Uitleg NFS voor 3800/MB100/MB200

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2006, 09:28:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

steelfixer1

Tja,volgens mij heb ik niets gemist...

AVG virusscan uitgezet;firewall uitgezet.
Zal alles nog eens opnieuw installeren.

Nogmaals:ik draai xp home nl editie.

Patrick
Patrick

J.A.F._Doorhof

Ik draai pro SP2 maar dat mag toch niet uitmaken, aangezien NFS een apart programma is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

steelfixer1

Had ik misschien de mb200 rechtstreeks via de pc-usb input op de pc moeten aansluiten?
Hij staat nu in een andere ruimte op het netwerk met een netwerkkabel aangesloten.
Patrick

jaco

Je zou ook een USB HD eraan kunnen hangen, daar is ook vanaf te sreamen. Dan hoef je niet de MB in dezelfde ruimte als je PC te hebben.
Ik heb altijd de interne HD gevuld aan de PC, en daarna weer op de projector aangesloten.
Daarna ben ik net zoals Frank overgegaan naar een hardware NFS server, en dat bevalt beter.

steelfixer1

Ik heb een Lacie 500gb aan de MB200 gehangen,maar dat ding maakt zo'n herrie :(
Het leek me erg handig om rechtstreeks vanaf m'n pc te streamen.Bovendien hoort het gewoon te werken... >:(.
Patrick

jaco

Ik heb het wel werkend gehad met XP pro SP2. Wellicht leunt de Unix Services toch wel op Microsoft Client for Networking ? Als je dat niet aan kunt zetten in de Home edition heb je wellicht een probleem. Ik kan me vaag herinneren dat op het PMS forum ergens staat hoe je dit onder XP home kon patchen.

steelfixer1

Patrick

steelfixer1

Is dit ok?
Patrick

steelfixer1

en deze?
Patrick

steelfixer1

en nog meer.
Patrick

steelfixer1

en deze
Patrick

steelfixer1

Patrick

steelfixer1

Patrick

J.A.F._Doorhof

De wachtwoorden twijfel ik over, volgens mij moet je geen wachtwoorden gebruiken, maar het is een tijd geleden dat ik het via de PC heb geconfigureerd dus kan je daar niet zo in detail mee helpen.

Als het via Samba werkt heb je blijkbaar bekabelingen etc. goed dus dan moet het ergens in wat kleins zitten.
Post voor de zekerheid deze ook even op het PMS forum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

newday

de Netcenter is bij Western Digital nu zo te zien vervangen door de My Bookâ„¢ World Editionâ„¢.

http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=278

Qua prijs ook een stuk gunstiger: 500 GB voor iets meer dan €200.

Ik neem aan dat er nog niet iemand deze op de PMS geprobeerd heeft  ???

svmnb

Uit het verhaal over hacken voor installatie, maak ik op dat dit alleen geldt voor een XP home versie.
Met XP Pro SP2 US versie, kan ik dit overslaan?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

edwinvh

Quote from: newday on March 26, 2007, 13:07:10
de Netcenter is bij Western Digital nu zo te zien vervangen door de My Bookâ„¢ World Editionâ„¢.

http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=278

Qua prijs ook een stuk gunstiger: 500 GB voor iets meer dan €200.

Ik neem aan dat er nog niet iemand deze op de PMS geprobeerd heeft  ???


Ik zit ook te denken aan deze HD.
Heeft iemand inmiddels al ervaring met deze HD ?

Jiri

Quote from: edwinvh on April 26, 2007, 21:14:11
Ik zit ook te denken aan deze HD.
Heeft iemand inmiddels al ervaring met deze HD ?


Ik heb er 2, al een hele tijd.
Maar als je op een mac werkt krijg je ze niet aan de praat op de MB200.
@ FrankD
Bestaat er niet een stap voor stap tutorial specifiek voor de WD en de MB200 via NSF?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

Het is niet moeilijk, het kan eigenlijk niet misgaan.
Je moet NFS aanvinken en een naam geven en daarna de share aanmaken op de MB200.

Waar gaat het mis ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 11, 2008, 18:44:49
Het is niet moeilijk, het kan eigenlijk niet misgaan.
Je moet NFS aanvinken en een naam geven en daarna de share aanmaken op de MB200.

Waar gaat het mis ?

Ik weet het niet meer precies, ik heb het een jaar geleden opgegeven. Gewoon gestopt met proberen.
Waar kan ik NFS aanvinken dan? In software? Op de mac?
Heb Samba wel aan de praat gekregen. Maar uiteindelijk liep de MB200 zo vast, dat jij m moest resetten met een firmware upload.
Daarom zou een stap voor stap tutorial (met screenshots) wel makkelijk zijn.  ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

Ik heb totaal geen ervaring met Mac's sorry.

De NFS functie zit bij de WD in de "toen" nieuwe firmware en was gewoon direct zichtbaar in de web interface.

Daarna was het een naam geven voor de share en toen delen op de MB200.

Voor mij was dit:
/shares/Main/HD

Mijn share heet Main en de map HD.
De /shares moet ervoor bij de WD.

En natuurlijk je IP nummer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

Ok, ik heb nu windows XP pro geinstalleerd op mijn macbook pro..
Hoe nu verder te gaan?
Moet ik de MB200 of juist de WD netcenters met een webbrowser benaderen?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

De WD benaderen.
En dan de NFS aanvinken.
Niet te moeilijk denken het is echt kipsimpel :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

Ok Sorry hoor

Maar ik ben echt een windows anafabeet. Hoe benader ik de WD in Windows?  :-X :-[
De pc is verbonden met een hub, waar ook weer de WD's op zijn aangesloten via UTP.
Op de mac, zijn ze direct zichtbaar in mijn netwerk lokaties, maar hoe zie ik ze in Windows?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de windows versie.
Het makkelijkst is gewoon de internet explorer op te starten en het ipnummer in te voeren.
OF
De bijgeleverde software installeren van de WD het kan op beide manieren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview