welke compressie is nu eigenlijk de goeie voor mijn project?

Started by squeek, September 18, 2006, 18:04:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

ik heb sinds kort een huis gekocht en aangezien vele familieleden slecht plan kunnen lezen ( lees bomma's en bompa's  ;D ) heb ik een 3d model getekend van men huis met de bedoeling om te animeren. zo kan ik met de virtuele camera in het huis gaan en zo zie je de indeling alsof je er zelf binnenstapt. aangenaam tijdverdrijf zeg maar  ;)

nu probeer ik elke avond een shot te animeren, en 's nachts men pc te laten renderen, omdat dit erg tijdrovend is.maar ik moet voor het renderen aangeven wat voor filmpje ik wil hebben, quicktime of avi of animated gif etc en welke compressie ik wil.

nu heb ik verscheidene compressies geprobeerd en telkens krijg ik een slecht beeld. dus heb ik ongecompressed gerenderd. resultaat, 1.5gig voor 36 sec film  ::) nu kan ik dit filmpje nog in adobe premiere compressen, maar hier ook weer, divx of sorensen of cinepak, ze leveren allemaal slecht beeld af. wat is nu een goeie codec, of instelling, en wat moet ik doen als ik naar dvd wil branden? of kan ik ongecompressed men uiteindelijke film kopieren op dvd, en compressed nero men film dan automatisch?


grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |