Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frank2

Ik heb de set prijs in het geheel niet vergeleken met de&d, het was een antwoord op een vraag erboven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

#15302
Quote from: frank2 on February 22, 2018, 21:24:53
Ik heb de set prijs in het geheel niet vergeleken met de&d, het was een antwoord op een vraag erboven.

En ik had het over nieuwprijzen...wat je betaalt hebt weet ik uiteraard niet. Maar goed verder ook voor mij niet belangrijk. Jij begon met prijzen te smijten. Je betrok de prijs van Dutch & Dutch erbij op het moment dat je wilde aangeven dat deze dure speakers niet full range waren en daarvoor dat jouw naast jouw speakers van 3800 euro makkelijk een set speakers van 10.000 euro gezet mochten worden. Nananana... :D

Geld mbt een set zegt mij werkelijk helemaal niets over de kwaliteit van de weergave. Jij gebruikt het zeer regelmatig weerskanten op...duur want dan is het goed en goedkoop omdat het een witte Raaf schijnt te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Na zeer lang wachten is de nieuwe dac er in zijn definitieve behuizing. Ik had hem al hier staan in een tijdelijke behuizing. Is ingespeeld ondertussen en ben er zeer tevreden over.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirk

'k hoop voor jou dat het lange wachten wordt beloond 8)
ben wel erg benieuwd naar eea qua binnenkant, maw hoe hij is opgebouwd
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

solitaire

uiterlijk straalt, innerlijk bepaald .... ?!
Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Quote from: frank2 on July 21, 2018, 18:20:32
Na zeer lang wachten is de nieuwe dac er in zijn definitieve behuizing. Ik had hem al hier staan in een tijdelijke behuizing. Is ingespeeld ondertussen en ben er zeer tevreden over.

Nou das mooi.

Verder nog iets over te melden? 

Met alleen de omschrijving "tevreden" is de review wat aan de korte kant namelijk :D

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DofN

Ik verwacht iets als: muziek krijgt opeens een grotere afbeelding, wordt transparanter, heeft een diepere bass en een verfijnder hoog, waarbij de muziek beter wordt weergegeven, met een betere detaillering.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on July 22, 2018, 09:03:50
Ik verwacht iets als: muziek krijgt opeens een grotere afbeelding, wordt transparanter, heeft een diepere bass en een verfijnder hoog, waarbij de muziek beter wordt weergegeven, met een betere detaillering.

Ik denk dat dat m wel is zo'n beetje :D

vik

Is dat de versie van Ronald?

Wat voor DAC is dit? Delta Sigma of een Ladder DAC? Benieuwd waar Ronald voor heeft gekozen.


Quote from: frank2 on July 21, 2018, 18:20:32
Na zeer lang wachten is de nieuwe dac er in zijn definitieve behuizing. Ik had hem al hier staan in een tijdelijke behuizing. Is ingespeeld ondertussen en ben er zeer tevreden over.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

 Behuizing lijkt op die van dat Franse merk waarvan de naam me niet te binnen schiet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Bedoel je Audionet misschien?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

oud_account_1

De behuizing niet openmaken, anders moet je 'm weer opnieuw inspelen  :angel:
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

solitaire

#15315
grappig, raden welke Hans bedoelde (als tijdsvulling tot we iets horen over de Ronald-DAC) ... deze misschien ?:
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Quote from: Roksan on July 22, 2018, 11:22:52
Bedoel je Audionet misschien?

Nope geen Audionet. Hebben ook eindbakken met van die grote blauwe wappers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Advance Acoustic ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Yep...had hem net zelf ook gevonden. Ik dacht dat die ook van die behuizingen hadden met zo'n welving in.de hoek.

Ziet er chique uit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Quote from: squadra on July 22, 2018, 11:28:33
De behuizing niet openmaken, anders moet je 'm weer opnieuw inspelen  :angel:

Dat is een fabeltje verspreid door bange fabrikanten. Ik ben best nieuwsgierig naar een duidelijke foto van de de binnenkant...

Dirk

Quote from: chansig on July 22, 2018, 12:02:41
Yep...had hem net zelf ook gevonden. Ik dacht dat die ook van die behuizingen hadden met zo'n welving in.de hoek.

Ziet er chique uit.

Gr. Hans
waar zie jij op Frank's DAC een welving in de hoek?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sirius666

Quote from: Dynky on July 22, 2018, 13:25:39
waar zie jij op Frank's DAC een welving in de hoek?

Wellicht denken sommigen dat de lichtinval op 1/5 van de linkerzijde een kromming in de behuizing is. Dat lijkt mij niet het geval.

chansig

Quote from: Dynky on July 22, 2018, 13:25:39
waar zie jij op Frank's DAC een welving in de hoek?

In het midden op de kap.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#15323
Het is een dac  met ess9028 pro chip erin en een goede masterclock​. Verder 2 grote ringkerntrafo s.
En even simpel gezegd, speelt een klasse beter dan de metrum octave mk1.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: doorofnight on July 22, 2018, 09:03:50
Ik verwacht iets als: muziek krijgt opeens een grotere afbeelding, wordt transparanter, heeft een diepere bass en een verfijnder hoog, waarbij de muziek beter wordt weergegeven, met een betere detaillering.

Dat scheelt weer schrijfwerk. Dank je
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren