Iets filemaker pro's 8igs maar dan gratis en makkelijk?

Started by SiR-ROUND, August 2, 2006, 12:23:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Hoi, ik ben opzoek naar een oplossinkje voor opt werk. We hebben een verhuurafdeling die per dag op losse vodjes een overdracht schrijft. Dit moet ook digitaal kunnen. Zodat we er iets in terug kunnen vinden.

En verder moet de planning er ook in kunnen om dingen ver van te voren ook iets in de agenda te kunnen zetten (bv onderhoud).

Ik vind een xll sheetje iets te makkelijk en bovendien zou je dan te veel tabbladen krijgen.

Ik zoek dus gewoon iets simpels, het liefst met een template die makkelijk te wijzigen is.

Do the Xperts have any idea?

Alvast bedankt!

WubboZ

Euhhh, ik denk dat je dit soort dingen beter ergens anders kunt vragen, dit blijft een HT-forum, en geen ik-gebruik-een-waardeloze-oude-op-papier-administratie-methode-voor-kleine-verhuur-afdelingen-en-wil-graag-iets-nieuws-en-het-moet-nog-gratis-zijn-ook-forum :P

+ dat de topic titel niet veel mensen aan zal spreken
+ op dit forum kan je deze vragen wel proberen te stellen, maar ik wed dat er wel betere fora zijn (in de catagorie beginnend/klein zakelijk (een forum over het beginnen van een bedrijf), of een 'administratie' forum (mocht dat bestaan ::))
+ voor niets gaat alleen de zon op. er is tegenwoordig al een hoop opensource, en ja daar zitten ook een paar goede applicaties tussen die hun betaalde versie verslaan, maar voor de meeste software geldt nog steeds dat het betaalde gewoon het beste werkt.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Jimmy Conway

::)  Gefrustreerd?

Misschien iemand een oplossing voor SiR-ROUND?
Ben er ook wel benieuwd naar.




Erik

Wordt wel erg lastig met zo'n kort omschreven functioneel ontwerp.
Koop anders een boek, iets als "leer acces in 24 uur" dan maak je zo iest simpels.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

WubboZ

Quote from: Jimmy Conway on August  2, 2006, 23:42:24
::)  Gefrustreerd?

Mwoa :-[
Het is meer dat het mij een beetje zinloos is om hier zoiets te vragen. Een goede tip misschien: zoek in de telefoongids een klein verhuurbedrijfje (klein bedrijf met verhuur), bel die op en knoop een leuk praatje aan en vraag welke software ie gebruikt voor de administratie van zn verhuur. iig babbel even lekker met iemand die er ervaring mee heeft ;)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

SiR-ROUND

Nou ja zeg...

Algemene vragen PC heb ik al zo vaak misbruikt om iets uit te vinden (of te misbruiken wat een ander heeft uitgevonden).

Krijgen we nou dan?

Thanks Jimmy!

Ik ben geen ICT-r en ik heb ook geen zin in zwaar programmeren. Ik maak liever gebruik van kennis van anderen om mijn doelen te halen en problemen op te lossen.

Durk

wellicht is er iets dat goed integreerd met de bestaande administratie?

Anders kun je op softwarepakketten.nl wel op zoek gaan naar software wat aan je eisen voldoet.

Ik neem aan dat de volgende zaken ook wel makkelijk zijn:

-facturering
-bezettingsoverzichten c.q. leegstandsoverzichten

gr

Dirk
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

SiR-ROUND

Thx... Op het bestaande systeem kunnen we niks aansluiten en het hoeft ook niet daarmee samen te werken(Prompt). Het moet iets heel eenvoudigs zijn. Meer een log dan wat anders. Zucht...

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

SiR-ROUND

Yup. Dag tot dag overdracht + mogelijkheid tot inplannen/opmerkingen in de kalender. En de kalender is een must.

Vanuit die kalender moet er een blad zijn waar o.a. diverse camerasets op gezet kunnen worden. Het is eigenlijk gewoon een kleine digitale papiervervanger.

SiR-ROUND

Zelf aan het kloten geslagen met filemaker pro 8 demo. Jemig wat ben ik toch geen wiz.

Ik weet wat ik wil, maar het duurt me veel te lang om iets te krijgen.

Iemand ervaring met dat progje.


SiR-ROUND

Nope, helemaal niks, te lastig en acces ook.

Dus waarom niet het goede oude EXCEL?

Er zijn kalenders te vinden, maar nu nog een doubleklikfunctie op een dag met daarin weer een excelsheetje zoals waar we al mee werken?

Iemand?

Met?

Verstand?

Van?

Computers?

Please?