Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frank2

Speciale muziek om mee te testen heb ik niet, maar enkele nrs draai ik zeer vaak om bepaalde effecten of bass of hoog o.a.

Chris Rea- Auberge- set me free  vooral de blokjes in het begin hoe ruimtelijk zijn ze
Capella - don't be proud. laag bepalen
Chris Isaak - fade away - bekkens
Dire Straits - fade to black - 1,30 min bekkens
patricia kaas - piano bar - my man bekkens o.a.
prefab sprout - when you got to know me better
OMD - Hold On
Yellow - Touch - you better hide
Love Too - stay high
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Alle 4 de zekeringen kort beluisterd, ja er zijn verschillen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tjeb

Quote from: frank2 on June  3, 2020, 11:35:16
Ik gebruik voor mijn audio geen wand contact doos. De stroomkabel komt rechtstreeks van de meterkast in het Stekkerblok.

Stekkerblok of wandcontactdoos is hetzelfde...
20A is simpelweg verboden.....

frank2

Zoals geschreven heb ik een paar setjes zekeringen van Peacock Audio ontvangen om te testen in de zekeringhouder in de meterkast. (alle zekeringen zijn ingespeeld)
Eigenlijk was ik er dezelfde dag al over uit welke ik het mooiste vond, het verschil was te groot en viel precies in de smaak waar ik van houd.

Begonnen met de Pink Faun, deze had lang niet gespeeld maar na een half uur ging deze eruit het was totaal niet wat ik mooi vond, middengebied was niet mooi, laag niet slap, toen maar meteen mijn waarschijnlijke favouriet erin gestopt de HFT Supreme, ja dit was precies waar ik naar op zoek was, zoals Antione schrijft op z'n website grote muzikale rijkdom, geen woord van gelogen, klopt, groots diep en vol geluid zeker in het middengebied, stemmen klinken zoals ze moeten klinken en niet alleen helder, maar wel met een openheid eerlijkheid, ook een mooi open hoog. Hoewel deze zekering vol klinkt is er een behoud van detaillering en is het hoog sprankelend. Ruimtelijkheid is ook aanwezig. Daarna heb ik de HFT ultimate (witte zekering) in 16 en 20A nog beluisterd, ook erg mooi maar wel anders, diepe bass, helder midden en mooi hoog. Bijzondere vind ik dat het helderdere midden van HFT toch mooi blijft, stemmen blijven mooi klinken en worden niet zoals bij de Groef erg schoon en helder. DE 20A versie had tov de 16A versie wat meer volheid. Maar kan niet altijd gebruikt worden, er zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden.

Nu weet ik dat ik met behulp van kabels en zekeringen in de apparaten een set heb gecreëerd die van nature redelijk open is, dit is mijn ervaring met genoemde zekeringen, wil niet zeggen dat dat bij een ander net zo uitpakt. Maar bij Peacock kun je altijd zekeringen lenen om te testen.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rowdy


frank2

Hft suprême  die is echt heel bijzonder.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

MarkD

Herkenbare bevindingen wel. Ik heb een paar weken geleden ook de zekeringsetjes van Peacock Audio geprobeerd. Best grote verschillen gehoord. Vrij bizar eigenlijk, hoe kan dat nou?? :ohmy:

Anyway, misschien leuk om hier ook mijn bevindingen te vermelden. Daarbij heb ik de zekering op de plek van het zilveren staafje in de Siemens zekeringhouder eveneens vervangen door telkens een verschillende zekering. Ik speelde hiervoor al met een Hifi Tuning Ultimate i.c.m. een Siemens zekering, wat best goed beviel, maar ik was toch nieuwsgierig. Dat heeft geleid tot het volgende overzicht:

-    Siemens/Siemens: best oké, maar alles wat vlakjes, weinig sprankeling, een beetje grauw en mat;

-    Pink Faun/Pink Faun: heeel anders, snel en dynamisch met veel ruimtelijkheid/ver doorlopend hoog, maar ook wat kil en scherp, gebrek aan body/warmte;

-    HT Ultimate/HT Ultimate: ah, dat lijkt weer meer op mijn vertrouwde sound, veel meer mijn smaak, warmer en organischer, veel meer kleur op de wangen, wel een stuk beter ook dan de combinatie met de Siemens;

-    HT Supreme/HFT Supreme: wauw, overtreffende trap van de Ultimate, meer van die lekkere sound, maar dan een niveau hoger, iets minder warm maar nog steeds een rijke klankkleur, wat dynamischer ook en meer definitie in het laag;

-    HT Supreme/Pink Faun: ook interessant... best of both worlds? Misschien, maar ik hoor na wat langer luisteren een randje dat ik minder prettig vind. Daarna weer de 2 Supremes erin en voila, alles valt op zijn plek!

Dus ook bij mij is het de HT Supreme geworden. :)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

scrutinizer

Het is sowieso leuk om ervaringen van de ander te lezen. Het zijn bevindingen vanuit een passie en ervaringskader.
Of dit nu wel of niet in het belevings of ervaringskader van de ander past, probeer alvorens een botte reaktie eens inlevend te zijn. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb

#16334
Bijzondere en nogal botte reactie......

brt

Frank en Mark, hebben jullie ook ervaring met het vervangen van de zekeringhouder zelf? Ook daar schijnt weer verschil in te zitten, begreep ik van Peacock.

Ik ga binnenkort ook aan de slag met zekeringen in zowel apparatuur als meterkast. Ben benieuwd hoe goed hoorbaar het is!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

advr

Quote from: MarkD on June  6, 2020, 17:30:00
'...


Dus ook bij mij is het de HT Supreme geworden. :)

Toegegeven ik heb niet alle posts gelezen maar ik herken wel dat een zekering zeker iets doet en dat die verandering zeer goed ksn bevallen.
Nu zijn er 2 type Supreme, een koperen en een zilveren.

Welke hebben jullie in de systemen gebruikt?

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

De zilveren kan alleen in apparaten en daar zijn ook koperen van. Voor in de meterkast zijn er alleen koperen versies.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Quote from: frank2 on June  6, 2020, 21:23:22
De zilveren kan alleen in apparaten en daar zijn ook koperen van. Voor in de meterkast zijn er alleen koperen versies.

Voor mij zijn alleen de apparaat versies van belang. Mag ik aannemen dat jullie de zilveren versies hebben gebruikt?

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

MarkD

Bij mij de koperen versie in de meterkast, in de apparatuur heb ik niets vervangen.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Quote from: brt on June  6, 2020, 20:16:26
Frank en Mark, hebben jullie ook ervaring met het vervangen van de zekeringhouder zelf? Ook daar schijnt weer verschil in te zitten, begreep ik van Peacock.

Ik ga binnenkort ook aan de slag met zekeringen in zowel apparatuur als meterkast. Ben benieuwd hoe goed hoorbaar het is!

De zekeringhouder heb ik ook vervangen door een ultimate huppeldepup versie, maar ik weet niet zeker of die nu zo veel verschil geeft. Peacock Audio had ze in de aanbieding, dus ik dacht, laat ik het maar doen! De combi klinkt in ieder geval erg fijn zo.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

vergeerr72

@markd  en @frank2  welke zekering gebruikten jullie voorheen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

Hier ook 2 maanden terug een zekering getest in mijn voorversterker en is er nooit meer uit gegaan.
Aanzienlijk verschil en een goede mooie upgrade voor relatief weinig poen.

Bij mij zat standaard een AHP zekering in en nu een SR Orange.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

MarkD

Quote from: vergeerr72 on June  6, 2020, 22:28:47
@markd  en @frank2  welke zekering gebruikten jullie voorheen?

Staat in mijn post hierboven, Hifi Tuning Ultimate icm Siemens.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

vergeerr72

Quote from: MarkD on June  6, 2020, 22:46:39
Staat in mijn post hierboven, Hifi Tuning Ultimate icm Siemens.
Herhaling komt altijd beter binnen [emoji106]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

Quote from: Tjeb on June  6, 2020, 19:50:26
Bijzondere en nogal botte reactie......

Vertel, Tjeb? Verrijk mij met uwe zienswijze  ::)
Anders een rondje op de Duc maakt veel goed. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tjeb

Bijzonder aangezien hij compleet misplaatst was.... Er was immers niemand die negatief reageerde..
En de manier waarop deze geschreven is kan je als bot opvatten...

Komt een beetje over als stoken terwijl er niets aan de hand is.

scrutinizer

Vind ik niet  vond het eerder duidelijk
Was meer op voorhand gezien er op deze items altijd heftig met gestrekt been ingegaan  word.
In retrospectief waren er nu leuke ervaringen die gedeeld werden. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

#16349
 :popcorn:
Quote from: advr on June  6, 2020, 21:47:50
Voor mij zijn alleen de apparaat versies van belang. Mag ik aannemen dat jullie de zilveren versies hebben gebruikt?

Ad.

Ik gebruik in mijn ev inderdaad een zilverkleurige Supreme van hft. Ik had deze zekering al. Op de vv zit een SR blue. Op de streamer moet nog en de hdd voeding zal waarschijnlijk een furutech worden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren