Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

St.Even

Quote from: Ralf67 on October 11, 2019, 12:17:01
Mijn kabels zitten er ook nog steeds, en was ze alweer vergeten  :D
Uit het oog uit het hart=) 
Geen meerwaarde dus? Of....
-0-Steve-0-

Ralf67

Te veel veranderingen deze week.

Preamp en eindversterker veranderd.

frank2

Die lus doet inderdaad wat ik heb C&D gevraagd, hij kende het wel, je maakt een negatieve lus wat inderdaad wat doet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralf67


St.Even

Quote from: Ralf67 on October 11, 2019, 16:05:59
Dat klinkt behoorlijk negatief  :D
dat vond ik dus ook =) hahaha....     Ik zit hier met een bibberlip te wachten tot het afbranden begint.
-0-Steve-0-

op eigen verzoek verwijderd.

Nee joh...

Ik althans doe geen moeite meer mensen uit hun zelfverkozen delerium te proberen te halen.

Lekker genieten!

:alien:

St.Even

Quote from: Baardmannetje on October 11, 2019, 16:46:14
Nee joh...

Ik althans doe geen moeite meer mensen uit hun zelfverkozen delerium te proberen te halen.

Lekker genieten!

:alien:
Verstandig, voor je het weet zit je er ook in eentje. Maar stick to the point; het is dus onzin? Maar waarom dan?

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67


St.Even

Is dat nodig? Ik ben bang van niet. Ik vind het prima zo, het is duidelijk. Een gesprek zou leuk zijn maar zo gemakkelijk scoren door naar een ander met modder te gaan gooien heb ik bij voorbaat geen behoefte aan. Daar heb ik een vrouw voor. Fijne avond.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

St.Even

-0-Steve-0-

twani

Quote from: St.Even on October 11, 2019, 18:06:01
Is dat nodig? Ik ben bang van niet. Ik vind het prima zo, het is duidelijk. Een gesprek zou leuk zijn maar zo gemakkelijk scoren door naar een ander met modder te gaan gooien heb ik bij voorbaat geen behoefte aan. Daar heb ik een vrouw voor. Fijne avond.

-0- Steve- 0-

Het onderwerp dat je beetpakt vraagt om modder.

Heel véél modder ook. :D

St.Even

Quote from: twani on October 11, 2019, 18:45:18
Het onderwerp dat je beetpakt vraagt om modder.

Heel véél modder ook. :D
De reacties op het onderwerp net zo goed, snap je....     wat heb je eraan? Niets toch...
-0-Steve-0-

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: St.Even on October 11, 2019, 17:13:54
Verstandig, voor je het weet zit je er ook in eentje. Maar stick to the point; het is dus onzin? Maar waarom dan?

Tuurlijk is het technisch gezien onzin. Maar wat doet dat er toe?

Gewoon lekker bezig blijven, iedere keer dat je met je setje bezig bent geweest zal deze je belonen met een beter geluid.

;)

Contour

Klopt, dat is ook deel van de theorie van Van der Heide, je stopt zelf een stukje positieve ernergie in de set waardoor deze beter klinkt.

St.Even

Quote from: Contour on October 12, 2019, 10:35:55
Klopt, dat is ook deel van de theorie van Van der Heide, je stopt zelf een stukje positieve ernergie in de set waardoor deze beter klinkt.
Ja die.... klopt!  Hij had vele theorieën waarvan een aantal later wetenschappelijk onderbouwd zijn. Één daarvan ging over anabolen en het ondertussen bekende kleine geslachtsdeel... =) en vaak door die hormonen andere en verkeerde inzichten. Dit staat weer los van audio en dit gesprek maar toch.  Of misschien is dit een andere van der Heide?

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

Contour

Ik heb het over Henri van der Heide, een nederlandse opname technicus, helaas overleden. Deze man had erg intressante ideeen op audio gebied.

St.Even

Quote from: Contour on October 12, 2019, 13:29:34
Ik heb het over Henri van der Heide, een nederlandse opname technicus, helaas overleden. Deze man had erg intressante ideeen op audio gebied.
Owww, okee...   Ik zal het eens opzoeken.   Meerdere hondjes die fikkie heten dus, excuus.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

twani

Quote from: St.Even on October 11, 2019, 18:50:15
De reacties op het onderwerp net zo goed, snap je....     wat heb je eraan? Niets toch...

Inderdaad, het onderwerp en de reacties. Wat heb je eraan....

frank2

Na wat onderzoek is een fritz!box geen optie om hier te plaatsen. Tags worden niet meegenomen naar de streamer.
Om de router te omzeilen heb ik bij C&D een netgear 105 switch kunnen lenen. Deze heb ik aangesloten met een voltkraft lineaire voeding en een goede stroomsnoer met stekkers en op de switch heb ik de pc cat en de cat naar de streamer aangesloten zodat als ik muziek luister de router bypass. Internetradio gaat wel via de router naar de switch maar daar hecht ik minder waarde aan staat toch altijd zacht. Bovendien als ik een extra catkabel (belden) met telegartners aansluit van router naar switch is dat ook weer opgelost, nu hangt er een standaard cat kabel voorlopig aan.
Wat is het resultaat? simpel gezegd beter, er is meer ruimtelijkheid, diepte in het beeld, meer gemak en meer detail, grootser geluid en meer rust in t geluidsbeeld.
Kosten zijn minimaal een netgear kost 27,50.

geloof dat ik nu wel aan het einde ben van alle tweaks. (al zijn er nog wat kleine dingetjes zoals aardedraad en een aparte aardepen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Quote from: frank2 on October 16, 2019, 15:10:07
geloof dat ik nu wel aan het einde ben van alle tweaks. (al zijn er nog wat kleine dingetjes zoals aardedraad en een aparte aardepen)
Dan kun je weer opnieuw beginnen met al je geshielde bekabeling ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AudioEnZo

Quote from: frank2 on October 16, 2019, 15:10:07
Wat is het resultaat? simpel gezegd beter, er is meer ruimtelijkheid, diepte in het beeld, meer gemak en meer detail, grootser geluid en meer rust in t geluidsbeeld.


geloof dat ik nu wel aan het einde ben van alle tweaks. (al zijn er nog wat kleine dingetjes zoals aardedraad en een aparte aardepen)
Als de ommezwaai van router naar een Netgear switch al zo'n positief resultaat geeft, zou ik ook eens een Silent Agent Bonn N8 switch gaan testen.....

Mitch--

Quote from: AudioEnZo on October 18, 2019, 07:05:19
Als de ommezwaai van router naar een Netgear switch al zo'n positief resultaat geeft, zou ik ook eens een Silent Agent Bonn N8 switch gaan testen.....

Ik heb mijn netgear switch er juist net tussenuit gehaald wat weer beter klinkt, bij mij dan :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kingpin

Quote from: Mitch-- on October 18, 2019, 11:49:10
Ik heb mijn netgear switch er juist net tussenuit gehaald wat weer beter klinkt, bij mij dan :)
Same here. Wifi geeft in mijn geval een veel betere resolutie, minder 'versmering'.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack