Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: Pjotr27 on September 15, 2020, 15:24:31
Als ik zie hoe de Plinius in de kast staat valt het niet mee om de knop om te draaien....

Achterkant is geheel open dus ik kan er gemakkelijk bij
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: chansig on September 15, 2020, 15:07:48
Als de oplossing er is dan is het alleen maar prima. Was je bang dat de draaiknop kapot zou gaan oid ?

Gr. Hans

Als je die bijna dagelijks gebruikt, ja. Is ontworpen om heel af en  toe Iets te wijzigen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Goed dat je voorzichtig bent...maar ik verwacht, zeker gezien het merk, dat het wel meevalt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: frank2 on September 15, 2020, 15:43:03
Achterkant is geheel open dus ik kan er gemakkelijk bij

Vind je dat echt? Je moet tussen de luidspreker en je meubel. Ver naar achteren en zonder dat je iets kan zien.
Het lijkt me niet echt de oplossing. Zo met de set gesplitst in stereo en surround klinkt het wellicht ook nog beter.
Veel plezier!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

#16655
Speel nog steeds met gescheiden stereo en surround. Voor stereo gebruik ik nu hft supreme zekeringen, heb ook sr blue maar die zijn heel neutraal en afhankelijk van de meterkast zekering mooier dan hft. Heb nu gekozen voor een meterkast zekering van Ronald, een keramische cryogene zekering met in apparatuur hft suprème, voordeel is nu dat de bass zeer strak blijft, bij een hft in de meterkast wordt het dreunende bass en das nie mooi. Verder is het geluid mooi helder en zijn de stemmen vol cq neutraal.
Voor  ht hen ik een kleine subwoofer gekocht van Yamaha 200, waarom die? Goedkoop en heeft een kleine buitenmaat zodat hij rechts naast meubel kan staan, na testen met een grotere dub bleek dat links een giga dreun bass opleverde wat mij al bekend was en rechts is voor zo'n sub geen plaats. Moet zeggen dat het subje  mooi aanvult  nee geen trillende bank maar dat hoeft voor mij niet. Ben nog zoekende voor achter speakers heb nu tijdelijk een empire Diamond c1 staan die best wel goed klinken maar prefereer Usher omdat de rest ook Usher is. De 520 zou leuk zijn of een ander type monitor.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Quote from: frank2 on October 16, 2020, 10:59:11
Speel nog steeds met gescheiden stereo en surround. Voor stereo gebruik ik nu hft supreme zekeringen, heb ook sr blue maar die zijn heel neutraal en afhankelijk van de meterkast zekering mooier dan hft. Heb nu gekozen voor een meterkast zekering van Ronald, een keramische cryogene zekering met in apparatuur hft suprème, voordeel is nu dat de bass zeer strak blijft, bij een hft in de meterkast wordt het dreunende bass en das nie mooi. Verder is het geluid mooi helder en zijn de stemmen vol cq neutraal.
Voor  ht hen ik een kleine subwoofer gekocht van Yamaha 200, waarom die? Goedkoop en heeft een kleine buitenmaat zodat hij rechts naast meubel kan staan, na testen met een grotere dub bleek dat links een giga dreun bass opleverde wat mij al bekend was en rechts is voor zo'n sub geen plaats. Moet zeggen dat het subje  mooi aanvult  nee geen trillende bank maar dat hoeft voor mij niet. Ben nog zoekende voor achter speakers heb nu tijdelijk een empire Diamond c1 staan die best wel goed klinken maar prefereer Usher omdat de rest ook Usher is. De 520 zou leuk zijn of een ander type monitor.
Meterkast zekering van Ronald? Is dat ook een merk?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Pjotr27

Quote from: frank2 on October 16, 2020, 10:59:11
Speel nog steeds met gescheiden stereo en surround. Voor stereo gebruik ik nu hft supreme zekeringen, heb ook sr blue maar die zijn heel neutraal en afhankelijk van de meterkast zekering mooier dan hft. Heb nu gekozen voor een meterkast zekering van Ronald, een keramische cryogene zekering met in apparatuur hft suprème, voordeel is nu dat de bass zeer strak blijft, bij een hft in de meterkast wordt het dreunende bass en das nie mooi. Verder is het geluid mooi helder en zijn de stemmen vol cq neutraal.
Voor  ht hen ik een kleine subwoofer gekocht van Yamaha 200, waarom die? Goedkoop en heeft een kleine buitenmaat zodat hij rechts naast meubel kan staan, na testen met een grotere dub bleek dat links een giga dreun bass opleverde wat mij al bekend was en rechts is voor zo'n sub geen plaats. Moet zeggen dat het subje  mooi aanvult  nee geen trillende bank maar dat hoeft voor mij niet. Ben nog zoekende voor achter speakers heb nu tijdelijk een empire Diamond c1 staan die best wel goed klinken maar prefereer Usher omdat de rest ook Usher is. De 520 zou leuk zijn of een ander type monitor.

Ik ben wel gewend dat je soms "wollig" schrijft, maar hier mag je wel een keer naar kijken... Even wat minder onderwerpen in een zin en gebruik van meer leestekens maakt het heel wat aantrekkelijker om te lezen. En gebruik je nu wel de Sr blue zekeringen of niet? Ik kom er niet echt uit...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vergeerr72

#16658
Quote from: Pjotr27 on October 16, 2020, 17:26:13
Ik ben wel gewend dat je soms "wollig" schrijft, maar hier mag je wel een keer naar kijken... Even wat minder onderwerpen in een zin en gebruik van meer leestekens maakt het heel wat aantrekkelijker om te lezen. En gebruik je nu wel de Sr blue zekeringen of niet? Ik kom er niet echt uit...
Hij gebruikt ze. Ze klinken neutraler en zijn  afhankelijk van de meterkast zekering mooier.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

#16659
Ik gebruik sr blue zekeringen, zeker in de auralic.
Keramische zekering is een no name cryogene zekering

Ben nu de laatste mogelijkheden aan t testen wat het mooist klinkt. Vandaag in de auralic een hft suprème gedaan, mooie sound maar wel warm, klinkt lekker weg. Maar de SR blue is wel eerlijker, dus die blijft nu definitief.

Nu nog testen of in de voeding van de hard disc waar nu ook een hft suprème in zit een SR blue te stoppen en ja geloof mij dat je echt een duidelijk verschil hoort, en dan wil ik toch een hft suprème in de meterkast stoppen om t geluid een warm tintje te geven, anders ben ik bang dat ik het te kaal vind klinken, gaan we nog testen...

Er hangt nu een verzilverde no name usb kabel aan, daar kan ik ook nog wat mee spelen. Dat usb  kabeltje is ook van Ronald en klinkt beter dan oyiade groen en oyiade oranje . De audioquest cinnamon is het meest donker.

En zo zijn we fijn in coronatijd aan t hobbyen om de mooiste sound te krijgen, niet dat het anders niet klinkt , ik probeer t mooiste te zoeken.

Ben begonnen met stroomkabels die zitten nu definitief ( mono kristal kabels met Ronald gold stekkers)
Interlinks ook getest de huidige zit er nu ook definitief
Nu de laatste mogelijkheden mbt zekeringen....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

QuoteVoor stereo gebruik ik nu hft supreme zekeringen, heb ook sr blue maar die zijn heel neutraal en afhankelijk van de meterkast zekering mooier dan hft.

Tja, uit deze zin lijkt het hft supreme zekeringen, alhoewel sr blue mooier is... Ik kan het niet echt volgen, maar wellicht omdat ik meestal met een andere taal bezig ben...(Indonesisch)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vergeerr72

Quote from: Pjotr27 on October 16, 2020, 17:49:14
Tja, uit deze zin lijkt het hft supreme zekeringen, alhoewel sr blue mooier is... Ik kan het niet echt volgen, maar wellicht omdat ik meestal met een andere taal bezig ben...(Indonesisch)
Untuk stereo, saya sekarang menggunakan sekring tertinggi hft, juga memiliki sr blue tetapi sangat netral dan lebih baik tergantung pada sekringnya daripada hft.

Maakt het niet duidelijker denk ik [emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Quote from: vergeerr72 on October 16, 2020, 19:02:04
Untuk stereo, saya sekarang menggunakan sekring tertinggi hft, juga memiliki sr blue tetapi sangat netral dan lebih baik tergantung pada sekringnya daripada hft.

Maakt het niet duidelijker denk ik [emoji848]
Grappig, toch best wat woorden zijn nog te herleiden, stereo, zekering(en), neutraal, blauw
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Yep, 20% van de woorden in Bahasa Indonesia (taal) is afkomstig uit het Nederlands. Dit was ook de algemene taal voor de onafhankelijkheid. Wel zijn er wat letters vaak anders. Blue is trouwens geen Indonesisch, blauw = biru. De mix met Engels zie je steeds meer hier. Opvallend is dat er toch een aantal hifi producenten zijn hier.. Maar dat is buiten dit draadje. Ik vind wel dat Frank wel heel stellig zegt dat de stroomkabels en interlink's niet meer beter kunnen. Zou Ronald dan de top op kabelgebied maken?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Quote from: Pjotr27 on October 17, 2020, 02:26:11
Yep, 20% van de woorden in Bahasa Indonesia (taal) is afkomstig uit het Nederlands. Dit was ook de algemene taal voor de onafhankelijkheid. Wel zijn er wat letters vaak anders. Blue is trouwens geen Indonesisch, blauw = biru. De mix met Engels zie je steeds meer hier. Opvallend is dat er toch een aantal hifi producenten zijn hier.. Maar dat is buiten dit draadje. Ik vind wel dat Frank wel heel stellig zegt dat de stroomkabels en interlink's niet meer beter kunnen. Zou Ronald dan de top op kabelgebied maken?

Nee Ronald maakt niet de top op stroomkabels gebied, maar hij maakt voor een schijntje aan geld stroomkabels die elders met een naam erop meteen 6x de prijs zijn.  Ik ben met mijn huidige stroomkabel zeer tevreden, ze lijken een beetje op furutech alpha 3. Die kabels had ik vroeger maar deze mono kristal kabel welke ik nu gebruik zijn beter in mijn optiek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#16665
Quote from: Pjotr27 on October 17, 2020, 02:26:11
Yep, 20% van de woorden in Bahasa Indonesia (taal) is afkomstig uit het Nederlands. Dit was ook de algemene taal voor de onafhankelijkheid. Wel zijn er wat letters vaak anders. Blue is trouwens geen Indonesisch, blauw = biru. De mix met Engels zie je steeds meer hier. Opvallend is dat er toch een aantal hifi producenten zijn hier.. Maar dat is buiten dit draadje. Ik vind wel dat Frank wel heel stellig zegt dat de stroomkabels en interlink's niet meer beter kunnen. Zou Ronald dan de top op kabelgebied maken?

Ronald maakt helemaal niks. Die koopt ook zo maar eens wat metertjes van dit en dat bij de Conrad.

Contour

Ik ben nog steeds erg tevreden over Oyaide Tunami stroomkabel, tweedehands echter steeds lastiger te vinden, lijkt erop dat de liefhebbers hem nu niet meer wegdoen. Dit dan met Iego connectors om te zorgen dat het geluid niet te donker wordt. Zeer goede optie voor mensen die een rustig ontspannen geluid nastreven. Nadeel wel is dat deze Tunami extreem stug is, korte stukjes in scherpe bochten lukt echt niet.

Gr. Walter

frank2

Straks een luistersessie gepland voor het beluisteren van de Focal kanta 2 en de Focal spectral 40th anniversary. Waarom? Mijn vrouw vind de huidige speakers foeilelijk. Ben benieuwd geen idee hoe ze klinken al heb ik wel de Sophia 1 en de hele dure Focal evo gehoord en die sound sprak mij aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

jahtari

Quote from: frank2 on October 24, 2020, 10:53:56
Straks een luistersessie gepland voor het beluisteren van de Focal kanta 2 en de Focal spectral 40th anniversary. Waarom? Mijn vrouw vind de huidige speakers foeilelijk. Ben benieuwd geen idee hoe ze klinken al heb ik wel de Sophia 1 en de hele dure Focal evo gehoord en die sound sprak mij aan.
De Sophia een freudiaanse verspreking richting Wilson Auido?  :D

De jubileum editie heeft helaas van die lelijke gele speakers erin. Ben benieuwd naar je bevindingen, veel luisterplezier!
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Ben benieuwd wat je er van vind. Ben wel een fan van het geluid én van het uiterlijk van de Focals. En een luistersessie is altijd leuk, veel plezier :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Contour

Die luistersessie is geen straf! Focal is mooi spul.

Raphie

Quote from: frank2 on October 24, 2020, 10:53:56
Straks een luistersessie gepland voor het beluisteren van de Focal kanta 2 en de Focal spectral 40th anniversary. Waarom? Mijn vrouw vind de huidige speakers foeilelijk. Ben benieuwd geen idee hoe ze klinken al heb ik wel de Sophia 1 en de hele dure Focal evo gehoord en die sound sprak mij aan.
je vrouw heeft gelijk, qua looks zijn de omschrijving "huisvlijt" nog niet waardig  :D en het oog wil ook wat.
JBL PRX Power!

kermy

Quote from: frank2 on October 24, 2020, 10:53:56
Straks een luistersessie gepland voor het beluisteren van de Focal kanta 2 en de Focal spectral 40th anniversary. Waarom? Mijn vrouw vind de huidige speakers foeilelijk. Ben benieuwd geen idee hoe ze klinken al heb ik wel de Sophia 1 en de hele dure Focal evo gehoord en die sound sprak mij aan.

Joh Frank, en je was er toch zo tevreden over, maar uiteindelijk gaat de WAF een grote rol spelen, dat is duidelijk. Nu maar hopen dat de WAF leidt tot een nog beter geluid dan dat je al had.

Veel plezier, laat ons maar weten hoe de luistersessie uitvalt, reuze benieuwd.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Neem je Dynaudio ook mee in je zoektocht?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

Quote from: Richi on October 24, 2020, 14:05:23
Neem je Dynaudio ook mee in je zoektocht?

Ik hou niet van dynaudio, vaker gehoord best goede speakers maar het spreekt mij minder aan
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren