Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frank2

Quote from: Maximus_Aurelius on June 22, 2019, 16:16:47
Neo by Oyaide USB kabel die heb ik ook nog even gehad. Was voor mij de eerste stap in een betere USB kabel. De kosten waren niet spannend voor het te proberen. Nooit spijt van gehad. Leuke goede kabel. :thumbs-up:

zeker niet slecht, heb ook nog een AQ cinnamon, die vind ik te donker, en een C&D zilveren usb kabel die eigenlijk het beste is, maar mij iets te helder is in de huidige setting
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Wat ik nu ga schrijven zal voor velen complete onzin zijn, maar ik schrijf dit voor de overige 20% die niet te beroerd zijn om dingen te proberen en die nergens meer van versteld staan.

Zoals bekend haal ik mijn muziek van de HDD die aan de PC zit aangesloten en dmv belden ethernetkabels naar de Moon streamer getransporteerd wordt. En de PC zit op een eenvoudig stekkerblok in de gang aan standaard stroom uit de aanwezige stopcontacten die daar zitten. Om eens te testen heb ik een overgebleven stroomkabel een belden met iego gold stekkers aan de PC gehangen en aangesloten op de standaard stroom........  ik was weer zeer verbaasd dit maakte een verschil, precies het verschil wat je hebt tussen genieten van de muziek en luisteren naar leuk klinkende muziek zonder dat de voeten mee trappelen..
Vandaag had ik als test een belden met hft connectoren aan de HDD zitten, aan de PC zat een belden met rodium connectoren, het klonk goed maar geluid was "te laag" bepaalde riedeltjes kwamen te laag over, die hoorden feller, hoger te zitten. Dus als test een olflex 891 met HFT aan de PC gehangen, en het geluid klopte weer geheel.

Ik schrijf dit omdat velen een NAS gebruiken en in mijn beleving zou dat dan ook bij een NAS een verschil moeten maken, en ik kan mij voorstellen dat velen nooit denken om daar een ander beter netsnoer aan te hangen.
Ben benieuwd of mensen hier ook verschillen ervaren.

en nee ik hoef niet te lezen dat het onzin is niet kan kabel is kabel enz...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Met oprechte positiviteit: goed dat je weer een verbeterslagje hebt weten te maken.

Met oprechte verbazing: je voetjes hebben de afgelopen jaren niet bewogen ? Of was dit meer om aan te geven dat je blij bent met de positieve verandering ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#15953
Quote from: chansig on August  5, 2019, 18:11:58
Met oprechte positiviteit: goed dat je weer een verbeterslagje hebt weten te maken.

Met oprechte verbazing: je voetjes hebben de afgelopen jaren niet bewogen ? Of was dit meer om aan te geven dat je blij bent met de positieve verandering ?

Gr. Hans

Ze hebben vaak bewogen, maar soms ook niet afhankelijk van de stroomkabels aan de set. Bij eigen muziek was het geluid slechter dan internetradio dat klonk lekkerder. Nu met kabel aan pc is flac echt beter dan internetradio.
Niet dat het geluid slecht is, maar het verschil tussen flac en internet radio was te klein.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Een stroom kabel is géén EQ, riedeltjes, verschuiven ook niet zo maar een paar honderd hertz binnen een opname, ook worden ze niet zo maar een paar dB harder. Complete kletspraat.
JBL PRX Power!

Contour

Hallo Frank,

Ik draai mijn muziek vanaf een NUC (mini computer) en inderdaad grote verschillen door de bekabeling. Heb er nu een 19V SBooster voeding opgezet met Oyaide Tunami/Iego connectors. Verder een speciale USB kabel van Daudio verschil is ongelofelijk, veel beter laag.

Gr. Walter

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sirius666

#15957
Quote from: frank2 on August  5, 2019, 17:51:54
Wat ik nu ga schrijven zal voor velen complete onzin zijn, maar ik schrijf dit voor de overige 20% die niet te beroerd zijn om dingen te proberen en die nergens meer van versteld staan.

Zoals bekend haal ik mijn muziek van de HDD die aan de PC zit aangesloten en dmv belden ethernetkabels naar de Moon streamer getransporteerd wordt. En de PC zit op een eenvoudig stekkerblok in de gang aan standaard stroom uit de aanwezige stopcontacten die daar zitten. Om eens te testen heb ik een overgebleven stroomkabel een belden met iego gold stekkers aan de PC gehangen en aangesloten op de standaard stroom........  ik was weer zeer verbaasd dit maakte een verschil, precies het verschil wat je hebt tussen genieten van de muziek en luisteren naar leuk klinkende muziek zonder dat de voeten mee trappelen..
Vandaag had ik als test een belden met hft connectoren aan de HDD zitten, aan de PC zat een belden met rodium connectoren, het klonk goed maar geluid was "te laag" bepaalde riedeltjes kwamen te laag over, die hoorden feller, hoger te zitten. Dus als test een olflex 891 met HFT aan de PC gehangen, en het geluid klopte weer geheel.

Ik schrijf dit omdat velen een NAS gebruiken en in mijn beleving zou dat dan ook bij een NAS een verschil moeten maken, en ik kan mij voorstellen dat velen nooit denken om daar een ander beter netsnoer aan te hangen.
Ben benieuwd of mensen hier ook verschillen ervaren.

en nee ik hoef niet te lezen dat het onzin is niet kan kabel is kabel enz...

Ik begrijp dat je met een kabel die je gewoon nog had liggen zo'n positieve verandering ervaart? Ik wil het graag geloven maar zoals ik het lees zit die kabel in het eenvoudige (wat voor een heb je?) stekkerblok. Dat lijkt mij in strijd met je eigen opvatting mbt bekabeling. Het lijkt mij zelfs prioriteit nr1 dat stekkerblok door een stekkerblok van goede kwaliteit te vervangen. Er zit verder geen verlengkabel tussen?

Zijn de stopcontacten geaard?

frank2

#15958
De pc staat in de gang, 8 meter vd set. Dus die zit in een niet geaard standaard gamma blokje. Denk wel dat Indien de stroom vd de audiogroep zou komen dit een stuk beter zou zijn.
De hdd hangt wel achter de audiogroep
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: Raphie on August  5, 2019, 19:21:44
Een stroom kabel is géén EQ, riedeltjes, verschuiven ook niet zo maar een paar honderd hertz binnen een opname, ook worden ze niet zo maar een paar dB harder. Complete kletspraat.
Já maar........ :D

Kwabbernoot

Quote from: frank2 on August  5, 2019, 22:10:27
De pc staat in de gang, 8 meter vd set. Dus die zit in een niet geaard standaard gamma blokje. Denk wel dat Indien de stroom vd de audiogroep zou komen dit een stuk beter zou zijn.
De hdd hangt wel achter de audiogroep
Zeker, dan krijg je de storing van de computer in de audiogroep.

Groeten...

Xander32

Goed om weer wat van je te lezen Frank  :thumbs-up:, fijn dat je jouw ervaringen met ons deelt.
Daar is een forum ook voor bedoelt; het delen van ervaringen. Hetgeen de ander ermee doet is aan betreffende zelf.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Ik ben zelf van mening dat als je verbeteringen hoort dmv 230V kabels/stekkerblokken/etc, de stroom huishouding in het desbetreffende apparaat niet op orde is, het willen horen als je net je bank saldo flink geleegd hebt is natuurlijk ook wel een puntje  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

frank2

#15963
Dan kan ik je mededelen dat geen enkel apparaat in heel Nederland en daarbuiten goed is, je hoort NL altijd verschillen. Overigens zijn de kabels die nu aan hangen goedkope kabels die ik nog had liggen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#15964
 :D

Wat een onbenullige stelligheden weer. Geniet lekker van de veranderingen die je ervaart.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Beetje stil hier. Jammer!

Zijn er de afgelopen weken nog weer veranderingen of nieuwe aankopen gedaan, Frank?

chansig

Frank is subs naast zijn oren aan het zetten. Wat een zotteke. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on October  6, 2019, 09:06:28
Frank is subs naast zijn oren aan het zetten. Wat een zotteke. :D

Gr. Hans

Dan hoor je ze béter toch :D

St.Even

Quote from: frank2 on August  5, 2019, 17:51:54
Wat ik nu ga schrijven zal voor velen complete onzin zijn, maar ik schrijf dit voor de overige 20% die niet te beroerd zijn om dingen te proberen en die nergens meer van versteld staan.

Zoals bekend haal ik mijn muziek van de HDD die aan de PC zit aangesloten en dmv belden ethernetkabels naar de Moon streamer getransporteerd wordt. En de PC zit op een eenvoudig stekkerblok in de gang aan standaard stroom uit de aanwezige stopcontacten die daar zitten. Om eens te testen heb ik een overgebleven stroomkabel een belden met iego gold stekkers aan de PC gehangen en aangesloten op de standaard stroom........  ik was weer zeer verbaasd dit maakte een verschil, precies het verschil wat je hebt tussen genieten van de muziek en luisteren naar leuk klinkende muziek zonder dat de voeten mee trappelen..
Vandaag had ik als test een belden met hft connectoren aan de HDD zitten, aan de PC zat een belden met rodium connectoren, het klonk goed maar geluid was "te laag" bepaalde riedeltjes kwamen te laag over, die hoorden feller, hoger te zitten. Dus als test een olflex 891 met HFT aan de PC gehangen, en het geluid klopte weer geheel.

Ik schrijf dit omdat velen een NAS gebruiken en in mijn beleving zou dat dan ook bij een NAS een verschil moeten maken, en ik kan mij voorstellen dat velen nooit denken om daar een ander beter netsnoer aan te hangen.
Ben benieuwd of mensen hier ook verschillen ervaren.

en nee ik hoef niet te lezen dat het onzin is niet kan kabel is kabel enz...
Ik ga OF vandaag OF anders morgen daarmee een test doen. Ik had daar inderdaad nog niet aangedacht. Leuk.

Ik heb afgelopen week een tas met een vijftal DIY voedingskabels meegekregen van een audiokennis. Ikzelf heb een drietal artspeak voedingskabels voor mijn versterker, cdspeler en dac. Mijn streamer heeft een diy voedingskabel die ik van iemand ooit kreeg.

Ik ben begonnen om een voedingskabel aan te sluiten op mijn cd speler en daarna op mijn versterker...daar was ik al snel klaar mee. De volgende was interresant;
Ik hoorde details wat luider en anders als met het andere snoer. Hij had een duidelijk warme en wat rondere klank(ronder= meer body,voller etc)
En voor een tijdje dacht ik dat dit een totale verbetering gaf. Na enkele keren wisselen en goed luisteren merkte ik dat de Artspeak kabel de betere was;  gaat veel meer de diepte in(geluidsbeeld) en meer verfijnd detail.
Nu hoor ik allerlei mensen gaan steigeren omdat ik schrijf" veel meer diepte" en daarvoor dat ik daar pas achter kwam na heel goed luisteren en wisselen.....     Klopt....   ik kan dan alleen maar zeggen; pas op met dat gesteiger en val niet achterover.
In ieder geval, de artspeak kabel is de betere. Simpel.
Nu had ik nog een kabel liggen en heb deze verwisseld met degene die aangesloten was op mijn streamer....    Een wereld van verschil; steviger laag, een voller geluid,meer dynamiek.     
Maar goed, dat wilde je helemaal niet horen=)    Ik ga dus de nas later vandaag ook eens vertroetelen met een ander snoer. Ben benieuwd. Zou daar nooit over nagedacht hebben.

Vraagje: ben je bekend met diy groundloop kabeltjes? Totaal niets te maken met bovenstaand maar wel een zelfde reactie uitlokkende van de ongelovige onderons, de a(udio)theïsten. 
Het zijn 30cm kabeltjes(snoer) die aan de uiteinden gestript zijn en beidde einden inelkaar gedraaid. Deze sluit je aan op de minconnecties van je luidsprekerterminals en op de versterker is dit ook mogelijk.
Stel dat je dit kent ; wat is je ervaring?
Stel dat je dit gaat proberen; wat is je ervaring?
Stel dat je denkt, die gozer is knettergek; wat is je ervaring?
Fijne dag gewenst, ik ga dalijk of later aan de test met de NAS.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

twani

#15969
Quote from: St.Even on October  6, 2019, 10:00:28
Ik ga OF vandaag OF anders morgen daarmee een test doen. Ik had daar inderdaad nog niet aangedacht. Leuk.

Ik heb afgelopen week een tas met een vijftal DIY voedingskabels meegekregen van een audiokennis. Ikzelf heb een drietal artspeak voedingskabels voor mijn versterker, cdspeler en dac. Mijn streamer heeft een diy voedingskabel die ik van iemand ooit kreeg.

Ik ben begonnen om een voedingskabel aan te sluiten op mijn cd speler en daarna op mijn versterker...daar was ik al snel klaar mee. De volgende was interresant;
Ik hoorde details wat luider en anders als met het andere snoer. Hij had een duidelijk warme en wat rondere klank(ronder= meer body,voller etc)
En voor een tijdje dacht ik dat dit een totale verbetering gaf. Na enkele keren wisselen en goed luisteren merkte ik dat de Artspeak kabel de betere was;  gaat veel meer de diepte in(geluidsbeeld) en meer verfijnd detail.
Nu hoor ik allerlei mensen gaan steigeren omdat ik schrijf" veel meer diepte" en daarvoor dat ik daar pas achter kwam na heel goed luisteren en wisselen.....     Klopt....   ik kan dan alleen maar zeggen; pas op met dat gesteiger en val niet achterover.
In ieder geval, de artspeak kabel is de betere. Simpel.
Nu had ik nog een kabel liggen en heb deze verwisseld met degene die aangesloten was op mijn streamer....    Een wereld van verschil; steviger laag, een voller geluid,meer dynamiek.     
Maar goed, dat wilde je helemaal niet horen=)    Ik ga dus de nas later vandaag ook eens vertroetelen met een ander snoer. Ben benieuwd. Zou daar nooit over nagedacht hebben.

Vraagje: ben je bekend met diy groundloop kabeltjes? Totaal niets te maken met bovenstaand maar wel een zelfde reactie uitlokkende van de ongelovige onderons, de a(udio)theïsten. 
Het zijn 30cm kabeltjes(snoer) die aan de uiteinden gestript zijn en beidde einden inelkaar gedraaid. Deze sluit je aan op de minconnecties van je luidsprekerterminals en op de versterker is dit ook mogelijk.
Stel dat je dit kent ; wat is je ervaring?
Stel dat je dit gaat proberen; wat is je ervaring?
Stel dat je denkt, die gozer is knettergek; wat is je ervaring?
Fijne dag gewenst, ik ga dalijk of later aan de test met de NAS.

-0- Steve- 0-

Ik heb het stukje nu een keer of 5 gelezen........................


Uhhhh.......succes en veel plezier vandaag dan maar.........

frank2

#15970
Groundloop kabeltjes ken ik niet,.  Nooit van gehoord. Zal mij erin verdiepen.

Verder gebeurd hier niet veel, misschien een goede tweedehands preamp en verder nog 2 nieuwe stekkers 4 dagen inspelen, gold stekkers die ik beter vind klinken dan iego gold en nog een nieuwe kabel die mijn wokkel kabel vervangt, de andere kabels zijn al van een goede kwaliteit.

Set klinkt voor mij nu echt goed dus ja wat wil je nog meer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

St.Even

Dankje....
5 keer gelezen?  Dat kan een veel dingen betekenen, waaronder:

Het was zo goed geschreven en onderbouwd stukje dat je het elke keer weer wilde lezen omdat je WEER de kippevel wilde ervaren.
Het was een rampzalig en onduidelijk geschreven stukje.
Je vond het stukje boordevol ongelooflijke onzin staan dat je van ongeloof het nog 4 keer las....

Ik heb het voorgevoel dat het de laatste 2 punten zijn =)(=   hahahahaha   en is natuurlijk okee als dat zo zal zijn(serieus bedoeld) en, maar jij weet niet dat er een aantal plekken in Nederland zijn waar bepaalde krachten samenkomen en die zo'n positieve uitwerking hebben op audiomaterialen dat al het onverklaarbare opeens verklaarbaar wordt. En je raadt het al; ik woon op zo'n plek.(niet serieus bedoeld)

Is mijn voorgevoel weer eens verkeerd over jouw succes en plezier wensing dan;
Dankje

-0-Steve-0-

twani

Quote from: frank2 on October  6, 2019, 10:23:46


Set klinkt voor mij nu echt goed dus ja wat wil je nog meer.

Vind ik een hele solide reactie Frank :worship:   

Heel goed, lekker luisteren en genieten en fijn om te lezen dat je er een bepaalde mate van rust in hebt gevonden.

Rust die zó nodig is om juist van de muziek te kunnen genieten.

Lekkerrrr😉

twani

Quote from: St.Even on October  6, 2019, 10:37:42
Dankje....
5 keer gelezen?  Dat kan een veel dingen betekenen, waaronder:

Het was zo goed geschreven en onderbouwd stukje dat je het elke keer weer wilde lezen omdat je WEER de kippevel wilde ervaren.
Het was een rampzalig en onduidelijk geschreven stukje.
Je vond het stukje boordevol ongelooflijke onzin staan dat je van ongeloof het nog 4 keer las....

Ik heb het voorgevoel dat het de laatste 2 punten zijn =)(=   hahahahaha   en is natuurlijk okee als dat zo zal zijn(serieus bedoeld) en, maar jij weet niet dat er een aantal plekken in Nederland zijn waar bepaalde krachten samenkomen en die zo'n positieve uitwerking hebben op audiomaterialen dat al het onverklaarbare opeens verklaarbaar wordt. En je raadt het al; ik woon op zo'n plek.(niet serieus bedoeld)

Is mijn voorgevoel weer eens verkeerd over jouw succes en plezier wensing dan;
Dankje

Ik hou t erop dat ik slecht in lezen ben :D

St.Even

Quote from: frank2 on October  6, 2019, 10:23:46
Groundloop kabeltjes ken ik niet,.  Nooit van gehoord. Zal mij erin verdiepen.

Verder gebeurd hier niet veel, misschien een goede tweedehands preamp en verder nog 2 nieuwe stekkers 4 dagen inspelen, gold stekkers die ik beter vind klinken dan iego gold en nog een nieuwe kabel die mijn wokkel kabel vervangt, de andere kabels zijn al van een goede kwaliteit.

Set klinkt voor mij nu echt goed dus ja wat wil je nog meer.

Kost niets en baat het niet dan schaadt het niet. Of het werkt voor jou weet ik natuurlijk niet.

If you want to experiment with a loop of wire, use lamp cord, about 2 feet of it. split it into two halves, strip the ends of each piece and twist them together, making a shorted turn of wire. Connect this to your speaker,s black lug. This will not provide you with a carefully controlled set up like Ground Control does, but you should find some quite noticeable differences in performance.

Just got my third set of the Ground control units. I now have 2 sets on my biwire speakers and a set at my Amp end.

I cant believe how much improvement these little items have made in my musical enjoyment.

The bass has become much stronger and defined. So much so that I had to turn down the setting on my JL Audio sub. Cymbals crash and simmer much more like real cymbals. Vocals sound much more relaxed and real.
And the soundstage is very deep and wide.
I cant say enough good things about these little Ground Controls.

The ONLY negative is they could be cheaper for what they appear to be made of. But sound quality wise the cost is cheap compared to the sound quality improvement.
Way better than HIFI fuses. Way better than most interconnect and power cable upgrades.
-0-Steve-0-