Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: Kingpin on October 18, 2019, 11:54:14
Same here. Wifi geeft in mijn geval een veel betere resolutie, minder 'versmering'.

Subjectief, neem ik aan....Niet met Rigol vastgelegd. :P  ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

#16051
Quote from: scrutinizer on October 18, 2019, 12:05:29
Subjectief, neem ik aan....Niet met Rigol vastgelegd. :P  ::)
Idd subjectief, wel zonder ' lange tussenpozen'.
Btw, heb geen Rigol, maar wel een HP audio signal analyzer staan ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

i2Paq

Quote from: frank2 on October 16, 2019, 15:10:07

Wat is het resultaat? simpel gezegd beter, er is meer ruimtelijkheid, diepte in het beeld, meer gemak en meer detail, grootser geluid en meer rust in t geluidsbeeld.
Kosten zijn minimaal een netgear kost 27,50.

Maar kun je het ook meetbaar vastleggen?

Want dit doe ik echt af als "tussen de oren".

Onze ervaring met dergelijke cheap-ass Netgears is dat ze juist vervuilen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Tabcam

Quote from: i2Paq on October 18, 2019, 13:20:32
Maar kun je het ook meetbaar vastleggen?

Want dit doe ik echt af als "tussen de oren".

Onze ervaring met dergelijke cheap-ass Netgears is dat ze juist vervuilen.
Er zit een hele wereld tussen wat je meet en hoort. Als het zo eenvoudig was, zou er al meetsoftware zijn dat verteld hoe je de setup optimaliseert.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.

Volgens mij valt dat best mee/tegen...

Wanneer een systeem goed meet op de luisterplek klinkt deze ook goed. Wanneer een set slecht meet op de luisterplek dan klinkt deze ook slecht.

De enige discussie wat mij betreft gaat over hoe en wat je meet en waarmee.

De rest is audiopiel geneuzel. Wat trouwens best gezellig kan zijn.

Sirius666

Quote from: i2Paq on October 18, 2019, 13:20:32
Maar kun je het ook meetbaar vastleggen?

Want dit doe ik echt af als "tussen de oren".

Onze ervaring met dergelijke cheap-ass Netgears is dat ze juist vervuilen.

Komt dat laatste niet met name door de voeding?

Ralf67


Peerless Monster

Quote from: Baardmannetje on October 18, 2019, 21:50:26
Volgens mij valt dat best mee/tegen...

Wanneer een systeem goed meet op de luisterplek klinkt deze ook goed. Wanneer een set slecht meet op de luisterplek dan klinkt deze ook slecht.

De enige discussie wat mij betreft gaat over hoe en wat je meet en waarmee.

De rest is audiopiel geneuzel. Wat trouwens best gezellig kan zijn.

Grappig.
Mijn speakers meten echt fantastisch slecht. Pieken en dalen alsof het lijkt dat mijn kind er wat in gekrast heeft... maar het klinkt echt waanzinnig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

#16058
Quote from: i2Paq on October 18, 2019, 13:20:32
Maar kun je het ook meetbaar vastleggen?

Want dit doe ik echt af als "tussen de oren".

Onze ervaring met dergelijke cheap-ass Netgears is dat ze juist vervuilen.

Tuurlijk, zit t tussen de oren, niet meetbaar...
Verschil is dat ik alles optimaliseer, cat kabels, stroomsnoeren, lin voeding... Dan klinkt een Netgear bijzonder, bovendien ik geloof dat zo'n audiofielen switch nog mooier is maar 27,50 of 395€ is nogal groot. En die audioswitch zal zeker veel goed doen, maar met standaard cat kabels aangesloten? Switchvoeding erachter?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

i2Paq

Quote from: Sirius666 on October 18, 2019, 22:11:00
Komt dat laatste niet met name door de voeding?

Wij gebruiken niet de bijgeleverde voedingen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Peerless Monster on October 19, 2019, 13:30:58
Grappig.
Mijn speakers meten echt fantastisch slecht. Pieken en dalen alsof het lijkt dat mijn kind er wat in gekrast heeft... maar het klinkt echt waanzinnig.

