Tiptops Setje.

Started by tiptop, September 13, 2006, 21:55:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

mooie foto`s ;D

zijn die stands over ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

advr

Het was inderdaad even stip in Haarlem maar een eigen luisterruimte is natuurlijk altijd lekker!! ;D

Dat gaat zeker goedkomen. Een mooie set heb je nu staan en alle ruimete, heerlijk :D

Veel plezier in je nieuwe huis en luister"zolder" 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Bedankt allemaal voor de complimenten. 8)

Ik ben ook erg blij met deze ruimte hier. Mijn vriendin ook ;D Zij houdt van rust in de woonkamer.

Moet natuurlijk nog wel het een en ander gebeuren, maar het is idd wel heel fijn al zo.

@Andre.
Bedankt nog ;) In de map "verzonden items" stonden ze gecomprimeerd.
Voortaan stuur ik mijn foto's gewoon door naar mijn vriendin haar mail-adres. (zelfde computer).
Dan zijn ze meteen klein genoeg om te plaatsen :D

Als je interesse hebt in de stands, moet je maar even bellen. Zijn idd beschikbaar voor verkoop. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Hoi,
Een tijdje wegeweest, maar ik had ook weinig nieuws te melden.
Net een nieuw meubel gekocht waar ik nog wat aan moet aanpassen, maar hier vast twee foto's.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

#54
Even weer een opfrisser.

Van de week de zijpanelen van het meubel vervangen voor langere exemplaren.  Ik heb dit gedaan met eikenhouten keukenplaatdelen.

de kleur is precies die van de rest van het meubel (teak), dus dat kwam goed uit. (foto's volgen nog)
Dit gedaan omdat de apparatuur echt precies er in paste en dus zijn warmte niet goed kwijt kon.

Volgende week ga ik schilderen, behangen en voor tapijt kijken. Ik wil graag antraciet op de muur en paars op de grond, maar daar zijn nog discussies over met vrouwlief ;D :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Rob Eric Blank

Ziet er mooi uit, hoe is het met de nieuwe panelen?

tiptop

Beter thx.
Veel meer ruimte. :)

Maar nu staat het weer onder een zeil, omdat ik de zolder aan het aanpakken ben. Pfieuw :o wat een werk weer. :P

De eerste muur en de houtdelen zijn nu geverft. Een tweede muur en de schuine wanden volgen van de week. Ook komt mijn broer zaterdag de elektra nakijken en nieuwe contactpunten aanleggen. Dan weet ik ook of ik een nieuwe groep kan aanleggen met audiofiele kabels. :)

Over een paar weken komt dan het tapijt (toch maar rood geworden en veel duurder dan gehoopt). De Prima Luna eindversterker die ik volgende maand wilde kopenmoet maar even in het magazijn blijven staan. Dat geld is dus nu weer besteed. :-\

Samenvattend betekend dit dus dat de zolder geschilderd en behangen is, er nieuw tapijt ligt over +- 3 weken en dan pas weer mijn set opgesteld kan worden. Daarna nog wat nieuwe verlichting (kroonluchters is de bedoeling) en in de loop van de tijd neiuwe zittingen (grote bank).
Oh ja, en niet te vergeten een nieuwe kast voor de dvd's en cd's, want dat past ook al lang niet meer in degene die ik nu heb.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

dre73

hier wordt goed werk geleverd lees ik 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Quote from: dre73 on October 18, 2007, 18:26:08
hier wordt goed werk geleverd lees ik 8)

iig een poging tot ;D 8)

Vandaag de hele dag bezig geweest met het aanleggen van een eigen groep voor de audio met een HMS wcd.
De kabels zijn standaard maar goede. Kwam er op neer dat ik nu weer wat gaten in muren heb zitten en in de zoldervloer :P ;D

Ook moesten er nieuwe wcd's op andere plekken aangebracht worden en een aantal leiding opnieuw getrokken die verkeerd zaten doorgelusd of met kroonsteentjes waren verlengd.
En een nieuwe gipswand, want die deugde ook niet meer. Al met al viel het een beetje tegen. Maandag nieuwe kabelgoten aanleggen (oa ook voor het licht op zolder want dat was ook crappy aangelegd.
Dan verder kleine dingen doen en alvast wat spullen weer opruimen want nu is het helemaal een zooitje geworden.
En uiteindelijk kan ik dan weer verder met schilderen. nog 80% te doen.
Een wand die gegranold was geschilderd gehad, maar bleek de verkeerde tint :( :P. Mag dus weer overgedaan worden. Dubbel zonde want het is erg dure verf en een lastige wand. Het moet getamponeerd worden, verven werkt niet met die vele inkepingen en is toch 12 m 2
Maar ja, straks is het het allemaal waard geweest :D :D

Ondertussen staat mijn eindversterker bij de Audiofabriek op een nieuwe potmeter te wachten en isolatie voor de ingangskabel. Die loopt vlak lang een uitgangtrafo en schijnt de brom te veroorzaken die ik krijg als ie geaard is aangesloten. Duur...ongveer twee weken. Prima, want dan is ook net weer de zolder af (hoop ik). :)

Morgen een dagje rust en naar de VAD-show. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsatit

cool hoor, is wel mooi zo een eigen groep voor de zolder, ook bij de audio fabriek vandaan?
Ik woon ook in haarlem en kom daar ook wel regelmatig, al moet je er ook weer niet te vaak komen.. om verschillende redenen, $$ bv en naar een paar speakers luisteren van 15000 per stuk vind ik ook nooit zo heel leuk.. dan hoor ik weer wat ik thuis niet heb ;D, maar om eerlijk te zijn zou ik het ook niet willen hebben hoor, ik heb gewoon meer plezier in zelf bouwen / klooien.
En dan klinkt het nog behoorlijk aardig ook..
Misschien is een meet en greet organiseren voor de mensen in de buurt van haarlem? Interficior ga ik ook wel regelmatig mee om, is misschien wel eens lachen toch?
Greets, simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Hoi Simon,

Interficior is hier ook al een keer geweest. Met zijn sub en luidsprekertjes. Alleen lieten de kabels naar het filter steeds los dus kon er niet zo naar geluisterd worden.

M&G's vind ik altijd wel leuk, alleen tijd is voorlopig nog een probleem. Wanneer ik er weer wat van heb laat ik het je wel weten. :)

Straks ga ik de elektra afmaken op zolder en kan ik eindelijk verder met alles schilderen. Hoop wel dat het tapijt ergens eind van de week komt of volgende week, want dan kan ik alles weer op zijn plaats zetten. Wil graag weer luisteren :).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

#61
Na de verbouwing staat mijn computer met telefoonsoftware weer aangesloten en zal ik foto's plaatsen van het geheel. Nu kan ik dat even niet. :P Sorry daarvoor.


Eergisteren een nieuwe tweede kleur voor de zolder uitgezocht. Op de wanden in het trapgat en achter het HT komt Taupe. (Donkergrijs/paars)
Op een zijwand en d achterwand (met dakkapel) komt VT wonen "Regen". Deze kleur is helder Grijs/groen. Eigenlijk wilde ik iets van lichtgrijs/bruin, maar het is altijd lastig inschatten op die staaltjes :P
Niettemin toch wel een leuk kleurtje.
Ook het tapijt besteld. Deze wordt toch maar hoogpolig en dieprood. (zoals die fluwelen rozen)

Vandaag de muren afgeschilderd. Morgen de trap randen nog een keer wit schilderen en ook mijn platenmeubel van Essen naar Donkertaupe schilderen, zodat ie ook weer bij het geheel past :)

Ook de stopcontacten weer aansluiten en het licht. Daarna gelukkig lekker opruimen en wachten op het tapijt. Die Volgende week komt?

Verder straks nog lampen en een CD/DVD meubel uit gaan zoeken en dan eindelijk genieten.  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Heb net je topic gelezen. Je bent ook goed bezig :D

Mooie set heb je 8)

Ben benieuwd naar je actuele foto's...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Dank je Htip.  :)

Ja, zonde dat ik altijd zoveel gezeur heb met foto's plaatsen. Zelf vind ik het ook leuk om bij anderen foto's te kijken.

Via mijn telefoon kan ik ze klein genoeg krijgen om te posten. met mijn digitale camera zijn ze zelfs op laagtse resolutie veels te groot.

Maar dat mag de pret niet drukken :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Ik gebruik altijd SnagIt. Daar zit een batchfunctie in die makkelijk kan verkleinen. Ik moet van 10MP (ca. 3800*2500) naar 640*480. Werkt heel erg simpel. Mocht je hulp nodig hebben, dan zeg je het maar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

#65
even kijken via google dan ;)


Hmmm :-\ Allemaal free trial voor 30 of 40 dagen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Take it or lease it

tiptop

Quote from: Interficior on October 26, 2007, 22:15:22
Irfanview?
Kan ik niet mee omgaan schijnbaar. Kan het resizing niet vinden of iets.

Ik heb er nu schijnbaar een gevonden :D :D 8) Photoscape.

Meteen wat foto's van de zolder genomen. De kleueren komen een beetje flets over op de foto, maar het is ig wat :D

Hier komen ze dan (Wanden zijn af, maar de vloerbedekking moet nog komen. En de elektra dus nog aangesloten en opgeruimd en ingeruimd, maar dat was vast wel duidelijk ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

#68
en nog een. Een HMS audiofiele wandcontactdoos op aparte groep :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

En nog meer :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Je maakt goeie voortgang :D

Je ziet dat om foto's te verkleinen er meer wegen naar Rome zijn ;)

P.S. Met IrfanView zit het verkleinen onder CTRL+R (Image -> Resize/Resample)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Dank je 8)
Hoe vordert het bij jou Htip?


Vandaag de trapranden en de dakkapel van binnen wit-wit geschilderd. Deze waren al wit, maar grauwig. Het was ook niet goed geschilderd door de vorige eigenaar. Ziet er meteen helemaal anders uit.
Ook nog mijn platenbak in de kleur van de voorzetschotten  (donker taupe) geschilderd en de trapleuningingen geschuurd en opnieuw gelakt.

Maandag nog een ander trapgedeelte schilderen en de puntjes op de I zetten. Pfff, en dan heb ik het echt gehad. :P :D

Nu vind ik het nog steeds niet heel mooi op zolder, maar dat komt denk ik door de troep en dat vinyl wat nu op de grond ligt.
Ik vermoed dat wanneer het tapijt er ligt er een totale metamorfose plaatsvindt. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DA BoSS

leuke foto's!

...wat zal je blij zijn als je weer lekker muziek kan luisteren O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HTip

Quote from: tiptop on October 27, 2007, 18:03:57
Vandaag de trapranden en de dakkapel van binnen wit-wit geschilderd. Deze waren al wit, maar grauwig. Het was ook niet goed geschilderd door de vorige eigenaar. Ziet er meteen helemaal anders uit.
Ook nog mijn platenbak in de kleur van de voorzetschotten  (donker taupe) geschilderd en de trapleuningingen geschuurd en opnieuw gelakt.

Maandag nog een ander trapgedeelte schilderen en de puntjes op de I zetten. Pfff, en dan heb ik het echt gehad. :P :D

Nu vind ik het nog steeds niet heel mooi op zolder, maar dat komt denk ik door de troep en dat vinyl wat nu op de grond ligt.
Ik vermoed dat wanneer het tapijt er ligt er een totale metamorfose plaatsvindt. :)

Schilderen is niet het leukste wat er is, maar het is eigenlijk een eenvoudige ingreep, waardoor de ruimte echt kan veranderen. Wat een beetje kleur toch al niet kan doen ;) Kijk maar naar ons huis, dat ziet er echt heeeeeel anders uit nu de donkere ramen licht zijn...

Tapijt doet ook veel aan het uiterlijk van een kamer 8) Vinyl is nou niet het mooiste wat je op de vloer kan leggen ;)

Quote from: tiptop on October 27, 2007, 18:03:57
Hoe vordert het bij jou Htip?

Vandaag de tegels gezaagd (poeh, wat een vies karwei is dat ;)), zodat de tegelvloer deze week klaar kan zijn. Tenminste dat zou mooi zijn ::)

De rest kun je binnenkort in mijn topic lezen. We gaan nu pizza eten en schaatsen kijken (is opgenomen). Als ik daarna nog puf heb, zet ik me nog achter de PC ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Dank je.

Zeker weten. Ik mis het muziek luisteren ontzettend, maar ook film over grote LS. Ik begin het afkicken van de verslaving goed te voelen.
De fysieke verschijnselen van verslaving zijn  gelukkig uitgebleven ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.