Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kermy

Quote from: Kwabbernoot on April 14, 2021, 14:08:16
En gewoon analoog van de Anthem uit via een ADC naar de digitale ingang op de Auralic?

Groeten...

Andere invalshoek, maar misschien wel een oplossing.


Met vriendelijke groet,

Kermy

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Smaak, voorkeur, jouw gelijk.

Quote from: frank2 on April 14, 2021, 09:54:56
Nee Hans geen mismatch Focal en accuphase is een goede match. De plinius is gewoon beter eerlijk gezegd tot mijn verbazing had echt gedacht dat de accuphase de plinius wel kon evenaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frank2

Ik heb bij wenw audio een audioquest niagara 1200 geleend. Helaas splinternieuw dus moet eerst wat uurtjes inspelen. Dat doe ik niet achter de set maar achter de computer boven en mbv 2 oude tuners.

Heb de 1200 even achter de set gehad. Tov het huidige blok klinkt dat wel heel anders... wordt vervolgd
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markvandiepen

Quote from: frank2 on April 23, 2021, 17:31:30
Ik heb bij wenw audio een audioquest niagara 1200 geleend. Helaas splinternieuw dus moet eerst wat uurtjes inspelen. Dat doe ik niet achter de set maar achter de computer boven en mbv 2 oude tuners.

Heb de 1200 even achter de set gehad. Tov het huidige blok klinkt dat wel heel anders... wordt vervolgd

Je zult wel een nuance verschil bedoelen

CZ79

Ik ben er vrij zeker van dat Frank dat niet bedoelt  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markvandiepen

#16883
Quote from: frank2 on April 23, 2021, 20:31:28
Klopt

Met alle respect, een kabel die je hele set  totaal anders laat klinken dan een andere kabel...sorry hoor maar dat kan gewoon niet.. een kabeltje geeft wat nuance verschil. Maar totaal anders, sorry maar klinkt enorm ongeloofwaardig. Een kabel geeft een signaal door, gewoon wat stroom in dit geval.

frank2

Quote from: Markvandiepen on April 23, 2021, 21:28:12
Met alle respect, een kabel die je hele set  totaal anders laat klinken dan een andere kabel...sorry hoor maar dat kan gewoon niet.. een kabeltje geeft wat nuance verschil. Maar totaal anders, sorry maar klinkt enorm ongeloofwaardig. Een kabel geeft een signaal door, gewoon wat stroom in dit geval.

Jammer ik heb het over een stekkerblok niet over een kabel. En ja soms hoor je geen verschil dat kan diverse oorzaken hebben. Maar iemand die zijn set en stroomvoorziening op en top heeft hoort meer dan kleine nuances.
Er zijn hier wel eens forumleden geweest die dat niet konden geloven totdat ze het zelf ervaarden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markvandiepen

Quote from: frank2 on April 23, 2021, 21:34:56
Jammer ik heb het over een stekkerblok niet over een kabel. En ja soms hoor je geen verschil dat kan diverse oorzaken hebben. Maar iemand die zijn set en stroomvoorziening op en top heeft hoort meer dan kleine nuances.
Er zijn hier wel eens forumleden geweest die dat niet konden geloven totdat ze het zelf ervaarden.

Stekkerblok, stroomkabel... komt op hetzelfde neer. Een stekkerblok is een verdeler van stroom meer niet.

CZ79

Mark, dit is hiervoor niet het juiste topic  :D
Hier spreken we niet over nuances
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

NAF

Quote from: Markvandiepen on April 23, 2021, 21:35:58
Stekkerblok, stroomkabel... komt op hetzelfde neer. Een stekkerblok is een verdeler van stroom meer niet.


Dit is gelijk aan vloeken in de kerk voor een hoop mensen hier.

:popcorn:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

RalphH

Mark moet nog even 200 inspelen in dit topic, net als Frank z'n stekkerblok ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Lion of Judah

Quote from: RalphH on April 23, 2021, 22:26:39
Mark moet nog even 200 inspelen in dit topic, net als Frank z'n stekkerblok ;D
200 uur, 10 minuten en 12 seconden :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Markvandiepen

Ik bedoelde mijn opmerkingen niet gemeen, maar stroom komt vanuit de centrale binnen door km lange goedkope kabel, vervolgens gaat het naar een wijkcentrale en daar ook weer dezelfde kabel, die ook in jouw en mijn huis binnenkomt... vervolgens gaan audiofielen er een paar meter mooie (dure) kabel tussen hangen.... :wacko:

Als je het puur technisch beredeneert kan die paar meter geen verschil maken, laat staan je set totaal anders laten klinken.
Miz zit het tussen de oren....

Ralf67

Die paar meter maakt wel degelijk verschil.

Aparte audiogroep aangelegd.

Na het plaatsen van Supra Lorad stekkerblok met 6x Lorad powercords en behoorlijke verbetering.

Zeker na het bepalen van de juiste fase.

Probeer het anders zelf eens.

Markvandiepen

Quote from: Ralf67 on April 24, 2021, 08:03:29
Die paar meter maakt wel degelijk verschil.

Aparte audiogroep aangelegd.

Na het plaatsen van Supra Lorad stekkerblok met 6x Lorad powercords en behoorlijke verbetering.

Zeker na het bepalen van de juiste fase.

Probeer het anders zelf eens.

Nee dat gaat een hoop kosten en een hoop gedoe om die kabels naar mijn woonkamer te trekken

ajbeefde

#16893
Quote from: Markvandiepen on April 24, 2021, 08:21:24
Nee dat gaat een hoop kosten en een hoop gedoe om die kabels naar mijn woonkamer te trekken

Wordt het geen tijd dat 1e zich komt melden dat hij/zij audiofiele zonnepanelen of eigen windmolen heeft geplaatst?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

hifiman

Quote from: Markvandiepen on April 24, 2021, 07:16:16
Ik bedoelde mijn opmerkingen niet gemeen, maar stroom komt vanuit de centrale binnen door km lange goedkope kabel, vervolgens gaat het naar een wijkcentrale en daar ook weer dezelfde kabel, die ook in jouw en mijn huis binnenkomt... vervolgens gaan audiofielen er een paar meter mooie (dure) kabel tussen hangen.... :wacko:

Als je het puur technisch beredeneert kan die paar meter geen verschil maken, laat staan je set totaal anders laten klinken.
Miz zit het tussen de oren....
Ook met logisch redeneren kan het verschil maken als je die laatste paar meter ziet als een filter.

Raphie

Quote from: ajbeefde on April 24, 2021, 08:22:37
Wordt het geen tijd dat 1e zich komt melden dat hij/zij audiofiele zonnepanelen of eigen windmolen heeft geplaatst?  ;)
en de windmolen mag dan alleen linksom draaien want rechts gedraaide stroom klinkt minder door fase problemen.
JBL PRX Power!

Raphie

#16896
Dubbel
JBL PRX Power!

Pjotr27

Lieve forumgenoten, ik vind het erg jammer, en bovendien niet erg vriendelijk naar de topic-starter om continue zijn, in zijn ogen, mogelijke verbeteringen voortdurend te bekritiseren en af te kraken. Het is niet forum-waardig, niet respectvol (daar kunnen wij als Nederlanders best nog weleens wat onderwijs in gebruiken), en bovendien zorgt het ervoor dat mensen niet meer durven te posten omdat er voortdurend vragen worden gesteld en negatieve opmerkingen of flauwe grapjes worden gemaakt.
Frank heeft een netfilter op proef, laat hem gewoon schrijven wat zijn ervaringen zijn en doe er je voordeel mee. En ja, als je zijn ervaringen als voodoo ziet, prima, dat is dan je mening en houd die gewoon voor je in plaats van de topic-starter aan te vallen.
Er is elders een draadje hier waarom mensen weg zijn, ik weet en ken er een aantal die juist om de reacties in dit draadje niet meer posten. Jammer, er gaat zo veel kennis verloren, bovendien verpest het in mijn ogen de sfeer. 
Ik ben gewoon benieuwd hoe het AQ 1200 filter het doet in Frank zijn set. EN dat is het.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Markvandiepen

Het was zeker niet mijn bedoeling om onrespectvol te zijn
Echter ik kan geloven dat het wat verschil opbrengt maar dat het totaal anders klinkt....

Raphie

#16899
Heeft ook helemaal niks met "respect" te maken, maar gewoon met gezond verstand. Respect moet je niet vragen, maar verdienen.
Mensen die altijd vragen om "een beetje respect graag" zijn enge zielige mensen met een autotiteitsprobleem, die graag zaken voor hun eigen gerief afdwingen.
JBL PRX Power!