Ik vrees toch echt dat ik (en ik niet alleen hoor) het behoorlijk ruk klinkende speakers zullen vinden...

Welke speakers gaat het om en heb je meetgegevens, ben wel benieuwd.

:smile:

Peerless Monster

Quote from: Baardmannetje on October 19, 2019, 17:14:25
Ik vrees toch echt dat ik (en ik niet alleen hoor) het behoorlijk ruk klinkende speakers zullen vinden...

Welke speakers gaat het om en heb je meetgegevens, ben wel benieuwd.

:smile:

Acoustat model one + one.
Je mag komen meten hoor. 😂
Ik heb geen grafieken voor handen.
Denk niet dat je het rukspeakers vindt. 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Quote from: Peerless Monster on November  7, 2019, 18:22:55
Acoustat model one + one.
Je mag komen meten hoor. 😂
Ik heb geen grafieken voor handen.
Denk niet dat je het rukspeakers vindt. 🤣

Veel beter ga je ze niet vinden. Nog steeds spijt dat ik de 33's aan Arjen terug heb verkocht  :(. De mooiste speaker die ik ooit gehad heb qua geluid. Ze hadden wel JC1's nodig om genoeg stroom te krijgen  8)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Peerless Monster on November  7, 2019, 18:22:55
Acoustat model one + one.
Je mag komen meten hoor. 😂
Ik heb geen grafieken voor handen.
Denk niet dat je het rukspeakers vindt. 🤣

Als het zo dramatisch is als je zelf voorstelt... Dan mag je ophouden met denken, dan weet ik het wel zeker.

;)

Koei

#16064
Quote from: frank2 on October 10, 2019, 15:19:29
Kan iemand mij vertellen of het geluidtechnisch verschil maakt om de muziek via een pc af te spelen zoals ik het nu heb, of deze via een router (losse zonder modem, wij hebben hier Caiway) met usb aansluiting waarop de HDD met muziek zit, een NAS dus, af te spelen. Is dat laatste niet beter omdat je dan de PC niet gebruikt?

Dat maakt werkelijk niets uit, al het verkeer is verzekerd van een goede aankomst door foutcorrectie van de gebruikte protocollen. Als je wel verschil merkt dan zal je dat ook merken met al het andere netwerk verkeer. Misschien ziet deze avond htforum er nét iets slechter uit omdat je wat bitjes mist? Natuurlijk niet.

Quote from: frank2 on October 19, 2019, 14:22:55
Tuurlijk, zit t tussen de oren, niet meetbaar...
Verschil is dat ik alles optimaliseer, cat kabels, stroomsnoeren, lin voeding... Dan klinkt een Netgear bijzonder, bovendien ik geloof dat zo'n audiofielen switch nog mooier is maar 27,50 of 395€ is nogal groot. En die audioswitch zal zeker veel goed doen, maar met standaard cat kabels aangesloten? Switchvoeding erachter?

Huis tuin en keuken CAT kabels zijn echt fantastisch. Gewoon 100 meter bereik met de garantie dat al je data goed aankomt! Als je dat niet geloofd moet je eens een kort gedachten experiment doen wat er zou gebeuren als cat5/5e/6 kabels constant bitjes zouden droppen zonder verificatie. Dan zou het hele internet in elkaar donderen.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Tabcam

Quote from: Koei on November  7, 2019, 22:59:53
Dat maakt werkelijk niets uit, al het verkeer is verzekerd van een goede aankomst door foutcorrectie van de gebruikte protocollen. Als je wel verschil merkt dan zal je dat ook merken met al het andere netwerk verkeer. Misschien ziet deze avond htforum er nét iets slechter uit omdat je wat bitjes mist? Natuurlijk niet.

Huis tuin en keuken CAT kabels zijn echt fantastisch. Gewoon 100 meter bereik met de garantie dat al je data goed aankomt! Als je dat niet geloofd moet je eens een kort gedachten experiment doen wat er zou gebeuren als cat5/5e/6 kabels constant bitjes zouden droppen zonder verificatie. Dan zou het hele internet in elkaar donderen.
Dat ze aankomen en digitaal correct zijn geloof ik. Dat een cat5/5e/6 kabel weinig verschil maakt ook. Of er geen ruis door de kabel meekomt is maar de vraag. Als je streamer optisch doorverbind, dan heb je het in ieder geval galvanisch gescheiden.maar of het dan langs andere wegen geen ruis veroorzaakt is niet zeker. Jij durft de garantie te geven dat het geen verschil maakt? Ik in ieder geval niet!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tjeb

Je bedoeld dat de duurdere kabel ruis onderdrukt? Das dan een regelrechte klote kabel, als deze witte ruis uit je signaal filterd dan doet hij dit dus ook met een zeer breed frequentie spectrum uit je muziek. Zoek maar op witte ruis....

Geef mij dan maar die goedkope kabel die ruis wel meevoert, dan weet ik in ieder geval zeker dat alles aankomt.... ;)

Tabcam

Quote from: Tjeb on November  8, 2019, 06:30:30
Je bedoeld dat de duurdere kabel ruis onderdrukt? Das dan een regelrechte klote kabel, als deze witte ruis uit je signaal filterd dan doet hij dit dus ook met een zeer breed frequentie spectrum uit je muziek. Zoek maar op witte ruis....

Geef mij dan maar die goedkope kabel die ruis wel meevoert, dan weet ik in ieder geval zeker dat alles aankomt.... ;)
Nee, dat verwacht ik niet alhoewel het inderdaad kan met de verkeerde kabel. Meer dat een kabel ofwel elektromagnetisch frequenties en dus ruis oppikt dan wel de ruis van de aangesloten apparatuur doorgeeft. Heeft dan vrijwel niks met de kabel te maken, wel met de apparatuur.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Peerless Monster

Quote from: Baardmannetje on November  7, 2019, 21:50:05
Als het zo dramatisch is als je zelf voorstelt... Dan mag je ophouden met denken, dan weet ik het wel zeker.

;)

😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tjeb

Quote from: TabCam on November  8, 2019, 07:02:20
Nee, dat verwacht ik niet alhoewel het inderdaad kan met de verkeerde kabel. Meer dat een kabel ofwel elektromagnetisch frequenties en dus ruis oppikt dan wel de ruis van de aangesloten apparatuur doorgeeft. Heeft dan vrijwel niks met de kabel te maken, wel met de apparatuur.

De goedkoopste Cad5 kabel is voorzien van fantastische afscherming en houdt alle RF en andere shit buiten...
Een degelijke afscherming hoeft niet duur te zijn, een simpele aluminium wikkel is voldoende, dat men gewoon dure of glimmende kabels wil daar zal ik nooit een opmerking over maken, non argumenten als duur is beter/de enige weg wel..

frank2

 :popcorn:
Quote from: Tjeb on November  8, 2019, 10:00:33
De goedkoopste Cad5 kabel is voorzien van fantastische afscherming en houdt alle RF en andere shit buiten...
Een degelijke afscherming hoeft niet duur te zijn, een simpele aluminium wikkel is voldoende, dat men gewoon dure of glimmende kabels wil daar zal ik nooit een opmerking over maken, non argumenten als duur is beter/de enige weg wel..

Je hebt gelijk, kabel is kabel enz.

Gelukkig weten velen dat het helaas niet zo is, en het verschil tussen zelfs cat kabels is ook gemakkelijk hoorbaar maar dat kun je meestal alleen horen als je set fase correct t is aangesloten en is voorzien van betere kabels dan de bijgeleverde... Enz.

Verhaal is al zo vaak verteld.... En steeds weer hetzelfde ..... Er is geen verschil mogelijk,.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

pieper

Quote from: frank2 on November  8, 2019, 10:50:42
:popcorn:
Je hebt gelijk, kabel is kabel enz.

Gelukkig weten velen dat het helaas niet zo is, en het verschil tussen zelfs cat kabels is ook gemakkelijk hoorbaar maar dat kun je meestal alleen horen als je set fase correct t is aangesloten en is voorzien van betere kabels dan de bijgeleverde... Enz.

Verhaal is al zo vaak verteld.... En steeds weer hetzelfde ..... Er is geen verschil mogelijk,.

en de nieuwe kleren van de keizer kun je alleen zien als je slim bent
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

HuubF

#16072
Quote from: frank2 on November  8, 2019, 10:50:42
:popcorn:
Je hebt gelijk, kabel is kabel enz.

Gelukkig weten velen dat het helaas niet zo is, en het verschil tussen zelfs cat kabels is ook gemakkelijk hoorbaar maar dat kun je meestal alleen horen als je set fase correct t is aangesloten en is voorzien van betere kabels dan de bijgeleverde... Enz.

Verhaal is al zo vaak verteld.... En steeds weer hetzelfde ..... Er is geen verschil mogelijk,.

Tsja vanochtend heb ik alle hifi netjes bekabeld met Supra kabels en kontaktdoos, los van tv en settopbox, aangesloten op de dedicated stroomgroep. Kan altijd beter natuurlijk maar Supra zou t.o.v. mijn oude Belden kabels toch een verbetering moeten zijn. Veel verwachtte ik er niet van en ik had er eigenlijk een beetje de pest in dat ik weer geld in de hifi had gestoken.

Maar ik zit toch alweer een paar uur verbaasd te luisteren. Het geluid is wat ruimtelijker en er is wat meer rust. Ik vind een investering van een paar honderd euro voor een set van duizenden euro's met zo'n resultaat de moeite waard.

Ik zou natuurlijk geen duizenden euro's aan kabels gaan uitgeven. Maar totaal geen aandacht aan de stroomvoorziening willen besteden vind ik bizar.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

Quote from: Tjeb on November  8, 2019, 10:00:33
De goedkoopste Cad5 kabel is voorzien van fantastische afscherming en houdt alle RF en andere shit buiten...
Een degelijke afscherming hoeft niet duur te zijn, een simpele aluminium wikkel is voldoende, dat men gewoon dure of glimmende kabels wil daar zal ik nooit een opmerking over maken, non argumenten als duur is beter/de enige weg wel..

Ik vind je mening wel heel erg simpel en ik vraag me af of je weleens naar een top systeem hebt geluisterd. Er hebben veel meer factoren invloed op het geluid, het is niet simpel wiskunde met een o of een 1. By the way 1+1 = wiskundig gezien geen 2.....
Natuurlijk is er kabel wat over de top geprijsd is, maar mijn ervaring is dat elke verandering invloed heeft op het geluid. De mantel, afscherming, stekker, kabel, componenten, kast van de apparatuur. Is duur de enige weg? Nee hoor, je kunt heel betaalbaar een topsetje samenstellen. Maar om echt het allerlaatste ergens uit te halen zal je moeten investeren in veel geld. Zie het maar als F1, een heel klein detail zorgt ervoor dat je net even iets sneller gaat als de buurman....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Arcenon

Quote from: Pjotr27 on November  8, 2019, 15:29:21
Ik vind je mening wel heel erg simpel en ik vraag me af of je weleens naar een top systeem hebt geluisterd. Er hebben veel meer factoren invloed op het geluid, het is niet simpel wiskunde met een o of een 1. By the way 1+1 = wiskundig gezien geen 2.....
Natuurlijk is er kabel wat over de top geprijsd is, maar mijn ervaring is dat elke verandering invloed heeft op het geluid. De mantel, afscherming, stekker, kabel, componenten, kast van de apparatuur. Is duur de enige weg? Nee hoor, je kunt heel betaalbaar een topsetje samenstellen. Maar om echt het allerlaatste ergens uit te halen zal je moeten investeren in veel geld. Zie het maar als F1, een heel klein detail zorgt ervoor dat je net even iets sneller gaat als de buurman....

Het punt is juist dat het bij dat soort toepassingen wel meetbaar is, bij het verschil in kabels blijkt dit niet meetbaar te zijn.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6