Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Cobraatje

Ik heb de foto's gezien van het binnenwerk van de versterker van Pinda, dat was absoluut brodelwerk.

Laten we aannemen dat jouw DAC er wel goed uit ziet, dit omdat je vlakbij hem woont en gecontroleerd hebt.
Als je hem controleert levert hij redelijk werk en als je niet controleert gooit ie er met de pet naar? Dat is nog kwalijker!

Ik meen mij te herinneren dat jij het bijna tot een rechtzaak moest brengen omdat hij zijn afspraken niet nakwam.
Geen enkele integriteit dus bij die Ronald.
Dat jij er wat wilt kopen prima, maar een dergelijk onfatsoenlijk persoon verdedigen en de feiten ontkennen vind ik kwalijk.

JeroenGRT

Ik geloof ook wel dat het goed klinkt, de Reference Plus heb ik diverse malen beluisterd en is een erg fijne luidspreker. Met een paar filter wijzigingen kun je daar misschien nog iets meer uit halen dan het standaard ontwerp. Op zich wel knap dat Ronald ook de kasten zelf bouwt, zag er fraai uit. Ben dan wel benieuwd in hoeverre die aangepaste speaker units anders klinken dan de standaard scan speak units. En waarom Ronald niet gelijk de nieuwere series van scan speak heeft toegepast.

http://www.scan-speak.dk/?page_id=638
http://www.scan-speak.dk/?page_id=160




Quote from: frank2 on September  9, 2018, 08:28:48
Speakers heeft hij zelf gebouwd, daar was ik bij, hij woont 1 km van mijn huis, regelmatig wezen kijken. Lijkt op de reference plus, heeft alleen ander filter, en andere speaker units. Zijn trouwens speakers dier erg goed klinken, heb ze vergeleken met fabrieks speakers van 6000€, deze konden er niet aan tippen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Quote from: JeroenGRT on September  9, 2018, 10:50:19
Ik geloof ook wel dat het goed klinkt, de Reference Plus heb ik diverse malen beluisterd en is een erg fijne luidspreker. Met een paar filter wijzigingen kun je daar misschien nog iets meer uit halen dan het standaard ontwerp. Op zich wel knap dat Ronald ook de kasten zelf bouwt, zag er fraai uit. Ben dan wel benieuwd in hoeverre die aangepaste speaker units anders klinken dan de standaard scan speak units. En waarom Ronald niet gelijk de nieuwere series van scan speak heeft toegepast.

http://www.scan-speak.dk/?page_id=638
http://www.scan-speak.dk/?page_id=160

Dan moet je een keer komen luisteren zo ver woon je niet van Almelo af.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: Cobraatje on September  9, 2018, 10:47:51
Ik heb de foto's gezien van het binnenwerk van de versterker van Pinda, dat was absoluut brodelwerk.

Laten we aannemen dat jouw DAC er wel goed uit ziet, dit omdat je vlakbij hem woont en gecontroleerd hebt.
Als je hem controleert levert hij redelijk werk en als je niet controleert gooit ie er met de pet naar? Dat is nog kwalijker!

Ik meen mij te herinneren dat jij het bijna tot een rechtzaak moest brengen omdat hij zijn afspraken niet nakwam.
Geen enkele integriteit dus bij die Ronald.
Dat jij er wat wilt kopen prima, maar een dergelijk onfatsoenlijk persoon verdedigen en de feiten ontkennen vind ik kwalijk.

Ik verdedig Ronald zeker niet, maar net als pinda konden wij niet anders dan wachten. Dit had te maken met inruil. Verder heeft hij paar grote problemen gehad, buiten zijn schuld om wat een ander twee jaar vertraging opleverde.

En ik heb m niet gecontroleerd, ik kon het wel en omdat ik daar regelmatig kom zie ik veel o.a. hoe de binnenkant eruit ziet omdat hij er toevallig mee bezig is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#15579
Quote from: frank2 on September  9, 2018, 10:32:00
Klopt, daarom vind ik benamingen als oplichter ook compleet verkeerd. Het enige waar je Ronald op kunt betrappen is dat hij veel beloofd en zeer vaak niet nakomt. Maar is het er eindelijk heb je top spul voor een lage prijs waar je elders 5000% meer voor betaald, maar dan staat er wel een merk op.

De versterker van Pinda was juist géén topspul waarvoor een keer of 5 teveel is betaald. Precies andersom dus.

Grappig dat het bij een ander product van dezelfde leverancier dan precies andersom zou zijn.

Amai, lekker dagdromen is nog steeds niet verboden.

Ronald wil niet dat jij de foto's van de binnenkant toont.  Als hij deze discussie leest en overtuigd is van de kwaliteit van z'n eigen product zou ik dat juist heel graag wél willen doen.

Het zegt alles.  Zónder de foto's te hebben gezien weet nu iedereen hier hoe het ding er vanbinnen uitziet.

Bouw en componenten kwaliteit gelijk aan die van Pinda dus. Geen enkele twijfel hierover.

dre73

Het blijft een beetje zelfbouw uiteraard.
Misschien heeft Pinda wel een proef model aangeschaft.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Quote from: dre73 on September  9, 2018, 11:27:55
Het blijft een beetje zelfbouw uiteraard.
Misschien heeft Pinda wel een proef model aangeschaft.....

Zal wel. Maar wel voor een proefprijs dan ook.

dre73

Laten we wel eerlijk zijn:als de kast van Pinda keurig bedraad had geweest,had niemand lopen zeiken. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour


twani

Quote from: dre73 on September  9, 2018, 11:32:37
Laten we wel eerlijk zijn:als de kast van Pinda keurig bedraad had geweest,had niemand lopen zeiken. :D


Nou, er zijn toch best een aantal mensen hier op het forum die de Alieboardjes van verre herkennen.


chansig

Quote from: dre73 on September  9, 2018, 11:32:37
Laten we wel eerlijk zijn:als de kast van Pinda keurig bedraad had geweest,had niemand lopen zeiken. :D

Precies dan was het een gemiddelde doos van een merk geweest. Te duur voor wat erin zit maar het ziet er wel mooi uit.  :D

Gezien de opmerking van Frank dat hij nog erg veel ruimte over heeft in de kast verwacht ik daarin ook niet een inhoud die recht doet aan 1200 euro. Maar, nogmaals, dat is de audio wereld.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

#15586
Yep!

En er is niks mis met een bordje, wat kleingoed en een kastje bestellen, dat in elkaar zetten en daar wat arbeidsloon en marge op zetten. Helemaal niks mis mee, wanneer je het maar niet spannender maakt dan wat het is.
Maar het verhaal hier boven is om te kotsen omdat:
1. Het wordt voorgedaan als "C&D's ontwerp"
2. Er customizations op zouden zitten
3. Er een esotherisch kontverhaal omheen verzonnen wordt.
4. Het als top of the range wordt gepositioneerd, ver boven generomeerde merken

Dit niet de eerste keer is dat Frank (en indirect Ronald)met dit soort ONZIN hier op het forum komen leuren.

Dáárom klopt dit verhaal van geen meter en strijkt het het gross van het forum tegen de haren in.

OPZOUTEN met die onzin!
JBL PRX Power!

dre73

Heb je er wel naar geluisterd dan?
Misschien zijn er wel heel nuttige mods aan gedaan.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

Zou het?

Iemand die zoiets durft te verkopen zou fantastische modificaties doen?

Het kan...

Mitch--

Quote from: frank2 on January 21, 2018, 10:31:04
De dac? Het geld is dmv inruil al betaald, dus ik ga regelmatig naar hem om hem onder druk te zetten. Telefoon heeft hij niet meer, email beantwoord hij niet. Gelukkig woont hij 1 km hier vandaan. Hij zegt dat het snel klaar is, maar dat zegt hij al vanaf juni vorig jaar..... Wordt er net als pinda13 doodziek van, die wacht op een versterker die bijna klaar is, heb dat zelf gezien...  Ga nooit met die man in zee. Tot juni ging alles redelijk vlot, maar sindsdien is het hopeloos. Dus dac verhaal wordt vervolgd.


Beetje tegenstrijdige argumenten om niet even de dac te laten zien, hierboven raad je alles en iedereen af met de man in zee te gaan want het is een ramp en hij is onbetrouwbaar, en nu word ie toch nog beschermd om niet de 'modificaties' aan een printplaatje van 2 tientje 'prijs te geven'.......... allerminst bijzonder.. :dry:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kjelt

#15590
Topic gaat even op slot want bijna niemand schijnt zich in te willen houden en om nou meerdere afkoelbans te gaan uitdelen pas ik voor.
Heren fijne zondag en live and let live.  :yinyang:

Kjelt

Op verzoek TS weer geopend.
Hou het netjes aub.

Alex Groningen

Leuk dat deze weer geopend is. Lees deze topic altijd met veel plezier.
Naar mijn idee ook een topic op dit forum wat (nog) met stereo te maken heeft.


twani

Prima topic verder inderdaad :)

Enige vreemde blijft dat je juist in een showcase topic de (DAC) case niet wilt openen om te showen..

Peerless Monster

Quote from: twani on September 23, 2018, 15:11:42
Prima topic verder inderdaad :)

Enige vreemde blijft dat je juist in een showcase topic de (DAC) case niet wilt openen om te showen..

Even los van de discussie vind ik het persoonlijk een wat vreemde vraag.
Ik laat de inhoud van broek toch ook niet zo maar zien? (In tegen stelling tot Maz).
Stickers met nu vervalt de garantie die kapot gaan en zo...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

twani

#15595
Quote from: Peerless Monster on September 23, 2018, 16:48:14
Even los van de discussie vind ik het persoonlijk een wat vreemde vraag.
Ik laat de inhoud van broek toch ook niet zo maar zien? (In tegen stelling tot Maz).
Stickers met nu vervalt de garantie die kapot gaan en zo...

Wat ik pas echt vreemd vind is het vergelijk te trekken tussen het enthousiast het inwendige van je DAC waarop je 2 jaar hebt gewacht te laten zien en de inhoud van je broek :wow:

Het eerste wil bijna iedereen hier zien, het laatste, behalve MAZ, echt niemand :D

Peerless Monster

Quote from: twani on September 23, 2018, 17:19:47
Wat ik pas echt vreemd vind is het vergelijk te trekken tussen het enthousiast het inwendige van je DAC waarop je 2 jaar hebt gewacht te laten zien en de inhoud van je broek :wow:

Het eerste wil bijna iedereen hier zien, het laatste, behalve MAZ, echt niemand :D

😂😱
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Ik heb nog nooit deksels van al mijn apparaten gehaald om de binnenkant te laten zien, zie totaal het nut niet, het zegt geheel niets over de klank. En dat is waar het hier om draait. Ik ga daar ook niet mee beginnen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

De reden waarom men jou vraagt om het binnenste van jou DAC te laten zien heeft dan ook niets met de klank ervan te maken...

Maximus_Aurelius

Quote from: frank2 on September 23, 2018, 18:53:35
Ik heb nog nooit deksels van al mijn apparaten gehaald om de binnenkant te laten zien, zie totaal het nut niet, het zegt geheel niets over de klank. En dat is waar het hier om draait. Ik ga daar ook niet mee beginnen.

Geef je groot gelijk Frank.

Quote from: Peerless Monster on September 23, 2018, 16:48:14
Even los van de discussie vind ik het persoonlijk een wat vreemde vraag.
Ik laat de inhoud van broek toch ook niet zo maar zien? (In tegen stelling tot Maz).
Stickers met nu vervalt de garantie die kapot gaan en zo...


Hier ben ik het ook mee eens. Ik ken merken daar hoef je het niet te doen. En ook niet onbelangrijk ik zie er het nut niet van in.
Wil iemand het apparaat van binnen zien gaan ze maar naar de winkel, of fabrikant. Soms of veelal in reviews van audiobladen wordt de binnenkant getoond
Lezen ze dat maar.  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.