The Adventures of Pluto Nash (r1)

Started by J.A.F._Doorhof, December 29, 2002, 12:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
0 (0%)
8
1 (100%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 1

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Murphy is Pluto Nash, DE man op de maan.
Door een toevalligheid komt Pluto in het bezit van een nachtclub en binnen een paar jaar is het de best lopende tent op de maan, totdat er een bod wordt gedaan op zijn club. Pluto wil niet verkopen en dit valt niet goed (was te verwachten), na een bomaanslag gaat Pluto op zoek naar de daders.

Mening
Laat ik voorop stellen dat ik vroeger een liefhebber was van Eddie Murphey maar sinds een paar jaar is er weinig meer te lachen met deze ooit geniale komiek. Ik wist dan ook niet echt wat ik van deze nieuwe film moest verwachten, en ook de IMDB gaf mij niet echt hoop waar het meerendeel de film een 1 geeft (slik).
Maar ja, een echte liefhebber wil natuurlijk alle nieuwe films zien, dus toch maar gekocht (je kunt hem altijd nog verkopen op het forum, toch ?).

Verkopen hoeft gelukkig niet want Pluto Nash is een echt goede film. Ik weet ook niet zo goed waar de negatieve reviews vandaan komen. Het is wel een apart soort film. Je kunt niet zeggen dat het een comedy is, het is ook geen echte actiefilm, het is wel zeker een SF film (logisch het speelt in de toekomst op de maan, duh.)

Mischien kun je Pluto Nash wel het beste vergelijken met The Fifth Element, of toch Beverly Hills Cop maar de vergelijking met The fifth element kwam bij mij het meest omhoog.

Voor mij persoonlijk waren vooral de rollen van de vele robots geniaal, en heeft Randy Quaid voor mij een echte glansrol als het wat verouderde bodyguard robot model, maar de humor is subtiel verwacht dus geen slapstick, maar wel zeer gevatte one-liners en hele leuke kleine details voor de oplettende kijker.
Maar ook John Cleese is fantastisch als de automatische piloot van een gestolen auto.

Het verhaal op zich is niet echt bijster intressant, hoewel er wel wat leuke verrassingen zijn (maar kijk aub niet de trailer !!!!!) toch weet Pluto Nash meer dan te boeien en zal hij zeker nog een paar keer gekeken worden.

Gewoon een heerlijke popcorn film die je niet van je stoel doet rollen van het lachen maar meer dan genoeg HELE leuke momenten heeft die je even extra doen genieten.

Beeldkwaliteit
De anamorphe 1.85:1 transfer is erg goed, met een prachtige doortekening in het zwart en kleuren die behoorlijk van het scherm af spatten, ook de 3D feel van de film is fantastisch. Filmgrain is op bepaalde scenes goed te zien, EE is geen probleem. De overall look van de film is helder, niet zo dynamisch als andere films (veel aandacht aan het middensegment), scherp en kleurrijk. Een zeer lekkere transfer maar geen referentie, een 8 voor de transfer mag echter zeker wel gegeven worden.

Geluidskwaliteit
De DD track doet wat hij hoort te doen, de explosies geen goed diep en de vuurgevechten zijn door alle speakers te volgen, de stemmen zijn zeer goed te volgen en ook de detailiring op achtergrondgeluiden en plaatsing zijn verassend goed. Helemaal als je weet dat met dit soort films vaak wordt gestart met een totaal lege soundtrack. Immers de geluiden van een futuristisch hotel zijn er nog niet. Toch heb je nergens het gevoel dat het geluid er later in zijn gezet (wat vaak wel bij andere films het geval is).

Extra's
Belachelijk weinig.
Een videoclip en een making of de videoclip ?
HALLO !!!! het gaat toch om de film ???
Verder een 4 tal deleted scenes die er best in hadden mogen blijven, wat cast en crew informatie, maar verder dan een beknopte film overview komt het niet en een trailer waarin een SPOILER zit van hier tot Tokyo, belachelijk. De laatste keer dat dit gebeurde was bij What Lies beneath waar het einde verklapt werdt. Dat mag toch eigenlijk niet gebeuren.

Overall
Mischien heb ik een vreemde smaak (gezien de andere reviews van deze film zal dat wel ;D) maar als je gewoon lekker wilt genieten en lachen en soms ook nog genieten van de futuristische opnames van snelwegen, landschappen, steden (vergelijk met The Fifth Element is hier ook snel gemaakt) dan is Pluto Nash zeker aan te raden.

Overall een 8/10.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"