Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Deleted member

De Pioneer speelt inderdaad beter dan de Dune, maar heeft eenbgroot nadeel: je hoort het loopwerk. Bij de Dune is dit een stuk minder.

Het verschil in beeld- en geluidskwaliteit is marginaal vind ik, maar het verschil is er wel degelijk.

Zoals Snowmaster aangaf zou ik eigenlijk van een bluray een iso moeten maken en die streaming afzetten tegen een schijf in het loopwerk van de Dune. Alleen op die manier kan bepaald worden of het verschil in het loopwerk of beeld- en audioverwerking zit. Is er nog een ander iets om rekening mee te houden: aansluitingen. De Dune kan 7.1 analoog uitsturen, de Pioneer niet. Wellicht dat daar ook nog wat verschil zit.
Stereo-fan for life!

frank2

Je hebt dus veel variabelen, de Dune stuur je analoog uit, en de Pioneer via HDMI? Ik heb beide op HDMI zitten en gaan beide naar de Anthem. Dus een beter 1 op 1 vergelijk. Dat zou jij ook eens moeten doen, dan heb je een eerlijk vergelijk in beeld en geluid. Ik heb een dvd geript en deze afgespeeld via de boxee en het origineel via de BR speler denon. Beide via hdmi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Sorrie, misschien wat verwarrend geschreven... beide zijn met hdmi verbonden met de versterker (met AQ Forest).

Wat ik bedoelde is dat de Dune het nog iets beter schijnt te doen wanneer de analoge aansluitingen gebruikt worden in plaats van hdmi. De Pio heeft die mogelijkheid niet.
Stereo-fan for life!

frank2

Quote from: technative on December 31, 2013, 18:50:50
Sorrie, misschien wat verwarrend geschreven... beide zijn met hdmi verbonden met de versterker (met AQ Forest).

Wat ik bedoelde is dat de Dune het nog iets beter schijnt te doen wanneer de analoge aansluitingen gebruikt worden in plaats van hdmi. De Pio heeft die mogelijkheid niet.

Heel vreemd, dat zou betekenen dat jouw dure reciever een slechtere DAC converter heeft dan de Dune.
Daarnaast zie ik ook duidelijk verschil tussen beide bronnen, en ja niet groot maar wel verschil. Misschien dat Maro er iets over kan zeggen? Die heeft een Dune base 3D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Ik heb mijn bevindingen omtrent de Dune vs BR speler hier vandaag al beschreven. Vind het ook erg bedenkelijk dat de Dune via de analoge uitgangen beter presteert. De Dune is een super apparaat  maar wel via HDMI, de analoge uitgangen zij zeer beperkt in kwaliteit. Als dat met de Pio het geval is dan is het niet best gesteld met de dac's van de Pio wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Maro on December 31, 2013, 19:03:16
Ik heb mijn bevindingen omtrent de Dune vs BR speler hier vandaag al beschreven. Vind het ook erg bedenkelijk dat de Dune via de analoge uitgangen beter presteert. De Dune is een super apparaat  maar wel via HDMI, de analoge uitgangen zij zeer beperkt in kwaliteit. Als dat met de Pio het geval is dan is het niet best gesteld met de dac's van de Pio wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Is dat ook in geluid (DTS of DD5.1) zo?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Zeker ook met DD en DTS. Heb hem voor de gein hem wel eens analoog aangesloten maar dan komen de beperkingen van de dac's van de Dune pijnlijk boven drijven. Die uitgangen zitten er op om hem toegankelijk te maken voor een breed publiek niet om kwaliteit te leveren wat de top Integra's Pio's en Anthems doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Maro on December 31, 2013, 19:10:06
Zeker ook met DD en DTS. Heb hem voor de gein hem wel eens analoog aangesloten maar dan komen de beperkingen van de dac's van de Dune pijnlijk boven drijven. Die uitgangen zitten er op om hem toegankelijk te maken voor een breed publiek niet om kwaliteit te leveren wat de top Integra's Pio's en Anthems doen.

