Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: Pjotr27 on January  7, 2020, 11:32:12
Dat vraag ik me wel een beetje af.....Het kan altijd beter en dat is niet per definitie 'anders'.
Ik zie nog wel wat zwakke schakels in de set van Frank2.
Aan de andere kant: je kan ook gewoon tevreden zijn met hoe het nu speelt...
Heb je z'n set al gehoort?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

#16202
Kabels stroom en interlinks zijn beide van topkwaliteit, komen van c&d af, als er een merkje op zou staan, interlinks 9000€, stroomkabel 800€ pst. Dit puur als geschatte prijsindicatie, om een idee te geven. En ja ik heb veel getest en gehoord, hier thuis.
Streamer is moon mind wordt als zeer goed getest, voorzien van linieare voeding van kingpin
Dac is weer van c&d, is door paar audiofreaks elders getest o.a. tegen een mytec Brooklyn, de C&d dac was beter vlgs die mensen. Alles met belden cat kabels bedraad met telegartner connectoren.
Dus ik denk dat je verkeerde conclusies trekt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

simsatit

als jij er tevreden mee bent is het toch goed, als een ander iets vindt betekend dat niet meteen 'verkeerde conclusies', dat implementeert namelijk dat jij denkt te weten hoe andere sets allemaal klinken.
Je hebt een mooie set, maar sorry hoor, er zijn veel mooiere, als je dat zelf niet kunt relativeren, en alles als kritiek of aanval opneemt, waar ben je dan mee bezig?
Het is niet dat je een speakersysteem hebt staan van msrp een ton.
Maar als je vind dat jou luidsprekers op een zelfde nivo spelen dan ben je snel uitgepraat.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

frank2

#16204
Ik pretendeer niet de beste set te hebben, ik schrijf slechts op dat wat Pjotr denkt niet juist is.
Verder heb ik vele sets gehoord, soms beter vaker stuk slechter.
En ik heb speakers gehad van 15000€, Usher be10, de huidige klinken beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

simsatit

wat volgens JOU niet juist is, dat is het verschil, mensen hebben verschillende zienswijze en volgens Pjotr is dit juist en volgens jou niet, dat maakt nog niet dat Pjotr pertinent 'niet juist denkt'.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

chansig

Zoals blijkt: de zwakste schakel is de mens. Zal altijd zo blijven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: frank2 on January  7, 2020, 14:59:05
Ik pretendeer niet de beste set te hebben, ik schrijf slechts op dat wat Pjotr denkt niet juist is.
Verder heb ik vele sets gehoord, soms beter vaker stuk slechter.
En ik heb speakers gehad van 15000€, Usher be10, de huidige klinken beter.
Ik zeg niet dat het niet juist is, of niet goed klinkt. Ik vind alleen dat er nog steeds zwakke schakels zitten. Ik ben niet bepaald weg van C& D  en je Moon streaker (die heb ik thuis gehad) speelt niet beter als een MacBook. Dat wil  niet zeggen dat je moet veranderen, jij bent er tevreden mee...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: chansig on January  7, 2020, 15:09:19
Zoals blijkt: de zwakste schakel is de mens. Zal altijd zo blijven.

Gr. Hans

Dat is toch alleen zo in jouw set Hans? ;D
(sorry)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Grootste fout wat weer wordt gemaakt is dat men denkt als iets maar duur is dan moet het wel beter klinken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

simsatit

Quote from: Kingpin on January  7, 2020, 16:04:53
Grootste fout wat weer wordt gemaakt is dat men denkt als iets maar duur is dan moet het wel beter klinken.

