Tiptops Setje.

Started by tiptop, September 13, 2006, 21:55:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Quote from: mikeske on September 13, 2006, 22:36:21
Bedankt  :)

Hier een linkje naar mijn set:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47637.0

Hoi Mike,

Mooie set zeg :o

Die foto is bij die grote fontein in Barcelona gemaakt zeker. Daar ben ik afgelopen mei geweest. Heel erg mooi daar.
Leuke vriendin ook. ;)

Ik ga je verhaal morgen lezen. Nu ga ik naar bed. Mijn vriendin wacht op me. Zij moet weer om 5.30 uur op.

Bedankt voor jullie interesse alvast.


GR.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: hometheatrerulezz on September 13, 2006, 22:41:05
relax ;) ik kan heeel wat hebbe hoor!
enne ja ik weet dat ik af en toe letters omdraai maar dat is idd
omwege t snelle typen... zoals bijvoorbeeld dus typne etc.
maargoed mooi setje en ben benieuw wat je van die zolderkamer gaat maken!

OK. dat scheelt weer.

Ik ben net zo benieuwd als jij ;D. Ik heb nog geen idee hoe ik het ga aanpakken.
Maar als ik eenmaal begin komen de ideeen vanzelf wel denk ik.

Tot morgen maar weer, want zoals ik al meldde in mijn vorige post ga ik maar eens slapen nu.

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

Quote from: tiptop on September 13, 2006, 22:43:13
Hoi Mike,

Mooie set zeg :o

Dank je  :)

Quote
Die foto is bij die grote fontein in Barcelona gemaakt zeker. Daar ben ik afgelopen mei geweest. Heel erg mooi daar.

Klopt, vond het ook prachtig.
Hele mooie show 's avonds  :o

Quote
Leuke vriendin ook. ;)

Vind ik ook  ;D

Quote
Ik ga je verhaal morgen lezen. Nu ga ik naar bed. Mijn vriendin wacht op me. Zij moet weer om 5.30 uur op.

Prima, welterusten

Quote
Bedankt voor jullie interesse alvast.


GR.
Fabian

Graag gedaan
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

yessica

Vaste klant bij CinéMike !!!

tiptop

Quote from: yessica on September 13, 2006, 22:54:38
Dank u :)
OH :-[

Ben jij dat. Op de foto van je avatar leek je net iemand anders. Maar niet minder mooi hoor ;)

Wat leuk dat jullie allebei hier posten.
Mijn vriendin moet niet zoveel van al dat hifigedoe hebben :'(

Ik ga zondag echt mijn hifigeschiedenis hier neerkalken. Dan heb ik eindelijk echt tijd. Morgen weeer werken :-\

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr



Hoi,

Je platenspeler en de Daluso's was ik al eerder tegen gekomen, nu zie ik de rest ook.  ;D
Erg mooi, zeker ook de Audio Note componenten.

Nu maar wachten dus op je nieuwe huis. Dat gaat vast erg mooi worden. De Daluso heb ik nog nooit gehoord maar het design is eens wat anders. Erg mooi om te zien 8)



Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Quote from: advr on September 15, 2006, 20:21:11

Hoi,

Je platenspeler en de Daluso's was ik al eerder tegen gekomen, nu zie ik de rest ook.  ;D
Erg mooi, zeker ook de Audio Note componenten.

Nu maar wachten dus op je nieuwe huis. Dat gaat vast erg mooi worden. De Daluso heb ik nog nooit gehoord maar het design is eens wat anders. Erg mooi om te zien 8)



Ad.
Hoi Ad,

Dank  je wel.  ;)
Ik ben ook zeker wel blij met de apparatuur wat ik nu heb.

Wat betreft het huis...daarin hebben we alles eigelijk al uitgedokterd behalve het HT ;D

De Daluso's zijn idd mooi om te zien maar combineren niet geweldig met buizen :P
Bij veel vermogen bloeien ze pas helemaal op.
Niks voor jouw dus ;)
Blijkbaar voor veel anderen ook niet want ze staan al vanaf eind juni te koop. dat is wel jammer. Dus als je nog iemand weet 8)

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Hoi Fabian,

De Daluso is misschien nog te onbekend of zo? 
Laatst wel een test van gelezen en die was zeker niet slecht.