Ik bedoelde eigenlijk het verschil in geluid tussen de BR speler en de Dune via hdmi, is dat ook hoorbaar, of is het alleen met beeld zo?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Mij vallen alleen met beeld de verschillen op. Geluid wordt in beide gevallen in de Integra omgezet dus dat verschil hoor ik iig niet. Met beeld vallen kleine verschillen veel sneller op. Zeker icm een goede beamer.

edit:
Typo
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Bij mij wordt het geluid ook beide in de anthem omgezet, en ik hoor wel verschillen al zijn ze niet groot, maar wel hoorbaar. Mijn volgende mediaplayer zal dan wel een Dune worden waarschijnlijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on December 31, 2013, 18:36:35
Na het vergelijk tussen de BR speler denon en de boxee box heb ik telefonisch overleg gehad met Snow. En we kwamen er niet geheel uit. Ik denk zoals vaker geschreven wordt ook op andere fora dat de Mde8er en boxee  mediaspelers echt standaard spul is, en ja ik kan het verschil tussen de boxee en denon BR speler precies duiden, de laatste is gewoon iets mooier in beeld en geluid. Echter dat verschil bestaan ook bij Technative en die heeft een " dure"  Dune en die vergelijkt hij met een oudere Pioneer BR speler, die dan ook beter speelt. Naw. is de Dune dan wel zoveel beter? (dan eem media8er of boxee?
Wat ik nou niet zo goed begrijp is waarom je, náást een aantal fantastische componenten (Usher, Plinius), toch zo aan het "pielen" blijft met spullen van 2e of zelfs 3e garnituur....

Een oude Pioneer 886, een Dune, een Boxee box, Mde8er, Anthem en nog wat meer goed bedoelde rommel.

Waarom niet in één keer iets knaps als bron/dac.?


Met alle respect, ik chargeer, dat zeker....echter de disbalans is enorm...

All the best voor 2014!

John Wx

Ohhhhh die Pioneer is echt goed vind ik  >:(

http://www.avland.co.uk/pioneer/dv868avi/
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

+1, als je echt iets wilt wat past bij het niveau van je luidsprekers of versterker zal je wel heel wat geld moeten uitgeven. Ik ben het met Twani eens, dit lijkt leuk maar kan echt niet tippen aan bijvoorbeeld een Linn streamer...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maro

Quote from: twani on December 31, 2013, 19:47:05
Wat ik nou niet zo goed begrijp is waarom je, náást een aantal fantastische componenten (Usher, Plinius), toch zo aan het "pielen" blijft met spullen van 2e of zelfs 3e garnituur....

Een oude Pioneer 886, een Dune, een Boxee box, Mde8er, Anthem en nog wat meer goed bedoelde rommel.

Waarom niet in één keer iets knaps als bron/dac.?


Met alle respect, ik chargeer, dat zeker....echter de disbalans is enorm...

All the best voor 2014!

Wat voor video streamer had je in gedachten op het niveau wat Frank zou moeten hebben.

Quote from: Pjotr27 on December 31, 2013, 19:52:55
+1, als je echt iets wilt wat past bij het niveau van je luidsprekers of versterker zal je wel heel wat geld moeten uitgeven. Ik ben het met Twani eens, dit lijkt leuk maar kan echt niet tippen aan bijvoorbeeld een Linn streamer...

Een SBT is genoeg hoor daar hoef je geen Linn voor te kopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78


frank2

Inderdaad, ik heb een mediastreamer nodig voor alle films die ik bekijk, goede zijn er niet.... mischien de Dune (die ik niet heb), wel ooit de medi8er hier thuis gehad (die van snowmaster), de oude pioneer 668 gebruik ik niet maar kan als cd speler dienen. Het beste is hier als bron de HDD via usb  naar de anthem, daar kan een sbt die niet werkt met een HDD van 500 gb niet tegenop, of is niet beter. De Anthem welke als VV erg goed is heb ik nodig om alle films in surround te bekijken en is gelijkwaardig aan mijn oude VV Belles, wat een high end merk is.

En om nu duizenden euro's extra uit te geven om een iets beter geluid te krijgen gaat mij veeels te ver.  ( dac, aparte VV, audio streamer)

Linn is zwaar overpriced.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Quote from: frank2 on December 31, 2013, 18:57:00
Heel vreemd, dat zou betekenen dat jouw dure reciever een slechtere DAC converter heeft dan de Dune.

Nee, wat ik bedoel is dat de Dune (volgens reviewers) een geweldige analoge output zou hebben.

Ik gebruik sowieso de dac van de Susano niet; daar heb ik de NA-11 voor.
Stereo-fan for life!

twani

Quote from: Maro on December 31, 2013, 19:55:23
Wat voor video streamer had je in gedachten op het niveau wat Frank zou moeten hebben.

Een SBT is genoeg hoor daar hoef je geen Linn voor te kopen.
Video streamer maakt in zijn geval niet uit, de tv in zijn "sig" had ik nog niet genoemd maar hoort thuis in het rijtje rommel, was ik vergeten :D

Vermocht Frank geen Linn of Naim streamer willen proberen is een Touch met upgrades inderdaad ook geweldig.

PS, die PV 60 staat bij mijn zwager, ik ken 'm :nopompom:

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: technative on December 31, 2013, 20:03:16
Nee, wat ik bedoel is dat de Dune (volgens reviewers) een geweldige analoge output zou hebben.

Ik gebruik sowieso de dac van de Susano niet; daar heb ik de NA-11 voor.

Dan is die NA11 slechter dan de Dune, zou toch eens de DAC v.d. Susano eens proberen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on December 31, 2013, 20:02:59
Inderdaad, ik heb een mediastreamer nodig voor alle films die ik bekijk, goede zijn er niet.... mischien de Dune (die ik niet heb), wel ooit de medi8er hier thuis gehad (die van snowmaster), de oude pioneer 668 gebruik ik niet maar kan als cd speler dienen. Het beste is hier als bron de HDD via usb  naar de anthem, daar kan een sbt die niet werkt met een HDD van 500 gb niet tegenop, of is niet beter. De Anthem welke als VV erg goed is heb ik nodig om alle films in surround te bekijken en is gelijkwaardig aan mijn oude VV Belles, wat een high end merk is.

En om nu duizenden euro's extra uit te geven om een iets beter geluid te krijgen gaat mij veeels te ver.  ( dac, aparte VV, audio streamer)

Linn is zwaar overpriced.....
Dat vind ik in het geval van de DSM'en erg meevallen, is ook een niveau waarmee je nog niet bekend bent.


Maro

Quote from: technative on December 31, 2013, 20:03:16
Nee, wat ik bedoel is dat de Dune (volgens reviewers) een geweldige analoge output zou hebben.

Ik gebruik sowieso de dac van de Susano niet; daar heb ik de NA-11 voor.

Voor film moet je met een Dune Base 3D sowieso de HDMI gebruiken want die heeft geen 5.1 analoog uit. Voor muziek zou ik ook de NA analoog gebruiken alhoewel de dacs daarvan niet per definitie beter zijn dan die van een top receiver..

Quote from: ArjanR1 on December 31, 2013, 20:00:57
Wordt Anthem nu onder het kopje rommel geplaatst?


Gaat mij ook veel te ver maar denk dat Twani dat bedoelt in verhouding tot zijn EV en speakers. Daar zou idd beter een Integra passen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Quote from: Maro on December 31, 2013, 20:11:26
Gaat mij ook veel te ver maar denk dat Twani dat bedoelt in verhouding tot zijn EV en speakers. Daar zou idd beter een Integra passen.  :D

:D

Maar Twani moet eerst ff een Anthem horen in een leuke set.
Hij lijkt nu wel zo'n standaard autoverkoper, weet alles beter en roept heul veul...

evilniek

Quote from: frank2 on December 31, 2013, 20:02:59
Inderdaad, ik heb een mediastreamer nodig voor alle films die ik bekijk, goede zijn er niet.... mischien de Dune (die ik niet heb), wel ooit de medi8er hier thuis gehad (die van snowmaster), de oude pioneer 668 gebruik ik niet maar kan als cd speler dienen. Het beste is hier als bron de HDD via usb  naar de anthem, daar kan een sbt die niet werkt met een HDD van 500 gb niet tegenop, of is niet beter. De Anthem welke als VV erg goed is heb ik nodig om alle films in surround te bekijken en is gelijkwaardig aan mijn oude VV Belles, wat een high end merk is.

De Anthem geeft toch ook alleen maar problemen met externe HDD's? Verder is een SBT een prima transport die weliswaar niet echt geweldig werkt met een ext. HDD, maar wel super werkt met een NAS, daar kan geen Anthem met HDD tegenop, of is niet beter. ;)

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo