Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vanzomereng

Quote from: Martin!!! on January  8, 2021, 10:36:50
Ik lees wel heel veel over "het hoog" is dat waar de Focals normaal gesproken minder presteren?

Zo zie je maar weer, hoe hardnekkig bepaalde kenmerken/vooroordelen (onterecht) eeuwigdurend aan het merk kunnen kleven.

De nieuwste Focals (o.a. Kanta's en de Spectral 40th) zijn wellicht geen kampioenen in smooth-weergave maar toch redelijk licht-warm
afgestemd en minder vel in het hoog als hun eerdere familiegenoten.   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

oortjes

Ondertussen heb ik de Focal Spectral ook hier staan te spelen, pas een uurtje of dertig dus moeten nog wel twee weken inspelen voor ik er echt iets zinnigs over kan zeggen.
Door jouw schrijven ben ik terecht gekomen bij de Spectrals, ik wist niet van hun bestaan af omdat ik afgelopen anderhalf niet veel aandacht heb besteed aan de hardware kant. Wel eens naar de Kanta 2 geluisterd en vond het ook wel een match met Naim maar hun uiterlijk paste wat minder bij mij.
Na een uitgebreide luistersessie met mijn eigen versterker en kabels heb ik ze uiteindelijk gekocht.
Eerste indruk overtreft mijn verwachtingen, eerst maar eens inspelen voor ik al te enthousiast wordt :)
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

frank2

Denk dat je wel enthousiast zal blijven, geluid wordt alleen maar beter,
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Nog steeds zeer tevreden, de Focal zijn fijne speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Lekker niets fijner dan tevreden zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kwabbernoot


Contour

Het schijnt dat als je een Entreq Groundbox aan de etensbak van de hond vastmaakt (wel vergulde WBT gebruiken) de uitwerpselen van de hond de structuur van de minerale mix overnemen, op deze manier kun je goedkoop aan vele extra kilo's van deze zeer dure mix komen, dat opent de weg naar veel grotere DIY groundboxes...

:laugh: :laugh: :laugh:

twani

#16808
Quote from: Contour on February 14, 2021, 10:16:33
Het schijnt dat als je een Entreq Groundbox aan de etensbak van de hond vastmaakt (wel vergulde WBT gebruiken) de uitwerpselen van de hond de structuur van de minerale mix overnemen, op deze manier kun je goedkoop aan vele extra kilo's van deze zeer dure mix komen, dat opent de weg naar veel grotere DIY groundboxes...

:laugh: :laugh: :laugh:

Zó dan..   :wacko:

Volgens mij heb jij te veel Frolic gegeten de laatste tijd :D

Jeezusss...

Leeuwarden

Je kan je afvragen wat hij door die Frolic roert...  :crazy:

vanzomereng

Kunnen we dit soort grapjes op de zondagochtend niet bewaren tot na 11:00 uur, ik zit nog aan de Brinta  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Contour

Zolang je die hond geen Brinta geeft, ben je veilig!  ;D

vanzomereng

#16812
Quote from: frank2 on February 13, 2021, 15:13:54
Nog steeds zeer tevreden, de Focal zijn fijne speakers.

De speakers zijn in Dld. te koop voor 4.444,- euro p/paar en dit is werkelijk spotgoedkoop 
Goed bezig Frank2, lekker genieten  :headbanging:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: Contour on February 14, 2021, 10:37:43
Zolang je die hond geen Brinta geeft, ben je veilig!  ;D

Ik heb geen honden, wel een kat en die heeft net een wortel van me gekregen  :hehe:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

kermy

Quote from: Contour on February 14, 2021, 10:16:33
Het schijnt dat als je een Entreq Groundbox aan de etensbak van de hond vastmaakt (wel vergulde WBT gebruiken) de uitwerpselen van de hond de structuur van de minerale mix overnemen, op deze manier kun je goedkoop aan vele extra kilo's van deze zeer dure mix komen, dat opent de weg naar veel grotere DIY groundboxes...

:laugh: :laugh: :laugh:

Wat gebruik jij tegenwoordig, dat is machtig spul man, kijk er maar mee uit. :clapping:

Met vriendelijke groet,

Kermy

frank2

#16815
Quote from: VANZOMERENG on February 14, 2021, 10:38:26
De speakers zijn in Dld. te koop voor 4.444,- euro p/paar en dit is werkelijk spotgoedkoop 
Goed bezig Frank2, lekker genieten  :headbanging:

Is mij bekend een ongekende lage prijs voor deze speakers. Prijs kwaliteit verhouding kun je wel subliem noemen. Heb Huubf al getipt... maar ze waren te groot.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Quote from: VANZOMERENG on February 14, 2021, 10:38:26
De speakers zijn in Dld. te koop voor 4.444,- euro p/paar en dit is werkelijk spotgoedkoop 
Goed bezig Frank2, lekker genieten  :headbanging:

Het geeft wel iets te denken, waarom zo goedkoop? Niemand wil ze blijkbaar...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Quote from: Pjotr27 on February 14, 2021, 17:09:56
Het geeft wel iets te denken, waarom zo goedkoop? Niemand wil ze blijkbaar...

In Nederland rond de 8000 euro. Alleen in Stuttgart 4500, vlgs mijn dealer in Enschede verkoopt dit type in Duitsland niet zo goed. In Nederland echter wel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#16818
Quote from: frank2 on February 14, 2021, 17:22:04
In Nederland rond de 8000 euro. Alleen in Stuttgart 4500, vlgs mijn dealer in Enschede verkoopt dit type in Duitsland niet zo goed. In Nederland echter wel.

Dat heeft vast ook iets met het uiterlijk te maken.

Niet iedereen zal de citroengele drivers op een pianolak zwarte baffle kunnen waarderen.....

B-art

#16819
Frank heeft altijd de frontjes ervoor. Ik ook trouwens maar dat heeft met mijn katten te maken die niet bij de woofers en tweeters mogen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vanzomereng

Quote from: Pjotr27 on February 14, 2021, 17:09:56
Het geeft wel iets te denken, waarom zo goedkoop? Niemand wil ze blijkbaar...
Geeft meer aan, wat voor marges erop zitten  :notify:

Komt waarschijnlijk door kannabalisme binnen eigen assortiment?
Het model Kanta 2, welke qua formaat, prijsstelling & doelgroep in dezelfde hoek zit, hebben Berylium-tweeters
en verkopen wel goed en liet de (duitse)markt, de bijna gelijk geprijsde  Spectrals links liggen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

#16821
Heb samen met mijn vrouw ook naar de kanta 2 geluisterd, wij vonden ze beide minder dan de spectral, de laatste was opener. Een byrillium tweeter zegt niet alles.

Ja is subjectief, maar wel apart dat wij beide het minder vonden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

Quote from: twani on February 14, 2021, 17:57:29
Dat heeft vast ook iets met het uiterlijk te maken.

Niet iedereen zal de citroengele drivers op een pianolak zwarte baffle kunnen waarderen.....
Als de frontjes erop zitten, zie je dit niet.

Ik heb in het verleden Infinity Kappa 90 nieuw gekocht voor 600 gulden p/stuk en dit was toen ver onder de adviesprijs (de helft)
De grootste reden voor dit soort spectaculaire acties, is gewoon omdat de handel ervan af moet en liefst een beetje snel.
Vaak heeft men (de importeur of winkel) een veel te grote voorraad ingekocht en is de markt zodanig qua smaak gewijzigd of zijn er
andere alternatieven op de markt gekomen, dat alleen een spectaculaire prijsdaling, nog voor afzet kan zorgen.

M.b.t. mijn Infinity's was ook in die periode dat HT, sterk in opmars was en mijn veelal de voorkeur gaf een kleinere speakers i.c.m. een sub.
Verder was qua smaak het niet ieders ding meer, om zulke grote zwarte lijkenkisten in je kamer op te stellen en de importeur zat met een te grote
voorraad in zijn maag, welke ook nog eens aardig wat opslagruimte in beslag nam.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Quote from: VANZOMERENG on February 15, 2021, 11:46:00
Als de frontjes erop zitten, zie je dit niet.

Ik heb in het verleden Infinity Kappa 90 nieuw gekocht voor 600 gulden p/stuk en dit was toen ver onder de adviesprijs (de helft)
De grootste reden voor dit soort spectaculaire acties, is gewoon omdat de handel ervan af moet en liefst een beetje snel.
Vaak heeft men (de importeur of winkel) een veel te grote voorraad ingekocht en is de markt zodanig qua smaak gewijzigd of zijn er
andere alternatieven op de markt gekomen, dat alleen een spectaculaire prijsdaling, nog voor afzet kan zorgen.

M.b.t. mijn Infinity's was ook in die periode dat HT, sterk in opmars was en mijn veelal de voorkeur gaf een kleinere speakers i.c.m. een sub.
Verder was qua smaak het niet ieders ding meer, om zulke grote zwarte lijkenkisten in je kamer op te stellen en de importeur zat met een te grote
voorraad in zijn maag, welke ook nog eens aardig wat opslagruimte in beslag nam.
Ik heb precies dezelfde speakers toen gekocht, voor dat bedrag. Bij Hifi Center Video in Nijmegen. Dat was mijn eerste aankoop daar en sindsdien nog steeds klant. De Kappa's zijn al lang weer verkocht, met een leuke winst ook nog. Ik was wel even bang dat ik ze niet kwijt zou raken, want het waren flinke jongens. Maar zoals ze de openingsscène van Ice Age (1) weergaven, dat was overweldigend. ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

#16824
Quote from: Richi on February 15, 2021, 13:51:54
Ik heb precies dezelfde speakers toen gekocht, voor dat bedrag. Bij Hifi Center Video in Nijmegen. Dat was mijn eerste aankoop daar en sindsdien nog steeds klant. De Kappa's zijn al lang weer verkocht, met een leuke winst ook nog. Ik was wel even bang dat ik ze niet kwijt zou raken, want het waren flinke jongens. Maar zoals ze de openingsscène van Ice Age (1) weergaven, dat was overweldigend. ;D
Het waren gewoon lekkere vette speakers en alles erop klonk gewoon prettig/lekker en nooit scherp.
Enige voorwaarde, was wel ruim voldoende ruimte, anders was het net of je continu LOUDNESS aan had staan.

By the way, ik had ze ook bij HI-FIVE Videocenter te Nijmegen gekocht. (in die tijd had je wel 5 serieuze Audio/High-End-winkels in Nijmegen)
Ik had ze binnen een paar dagen nadat ik de advertentie had geplaats al verkocht en de koper uit Belgie nam ze zo mee, zonder te beluisteren,
visueel te checken of achter de frontjes te kijken, alsof ie veel haast had.   Ook ik heb met de verkoop, hier een kleine winst opgemaakt.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD