7 pins line in/out ?

Started by Fatalfelix, September 11, 2006, 15:30:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fatalfelix

Heb op m'n slaapkamer een B&O Beocenter 9500 staan. Nou was ik laatst eens naar de aansluitingen aan het kijken en toen zag ik een 7 pins line in/out. Ik vroeg me dus af of je daar een eindamp op zou kunnnen aansluiten of (vul hier wat anders in). Nou haalde ik het beschermklepje met pinnetjes uit de line in/out en toen kwam er geen geluid meer uit de speakers. Toen ik het klepje met pinnetjes weer terug had gedrukt deden ze het wel weer gewoon. Vandaar dat het er dus op lijkt dat je het apparaat daarmee kan aansluiten
op een eindversterker oid. Kon overens niks vinden in de gebruiksaanwijzing en op internet werd ik ook niet veel wijzer maar vroeg me dus gewoon af wat ik met die aansluiting kan.

Hier nog wat plaatjes van de input die ik bedoel en hij bijpassende dopje

beetje wazige afbeelding van ut dopje. onder het dopje kun je ook heel vaag de 7 gaatjes zien zitten.


de input met het dopje erin


en het apparaat zelf


Mvg Rogér
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Yoda2005

Ik zie dat je deze vraag ook hebt gesteld op tweakers.net en dat daar al enige suggesties/antwoorden
zijn gegeven, ben je er inmiddels al uit?

Fatalfelix

#2
Quote from: Yoda2005 on September 13, 2006, 16:09:06
Ik zie dat je deze vraag ook hebt gesteld op tweakers.net en dat daar al enige suggesties/antwoorden
zijn gegeven, ben je er inmiddels al uit?
nee nog niet want diegene bedoelde de 7 pins ingang voor de tv die er ook nog opzit. Ben er dus nogsteeds niet uit wat ik precies op die line in/out kan aansluiten. Dus als iemand weet of ik hier een buizeneindversterker oid op kan aansluiten dan hoor ik het graag
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Deleted member

Het zal geen standaard aansluiting zijn maar een 'proprietary' aansluitng van B&O. Je kunt denk ik het beste de pinlayout navragen bij de fabrikant of leverancier. En anders kun je met een multimeter gaan meten en op zoek gaan naar de pin die een variabele uitgangsspanning geeft wanneer je het volume varieert. Maar goed dan moet je nog een connector zien te fabriceren die er in past of een kabel met de connector aanschaffen natuurlijk.

Het feit dat 'ie het zonder dop niet doet geeft wel aan dat er gechecked wordt of er een juiste aansluiting is gebruikt. Waarscijnlijk worden er gewoon twee pinnen kortgesloten. Kun je in/aan de dop niet zien welke dat zijn?

Fatalfelix

Quote from: Antoine on September 13, 2006, 17:57:44
Het zal geen standaard aansluiting zijn maar een 'proprietary' aansluitng van B&O. Je kunt denk ik het beste de pinlayout navragen bij de fabrikant of leverancier. En anders kun je met een multimeter gaan meten en op zoek gaan naar de pin die een variabele uitgangsspanning geeft wanneer je het volume varieert. Maar goed dan moet je nog een connector zien te fabriceren die er in past of een kabel met de connector aanschaffen natuurlijk.

Het feit dat 'ie het zonder dop niet doet geeft wel aan dat er gechecked wordt of er een juiste aansluiting is gebruikt. Waarscijnlijk worden er gewoon twee pinnen kortgesloten. Kun je in/aan de dop niet zien welke dat zijn?

ik kan aan de dop wel zien welke er worden kortgesloten maar zal morgen wel ff naar de leverancier bellen om te vragen wat ik er nou mee kan want het zou mooi zijn als ik daar een buizeneindamp aan zou kunnen hangen.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough