Tiptops Setje.

Started by tiptop, September 13, 2006, 21:55:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Hoi iedereen,

Update 30/01/2011.
Het surround is al weer een tijdje opgeheven. Door mijn werkeloosheid afgelopen jaar een aantal spullen moeten verkopen. Nu een baan met opleiding, 3 jaar lang minimum loon, dus ook voorlopig geen grote upgrades. :-\

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 21/03/2009.

Na lange tijd stereo te hebben gedraaid, simpelweg omdat surroundapparatuur niet op het niveau te krijgen was van mijn stereo in mijn budget, nu toch een mogelijkheid om het wel te doen. :) De Audionote wordt nu ingezet om de surroundkanalen te versterken in een 4.0 opstelling.
Monitor audio GS10's mogen het surround weergeven :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 31/01/08:

De luisterruimte is inmiddels luisteraf gekomen. Moeten nog gordijnen DVD/CD-meubels en verlichting in, maar het geheel is al erg fijn om in te vertoeven.
Qua versterking is de keuze gevallen op een Jadis DPL2 voorversterker. Maakt veel muziek voor zijn geld.
En de experimenten met kabels hebben maar weer eens uitgewezen dat wat in het ene geval een een goede upgrade lijkt, op het andere component een enorme tegenvaller kan zijn. Experimenteren blijkt dus maar weer de enige oplossing. :P :)





Na lang twijfelen, toch maar hier mijn setje geplaatst.

In december ga ik verhuizen en in januari moet mijn eigen HT-zolder een feit zijn, maar tot die tijd doe ik het nog even hiermee:




Update 25/9/07:
Woon al een tijdje weer in een nieuwbouwhuis en heb de zolder voor het HT.
Net een nieuw meubel aangeschaft. Is alleen iets te laag voor het goede dus heb ook een keukenblad van massief eiken gekocht om als zijpaneel in te zetten en wat hoger te maken.
hier een foto in de originele staat. Straks een foto in de verbouwde staat.
Ook straks nog de zolder schilderen en behangen en nieuwe stopcontacten aanleggen voor een toekomstige beamer en scherm.
:)
Foto 1 is nog in mijn oude woning. Foto 2 in de nieuwe op zolder die nog verbouwd moet worden.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

niks om je voor te schamen! mooie set!

yessica

Nou ja :) je hebt toch een hele set hé :)

Heel mooi !!!
Vaste klant bij CinéMike !!!

tiptop

#3
Hier het vervolg.

Ik kan maar 1 foto tegelijk in een post doen.

Voor de onderdelen kan je in mijn signature kijken ;)

Mijn hifigeschiedenis zal ik van de week eens uit de doeken doen. Het is al laat nu en ik typ niet zo snel.
Maar het begin is gemaakt. ;)

hier nog wat foto's.

Op 17 september dit bijgevoegd: Mijn hifigeschiedenis:


Even voorstellen.

Mijn echte naam is Fabian en ik ben 34 jaar.
Ik woon samen met mijn vriendin Jennifer in Haarlem en verhuis eerdaags naar het nabij gelegen Velserbroek.


Sinds mijn prille jeugd luisterde ik altijd al veel naar de radio en de platenspeler van mijn ouders. Van de buren had ik op mijn 6e of zoiets een draagbaar transistor radiootje gehad, waar ik ontzettend trots mee ben geweest en veel naar heb geluisterd. :)
Toen ik een jaar of twaalf was kwam ik bij een neef van me die een Technics set had staan met B&W luidsprekers. dat vond ik zo fantastisch mooi dat ik vanaf toen alleen nog maar kon dromen van mijn eigen luxe stereoset. Een jaar later kocht ook mijn broer een set van JVC, een van de eerste DENON CD-spelers en ook B&W luidsprekers. Ik mocht er niet naar luisteren van hem, maar als hij weg was deed ik dat uiteraard toch. >:D

Van mijn eerst verdiende geld als  krantenloper kocht ik een Akai draagbare radiocassettespeler. met 4 luidsprekers waarvan er 2 los opgesteld konden worden.
Een paar jaar later verhuisden wij en bleek de moeder van de nieuwe buurvrouw een stereo weg te doen omdat zij die niet gebruikte.
Dit was een technics-set bestaande uit een tuner, een platenspeler en een versterker met grote displays er op die het gebruikte vermogen weergaven. Ook zaten hier een paar luidsprekers bij die die naam eigenlijk niet verdienden.
Ik ging dus snel op zoek naar andere. Die vond ik in de uitverkoop bij een zaak in Amsterdam in de vorm van een paar elipsons (ik vermoed het type 500). Een geweldige verbetering over degene die ik had. Daarbij kreeg ik ook nog 2 x 5 meter 4mm2 kabels.
Een jaar later ongeveer (ik was 17 toen) kocht ik een Marantz CD-speler. De 63SE.
Vanaf toen kocht ik zodra ik weer wat gespaard weer betere apparatuur.
De volgende apparatuur passerde vervolgens de revue. (de typen zover in mij kan herinneren)
Denon PMA-800 versterker
Denon DRM-400 cassettedeck
Cyrus 2 versterker met PSX-voeding.
TEAC VRDS 700 loopwerk met Audionote DAC-1 D/A-converter.
Driade 7 luidsprekers
JK Acoustics Passive 10 voorversterker
Project 2 platenspeler met Denon DL 160 element en Rega RB300 arm
Sony DVP-900ns multispeler. (Artspeakmodificatie)
Sony 333ES Surroundreceiver (Artspeakmodificatie)
Diverse kabels van meerdere merken, waaronder Monster, MIT en Siltech.

Mijn huidige set zoals die nu is bestaat uit de volgende apparatuur.

Frontend.
- Stello CD-transport- Goldmund linear digitale kabel met WBT nextgen-Ag connectorren- Audio note DAC-zero met "De Audiofabriek"-modificatie, Nextgen-Ag chassisdelen en Nordost Pulsarpoints.
- Denon DVD 2900 DVD-speler.
- Clearaudio Emotion Platenspeler met Ortofon MC20 super element- Crystal Cable Picollokabel- Lehmann BlackCube prepre.

TV.
- Panasonic TH-42pa50 plasma-tv met crystal cable componentvideokabel en ITC-callibratie. (de kabel en calibratie zijn echt een wereldverbetering op de standaard)

Versterking.
- Linn Exotic analoge meerkanaals voorversterker.
- Audio note Kit4 eindversterker met Artspeak modificatie.
- straks aangevuld met een Korsun (Dunsun) D9 surroundversterker die alleen gebruikt gaat worden als eindversterking voor de toekomstige suroundkanalen.
- Toch maar niet de Korsun, maar een Stello S100 eindversterkertje geworden. Klinkt helemaal niet transistorlike en mooi homogeen. Dit voor de nog aan te schaffen luidsprekers die een plaatsje als fronts moeten gaan krijgen en dan de Totem Rokks naar achteren.


Luidsprekers.
Toten Rokk. Links en rechts voor. (nog wel dus)


Ook ben ik veel aan het experimenteren geweest met allerkande kabels en ben van mening dat goed gekozen kabels van wezenlijk belang zijn voor een maximale prestatie. (net als goede stands en dempers)

Ik heb op het moment ook veel merken in mijn set aanwezig. Puur door trial en error verkregen.

Voor de toekomst staan nog meer luidsprekers van Totem op het prgramma voor surround en een projectiescherm met beamer.
Maar dat zal nog wel enige tijd duren.
Eerdaags ga ik verhuizen en wordt de zolder een HT-ruimte. Ook moet er nog getrouwd worden binnen een jaar en zal ik mijn geld daar in moet investeren. ;) 8)


Nu weer verder met enige foto's.

Het hart.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

je kan er meer plaatsen.. moet je klikken op: meer blijlagen (dat staat achter t linkje naar t fototje)

yessica

Quote from: tiptop on September 13, 2006, 21:59:26
Het is al laat nu en ik typ niet zo snel.

Nou ik typ altijd even snel :) daar waren ze op school ook al over geschrokken :)
Heb dan aan een test mee gedaan voor een diploma :) wat bleek :

375 aansl/minuut  :) : grootste onderscheiding :) virtuositeit 
ben ik behoorlijk trots op  :P
Vaste klant bij CinéMike !!!

tiptop

Dank jullie  8)
Ik ben er ook zeker blij mee hoor, alleen de ruimte is hier wat klein (5,5 * 3,5 mtr).
De fronts die jullie zien komen dan achter te staan en naar nieuwe ben ik nog op zoek.

Ik heb nog wat spullen aan de kant staan die ik wil verkopen. Maar geinteresseerde moeten nog gevonden worden.

Daluso XL luidsprekers.
De sub die op de foto staat, een Final S10.

Wanneer deze verkocht zijn heb ik geld om een set vloerstaande Totems te kopen (mijn wens iig).
Voor extra eindversterking heb ik nu een Korsun D9 besteld (Meerkanaals analoge versterker).

De huidige set is wel erg mooi met akoestische muziek en stemmen. :)

maar afijn.
Nog even wat meer foto's. 8)

De analoge bron :)


Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: yessica on September 13, 2006, 22:04:52
Nou ik typ altijd even snel :) daar waren ze op school ook al over geschrokken :)
Heb dan aan een test mee gedaan voor een diploma :) wat bleek :

375 aansl/minuut  :) : grootste onderscheiding :) virtuositeit 
ben ik behoorlijk trots op  :P

En terecht. Top als je zo snel kan typen 8)
Ik doe ongeveer 3,75 aansl/minuut ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: hometheatrerulezz on September 13, 2006, 22:00:17
je kan er meer plaatsen.. moet je klikken op: meer blijlagen (dat staat achter t linkje naar t fototje)
Dank je, maar dat wist ik al. ;)
Het probleem is dat hij ze niet wil verzenden met meerdere bijlagen. Dat vind ie te groot :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

Quote from: yessica on September 13, 2006, 22:04:52
Nou ik typ altijd even snel :) daar waren ze op school ook al over geschrokken :)
Heb dan aan een test mee gedaan voor een diploma :) wat bleek :

375 aansl/minuut  :) : grootste onderscheiding :) virtuositeit 
ben ik behoorlijk trots op  :P

ah u ook al! ik vind t wle fijn om snel te kunnen typen... allemaal door msn ::)
soms wel lullig voor anderne die ik dan wegtyp ;D dan moet ik me inhouden:P

tiptop

De DAC en Eindversterker. Allebei Audio note. (met buizen :))

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: hometheatrerulezz on September 13, 2006, 22:15:47
ah u ook al! ik vind t wle fijn om snel te kunnen typen... allemaal door msn ::)
soms wel lullig voor anderne die ik dan wegtyp ;D dan moet ik me inhouden:P

Maar met niet helemaal correcte woordopbouw zie ik ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

De luidsprekerkabels.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

yessica

Quote from: tiptop on September 13, 2006, 22:13:24
En terecht. Top als je zo snel kan typen 8)
Ik doe ongeveer 3,75 aansl/minuut ;D

dan moet je zo'n 20 minuten bezig geweest zijn aan dit tekstje :)
Vaste klant bij CinéMike !!!

yessica

Quote from: tiptop on September 13, 2006, 22:19:54
De luidsprekerkabels.

Denk dat Mikeske die ook heeft ... weet ik niet meer ... is zeker van Nordost, maar of het deze zijn.

+ WAUW die platenspeler :) super !!!!!!!!!!
Vaste klant bij CinéMike !!!

mikeske

#15
Mooie set  ;)

Quote from: yessica on September 13, 2006, 22:21:36
Denk dat Mikeske die ook heeft ... weet ik niet meer ... is zeker van Nordost, maar of het deze zijn.

+ WAUW die platenspeler :) super !!!!!!!!!!

Ik heb de Blue Havens  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

yessica

Quote from: mikeske on September 13, 2006, 22:24:32
Mooie set  ;)

Ik heb de Blue Havens  ;)

ja ik wist dat het met zo'n rode en blauwe dingen waren :) en zo'n witte smalle kabel , blijkbaar zijn alle kabels zo ... :)
Vaste klant bij CinéMike !!!

tiptop

Quote from: yessica on September 13, 2006, 22:21:36
Denk dat Mikeske die ook heeft ... weet ik niet meer ... is zeker van Nordost, maar of het deze zijn.

+ WAUW die platenspeler :) super !!!!!!!!!!
Dank je wel. Erg leuk dat je het allemaal mooi vind :D

De platenspeler was ik ook meteen een beetje verliefd op toen ik 'm zag ;)

Ik wil ook een ander rek gaan maken voor de spullen. Dit rek is ook wel mooi, maar neemt te veel ruimte in.
Hoe en wat ben ik nog aan het bedenken.
Het hangt ook een beetje af van hoe ik de set uiteindelijk opgebouwt wil zien.
Als ik klaar heb wat ik hierboven beschreven heb, ben ik ook wel voor een hele lange tijd klaar.
Kost genoeg allemaal. :P

Heb jij je set ook hier ergens staan Yessica?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

yessica

Wel euhm :) ik heb geen set :)

Ik beschouw de set van Mikeske m'n favoriete bioscoop waar ik ook bijna dagelijks eens langsga.  >:D
Vaste klant bij CinéMike !!!

tiptop

Quote from: yessica on September 13, 2006, 22:27:07
ja ik wist dat het met zo'n rode en blauwe dingen waren :) en zo'n witte smalle kabel , blijkbaar zijn alle kabels zo ... :)

@Yessica:
HAHA, nee hoor, dit zijn de enige 2 modellen in de serie. Maar ze lijken idd heel veel op elkaar. ;)

De Blue Heaven is nog een stukje duurder (en beter) dan deze. Dit is de solar wind. Die is uit de lijn gehaald afgelopen jaar. maar nog steeds een mooie kabel.

@Mikeske:
Mooie kabels heb je dan hoor.

Staat jou set hier ook?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: yessica on September 13, 2006, 22:31:11
Wel euhm :) ik heb geen set :)

Ik beschouw de set van Mikeske m'n favoriete bioscoop waar ik ook bijna dagelijks eens langsga.  >:D
Dat is tof 8)
Wonen jullie vlak bij elkaar dan?!
In Belgie toch?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

Quote from: tiptop on September 13, 2006, 22:33:41
@Yessica:
HAHA, nee hoor, dit zijn de enige 2 modellen in de serie. Maar ze lijken idd heel veel op elkaar. ;)

De Blue Heaven is nog een stukje duurder (en beter) dan deze. Dit is de solar wind. Die is uit de lijn gehaald afgelopen jaar. maar nog steeds een mooie kabel.

@Mikeske:
Mooie kabels heb je dan hoor.

Staat jou set hier ook?


Bedankt  :)

Hier een linkje naar mijn set:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47637.0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

yessica

Quote from: tiptop on September 13, 2006, 22:34:55
Dat is tof 8)
Wonen jullie vlak bij elkaar dan?!
In Belgie toch?

wij wonen 3 straten van elkaar verwijdert :)

Ja in België. wou net nog een link plaatsen naar mike z'n set :) maar blijkbaar staat die er nu al. :)



Vaste klant bij CinéMike !!!

tiptop

@Hometheatrerulezz:

Ik heb je toch niet beledigd met mijn opmerking, Stef ? (dat is toch je naam?)
Dat was iig niet de bedoeling ;)

gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

relax ;) ik kan heeel wat hebbe hoor!
enne ja ik weet dat ik af en toe letters omdraai maar dat is idd
omwege t snelle typen... zoals bijvoorbeeld dus typne etc.
maargoed mooi setje en ben benieuw wat je van die zolderkamer gaat maken!