Uitleg NFS voor 3800/MB100/MB200

Started by J.A.F._Doorhof, September 12, 2006, 09:28:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

newday

hi,
zijn hier nog netwerkgoeroe's die mij kunnen helpen.
Ik ben de NFS nu aan het uitproberen in m'n netwerkje (2 PC's met XP Professional) maar het lukt nog niet zo.
De hele bovenstaande guide doorlopen en twee keer gecheckt op beide PC's  :(

Zowel dhcp als static IP adres op de MB200 geprobeerd (adres 192.168.1.33).
Via ping op mijn PC kan ik ook de MB200 zien, en andersom zie ik op de MB200 ook de PC's via Samba (verder geen directories maar alleen de PC naam, is er ook nog een handleiding hoe je de PC voor samba moet instellen ?).

Bij folder heb ik zowel test als /test geprobeerd (NFS sharename is test).
Ik heb het adres van de PC 192.168.1.35 opgevuld met 0: 192.168.001.035

De Windows firewall heb ik al uitgeschakeld.

Als ik in de MB200 de NFS gegevens invoer is de melding: NFS Server has not been found.
Van wat ik gelezen heb lukt dit bij de meeste wel, maar komen daarna pas eventuele problemen (lege folders e.d.)

Ik heb wel NL XP-versie dus bij guest heb ik gast gekozen, maakt dat nog iets uit ?
Ook de gast account heb ik geactiveerd.

Misschien zie ik iets heel stoms over het hoofd ???
iemand ??

hifiman

Quote from: newday on December  8, 2006, 11:40:24

Ik heb het adres van de PC 192.168.1.35 opgevuld met 0: 192.168.001.035
Dit mag zowiezo al nooit! Het adres wordt dan door veel IP stacks als octaal ipv decimaal geintepreteerd.

newday

ik bedoel de opgave in de MB200 van het PC IP-adres (NFS Setting)
je kan hier niet anders dan opgeven in groepen van 3 cijfers  ???


jaco


newday

ok, samba lijkt nu iig te werken  :) (sommige folders wel, andere nog niet, zal wel ergens een vinkje zijn)
had te maken met aanvinken van "eenvoudig delen van bestanden gebruiken" (onder extra-mapopties-weergave).

morgen maar weer verder met NFS deel, hopelijk heeft het ook iets met deze setting te maken ...

hifiman

Quote from: newday on December  8, 2006, 11:53:46
ik bedoel de opgave in de MB200 van het PC IP-adres (NFS Setting)
je kan hier niet anders dan opgeven in groepen van 3 cijfers  ???


Sorry, ik ben nog op zoek naar de klepel  :-[

newday

toch nog even geprobeerd en ...  ;D het werkt  ;D
Blijkbaar is het ook voor NFS nodig Simple File Sharing in te schakelen.
Waarschijnlijk nog niemand tegen aan gelopen omdat Samba meestal al is ingesteld.
Ik was gelijk met NFS begonnen omdat dat sneller is (is idd een stuk sneller).
Audioloog en jaco iig bedankt voor het meedenken !



jaco

Mooi, ik had inderdaad file sharing al aan staan ja omdat ik ook eerst samba geprobeerd heb. Ik gebruik tegenwoordig een losse NFS server (WD netcenter)

MrG

Hallo Jongens,

Ik ben ondertussen ook aan het prutsen met de NFS server. Alles werkt. De MB200 ziet de mapjes en ik heb ook geen probleem met het openen van films. Alleen dan gebeurd het. Op het moment dat de film start gaat mijn PC rebooten. Ik heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft rebooten. Er zit zelfs een schoone installatie op.

Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen, dus alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.

Groeten Gijs
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jaco

Gijs, kijk eens op het PMS forum, ik herinner mij vaag dat iemand anders ook dit probleem had. Wellicht staat er ook wel een oplossing in die thread.

MrG

klopt idd.

Er staat een melding met soortgelijke storing, maar helaas geen oplossing. Dus laat jullie gedachte er maar even overheen gaan, want iedere hulp is welkom.

Ik heb wel mijn CPU overklokt, maar daar kan het volgens mij niets mee te maken hebben.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Alstublieft heren.

Alle hulp is welkom. De PC blijft rebooten. Zelfs nadat ik in de BIOS alles op default heb gezet. Daar ligt het dus echt niet aan.
Ik maak geen gebruik van een GigE dus ook het Jumbo Frames verhaal helpt me niet. Mijn PC loopt verders rocksteady. Heb ondertussen 24 uur een stresstest (Hyperthreading) en is ook die test glansrijk doorgelopen.

Ik ga morgen nog even proberen wat er gebeurd als ik terugga naar een oudere Firmware, maar ik ben bang.

Laat maar wat horen.

Groeten G
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

#13
Nog steeds hetzelfde probleem met deze foutcode:

Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

Check eens je instellingen voor firewall en het windows systeem dat processen afsluit, ben even de naam kwijt (roep het zo vaak door de weeks, aaargh).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

firewall staat niet meer aan. Het andere programma ken ik niet?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Probleem is opgelost. Het was Norton 206 die dus niet samen wilde werken met de serversoftware. Na deïnstallatie werkte alles zoals het hoort. Ben nu overgestapt op McAfee en vooralsnog geen problemen.

Gelukkig, nu alleen nog wachten op een update zodat je ook je interne harde schijf kunt benaderen vanaf de pc.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

Jawel, want ik heb geen ruimte meer op de HD's van de computer (1 terra +) Dus ik kan de schijfruimte van de MB200 zeer goed gebruiken. Anders moet ik externe HD aan gaan schaffen want ik heb geen slots meer over op mijn Moederbord. En het is iets makkelijker om de softwareupdates te doen.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

Daar hebben we wel een oplossing voor :D
We verkopen al een tijdje addonics materiaal, één kaart in je PC met 2 externe SATA poorten.
Dan extern een behuizing waar 5 HDD's inkunnen die via een portmultiplier via 1 kabel naar je PC lopen.
Werkt als een speer :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

steelfixer1

Quote from: newday on December  8, 2006, 23:17:03

Blijkbaar is het ook voor NFS nodig Simple File Sharing in te schakelen.
Waarschijnlijk nog niemand tegen aan gelopen omdat Samba meestal al is ingesteld.
Ik was gelijk met NFS begonnen omdat dat sneller is (is idd een stuk sneller).





Waar vind ik "simple file sharing"?

Patrick
Patrick

J.A.F._Doorhof

In de genoemde link word de download link gegeven voor de microsoft oplossing.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview