Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: frank2 on March  8, 2020, 08:06:16
Ik zie het nut van Roon niet, is duur en muziek ontdekken kan ik ook via Spotify. Aangezien nu de muziek rechtstreeks op de cxn zit heb ik helemaal geen roon of ander streamer programma nodig. De Cambridge app is voldoende.

Het lijkt doordat je dit schrijft dat je CNX alle muziek intern heeft. Je zal toch echt gebruik moeten maken van Spotify, Tidal, Qubuz of anders wil je andere muziek kunnen luisteren als dat op je eigen HD staat. En ja Roon is best een bedrag, maar er zijn hier veel gebruikers op dit forum die dat ook vonden en toch het aangeschaft hebben...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Meerdere keren heb ik met Roon mogen werken, het ziet er gelikt uit, het werkt feilloos, maar ik ga daar zelf zeker geen €500 voor aftikken.

Daarnaast las ik recent dat men Roon als server kwalitatief minder vond presteren dan de gratis MinimServer
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

MinimServer staat inderdaad goed bekend. Daphile ook. Dat gebruik ik. Interface is basic maar ik red me er prima mee. En is gratis.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Klopt heb ik ook al paar keer gelezen.

Muziek wordt hier voor 99% van de hdd afgespeeld. Rest is internetradio. Tidal gebruik ik niet, nieuwe onbekende muziek luister ik eerst via Spotify.
Overigens heb ik bij arjanR1 pas geleden ontdekt dat tidal vooral in de bass regio minder is dan eigen opgenomen muziek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Koei

Quote from: TabCam on November  8, 2019, 00:27:10
Dat ze aankomen en digitaal correct zijn geloof ik. Dat een cat5/5e/6 kabel weinig verschil maakt ook. Of er geen ruis door de kabel meekomt is maar de vraag. Als je streamer optisch doorverbind, dan heb je het in ieder geval galvanisch gescheiden.maar of het dan langs andere wegen geen ruis veroorzaakt is niet zeker. Jij durft de garantie te geven dat het geen verschil maakt? Ik in ieder geval niet!

Er komt geen ruis door de kabel, ik durf die garantie te geven.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

frank2

#16280
Ik gebruik al langere tijd een luidsprekerkabel van Concept & Design, zijn topkabel moonbase2.  (prijstechnisch ongeveer 200 euro duurder dan de Supra) Omdat Cinemike Victor ons in de gelegenheid stelt om de Supra XL Annorum te testen, heb ik hem gevraagd om de demokabels naar mij te sturen om te testen.
De set staat hieronder beschreven ecn ik gebruik monokristal stroomkabels en zeer goede interlinks.
Na aansluiten en een dagje laten spelen (settelelen van de kabel) ben ik vervoor gaan zitten en heb vele nummers beluisterd van klassiek tot pop enz.

Hoe "klinkt" de kabel in mijn set?

Het is een gemakkelijk klinkende kabel, je zult je niet gauw ergeren aan deze kabel hij doet alles netjes. Hij is mooi open in het middengebied, bass is prima, hoog is verfijnd maar midhoog en hoog zijn wel gepolijst, dus iets softer maar niet hinderlijk.  Hij klinkt eerlijk zeer natuurlijk en zuiver.Kabel is dynamisch en best krachtig. Het is een neutraal klinkende kabel niets is benadrukt.
De kabel geeft niet veel diepte en geeft een redelijk breed beeld. Eerlijk gezegd geeft mijn eigen kabel een breder geluidsbeeld.
De afwerking is prima
Een kabel die in vele sets goed klinkt, niets fout doet, leuk geprijsd is.

(voor het gemak zet ik dit ook in het topic van victor)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

#16281
Ben ondertussen druk bezig met zekeringen in de apparatuur. Tip de  Synergistic Research blue zekeringen zijn zoals men verteld inderdaad zeer goed, open dynamiek rijk.

Even een foto zoals alles er nu bijstaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Is en blijft een mooi samengestelde set, Frank!
Maar ik zie een centrespeaker staan. Als ik me goed herinner was jij daar toch nooit zo'n voorstander van?

kermy

Mooie setup Frank, alles mooi in balans met de speakers en die achterwand in combinatie met de kast.

Alleen de Plinius in de kast, word dat niet erg warm in dat compartiment met zo'n dijk van een versterker er in?



Met vriendelijke groet,


Kermy

vergeerr72

#16284
Die plinius is echt te mooi om achter een deurtje weg te stoppen.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

B-art

En te mooi om achter een deurtje te stoppen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

frank2

Quote from: Alex Groningen on May 25, 2020, 19:09:58
Is en blijft een mooi samengestelde set, Frank!
Maar ik zie een centrespeaker staan. Als ik me goed herinner was jij daar toch nooit zo'n voorstander van?

Klopt maar ik moet toegeven dat surround  met een center beter klinkt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: kermy on May 25, 2020, 20:05:31
Mooie setup Frank, alles mooi in balans met de speakers en die achterwand in combinatie met de kast.

Alleen de Plinius in de kast, word dat niet erg warm in dat compartiment met zo'n dijk van een versterker er in?



Met vriendelijke groet,


Kermy

Achterzijde is geheel open en de plinius steekt daar ook nog flink uit. Bovendien speel ik 99% van de tijd in klasse ab en dan wordt de plinius handwarm.  En het is een beest van een versterker  imposant zeker klinkt ook zo maar in t zicht hoeft voor mij niet. Vind m veels te groot.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Ik ben nog op zoek naar een tweede, puur voor de symmetrie.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Dat geloof ik graag, maar wil m niet kwijt, speelt te goed.

Weet nog heel goed dat ik bij Karel kwam van wenw en dat hij tegen mij zei ik heb eindelijk een Plinius killer, die dus beter is dan plinius, hij liet de versterker zien, enorm groot, en maar 20.000 €. ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot

Waarom gebruik je hem voor 99% in klasse AB en niet in A. Als ik de keuze had zou ik altijd voor A kiezen.

Groeten...

frank2

Quote from: Kwabbernoot on May 27, 2020, 13:55:06
Waarom gebruik je hem voor 99% in klasse AB en niet in A. Als ik de keuze had zou ik altijd voor A kiezen.

Groeten...
Stroomverbruik, hij staat hier dagelijks 6 uur te draaien en verder vind ik m in ab al erg goed klinken.  Maar in klasse A geeft hij meer ruimtelijkheid  en diepte, wel iets minder bass.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tjeb

Daar kan ik de redenatie niet van inzien.. Iemand die steeds maar op zoek is naar betere apparaten, verbeteringen hoort die door kabels zouden komen en hier de prijs voor wil betalen neemt genoegen met; "verder vindt ik heb in AB al heel goed klinken, maar in A hoor ik meer diepte en ruimtelijkheid"

Je zit dus te pietlutten met kabeltjes van hoge bedragen terwijl je deze verbeteringen vermoedelijk al kunt bereiken door een knopje in te drukken en een iets hogere energiekosten te accepteren.....

How bizar, how bizar.....

twani

Quote from: Tjeb on May 30, 2020, 22:23:38
Daar kan ik de redenatie niet van inzien.. Iemand die steeds maar op zoek is naar betere apparaten, verbeteringen hoort die door kabels zouden komen en hier de prijs voor wil betalen neemt genoegen met; "verder vindt ik heb in AB al heel goed klinken, maar in A hoor ik meer diepte en ruimtelijkheid"

Je zit dus te pietlutten met kabeltjes van hoge bedragen terwijl je deze verbeteringen vermoedelijk al kunt bereiken door een knopje in te drukken en een iets hogere energiekosten te accepteren.....

How bizar, how bizar.....

Niet doen Tjeb. Anders post ie weer een half jaar niks :D

Tabcam

Of het is een kwestie van alle kleine beetjes tellen op en kies je voor comfort of dat extra stukje ruimte en diepte. Doe je al die stukjes niet is het in klasse A ook veel minder. En ik denk dat we heel veel zaken van andere forumgenoten niet snappen. Hoeft natuurlijk ook niet, steek op wat je kan van anderen en geniet van je eigen setup ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tjeb

Quote from: twani on May 30, 2020, 22:41:13
Niet doen Tjeb. Anders post ie weer een half jaar niks :D

Ik zeg niets negatiefs over de aanschaf van exotische zaken als kabels e.d. als iemand verschil ervaart en hiervoor wil betalen dan snap ik dat maar ik begrijp echt niet dat je iets laat liggen voor een 5 tientjes op jaarbasis en dan toch de keuze maakt om te blijven zoeken naar verbeteringen door het veranderen van hardware....

frank2

#16296
Exotische kabels van 100 euro? Duurder zijn mijn netkabels niet, ik weet waar je ze moet halen en dat anderen graag extreem meer betalen......

En zoals gezegd de stereo met internetradio aan zacht hoef ik niet in klasse A te horen.
Gelukkig heb ik de mogelijkheid om in klasse A te spelen als ik echt muziek wil luisteren, ik kan kiezen.
Maar vaak doe ik dat niet, in ab klinkt het al zeer goed. En finetunen hoor je in ab net zo goed als in klasse A.
Mijn set heeft grote reserves waar anderen alles uit hun set moeten halen om het acceptabel te laten klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo


chansig

#16298
Quote from: frank2 on June  1, 2020, 08:19:08
Maar vaak doe ik dat niet, in ab klinkt het al zeer goed. En finetunen hoor je in ab net zo goed als in klasse A.

Volgens mij is toch gewoon een financiële afweging:

A is duurder dan AB dus ik ga voor heel soms A, ook al weet ik dat A echt beter klinkt. Maar ik heb er niet voor over. Dan koop ik liever een aantal zekeringen van ...euro? Die niet hetzelfde brengen als A, maar wel hetzelfde doen in A en AB. Want nog steeds wanneer ik dan (na verandering zekering, kabel of wat dan ook) luister in A dan is dat beter dan AB.

Toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Laat een ieder op zijn eigen manier van z'n hobby genieten.