Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 12:33:21
Een Anthem mrx 700 KAN NIET overweg met een NAS!!!!!!!!!!  heb ik nu al 3x gezegd, schijnbaar erg moeilijk om te begrijpen.
Net zo moeilijk als het voor jou is te accepteren dat , voor hetgeen jij ermee doet, de periferie compleet verkeerd is.

Die Anthem hoort daar niet; geen bedienings app, matig (igv Stereo) vóórversteker gedeelte, geen NAS afhandeling, haperen met directe HD.

Dat jij dat niet wilt horen begrijp ik.

WickedGame

Quote from: twani on January  3, 2014, 12:55:15
Net zo moeilijk als het voor jou is te accepteren dat , voor hetgeen jij ermee doet, de periferie compleet verkeerd is.

Die Anthem hoort daar niet; geen bedienings app, matig (igv Stereo) vóórversteker gedeelte, geen NAS afhandeling, haperen met directe HD.

Dat jij dat niet wilt horen begrijp ik.

:blink: gelukkig maakt dan de MRX710 veel goed van het gemis wat nu opgenoemd is :D

BuSpu

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 12:33:21
Een Anthem mrx 700 KAN NIET overweg met een NAS!!!!!!!!!!  heb ik nu al 3x gezegd, schijnbaar erg moeilijk om te begrijpen.

Dat is wel duidelijk hoor.

Het idee is alleen dat als je een externe streamer zou gebruiken je de Anthem zou ontlasten en bovendien van een NAS gebruik zou kunnen maken. Dan ga je vanuit de streamer digitaal uit de Anthem in met een hoogwaardig digitaal signaal. Lijkt mij wel een experimentje waard. Hoor je dan geen verschil dan is jouw huidige opzet nu prima, hoor je wel verschil dan is aan jou de keuze.

Midcall

Quote from: twani on January  3, 2014, 12:55:15

Die Anthem hoort daar niet; geen bedienings app, matig (igv Stereo) vóórversteker gedeelte, geen NAS afhandeling, haperen met directe HD.

^^
Dit is helaas wel allemaal waar.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

frank2

Quote from: BuSpu on January  3, 2014, 13:11:06
Dat is wel duidelijk hoor.

Het idee is alleen dat als je een externe streamer zou gebruiken je de Anthem zou ontlasten en bovendien van een NAS gebruik zou kunnen maken. Dan ga je vanuit de streamer digitaal uit de Anthem in met een hoogwaardig digitaal signaal. Lijkt mij wel een experimentje waard. Hoor je dan geen verschil dan is jouw huidige opzet nu prima, hoor je wel verschil dan is aan jou de keuze.

Dat klopt dat kan maar ik wil het liefste juist geen extra streamer. Alleen zal dat moeten als Anthem niet met een oplossing komt voor het niet goed functioneren van afspelen van HDD.

Eerst zal ik dan een laptop met een converter proberen ( met Jriver erop)  en/of daarna een audiostreamer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Vergeet vooral niet een goede server op je (eventueel aan te schaffen) NAS te plaatsten, zelf heb ik (met dank aan Garmt) Minimserver op mijn Synology DS213, deze server trancode de FLAC bestanden al naar WAV en biedt deze dus in WAV-formaat aan aan de streamer, zodat de streamer in kwestie niet hoeft te transcoden hetgeen de kwaliteit ten goede komt.

Is dit echt hoorbaar, jazeker, een groot verschil...... mmmm ik zelf vind het een significant verschil.

Jan en Henk heb ik hier ook het verschil laten horen tussen de Synology- en Minimserver en beide waren meer dan aangenaam verrast.

En Frank2 bovendien nog eens een tweak die je helemaal nix, noppes, nada kost en de kwaliteit een (behoorlijke) boost geeft  :thumbs-up:
mainly British stuff

AbZ

Quote from: BuSpu on January  3, 2014, 11:18:31
Ik kan me wel voorstellen dat een minder "gejittered" signaal beter uit de Anthem komt ondanks de DSP.
Onder het motto "garbage in-garbage out". Ofwel een betere input geeft (als het meezit) erg vaak een betere output.
S/PDIF brengt bitjes en timing. We mogen aannemen dat de bitjes correct overkomen (anders is de jitter wel heel erg) en we weten dat de timing opnieuw gedaan wordt. Welk effect kan jitter dan nog hebben?

Kingpin

Quote from: Martin!!! on January  3, 2014, 13:33:59
Vergeet vooral niet een goede server op je (eventueel aan te schaffen) NAS te plaatsten, zelf heb ik (met dank aan Garmt) Minimserver op mijn Synology DS213, deze server trancode de FLAC bestanden al naar WAV en biedt deze dus in WAV-formaat aan aan de streamer, zodat de streamer in kwestie niet hoeft te transcoden hetgeen de kwaliteit ten goede komt.
Lpcm denk ik dat je bedoeld.
Nevermind ... Ik zie in de release notes idd flac <> wav conversie, geen idee waarom dit iets toevoegd.
Beter zou zijn geweest flac <> lpcm zodat je in 1 keer van alle conversies af bent.

Quote
Is dit echt hoorbaar, jazeker, een groot verschil...... mmmm ik zelf vind het een significant verschil.

