Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

Quote from: Ruud- on January  2, 2014, 15:07:59
Hans je zit er volkomen naast, als je dit soort weergave amnbieert is het nauwelijks beter te krijgen. Ikzelf houd ervan, zoals je afgelopen week ook hoorde, om luisteraar te zijn op een zekere afstand, podium voor mijn neus, zeg maar en wil niet tussen de muzikanten plaatsnemen. De aanwezige René wilde dat weer wel. Zoveel smaken. Laat onverlet dat wat ik toen bij Jerry hoorde absoluut top is.

En waar zit ik dan naast ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: frank2 on January  2, 2014, 16:08:11
Stel de laptop zit met een dragonfly aan de anthem via een dgitale kabel. Hoe bedien ik dan de laptop draadloos? Kan dat met een tablet? Kan die dan communiceren met de laptop?
JRiver kun je middels de JRemote app bedienen. Zo fraai. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Quote from: Snowmaster on January  2, 2014, 16:05:44
Aangezien ik toch een NAS wil kopen en Frank al eerder met wat DAC's heeft geexperimenteerd, is het misschien een idee om zo'n set up te bespoedigen.  Kunnen wij het mooi eens naast elkaar zetten. Lijkt mij best lekker gevoel om voor weinig geld een goede weergave te hebben.

Jullie roepen bijna allemaal "halleluja" over zo'n combi en daarom zou ik graag een goed voorstel zien  :thumbs-up:.
Wat is een bv. goede NAS evt. DAC/combi ?  Voorkeur voor bepaalde aansluiting?  Waar moet ik bv. op letten bij een NAS? 
Niet naar prijs kijken, wel graag naar prijs/kwaliteit verhouding.  Hoe minder geld, hoe mooier  ;).

Op naar pagina 500 van dit topic...:D   Desalniettemin weer leuk om de aanstaande vorderingen op dit vlak te gaan volgen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Quote from: Snowmaster on January  2, 2014, 16:05:44
Aangezien ik toch een NAS wil kopen en Frank al eerder met wat DAC's heeft geexperimenteerd, is het misschien een idee om zo'n set up te bespoedigen.  Kunnen wij het mooi eens naast elkaar zetten. Lijkt mij best lekker gevoel om voor weinig geld een goede weergave te hebben.

Jullie roepen bijna allemaal "halleluja" over zo'n combi en daarom zou ik graag een goed voorstel zien  :thumbs-up:.
Wat is een bv. goede NAS evt. DAC/combi ?  Voorkeur voor bepaalde aansluiting?  Waar moet ik bev. op letten bij en NAS?
Niet naar prijs kijken, wel graag naar prijs/kwaliteit verhouding.  Hoe minder geld, hoe mooier  ;).
Wat is het gebruik ?
Hoeveel wil je er op kwijt?
Waar komt ie te staan?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Quote from: Staaled on January  2, 2014, 17:04:31
Wat is het gebruik ?
Hoeveel wil je er op kwijt?
Waar komt ie te staan?

als ik voor Snow mag spreken: muziek ongeveer 500 gb, veel films via de med8er en hij zal wel in de meterkast komen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Quote from: frank2 on January  2, 2014, 17:31:04
als ik voor Snow mag spreken: muziek ongeveer 500 gb, veel films via de med8er en hij zal wel in de meterkast komen.
Dan zou ik minimaal naar een 2 schijfs NAS kijken van of QNAP of Synology of Thecus.
Kun je of in RAID gebruiken ter data-bescherming of als 1 "schijf" voor maximale opslag.


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Quote from: Staaled on January  2, 2014, 16:57:10
JRiver kun je middels de JRemote app bedienen. Zo fraai. 8)

Als ik google is deze app alleen voor apple producten, klopt dat?

andere mogelijkheid is andere software maar welke?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

evilniek

Quote from: frank2 on January  2, 2014, 16:08:11
Stel de laptop zit met een dragonfly aan de anthem via een dgitale kabel. Hoe bedien ik dan de laptop draadloos? Kan dat met een tablet? Kan die dan communiceren met de laptop?

Een Audioquest Dragonfly is een DAC, dus een digitale connectie is daarmee niet mogelijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Quote from: evilniek on January  2, 2014, 19:10:07
Een Audioquest Dragonfly is een DAC, dus een digitale connectie is daarmee niet mogelijk.

Daar was ik al achter gekomen, bedoelde M2Tech HiFace 2.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ruud-

Quote from: chansig on January  2, 2014, 09:56:39
Ik vind het in ieder geval met afstand de beste set die ik ooit gehoord heb. En dat zegt ook weer niets want ik weet dat Ruud er minder over te spreken was/is.
Gr Hans
Hier Hans en nu stop ik dit topic te vervuilen.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

JANJWJMC

Quote from: Snowmaster on January  2, 2014, 16:05:44
Aangezien ik toch een NAS wil kopen en Frank al eerder met wat DAC's heeft geexperimenteerd, is het misschien een idee om zo'n set up te bespoedigen.  Kunnen wij het mooi eens naast elkaar zetten. Lijkt mij best lekker gevoel om voor weinig geld een goede weergave te hebben.

Jullie roepen bijna allemaal "halleluja" over zo'n combi en daarom zou ik graag een goed voorstel zien  :thumbs-up:.
Wat is een bv. goede NAS evt. DAC/combi ?  Voorkeur voor bepaalde aansluiting?  Waar moet ik bv. op letten bij een NAS? 
Niet naar prijs kijken, wel graag naar prijs/kwaliteit verhouding.  Hoe minder geld, hoe mooier  ;).

Dit lijkt me een goede NAS voor het geld http://nl.hardware.info/reviews/5090/zyxel-nsa325-v2-review-beter-met-zn-twee
Hoe hij het doe wat betref software weet ik niet, iemand?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Deleted member

Quote from: JANJWJMC on January  2, 2014, 21:15:53
Dit lijkt me een geode nas voor het geld http://nl.hardware.info/reviews/5090/zyxel-nsa325-v2-review-beter-met-zn-twee
Hoe hij het doe wat betref software weet ik niet, iemand?

Andere merken dan Synology en Qnap hebben in de regel wat minder support en een minder uitgebreide community. Software en apps zijn dus vooral voor Synology en Qnap te vinden.

Ik ben zelf een grootverbruiker van NAS devices, en heb zowel Qnap als Synology gehad. Ook nog wat zelfbouwspul, maar daar moet je eigenlijk niet aan beginnen als je apps en packages wilt gebruiken.

Qnap is qua behuizing het meest degelijk Synology doet daar wat concessies (plastic en ziet er wat goedkoper uit), maar in de regel is Synology wel net wat sneller.

Ook heeft Synology een gigantische community die ook ontwikkelt; bij Qnap is dat wat minder. Daarentegen schijnt wel de support van Qnap wat beter te zijn, maar daar heb ik gelukkig nog geen ervaring mee.

Wat capaciteit betreft: ik raad altijd aan om een net iets groter NAS te kopen dan dat je op dit moment nodig hebt. uitbreiden is immers makkelijker dan vervangen. Kijk ook naar data-veiligheid: hoe zwaar ben je de sjaak als Een schijf of al je schijven stuk gaan? er zijn meerdere manieren om je data te beveiligen tegen schijfdefecten, raid1 (twee schijven hebben exact dezelfde data), raid 5 (meerdere schijven hebben een deel van de data en een deel reparatie zodat als er een schijf stuk gaat de overige schijven kunnen narekenen wat er op de defecte schijf stond), enz. Het is zaak om je daarin te verdiepen als je eenbgoede aanschaf wilt doen.

Succes in de speurtocht!
Stereo-fan for life!

DofN

Ik heb een Netgear ReadyNas 2 Bay die best veel applicaties heeft en hier prima werkt. Ik dacht iets goedkoper dan Synology.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on January  2, 2014, 22:48:51
Ik heb een Netgear ReadyNas 2 Bay die best veel applicaties heeft en hier prima werkt. Ik dacht iets goedkoper dan Synology.
Hier ook Netgear Readynas. Build like a tank. :thumbs-up:

AbZ

Quote from: Linx on January  2, 2014, 14:59:47
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. De dac van de Anthem zal zeker de bovengrens bepalen t.a.v. de eventueel te behalen winst, maar het aanbieden van een beter digitaal signaal dan een harddisk over de usb aansluiting van de Anthem zal zeker een positief effect hebben. Je kan hierbij denken aan een dedicated audiopc icm met een goede DCC (USB -> SPDIF) en eventueel een NAS (kan ook hardeschijf in audiopc gebruiken).

Gezien de bedragen die je hebt uitgegeven aan de rest van de keten lijkt mij dit zeker de moeite van het proberen waard. Ik heb zelf ook een geintegreerde dac in mijn versterker en ik stond versteld van de verschillen wanneer ik gebruik maakte van de USB aanlsuiting tov van SPDIF middels M2Tech Hiface Evo. Verder heeft de opbouw van computer hardware (voeding, usb kaart etc) alswel de gebruikte software (OS en Mediaspeler) en de instellingen daarvan (o.a. protocollen, services en bufferrates) invloed op het eindresultaat. Dus voor het bevredigen van de ultieme tweakbehoeftes zou je een keer op Computer Audiophile kunnen kijken.
De Anthem bepaalt niet alleen de 'bovengrens' qua DA conversie maar ook omdat het eerst nog door de DSP moet.  Het gaat de processor in, wordt dan 'uit elkaar gehaald' (Fourier analyse), gecorrigeerd, en opnieuw geklokt naar de DAC gestuurd.
Hierin zit de bottle neck, waardoor het imho weinig plausibel is dat het signaal (perfect getimed of prettig bejitterd) aan je input nog substantieel verschil maakt.  Lijkt me niet goed vergelijkbaar met een opstelling van het type pc>usb>spdif>dac.
Anderzijds klinkt het niet minder waarschijnlijk dan het effect van netstekkers aan de HDD voeding.  Kan me ook best voorstellen dat de Anthem het beter doet als de pre/pro niet zelf een harddisk hoeft aan te spreken.

BuSpu

Ik kan me wel voorstellen dat een minder "gejittered" signaal beter uit de Anthem komt ondanks de DSP.
Onder het motto "garbage in-garbage out". Ofwel een betere input geeft (als het meezit) erg vaak een betere output.

Je aanname dat het beter zou kunnen zijn als de Anthem niet zelf de harddisk hoeft aan te spreken vind ik wel een slimme.
Dat zou me inderdaad niets verbazen. Het is uit andere topics ook bekend dat verschillende streamers van hetzelfde merk waarbij de DAC etc htzelfde blijft toch verschillend klinken. Dat de Anthem kan streamen, want dat doet ie in feite, wil niet zeggen dat hij het optimaal doet.

twani

En dan komen we ook gelijk weer op het grote voordeel van een NAS. Deze kan de bestanden alvast uitpakken zodat de ontvangende partij veel minder belast wordt.

Je kan lullen wat je wil, het zal nooit aankomen... :devil: >:(

WickedGame

Quote from: twani on January  3, 2014, 11:29:45
En dan komen we ook gelijk weer op het grote voordeel van een NAS. Deze kan de bestanden alvast uitpakken zodat de ontvangende partij veel minder belast wordt.

Je kan lullen wat je wil, het zal nooit aankomen... :devil: >:(

Downloaden, bedienen via ipad/android, uitpakken, streamen... etc. etc. NAS is gewoon top  ;D

advr

Bij mij staat een Synology DS412+. 
Goed betaalbaar en met 4 schijven heb je een redelijke veiligheid al back-up hele belangrijke bestanden altijd nog extra op een externe HD ;D
Bedieningsgemak vind ik van de Synology net effe wat beter dan QNAP maar dat zal persoonlijk zijn.  8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Quote from: advr on January  3, 2014, 11:39:31
Bedieningsgemak vind ik van de Synology net effe wat beter dan QNAP maar dat zal persoonlijk zijn.  8)

Ik heb daar een beetje dubbel gevoel over. Beide kunnen een heleboel. Synology lijkt wat makkelijker als je weet wat je doet. Qnap vind ik daarin wat beter. Maar ik heb wel het idee dat Het bij Synology wat lastiger is om dingen te vinden. de organisatie is bij Qnap wat logischer vind ik.

Daarentegen heb ik wel het idee dat Synology wat makkelijker is in het inrichten van de lastigere dingen, zoals iSCSI, virtual mountpoints, Cloud Station, enz.
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Quote from: technative on January  3, 2014, 11:59:07
Ik heb daar een beetje dubbel gevoel over. Beide kunnen een heleboel. Synology lijkt wat makkelijker als je weet wat je doet. Qnap vind ik daarin wat beter. Maar ik heb wel het idee dat Het bij Synology wat lastiger is om dingen te vinden. de organisatie is bij Qnap wat logischer vind ik.

Daarentegen heb ik wel het idee dat Synology wat makkelijker is in het inrichten van de lastigere dingen, zoals iSCSI, virtual mountpoints, Cloud Station, enz.

Qnap heeft nu een volledig nieuwe GUI. Het is weer even opnieuw de weg vinden, maar het steekt zeer logisch in elkaar. Het geheugengebruik is door de nieuwe GUI wel wat toegenomen.
Ik gebruik een TS-669 pro met 6 * 2Tb.

Gr
Henk

frank2

Quote from: twani on January  3, 2014, 11:29:45
En dan komen we ook gelijk weer op het grote voordeel van een NAS. Deze kan de bestanden alvast uitpakken zodat de ontvangende partij veel minder belast wordt.

Je kan lullen wat je wil, het zal nooit aankomen... :devil: >:(

Een Anthem mrx 700 KAN NIET overweg met een NAS!!!!!!!!!!  heb ik nu al 3x gezegd, schijnbaar erg moeilijk om te begrijpen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren