Nieuwe versie iPod software beschikbaar

Started by Bolle, September 13, 2006, 21:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolle

Nu beschikbaar versie 1.2 voor de video (5G) iPod. Nu eindelijk met gapless playback!

Te krijgen door itunes 7.0 te installeren en dan je iPod te syncen.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Primare

Maar je wilt toch niet alle nummers in elkaar laten overlopen? Kan je nu kiezen welk album wel en welke niet?
Hoe werkt dat...enig idee?
Primare SP31  DVD30  A30.5MK2 | Kef reference 201 | Velodyne HGS-10 | Quadraspire Q4 reference | MIT Terminator 2 | Abbey Road Monitor Air interconnections

ajbeefde

Quote from: Primare on September 19, 2006, 14:33:09
Maar je wilt toch niet alle nummers in elkaar laten overlopen? Kan je nu kiezen welk album wel en welke niet?
Hoe werkt dat...enig idee?

even kijken/proberen en dan weet je het..... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Primare

Blijkbaar niet....kan nergens vinden waar ik het per album kan instellen. Hulp is welkom mocht het wel kunnen......
Primare SP31  DVD30  A30.5MK2 | Kef reference 201 | Velodyne HGS-10 | Quadraspire Q4 reference | MIT Terminator 2 | Abbey Road Monitor Air interconnections

Nosoforos

Maar volgens mij analyseert het programma welke muziek moet doorlopen. Niet alles wordt zomaar aan elkaar geplakt. Het werkt erg goed moet ik zeggen, met wat losse klassieke nummers die ik heb. Die hoor ik nu vloeiend als 1 nummer.

Marcel_T.

Ik heb het idee dat I-Tunes 7 mp3's wat minder stabiel afspeelt op m'n pc. Dat was in de vorige versies een stuk beter.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ajbeefde

Quote from: Marcel_T. on October  9, 2006, 13:30:19
Ik heb het idee dat I-Tunes 7 mp3's wat minder stabiel afspeelt op m'n pc. Dat was in de vorige versies een stuk beter.

hm...moet zeggen dat ik best wel tevreden ben met deze versie..... heb je de de nwe update ook al geinstalleerd?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marcel_T.

Quote from: ajbalmere on October  9, 2006, 15:59:40
hm...moet zeggen dat ik best wel tevreden ben met deze versie..... heb je de de nwe update ook al geinstalleerd?

Versie 7.0.1.8. Nummer slaan regelmatig over, processorbelasting naar 100%. Verder niks geïnstalleerd sinds de update, dus daar ligt het niet aan.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ajbeefde

Quote from: Marcel_T. on October  9, 2006, 21:15:00
Versie 7.0.1.8. Nummer slaan regelmatig over, processorbelasting naar 100%. Verder niks geïnstalleerd sinds de update, dus daar ligt het niet aan.

Vreemd, heb ik totaal geen last van....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marcel_T.

Idd vreemd, hier is het erg irritant. I-Tunes is wel m'n favo mp3 speler. Hopelijk wordt het in volgende versies nog opgelost.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

AppleMies

#10
Quote from: Primare on September 19, 2006, 20:11:20
Blijkbaar niet....kan nergens vinden waar ik het per album kan instellen. Hulp is welkom mocht het wel kunnen......

iTunes 7.0 ondersteund weergave instellingen onhouden per bron.  Kun je aanvinken.  Zie plaatje.


gr
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote from: Nosoforos on September 20, 2006, 09:31:15
Maar volgens mij analyseert het programma welke muziek moet doorlopen. Niet alles wordt zomaar aan elkaar geplakt. Het werkt erg goed moet ik zeggen, met wat losse klassieke nummers die ik heb. Die hoor ik nu vloeiend als 1 nummer.

Selecteer het gehele album (alle nummers) en dan Appletje+i (Windows vermoedelijk Cntrl+i) en dan vink je aan "aanéénsluitend album" JA

gr
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Marcel_T.

iTunes 7.0.2, derde update in korte tijd
Lars Pasveer
01 november 2006

Apple heeft een nieuwe versie van iTunes uitgebracht. In de summiere beschrijving die het bedrijf over de update geeft, wordt enkel gerept over 'een keur aan stabiliteits- en prestatieverbeteringen'.

Ook is iTunes 7.0.2 geschikt voor de tweede generatie iPod Shuffle. Versie 7 introduceerde diverse nieuwe functies, waaronder CoverFlow, de mogelijkheid om door de muziekbibliotheek te bladeren via de albumhoezen.

Na een installatie waaraan geen eind lijkt te komen, toont iTunes 7 als een opgeruimde muziekspeler waarbij Apple subtiel aan de vormgeving heeft gesleuteld. Gek genoeg wil iTunes dat we Outlook afsluiten om de installatie af te ronden.

Bij het opstarten vraagt iTunes of het alle albumhoezen moet ophalen die het aan uw muziek kan koppelen. Er zijn helaas veel nummers in onze bibliotheek die geen hoesje hebben gekregen. Cover Flow was een losstaand programma, maar Apple kocht onlangs de software en alle intellectuele eigendommen, om het vervolgens in iTunes 7 te integreren.

Ook nieuw in iTunes is 'aaneensluitend afspelen'. Daarbij verdwijnt de irritante pauze tussen nummers als deze nooit de bedoeling was, zoals bij mix-cd's of sommige klassieke werken. Sony's Sonic Stage moet in iTunes zijn meerdere erkennen, maar bood deze optie al jaren.

Films zijn pas volgend jaar voor Europese consumenten beschikbaar. Filmdownloads en compatibiliteit met nieuwe iPods zijn eigenlijk de belangrijkste reden voor de komst van iTunes 7.

Versie 7.0.2 verhelpt volgens Apple problemen rond stabiliteit en snelheid. Versie 7.0 en 7.0.1 blijken voor veel mensen problemen te geven. Er zijn op diverse fora klachten over krakende audio, onverwachte crashes en andere eigenaardigheden. Het is afwachten of in dit geval driemaal scheepsrecht is.

Windows 2000 of XP, Mac OS X versie 10.2.8 of hoger

Op filmdownloads moeten we nog wachten, maar de rest van de vernieuwingen is interessant genoeg om naar versie 7 te upgraden. Lees eerst ervaringen van anderen, voor u de sprong waagt.


Bron: http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=62344
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Francisco

Het zal wel een suffe vraag zijn die hier niet thuishoort maar....
Is het mogelijk om mp3's via itunes in je ipod te zetten en dan b.v. op een andere computer uit je ipod te halen en daarop de harde schijf te zetten.

Ik gok dat je alleen nr's op je ipod kunt zetten of van je ipod verwijderen maar niet overdragen :-X
Dat zou ik namelijk wel weer zo'n apple streek vinden.

Durk

daar zijn toch losse programmaatjes voor?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Bolle

Quote from: Francisco on January  8, 2007, 22:30:01
Het zal wel een suffe vraag zijn die hier niet thuishoort maar....
Is het mogelijk om mp3's via itunes in je ipod te zetten en dan b.v. op een andere computer uit je ipod te halen en daarop de harde schijf te zetten.

Ik gok dat je alleen nr's op je ipod kunt zetten of van je ipod verwijderen maar niet overdragen :-X
Dat zou ik namelijk wel weer zo'n apple streek vinden.

ik heb zelf sharepod geinstalleerd. Een klein programmatje (.exe file) wat je op je iPod zelf zet. Vervolgens kan je de iPod aansluiten op een willekurige andere PC (mits je de kabel hebt natuurlijk) en sharepod laten lopen vanaf de ipod, en dan kan je overzetten. Je hebt dus geen additionele software op de PC waar je de muziek naar wil installeren.

Let op:
*Alleen voor Windows
*Als er op die andere PC als itunes staat even instellen dat ie niet meteen automatisch gaan syncen als je aansluit, voor je het weet is je eigen iPod leeg en gevuld met muziek van die pc

Met google vindt je sharepod zo.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Francisco