Jan en Henk heb ik hier ook het verschil laten horen tussen de Synology- en Minimserver en beide waren meer dan aangenaam verrast.

En Frank2 bovendien nog eens een tweak die je helemaal nix, noppes, nada kost en de kwaliteit een (behoorlijke) boost geeft  :thumbs-up:
Minimserver/linn was daar niet een draadje over dat deze alles "upscaled" naar 24 bit ... Meen ik me te herinneren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Quote from: Kingpin on January  3, 2014, 13:56:16Ik zie in de release notes idd flac <> wav conversie, geen idee waarom dit iets toevoegd.
Beter zou zijn geweest flac <> lpcm zodat je in 1 keer van alle conversies af bent.
WAV (fileformaat) bevat LPCM (audiocodering).
Meer kan je vd NAS niet verwachten.

gast2018

Quote from: Kingpin on January  3, 2014, 13:56:16

Minimserver/linn was daar niet een draadje over dat deze alles "upscaled" naar 24 bit ... Meen ik me te herinneren.

Niet per se, Dat kun je zelf instellen hoe je het wilt hebben. 16 laat je dan 16 en 24 laat je 24.

BuSpu

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 13:51:14
S/PDIF brengt bitjes en timing. We mogen aannemen dat de bitjes correct overkomen (anders is de jitter wel heel erg) en we weten dat de timing opnieuw gedaan wordt. Welk effect kan jitter dan nog hebben?
Aangezien zender en ontvanger niet aan iets van een masterclock hangen zou het me niets verbazen als jitter in het ingangssignaal hoorbare verslechtering geeft. Er wordt welliswaar een reclocking toegepast maar dat is geen garantie dat alle bitjes weer op de juiste plek terugvallen. Door de reclocking is het signaal daarna wel soort van 'jittervrij' maar eerdere fout gevallen bitjes blijven fout.

Hoe mooier je streamer hoe kleiner dit probleem en als ik zie hoe Frank2 dat nu doet is daar denk ik wel winst te halen.

Dit alles is natuurlijk maar mijn inschatting, maar Frank2 zou natuur een mooie test kunnen doen.

Nahpets

Waarbij ik nog nooit een bevredigend antwoord heb gezien op de vraag hoe jitter dan klinkt. Of jittervrij.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Quote from: Nahpets on January  3, 2014, 14:59:09
Waarbij ik nog nooit een bevredigend antwoord heb gezien op de vraag hoe jitter dan klinkt. Of jittervrij.
Die klinken ongeveer hetzelfde tegenwoordig.

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

AbZ

Quote from: Lion of Judah on January  3, 2014, 15:08:16
Hoe komt dat?
Vooruitgang. Er zijn verschillende soorten jitter. Alleen in het ergste geval veranderen de bitjes, dan kan je de meest vreselijke dingen horen, maar dat komt vrijwel niet voor. Verder valt het allemaal reuze mee.
Zo zijn er wel meer fabeltjes. Grote kans dat je bij USB>SPDIF conversie ook geen verschil hoort tussen wel/niet asynchroon, mits redelijk goed geimplementeerd. Toch 'moet' het nu allemaal async.

Ik zeg niet dat de verschillen er niet zijn maar zo duidelijk of simpel is het nu allemaal ook weer niet. 
Wisselingen in je bloeddruk zijn waarschijnlijk groter dan in je digitale bron.

AbZ

p.s. 
Quote from: Nahpets on January  3, 2014, 14:59:09
Waarbij ik nog nooit een bevredigend antwoord heb gezien op de vraag hoe jitter dan klinkt. Of jittervrij.
Jij hebt toch een Antelope gehad?  Ik meen me te herinneren dat die na de doorgebakken klok weer een goed gedoseerd vleugje jitter toevoegt.  Zou meer 'live' gevoel geven of zo.  Ben er niet zeker van.

Nahpets

Heb idd een Antelope gehad. Naast gebakken chips ook gebakken lucht en cognitieve dissonantie (wellicht mede veroorzaakt door een Unheimisch Gefühl over de leverancier).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

O ja die kwam van Voldemort  ;D   Toch best cool apparaat om te zien...

Nahpets

Sssst, zijn naam mag niet genoemd worden.

Tenminste niet zonder braakneigingen aan mijn kant op te wekken. Wat heb ik mijn buik vol van die man etterbak.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

Quote from: AbZ on January  3, 2014, 16:56:30
O ja die kwam van Voldemort  ;D   Toch best cool apparaat om te zien...
Hebben we het hier over die meneer van KB?

Nahpets

Edit door admin.

Dit soort posts kun je achterwege laten. Heb je problemen met iemand kun je contact met die persoon opnemen om hem dat zelf kenbaar te maken. Zeker omdat het hier iemand betreft die een ban for life heeft is dat NOT done.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

frank2

Ik weet bij god niet waar je het over hebt, al begrijp ik dat het om een of andere dealer gaat. Je punt is geloof ik wel gemaakt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani


Peerless Monster

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 19:19:57
Ik weet bij god niet waar je het over hebt, al begrijp ik dat het om een of andere dealer gaat. Je punt is geloof ik wel gemaakt.

Klinkt Beter...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LittleNinja

Het leek even uit zichzelf weer beschaafd te worden hier in dit topic, maar nu dreigt het weer. Niet elkaars tenen opzoeken hè? ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"