar hoewel duidelijk hoorbaar dat het een oude opname is, valt met het AQ blok wel op dat er een beter stereobeeld is en de klankkleur meer natuurgetrouw is. Zo is er van Dirty Dancing ook zo'n oude opname dat ik nooit kon afspelen omdat de electrische gitaar tetterde in mijn oren, Love is Strange van Mickey & Silvia, vandaag eens weer gedraaid op behoorlijk volume, en ja de gitaar is nog steeds zeer duidelijk aanwezig maar het tetteren in mijn oren is er niet meer. Nog zo'n oud nummer is Spirits in the Sky van Norman Greenbaum, zeker niet slecht opgenomen maar met mijn C&D blok klonk het altijd erg kaal, zeer helder, nu niet meer. De opname klinkt veel meer uitgewogen
De conclusie die ik hieruit trek is dat het AQ 1200 blok zeker zeer goede dingen doet met oude muziek, maakt het schoner, krachtiger en beter beluisterbaar.

Zondagochtend, de honden liggen in de gang te slapen, de wederhelft zit boven en ik heb de huiskamer voor mij alleen. Tijd voor klassieke muziek. Begin is meestal La Stravaganza concerto op.4 no. 3 allegro van Vivaldi van de cd Arabesque by Christal Cables. Een muziekstuk waar violen de boventoon voeren. En ja als er iets in de set niet klopt, verkeerde kabels e.d. Dan kun je dat bij violen goed horen. Met het C&D blok kunnen de violen vaal nogal "hard" klinken, met het AQ blok eerder zijdezacht en alle schakeringen die in dit muziekstuk zitten. Verder met Saint-Sains, Danse Macabre, het begint zeer rustig de bas hoor je los in de ruimte zijn werk doen, daarna valt het orkest in een grote plaatsing en ruimtelijkheid alle instrumenten zijn zo duidelijk onderling te onderscheidden, alsof ze los in de ruimte staan te spelen. Natuurgetrouw en emotie zijn 2 "stichworte" die in mij opkomen.
Presque Isle Suite: e.c.f. Van de CD Tutti performer Eij Oue Minnesota Ochestra, een nummer wat ik vaak kies, ken het ook goed, krachtig, open vol klinkend en toch ook helder. Wat ook opvalt is dat je de instrumenten in volle glorie hoort, elke nuance van de instrumenten hoor je en dan de ruimtelijkheid en openheid en plaatsing van de instrumenten in het orkest blijft bijzonder. Mijn oude blok komt aardig in de richting maar dit haalt mijn C&D blok niet, AQ gaat echt een stuk verder.

Door de week heb ik eind van de middag meestal een uurtje voor mijzelf en dan draai ik mijn eigen nummers die ik mooi vind. Een van die nummers is Liberty van Anette Askvik. In een doodstille ruimte begint dan opeens de muziek, even later een soort drum die verschillende tonen laat horen, waar dat vroeger niet duidelijk te onderscheiden was. In een losse ruimte hoor je haar dan zingen en even later de tweede stem is ook zo duidelijk waar je voorheen soms dacht is er een tweede stem? Later begint de saxofoon en hoor je een diep bassgeluid, zo diep heb ik het nog niet vaak gehoord bij dit nummer. Dan heb ik het nog niet gehad over hè mooie wegsterven van klanken wat zoveel beter is dan met het oude blok.Het AQ blok heeft voor mij wel duidelijk The American Sound. Zeer levendig, krachtig, sprankelend, daar moet je wel van houden.
Chris Rea met Set me Free vd cd Auberge begint met een gitaar waar alle schakeringen zo ongelofelijk mooi te horen zijn, dit in tegenstelling  tot het oude blok, het tikken op de houtjes erna is zo ruimtelijk, ze staan gewoon los in de ruimte . Een breed geluid, imposant, heerlijk om naar te luisteren. Escape van Enrique Iglesias, begint met een stem die nu echt van achteren komt en langzaam naar voren gaat, dit blok laat dat goed horen bij mijn oude blok begon de stem vaak aan de zijkant en ging naar voren.
You better Hide van yellow (Touch) klink krachtig, krachtige diep bass niet te verwarren met bonkend of dreunend, alles blijft zeer zuiver ook in de lage tonen, Heidi zingt met frisheid en op de voorgrond, de bass zit wat meer op de achtergrond .

Fade to Black van Dire Straits (On Every Street) ongeveer bij 1.30 beginnen ze zachtjes op de bekkens te tikken, elke nuance daarin hoor je nu, het is verslavend mooi, je hoort gewoon hoe ze op de bekkens tikken, detaillering is superb.

Conclusie:

Het Audioquest Niagara 1200 stekkerblok is zoals vele reviews het zeggen een zeer goed blok. Je hoort alles wat er in de muziek gebeurd, grote detaillering. Diepe strakke genuanceerde bass, prachtig vol open middengebied en briljant hoog. Een goede plaatsing en ruimtelijkheid, open en toch een krachtig vol geluid, en een breed geluidsbeeld. Zeer natuurgetrouw en levendig geluid. Ik kan niet anders zeggen topklasse. Is het 999 euro waard? Voor mij wel maar dat moet ieder voor zich bepalen. Het blijft toch een hoop geld.

Op de audioquest site kun je alles lezen over de technische details. Die laat ik hier achterwege het gaat mij zoals altijd wat hoor ik is het beter dan het vorige...

Leuk jouw persoonlijke luisterervaringen te lezen, dank je wel voor het delen
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: Richi on May  5, 2021, 13:29:57
Mooi geschreven Frank. De verschillen die jij ervaart, herken ik helemaal. In mijn geval was het vergelijk met een ArtSpeak stekkerblok. Meer rust, dynamiek, diepte en vooral: het klinkt allemaal lekkerder. Ik neem dus aan dat de 1200 blijft? Of droom je stiekem al van de 3000 of zelfs 5000? Er staat een 5000 op Marktplaats op dit moment. Een vriend van mij heeft die staan. Wauw.  :wub:

Ik houd het bij de 1200. Muziek klinkt voor mij nu erg goed. Dus nee geen 3000 of hoger voor mij, te duur en dan later weer een duurdere auralic enz nee doen we maar niet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: sschot on May  5, 2021, 13:38:01
Leuk jouw persoonlijke luisterervaringen te lezen, dank je wel voor het delen
Graag gedaan
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kempenaartjes

Bedankt voor de mooi verwoorde en uitgebreide review.
Helaas steeds voer voor sommige topicvervuilers.

chansig

#17090
Quote from: Rob_Dingen on May  5, 2021, 13:02:38
Het stroom net en de oren.

Dus niets qua opbouw in de versterker heeft invloed op die mogelijke verzadiging of mogelijke mechanische brom ?

Misschien is de betere vraag wel: Hoe los jij deze mogelijke verzadiging en mogelijke mechanisch brom op in jouw versterkers ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: sschot on May  5, 2021, 13:31:58
ik denk dat er helemaal niemand tegen een feitelijke discussie inclusief onderbouwing is.

Echter we weten op voorhand dat de gevoerde discussie met feiten geen discussie is. En we weten dat zonder luisterbeleving hetzelfde geld. Echter deze kunnen toch prima naast elkaar bestaan, zonder dat het een toonaarde wordt, waarbij er zo emotioneel/gefrustreed/beladen/overrulend/negatief/geniepig wordt gereageerd dat dit juist alle ruimte voor de feiten discussie in de weg gaat staan?

Dan leren ouden, nieuwen, believers, non believers en iedere andere bezoeker van het forum mijns inziens veel meer, maar dat is mijn persoonlijke visie
Quote from: chansig on May  5, 2021, 14:38:09
Dus niets qua opbouw in de versterker heeft invloed op die mogelijke verzadiging of mogelijke mechanische brom ?

Misschien is de betere vraag wel: Hoe los jij deze mogelijke verzadiging en mogelijke mechanisch brom op in jouw versterkers ?

Gr. Hans

Als ik daar last van heb zet ik er een DC blokker voor.

Rob

Rob_Dingen

Quote from: sschot on May  5, 2021, 13:31:58
Dan leren ouden, nieuwen, believers, non believers en iedere andere bezoeker van het forum mijns inziens veel meer, maar dat is mijn persoonlijke visie

Het probleem is dat er een stel forum genoten zijn die alles al weten.
Dan kun je helaas niks meer leren.

Rob

chansig

Quote from: Rob_Dingen on May  5, 2021, 18:31:58
Als ik daar last van heb zet ik er een DC blokker voor.

Rob

Klinkt als goed vakmanschap.

Quote from: Rob_Dingen on May  5, 2021, 18:34:04
Het probleem is dat er een stel forum genoten zijn die alles al weten.
Dan kun je helaas niks meer leren.

Rob

Zijn er best veel hoor die het allemaal menen te weten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sschot

Quote from: Rob_Dingen on May  5, 2021, 18:34:04
Het probleem is dat er een stel forum genoten zijn die alles al weten.
Dan kun je helaas niks meer leren.

Rob

Dan ontstaat juist toch alle ruimte om te leren communiceren, onderbouwen en verhelderen....... Lijkt mij dan
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

vergeerr72

Quote from: Rob_Dingen on May  5, 2021, 18:34:04
Het probleem is dat er een stel forum genoten zijn die alles al weten.
Dan kun je helaas niks meer leren.

Rob
I'm not young enough to know everything

J.M. Barrie of toch Oscar Wilde [emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: sschot on May  5, 2021, 13:31:58
ik denk dat er helemaal niemand tegen een feitelijke discussie inclusief onderbouwing is.

Echter we weten op voorhand dat de gevoerde discussie met feiten geen discussie is. En we weten dat zonder luisterbeleving hetzelfde geld. Echter deze kunnen toch prima naast elkaar bestaan, zonder dat het een toonaarde wordt, waarbij er zo emotioneel/gefrustreed/beladen/overrulend/negatief/geniepig wordt gereageerd dat dit juist alle ruimte voor de feiten discussie in de weg gaat staan?

Dan leren ouden, nieuwen, believers, non believers en iedere andere bezoeker van het forum mijns inziens veel meer, maar dat is mijn persoonlijke visie

Goede post. Je kan het vergelijken met een geloof strijd. Ook daar zie je in het echte leven dat er bepaalde geloven zijn die zeggen, ik heb mijn geloof maar jij mag jou geloof hebben. En er zijn geloven die koste wat het kost de hele wereld willen bekeren, goedschiks of kwaadschiks. De mapping van wie wie is, mag een ieder zelf doen  ;)

Maar in het algemeen zie je hier een tendens die in het verleden al op verschillende fora er toe hebben geleid dat mensen de handdoek in de ring gooien.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on May  5, 2021, 18:45:21
I'm not young enough to know everything

J.M. Barrie of toch Oscar Wilde [emoji848]

Helaas kan je een bericht maar 1 keer liken, dus bij deze nogmaals!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Quote from: fugazi_2009 on May  5, 2021, 18:47:11
Goede post. Je kan het vergelijken met een geloof strijd. Ook daar zie je in het echte leven dat er bepaalde geloven zijn die zeggen, ik heb mijn geloof maar jij mag jou geloof hebben. En er zijn geloven die koste wat het kost de hele wereld willen bekeren, goedschiks of kwaadschiks. De mapping van wie wie is, mag een ieder zelf doen  ;)

Maar in het algemeen zie je hier een tendens die in het verleden al op verschillende fora er toe hebben geleid dat mensen de handdoek in de ring gooien.

Ga je nu echt fundamentalisten erbij halen ? Nee toch ?

En mensen zouden kunnen stoppen met het zichzelf en anderen zo digitaalserieus te nemen. Hoef je ook niet een handdoek te gooien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

#17099
Precies, heeft weinig met geloof van doen, gewoon gezond verstand en wetenschap meer niet.
Nu is het wachten op de respect kaart......
JBL PRX Power!