Reference Stereo & Surround System by Frank2

Started by frank2, September 18, 2006, 19:25:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

molle

Wel ik gebruik de Quadlink ook. Heb deze van een vriend over genomen voor peanuts.
Ik kan er wel in terug vinden hoe je het hier boven beschrijft.
Maar met de Vincent ging hij niet zo goed samen. Bass was ook wel duidelijker aanwezig maar het klonk terug wat minder strak. Maar de stemmen vloeiden wel beter uit de speakers als met men Kimber Hero.
Ik hoop(en denk van wel) dat deze weldra op de Lyngdorf beter zal klinken :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

frank2

Het Cardas virus is voor mij nog niet over. Op dit ogenblik behelp ik mij met goedkope koperen kabels en hele oude v.d. hul interlinks, door de dealer gemaakt, geloof gat het toen goldkabels waren. Het kleurt lekker veel maar in combinatie met de wirewizard enchantress is er goed naar te luisteren en klinkt het beter dan de goedkope koperkabels.
Maar wat zal het een genot zijn als ik na aandringen eindelijk rond 21 november een set demo's krijg van Cardas golden cross interlinks+speakercable. Ik zie daar erg naar uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on November  3, 2006, 20:40:33
Het Cardas virus is voor mij nog niet over. Op dit ogenblik behelp ik mij met goedkope koperen kabels en hele oude v.d. hul interlinks, door de dealer gemaakt, geloof gat het toen goldkabels waren. Het kleurt lekker veel maar in combinatie met de wirewizard enchantress is er goed naar te luisteren en klinkt het beter dan de goedkope koperkabels.
Maar wat zal het een genot zijn als ik na aandringen eindelijk rond 21 november een set demo's krijg van Cardas golden cross interlinks+speakercable. Ik zie daar erg naar uit.

Ah mooi dat ligt tegen de 26e aan Frank ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Daar had ik al aan gedacht, als ik ze dan nog heb, meenemen???
oh ja en de cd speler van mij, wil wel eens eenechte cd speler horen en jouw overtuigen dat nordost bij jouw op dit ogenblik de bottleneck is!! Daar ben ik heilig van overtuigd ondertussen.
Bij een usher moet je geen nordost gebruiken die klinken te fris.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on November  4, 2006, 20:01:57
Daar had ik al aan gedacht, als ik ze dan nog heb, meenemen???
oh ja en de cd speler van mij, wil wel eens eenechte cd speler horen en jouw overtuigen dat nordost bij jouw op dit ogenblik de bottleneck is!! Daar ben ik heilig van overtuigd ondertussen.
Bij een usher moet je geen nordost gebruiken die klinken te fris.

Ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van het geluid van Nord-Ost.
Geen brij van bas, meer, maar lekker gedefinieerd en strak. Erg strak...
Meenemen dan maar... Gewoon om te proberen ;).

Je mag je Marantz meenemen voor een direct vergelijk...
Dan hoor je ook de verschillen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Als alles goed gaat en ik heb de kabels bij me ga je wat beleven. Uitgaande van de cardas quadlinks+speakerkabels wordt de bas en het midden voller, de definitie blijft en ook de detaillering. De golden cross zorgt er dan nog voor 3D, ruimtelijkheid, smoothness e.d.
Wat mij nog voor ogen staat was het verschil tussen de basweergaves van beide kabels, bij cardas was het zwaarder, voller, niet dreunend.... ach we gaan het ontdekken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on November  4, 2006, 20:14:28
Als alles goed gaat en ik heb de kabels bij me ga je wat beleven. Uitgaande van de cardas quadlinks+speakerkabels wordt de bas en het midden voller, de definitie blijft en ook de detaillering. De golden cross zorgt er dan nog voor 3D, ruimtelijkheid, smoothness e.d.
Wat mij nog voor ogen staat was het verschil tussen de basweergaves van beide kabels, bij cardas was het zwaarder, voller, niet dreunend.... ach we gaan het ontdekken.


Ik ben heel erg benieuwd...
Aan wat voor prijzen moet je denken (nieuw/tweedehands)?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Nieuw zijn de prijzen ongeveer gelijk aan de frey van nordost. Tweedehands kom je ze niet tegen.
(interlink ongeveer 800,= p/m, speakerkabel: rond de 2000,=)
erg duur dus....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on November  5, 2006, 08:24:48
Nieuw zijn de prijzen ongeveer gelijk aan de frey van nordost. Tweedehands kom je ze niet tegen.
(interlink ongeveer 800,= p/m, speakerkabel: rond de 2000,=)
erg duur dus....

Dat is wel erg duur...
Dat heb ik niet op de begroting van volgend jaar gezet, dus dat komt er bij de vrouw niet doorheen ;).
Tenzij ik natuurlijk een loterij win oid...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

je kunt het natuurlijk ook in gedeeltes doorvoeren. Overigens de hexlink is de voorloper van de golden cross, die zie je wel af en toe 2e hands, ik weet alleen niet of ie ook zo goed is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Stefan S.

#110
Gisteravond had ik het voorrecht om Frank's stereoset te beluisteren.  :D

Mijn doel was om een high-end set te horen en om te ervaren was zo'n set deed met het geluid van mijn favoriete cd's. Tevens vind ik het leuk om eens een balletje op te gooien over het gehele audio gebeuren met een andere "hifi freak"  ;D

Na een klein half uur rijden kwam ik bij het huis van Frank. Er werd open gedaan en ik kreeg een warm ontvangst door Frank en zijn vrouw en twee schatten van honden. :)
Eenmaal in zijn woonkamer aangekomen zag ik zijn installatie staan. Mijn ogen vielen gelijk op de Usher Dancer 8871 II, wat een mooie speakers zijn dat. Echt een sublieme vormgeving en afwerking! Qua afmetingen zou ik op voorhand zeggen dat het enorm grote jongens zijn, echter in de woonkamer van Frank viel dit reuze mee. De ruimte was namelijk groot genoeg en alles was in de juiste proportie ingedeeld. Het klopte gewoon allemaal, tjonge dit beloofde wat!  :D

Onder het genot van een kop koffie kwam er heel wat audiopraat op tafel en ik merkte gelijk dat Frank een persoon is met een duidelijke visie en doel. Hij was zeer gestructureerd te werk gegaan en dit resulteerde in de prachtset die hij nu heeft staan.

Nu was het moment aangekomen dat Frank de eerste cd opzette. Het was Sarah Brightman met het nummer Eden. Het drukte op play en toen wist ik niet wat mij overkwam. Onvoorstelbaar, zoveel muziek, zeer dynamisch, detailrijk, superbrede soundstage en een onvoorstelbare positionering. Het geluidsbeeld was heel zuiver en eerlijk. Je hoorde de woorden echt van haar lippen komen. Klankkleur zou ik omschrijven als lichtelijk warm en daardoor vol emotie. Het laagweergave was fenomenaal en dit had ik nog niet eerder gehoord uit een speaker. Heel opmerkelijk vond ik dat de bass echt enorm laag ging, maar toch superstrak bleef. Ik had echt resonantie en/of nagalm van het laag verwacht, maar dit was absoluut niet het geval.
Bij de volgende nummers (van Dire Straits naar Enya tot Loreena McKennitt) ervaarde ik dezelfde klankeigenschappen en toen ben ik maar snel opgehouden met "technisch luisteren" en ging lekker onderuit gezakt genieten van hetgeen wat ik allemaal te horen kreeg. ;)

Gaandeweg heb ik mijzelf de vraag gesteld of er nog verbeterpunten zijn voor zijn set. Om eerlijk te zijn heb ik echt geen idee, daar alles echt als "muziek in de oren klonk". Frank, een perfectionist in mijn beleving, is van mening dat het nog veel beter kan met o.a. speakerbekabeling en interlinks. Ik ben zeer benieuwd hoe hem de demoset van Cardas gaat bevallen.

De tijd vloog helaas te snel voorbij en het was voor mij tijd om naar huis te gaan, uiteraard met een bevredigend audiogevoel!  8)

Frank, bedankt voor je gastvrijheid en houd ons op de hoogte.

Gr. Stefan

Peerless Monster

QuoteOnvoorstelbaar, zoveel muziek, zeer dynamisch, detailrijk, superbrede soundstage en een onvoorstelbare positionering. Het geluidsbeeld was heel zuiver en eerlijk. Je hoorde de woorden echt van haar lippen komen. Klankkleur zou ik omschrijven als lichtelijk warm en daardoor vol emotie. Het laagweergave was fenomenaal en dit had ik nog niet eerder gehoord uit een speaker. Heel opmerkelijk vond ik dat de bass echt enorm laag ging, maar toch superstrak bleef. Ik had echt resonantie en/of nagalm van het laag verwacht, maar dit was absoluut niet het geval.

Dit ervaar ik ook zo met mijn Ushers, dus volgens mij heb je wel een goed beeld hoe het klinkt ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiotwin

Mooi verslag en herkenbaar!
Dat laag was voor mij één van redenen om voor Usher te gaan.
Tevredenheid!!!

frank2

Het was inderdaad erg gezellig, en ja het is bij mij bekend dat ik voor ik iets koop graag goed onderzoek of er nog iets beters is, je kunt je geld maar 1x uitgeven.
Perfectie in muziek voor zover mogelijk ja een loffelijk streven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Stefan S.

#114
Vandaag bleef de hele tijd Madonna met The Power Of Good-Bye door mijn hoofd spoken, bedankt hoor Frank  :P
Onvergetelijk de laagweergave die ik gehoord heb :D

frank2

graag gedaan.
(velodyne subwoofer? een idee?)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Even een update tot nu toe:
Ben afgelopen zaterdag met mijn vrouw even op bezoek geweest bij hans van wenewaudio. (moeten we daar nu alweer heen, dit is echt de laatste keer dat ik meega! aldus mijn vrouw)
Ik had toch een paar vragen, na de koffie kon ik ze stellen: als eerste wilde ik graag een pre-phono voorversterker meenemen om te proberen voor mijn platenspeler. Helaas was de phono versterker oke maar na beluistering op mijn set valt de platenspeler in 't niet bij de rest. Dus dat wordt op lange termijn een nieuwe, maar dat heeft geen prioriteit.
Verder maar eens gevraagd wat een luissprekerkabel van 2,5 m kost: de cardas golden cross: 2600 euro. Nu ben ik vlgs mijn vrouw tenminste redelijk gek, maar dat vindt ik echt teveel geld, maar goed als het goed is krijg ik ze komende dinsdag binnen. Wel zei Hans dat zijn virtual dynamics david kabel zeker net zogoed klonk en 1000 euro kost, dus die staat op mijn lijstje, maar die zijn ze nog aan het inspelen.
Nu moet ik tot mijn spijt bekennen dat gezien de ervaringen met mijn echt niet slechte platenspeler, ik toch bedacht zoals Rens mij ook al een keer had geschreven; ik nog nooit een andere (duurdere) cd speler hier thuis heb gehad.
Dus ook daar over gesproken; a.s. vrijdag ga ik 's avonds daar luisteren naar diverse cd spelers in een betere prijsklasse dan mijn huidige, ben benieuwd wat daar uit komt. Aangezien ik een analoog/warm geluid zoek wordt de keuze wel gemakkelijker vlgs de dealer want daar zijn niet zoveel cd spelers van.
Mijn marantz neem ik mee voor een eerste vergelijk en als ik dan (voorlopig) gekozen heb zal ik die cd speler mee naar huis nemen en kan ik het hier beoordelen.
Mij werd wel gezegd dat ik eerst een cd speler diende te kopen en dan pas naar de bekabeling moest gaan kijken dus die volgorde zal ik aanhouden.
Hoewel ik niet weet waar ze mee aan komen zetten, zijn er in ieder geval al 2 spelers die ik wel eens zou willen horen: de droplet (hoewel ik die vanwege vormgeving absoluut niet wil) en de Audio Aero Prima. of capitole maar die is weer erg duur.
Helaas komen dit weekend m'n schoonouders op bezoek, dus dat wordt luisteren voor 11 uur zat en na 2 uur zondag.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on November 15, 2006, 19:50:28
Nu moet ik tot mijn spijt bekennen dat gezien de ervaringen met mijn echt niet slechte platenspeler, ik toch bedacht zoals Rens mij ook al een keer had geschreven; ik nog nooit een andere (duurdere) cd speler hier thuis heb gehad.

En terecht ;)...

Volgens mij past een Plinius CD-101 ook precies in jouw straatje...
(Er staat er eentje te koop op hifi.nl voor 2000 euro).
Ik denk dat de Classé nog iets te levendig is (hoewel deze bekritiseerd wordt als klassiek).

Geef die ook een luister kans.
Ik denk dat je niet bedrogen uitkomt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sjaudio

Quote from: Stefan S. on November  8, 2006, 11:47:43
. Onvoorstelbaar, zoveel muziek, zeer dynamisch, detailrijk, superbrede soundstage en een onvoorstelbare positionering. Het geluidsbeeld was heel zuiver en eerlijk. Het laagweergave was fenomenaal en dit had ik nog niet eerder gehoord uit een speaker. Heel opmerkelijk vond ik dat de bass echt enorm laag ging, maar toch superstrak bleef. Ik had echt resonantie en/of nagalm van het laag verwacht, maar dit was absoluut niet het geval.

Dit heb ik ook mogen ervaren, eerst op een Arcam A32 ( die ik toen ging ophalen ) en daarna op de voor/eind versterker.
Klonkt echt waanzinnig goed, heb volgens mij me vriendin op de terug weg wel 10 keer gezegd dat ik nog nooit beter had gehoord. :D

frank2

#119
afgelopen vrijdag ben ik met m'n marantz cd 17mk2 naar de dealer in enschede geweest om eens naar een paar "betere " cd spelers te luisteren. De aangesloten apparatuur was zoals gewoonlijk onbekend bij mij maar bevond zich zeer duidelijk in de high end sfeer, de speakers waren ushers 8571 (nog niet goed ingespeeld) Eerst maar eens 2 nrs van de meegenomen cd's gedraaid om aan het geluid te wennen via mijn cd speler.
Ik heb 3 cd spelers beluisterd, helaas in een verkeerde volgorde: 1: Bladenius. een zweeds merk: http://www.bladelius.com/. conclusie(naderhand) vloeiend geluid, enorm gemak, brede soundstage, erg open De cd speler, vlgs de verkoper een cd speler die niet te verslaan is onder de 5000 euro. Hij koste 3500 euro en ik krijg 'm volgende week thuis. Een duidelijke upgrade tov. de marantz. Hij combineerde een mooier geluid en een brede stage, een mooi stereo geluid. Terwijl de marantz qua geluid van alle 3 het slechtste presteerde had hij wel een betere spreiding/ stage e.d. dan de andere 2 welke ik nu aangeef.
Daarna Audio Aero Prima cd speler beluisterd, deze viel samen met de unico cd speler erg tegen, de aero was erg zacht in het hoog, had een mooi geluid maar de spreiding stage e.d. waren minder dan mijn eigen marantz. Deze cd speler koste 2100 euro. De Unico cd speler gaf erg veel hoog weer, wel zuiver maar dat was niet m'n ding. Ook deze speler miste een breed geluid,
dus de enige die mij echt kon bekoren was de Bladenius. Hij had en een aanmerkelijk beter geluid, beter dan de andere 2, en een mooi stereo geluid, brede soundstage, diepte... echt alles.
Na die vergelijking vond ik wel dat de marantz eigenlijk een ontzettend goede speler is, dat hij in staat is met weliswaar paar minpuntjes in het geluid toch nog mee kan komen met een speler die 1100 euro duurder is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DA BoSS

3 spelers waarvan maarvan maar 1 als serieus kan worden bestempeld---> doorzoeken dus!!!

succes >:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Quote from: DA BoSS on November 19, 2006, 14:38:29
3 spelers waarvan maarvan maar 1 als serieus kan worden bestempeld---> doorzoeken dus!!!

succes >:D

Jasper heeft weer eens gelijk ;)...
Ach volgende week ben je weer een ervaring met een duurdere speler rijker Frank ;).

Voor Jasper was het overigens een te warme combinatie wat ik heb.
Ben benieuwd hoe jij het gaat vinden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Stefan S.

De Cardas GOLDEN CROSS / 1m Interconnect staat nu op ebay:  8)

ebay link

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

robbie73

hallo frank

heb zelf virtual dynamics bekabeling kan alleen zeggen mooi spul klinkt top  :o :o :o