Of je koopt een buizen eindbak voor de Daluso's....

De Graaf kan wel wat aan maar ben gehecht aan de Mc's ;D ;D

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

#33
Nieuwe aanvulling in de HT-in aanbouw :)
De Stello S100.


Mooi apparaat voor zijn grootte en prijs. Echt een aanwinst!

Nu ook een bijpassende DAC te leen die voor zover nu te horen erg lekker klinkt. Helaas paste mijn digitale kabel niet op de aansluiting van de DAC (te dik) en heb nu een NordOst Red Dawn er tussen gedaan die het merkwaardig genoeg erg goed doet. (niet afgeschermd en niet bedoeld voor digitaal)
Toch iets te veel hoog :-\
Nu een Siltech 4-72 er tussen. Even afwachten maar :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Die Stello ziet er indrukwekkend uit :o

Ga je de DAC ook aanschaffen of is die echt tijdelijk op bezoek ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Quote from: advr on October 19, 2006, 17:37:03
Die Stello ziet er indrukwekkend uit :o

Ga je de DAC ook aanschaffen of is die echt tijdelijk op bezoek ;D

Dank je. Het is trouwens maar een half formaat hoor. Niet dat je denkt dat het een 43 cm apparaat is ;)
Maar hij klinkt wel indrukwekkend.

De DAC staat net een paar uurtjes te spelen dus daar kan ik nu nog niks van zeggen. Mijn eerste indrukken zijn dat ie wel een aantal dingen beter doet dan mijn huidige (het laag en algehele geluidsdruk is meer), maar het muzikale is een beetje naar de achtergrond. Ik denk dat ie nog een paar dagen moet inspelen. :)

Of ik 'm koop is een tweede hoor. Ik krijg altijd maar van alles mee om te proberen, maar mijn vriendin is het al aardig zat al dat wisselen en nieuw. Het kost toch altijd weer geld :-\

Ik heb al eerder de duurdere serie van Stello (de 200-serie)hier gehad (Het CD-transport heb ik al) zoals de DAC en eindversterkers, maar dat was toch te veel transistor geluid.
Te aggressief voor mijn smaak, maar andere vinden het juist weer neutraal en fantastisch. De 100-serie vind ik een mooier beeld geven.

Ik zie het nu als een soort test en vertel de importeur gewoon wat ik heb bevonden. Extra luidsprekers staan als eerst op de nominatie en dan (denk ik ;D) even niets meer qua apparatuur.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Je hebt al een mooi set staan, ook een Audio Note, erg leuk en ook analoog georienteerd, daar hou ik wel van ;D

veel plezier met testen en ik blijf je topic op de voet volgen 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Dank je advr. :)

Aan jou signature te zien heb jij ook een fantastische set. :o
Graaf, MC, en Linn etc..
MC wilde ik vroeger altijd er al bij kopen, alleen omdat ze gestopt waren en Totem voorbij kwam ben ik daarmee aan de slag gegaan. Ook erg mooi alleen niet zo'n hoog rendement.
En Graaf....mmmmm :-*

Mischien wel eens leuk om af te spreken.

Ik ben erg benieuwd naar hoe het klinkt bij jou. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Dank je, het klinkt aardig. Vooral de LP12 is mijn trots ;D

Je woont in Haarlem, we zijn er afgelopen zondag nog geweest, in de Planetenlaan, Haarlem Noord. Ik heb ook in Haarlem op school gezeten. Tegenwoordig heet dat Hoge School Holland Haarlem of zoiets. ::)

Volgens mij is MC nooit echt weg geweest maar is het wel erg lang, erg stil geweest. Maar maakt niet uit verder.

De Totem's ken ik wel van shows maar verder nooit intensief naar geluisterd. Een keertje afspreken zou wel een keer kunnen maar de afstand 's-Hertogenbosch-Haarlem zit wel in de weg ???

Wie weet ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Ik woon vlak bij de planetelaan 8)

Ben je voetbal wezen kijken of iets?

In Den Bosch kwam ik vroeger ook vaak toen ik nog op school zat. (OV-jaarkaart)
Een neef van me woonde daar in Aa-wijk. Gingen we altijd stappen in het centrum.
Erg gezellig was dat. Ook met carnaval enzo  :D
Leuke mensen in Den Bosch.


Moet even kijken in de agenda, maar ergens in november kan ik denk wel een keer die kant op komen.

Als dat ok is natuurlijk ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr


Daar wonen vrienden van ons, hij was een oud-Fokker collega. ;D
Lekker naar het strand geweest.

Je bent ook bekend in Den Bosch, dan ken je de Bol woningen ook wel. Daar woon ik in de buurt :D

We regelen het wel via de PM.

Wel is de donderdagavond mijn luisteravond. Met 3 kids is het weekend ok vaak erg vol. :o

In November kan wel, zal even in de groep gooien 8)

Ga aflsluiten nu. Even nog een paar plaqatjes draaien. ;D ;D

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

#41
Na lang afwezig te zijn geweest weer even een update. :)

Ik ben inmiddels al weer een aantal maanden geleden verhuist en heb mijn set op zolder geplaatst.


De frontspeakers zijn nu vervangen voor Usher 6311Be's.
Na enige twijfel mochten deze toch blijven. (Ze hadden duidelijk behoefte aan lang inspelen :o)
Nu klinkt het erg lekker, alhoewel de ruimte duidelijk nog gedempt moet worden. (in het midden en midden-hoog soms nog wat te agressief )

Er ligt zijl op een vloer van beton en 1 wand is gegranold..
De ruimte schat ik (schuin) op 4 meter hoogte en 4,5 bij 5 meter breed/lang.

De ruimte moet nog helemaal aangepakt worden, maar het geld is even op en er moet ook nog getrouwd worden (volgende week).
Dat word dus weer even sparen :P :)

Hier weer wat foto's. (Dankzij Dre73 voor de comprimering ;))


Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

WickedGame

#43
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. En die kwaliteit van die Ushers is echt geweldig, zowel qua gebruik materialen als de klank uiteraard. Erg nette set dacht ik zo :)

p.s. hoe ervaar je die crystal cables, vind ze namelijk altijd zo ielig dun....

tiptop

.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: WickedGame on May 17, 2007, 17:44:04
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. En die kwaliteit van die Ushers is echt geweldig, zowel qua gebruik materialen als de klank uiteraard. Erg nette set dacht ik zo :)

p.s. hoe ervaar je die crystal cables, vind ze namelijk altijd zo ielig dun....
Hoi,
Dank je. :)
De Ushers beginnen nu pas open te breken. Ze klonken erg scherp in het begin. Ze hebben nu zeker 100 uur gespeeld en klinken nu idd erg goed. de scherpte is grotendeels weg. Nu merk ik ook dat de ruimte zelf te hol en te hard klinkt.

De Crystal Cable's vind ik qua klank niet te dun. Erg natuurlijk zelfs. Het is wel de Picollo. Ik denk dus dat er nog wel wat meer druk en authoriteit te halen valt met de duurdere maar nu heb ik andere prio's.

Net als ik al genoemd had, moet de ruimte nog aangepakt gaan worden.
Dik rood tapijt op de grond en de trap met goede isolatie eronder. Behang op de muren (vermoedelijk donkergrijs) en houten lambrisering rondom.
Dan ook wat comfortabele stoelen en verlichting en is de HT voltooid :P :)

Al met al nog veel te doen en moet ik nog even voor sparen. Het zal dus nog wel even duren voordat hier de verbouwperikelen komen.

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Nog even de achterkant van de luidsprekers goed gedraaid.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsatit

Gave speakers hoor!!!  8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

fanny

Goed voor elkaar hoor! :)
Zo"n zolder zou ik ook graag willen voor mijn spulletjes

DA BoSS

#49
ziet er chique uit hoor 8)

Quote from: tiptop on May 17, 2007, 17:39:44

De ruimte moet nog helemaal aangepakt worden, maar het geld is even op en er moet ook nog getrouwd worden (volgende week).

Kijk, dat zijn nog eens upgrades...FELI alvast :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...