Deze luidsprekers ken ik inmiddels goed evenals de Usher Dancers.
ik vind de Tannoy's Westminster mooi klinken, de Magico Mini 2 mooi klinken, de Consensus Audio Passion, verder uiteraard veel sets gehoord maar hier heb ik veel tijd mee doorgebracht.
Dit zijn zelfs nog 'gewoon' maar speakers van onder de 50k (behalve de Passion's) en dit is gewoon van een totaal andere orde dan Usher, die heel fraai zijn voor wat zij kosten maar gewoon heel andere speakers zijn.
Maar goed dit is mijn mening uit ervaring fwiiw.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Pjotr27

Quote from: Kingpin on January  7, 2020, 16:04:53
Grootste fout wat weer wordt gemaakt is dat men denkt als iets maar duur is dan moet het wel beter klinken.

Ik heb het zeker niet over duur... mijn luidsprekers kosten per set rond de 1000 euro in Indonesia en klinken echt waanzinnig...Frank2 heeft het over een kabeltje van 9000€ (vast een nul teveel). Dat wil zeker niet zeggen dat het beter klinkt als een mooi gemaakte koperen interlink..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

#16213
Quote from: Pjotr27 on January  7, 2020, 16:29:00
Frank2 heeft het over een kabeltje van 9000€ (vast een nul teveel).

Daar zit het arbeidsloon van C&D in verwerkt..  :D

En aangezien de beste man er zomaar drie jaar over doet om een product te leveren klopt de prijs dus gewoon..

Is die oplichter nog niet opgepakt dan?  Zou niet meer vrij rond mogen lopen met zulke praktijken...

Sirius666

Quote from: frank2 on January  7, 2020, 14:40:36
Kabels stroom en interlinks zijn beide van topkwaliteit, komen van c&d af, als er een merkje op zou staan, interlinks 9000€, stroomkabel 800€ pst. Dit puur als geschatte prijsindicatie, om een idee te geven. En ja ik heb veel getest en gehoord, hier thuis.
Streamer is moon mind wordt als zeer goed getest, voorzien van linieare voeding van kingpin
Dac is weer van c&d, is door paar audiofreaks elders getest o.a. tegen een mytec Brooklyn, de C&d dac was beter vlgs die mensen. Alles met belden cat kabels bedraad met telegartner connectoren.
Dus ik denk dat je verkeerde conclusies trekt.

Prijzen bij 'high end' bekabeling zeggen niet zoveel. De winstmarges zijn absurd.

Had je niet ook een verlengkabel in gebruik?

Mitch--

Quote from: Sirius666 on January  7, 2020, 18:01:47
Prijzen bij 'high end' bekabeling zeggen niet zoveel. De winstmarges zijn absurd.

Had je niet ook een verlengkabel in gebruik?

Zeker niet, hier inmiddels kabels van Blue Jeans Cable in gebruik, en in mijn geval is de CAT6 muzikaler dat bijvoorbeeld een AQ Vodka in vergelijk..... zal niet overal zo zijn maar hier wel, en voor een fractie van de prijs :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Quote from: Sirius666 on January  7, 2020, 18:01:47
Prijzen bij 'high end' bekabeling zeggen niet zoveel. De winstmarges zijn absurd.

Had je niet ook een verlengkabel in gebruik?

Nee ik gebruik geen verlengkabel, en nogmaals de prijzen zijn indicatief, mijn stroomkabels kosten 125€ pst. Maar als ze een bekend merk zouden zijn zouden ze gauw 800€ kosten. Maar is verder ook niet belangrijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Quote from: simsatit on January  7, 2020, 16:14:31
Deze luidsprekers ken ik inmiddels goed evenals de Usher Dancers.
ik vind de Tannoy's Westminster mooi klinken, de Magico Mini 2 mooi klinken, de Consensus Audio Passion, verder uiteraard veel sets gehoord maar hier heb ik veel tijd mee doorgebracht.
Dit zijn zelfs nog 'gewoon' maar speakers van onder de 50k (behalve de Passion's) en dit is gewoon van een totaal andere orde dan Usher, die heel fraai zijn voor wat zij kosten maar gewoon heel andere speakers zijn.
Maar goed dit is mijn mening uit ervaring fwiiw.
Ik maak ook geen vergelijk met de Ushers.
De speakers die Frank nu heeft staan voldoen in zijn situatie vele malen beter.
Ja kan daar 100k set neerzetten, wordt het dan zoveel 'beter', nee ik denk het niet, het heeft ook voornamelijk met acoustiek te maken, het is en blijft wel een woonkamer.

Btw die echte highend sets (en ik heb er menig 1 gehoord) heb ik toch m'n bedenkingen bij.
Goed voor bepaalde soort muziek ... niet iets waar ik naar streef.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RalphH

Akoestiek is toch ook wel een beetje (of heel veel) onderdeel van "de set" als je het zo serieus neemt als de meesten hier? Ook al staat het dan maar in een woonkamer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dirk

da's bij Frank gelukkig allemaal onder deskundige controle, immers...

Quote from: frank2 on December 31, 2019, 15:03:54
...
En ja akoestiek is belangrijk, gelukkig is dit in mijn huis nooit een probleem geweest, deze is best goed. Zo niet met een vloerkleed hoogpolig kom je al een heel eind....
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maximus_Aurelius

Quote from: RalphH on January  7, 2020, 19:41:31
Akoestiek is toch ook wel een beetje (of heel veel) onderdeel van "de set" als je het zo serieus neemt als de meesten hier? Ook al staat het dan maar in een woonkamer.

Akoestiek in de woonkamer gaat op vandaag goed samen, is geen excuus meer hoe men vroeger altijd riep. Zoiets lelijkst wil ik niet in mijn woonkamer, bla bla of dat is een gedrocht  :D.
De oplossingen die er nu zijn is gewoonweg fenomenaal en zo goed dat je niet meer ziet dat er eventueel een aanpassing is gedaan en dat het gewoon mooi integreert in je living.
Je hebt het allemaal zelf in de hand wat je wilt, keuze genoeg van betaalbaar tot misschien wel onbetaalbaar. Voor ieder wat wils. ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Tabcam

Quote from: simsatit on January  7, 2020, 16:14:31
Deze luidsprekers ken ik inmiddels goed evenals de Usher Dancers.
ik vind de Tannoy's Westminster mooi klinken, de Magico Mini 2 mooi klinken, de Consensus Audio Passion, verder uiteraard veel sets gehoord maar hier heb ik veel tijd mee doorgebracht.
Dit zijn zelfs nog 'gewoon' maar speakers van onder de 50k (behalve de Passion's) en dit is gewoon van een totaal andere orde dan Usher, die heel fraai zijn voor wat zij kosten maar gewoon heel andere speakers zijn.
Maar goed dit is mijn mening uit ervaring fwiiw.
Allemaal poepduur en niet zo eenvoudig uit te testen of het in een huiskamer (niet drastisch akoestisch aangepakt) beter klinkt. En elke luidspreker kan je 'zingend' of 'versluierd' hebben gehoord. Mijn ervaring is juist dat het moeite, tijd en aandacht kost om een gebalanceerde set samen te stellen.

In mijn ervaring is Frank er goed in geslaagd die balans te vinden. Kan het beter? Vast maar moet je dan niet een orde duurder gaan denken? Is dat het waard? Vragen die iemand alleen voor zichzelf kan beantwoorden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

simsatit

Quote from: TabCam on January  7, 2020, 20:25:45
Allemaal poepduur en niet zo eenvoudig uit te testen of het in een huiskamer (niet drastisch akoestisch aangepakt) beter klinkt. En elke luidspreker kan je 'zingend' of 'versluierd' hebben gehoord. Mijn ervaring is juist dat het moeite, tijd en aandacht kost om een gebalanceerde set samen te stellen.

In mijn ervaring is Frank er goed in geslaagd die balans te vinden. Kan het beter? Vast maar moet je dan niet een orde duurder gaan denken? Is dat het waard? Vragen die iemand alleen voor zichzelf kan beantwoorden.

Alle systemen in dezelfde huiskamer, toegegeven best een grote huiskamer, maar een huiskamer nietemin.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

frank2

De set anno januari 2020. Veel upgrades denk ik dat er niet meer komen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren