Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

frank2

#16350
Quote from: vergeerr72 on June  6, 2020, 22:28:47het
@markd  en @frank2  welke zekering gebruikten jullie voorheen?

De groef zekering, schoon en helder en mersens deze heeft dezelfde klankkleur als de Supreme, maar is wat rauw in het midden, minder verfijnd. Maar wel goedkoper dan Supreme, 15€ bij peacock ipv 59€.

Zekering houder is een ferraz.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Vandaag heb ik nog getest met de richting van de SR Blue, dit maakt wel degelijk uit. Had je al getest welke richting bij jouw het beste klinkt?

Groetjes Walter

frank2

Quote from: Contour on June  7, 2020, 14:16:46
Vandaag heb ik nog getest met de richting van de SR Blue, dit maakt wel degelijk uit. Had je al getest welke richting bij jouw het beste klinkt?

Groetjes Walter

Dat doe ik standaard bij alle zekeringen, de goede richting geeft altijd iets meer hoog is mijn ervaring
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Een zekering die richtingsgevoelig is, serieus?
Waar moet het verschil in zitten dat dit de richting bepaald?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

#16354
Quote from: Kingpin on June  7, 2020, 14:51:32
Een zekering die richtingsgevoelig is, serieus?
Waar moet het verschil in zitten dat dit de richting bepaald?

Serieus  fabrikant geeft het zelfs duidelijk  aan. Je kunt het ook duidelijk  horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

B-art

#16355
Interessante materie en sta er ook wel open voor ondanks voodoo gehalte. Heb de importeur van musical fidelity eerder al gevraagd welke er in de A5 versterker zouden moeten. Er zitten er 4 in, geen antwoord op gekregen. Weet iemand dat?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

De SR Blue is behandeld met een tesla coil, waarbij de zekering dus zijn richting krijgt.

Raphie

Quote from: Contour on June  7, 2020, 16:35:57
De SR Blue is behandeld met een tesla coil, waarbij de zekering dus zijn richting krijgt.
Wat is een tesla coil?
JBL PRX Power!

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

frank2

#16360
Quote from: B-art on June  7, 2020, 16:57:33
Thanks

Het apparaat open maken op de zekering staat altijd de waarde, meestal T getal A ( bijvoorbeeld T8A) wel een waarde hoger bestellen dat er op staat, dit omdat audiofiele zekeringen preciezer zijn en eerder na het getal op de zekering kapot  gaan, dit in tegenstelling tot de Glaszekering die minder precies na de aangegeven waarde kapot gaan. (Bij een spanningspiek vaak bij inschakelen apparaat)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Quote from: frank2 on June  7, 2020, 15:46:20
Serieus  fabrikant geeft het zelfs duidelijk  aan. Je kunt het ook duidelijk  horen.
Ik zou het graag willen weten want het strookt volledig tegen de wetten in, een zekering is nooit richtingsgevoelig.
Wie weet steek ik er nog wat van op ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Is geen uitleg maar gewoon een aanname.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tjeb

Quote from: frank2 on June  7, 2020, 17:35:51
Het apparaat open maken op de zekering staat altijd de waarde, meestal T getal A ( bijvoorbeeld T8A) wel een waarde hoger bestellen dat er op staat, dit omdat audiofiele zekeringen preciezer zijn en eerder na het getal op de zekering kapot  gaan, dit in tegenstelling tot de Glaszekering die minder precies na de aangegeven waarde kapot gaan. (Bij een spanningspiek vaak bij inschakelen apparaat)

Wat een bullshit, een zwaardere waarde monteren?? Dus jij draait in de meterkast ook een 20A in plaats van een 16A?
Je zou hoogstens een trage zekering kunnen kiezen die een piek aankan maar waarde is waarde!!

En richtingsgevoelig??? Het is wisselspanning waar de zekering zit dus echt nog nooit zo'n BS gehoord!!!!

twani

#16365
Quote from: Tjeb on June  7, 2020, 19:04:25
Wat een bullshit, een zwaardere waarde monteren?? Dus jij draait in de meterkast ook een 20A in plaats van een 16A?
Je zou hoogstens een trage zekering kunnen kiezen die een piek aankan maar waarde is waarde!!

En richtingsgevoelig??? Het is wisselspanning waar de zekering zit dus echt nog nooit zo'n BS gehoord!!!!

Ja maar de fabrikant zet het op de zekering dus dan is het wáár :D


frank2

Quote from: Kingpin link=topic=49503.msg mooi3354229#msg3354229 date=1591548594
Is geen uitleg maar gewoon een aanname.

Ik hoef geen verklaring, ik luister hoor verschil tussen de ene zijde of de andere zijde, dus omkeren en dat is voldoende voor mij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Quote from: twani on June  7, 2020, 21:10:29
Ja maar de fabrikant zet het op de zekering dus dan is het wáár :D
https://www.synergisticresearch.com/fuses/blue/
Sterker nog ze benoemen het expliciet op hun website.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tjeb

Ah ja ik heb het gelezen, ik ben nu om hoor......  ::)

Ik heb trouwens meteen een set "acoustic dots" besteld!!

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on June  7, 2020, 23:41:51
https://www.synergisticresearch.com/fuses/blue/
Sterker nog ze benoemen het expliciet op hun website.
Als je de werking van een zekering weet dan kan dat helemaal niet, of ze knoeien met wat de voorschriften voorschrijven.
Op zekere hoogte kan ik wel mee wat tweaks betreft, zoals kabel richting (wat ook wel te verklaren is) maar dit ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Quote from: Tjeb on June  8, 2020, 05:54:16
Ah ja ik heb het gelezen, ik ben nu om hoor......  ::)

Ik heb trouwens meteen een set "acoustic dots" besteld!!


Een bijzondere en nogal botte opmerking... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb


frank2

Tjeb een vriendelijk verzoek om uit mijn topic weg te blijven aangezien je niets te vertellen hebt. dank.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

#16373
Quote from: Tjeb on June  8, 2020, 08:58:58
Heerlijk die voorspelbaarheid.... :tounge:

Voorspelbaar is het zeker, Tjeb.
Heeft denk ik vandoen dat enige forumgenoten zwart/wit denken lpv het grijs te betreden.
Dat er bij sommige zaken bedenkingen ontstaan begrijp ik maar afschieten is wat kort door de bocht.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

#16374
Quote from: frank2 on June  8, 2020, 10:12:37
Tjeb een vriendelijk verzoek om uit mijn topic weg te blijven aangezien je niets te vertellen hebt. dank.
Niets te vertellen? Hij waarschuwt jou voor jouw veiligheid en hoe de verzekering daar tegen jouw zekeringen aan kijkt. En dan zeg jij dat hij niets te vertellen heeft?  :blink: