Zekeringen van Rotel RA-980BX branden steeds door....

Started by Audiolove, September 10, 2006, 14:01:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiolove

Wie zou ons kunnen vertellen waar dit aan ligt?

De set draait dus met de Roel, Klipsch RB-25 speakers. We hebben nu een aantal malen de zekeringen vervangen, maar steeds wanneer we wat harder draaien slaat de boel stuk.

Wijx wondere wereld

in ieder geval niet de zekering vervangen want dan maak je meer stuk. Een zekering klapt er niet zomaar uit!
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Audiolove

Dat snappen we, maar zolang je de zekering niet vervangt en hij is wel kapot, dan doet ie het nooit weer, wat wij willen weten is waardoor die zekering doorbrand. Als dat opgelost is, hoef je de zekering ook niet te vervangen.....

Wijx wondere wereld

heb je het al opgeschroefd? Doorgebrande weerstanden, bolle condensatoren, slechte contacten of iets?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Audiolove

Zo te zien is daar niets aan de hand. Mogelijk toch een geval van dat de versterker zijn maximum bereikt heeft, op het moment dat je hem dan harder zet, wordt de boel ook nog warm....

PeterPan

Gebruik je uitzonderlijk lange kabels? Misschien relatief dunne kabels? Hoe zit het met je voeding? Veel stekkerdozen in serie? Heb je al eens gemeten aan je spanning, misschien is de spanning wat laag?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Wijx wondere wereld

maar de klachten kwamen eerst niet voor neem ik aan?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

dre73

met het steeds vervangen van de zekering richt je alleen maar meer schade aan,het wordt tijd voor een bezoek aan de dokter ben ik bang voor :-\
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Incognito

Wat je het meest hoort met versterkers waarvan de beveiliging aanslaat (of de zekeringen eruit klappen), is dat ze kortsluiting maken in de luidsprekerbekabeling. Als je op een laag niveau speelt is deze sluiting nog niet sterk genoeg om de versterker eruit te doen klappen, bij een hoger niveau wel... Ik zou dus zeggen, loop even je speakerkabel na; even een voor een je speakers op je versterker aansluiten en kijken wanneer hij eruit klapt.

Succes!

mave

Je kunt bellen met Hanex Service. het is een bekend probleem bij Rotel dat ze volgens mij onder garantie herstellen.
Succes !
Rotel RSX-1056, Naim Nait 5i, RDV-1060, Vincent CD-6, Paradigm Signature S2, Rel Stampede, Nordost Super Flatline Gold