Is het mogelijk een laptopscherm aan een andere computer te koppelen?

Started by -Freek-, September 10, 2006, 12:51:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb een oude laptop staan (uiteraard met een plat scherm :)). Ik gebruik een andere computer om op te werken, maar ik heb nu zo'n groot lomp scherm erop aangesloten  ;D. Zou het mogelijk zijn om het scherm van de laptop op mijn computer aan te sluiten zodat ik toch een plat scherm heb?

SpeedyAndré

Dat gaat niet zo makkelijk, het lcd zit op een vrij afwijkende manier op de videokaart van de laptop, met de videokaart van je pc krijg je die niet gekoppeld.
Wel zou je het beeld van de pc naar de laptop kunnen clonen via de s-video aansluiting, maar de kwaliteit zal niet al te best zijn als de laptop al een s-video ingang heeft  :-\
Ik gebruik nog wel eens Vncviewer om een pc via het netwerk remote te bedienen op m'n laptop, maar dan zit je wel met de verschillende resoluties waardoor je moet scrollen als de pc een hogere resolutie heeft.
Bewegend beeld (mediaplayer, dvd) kan je niet zien met een remote oplossing.
Een klein tft scherm (15 of 17") kost tegenwoordig niet veel meer.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

-Freek-

Ok, bedankt voor je antwoord. Dat wordt dus een goedkoop TFT'tje :).

oud_account_1

Quote from: JKI on September 10, 2006, 12:51:09
Ik heb een oude laptop staan (uiteraard met een plat scherm :)). Ik gebruik een andere computer om op te werken, maar ik heb nu zo'n groot lomp scherm erop aangesloten  ;D. Zou het mogelijk zijn om het scherm van de laptop op mijn computer aan te sluiten zodat ik toch een plat scherm heb?
Ja, dat kan.
Er is een tooltje voor waarmee je via een netwerk je laptop scherm als 2e scherm kunt gebruiken op je pc.
Hoe dat stukje software heet weet ik niet meer, maar met google zou je het wel moeten kunnen vinden.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Tube-freak

Met sommige laptops kan het wel.  Volgens mij die dingen van IBM kunnen het (Ja ik weet het ze zijn niet van IBM maar hun logo staat erop, blablaba).  Maar het kan in elk geval meestal niet standaard met elke laptop.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

astrobart

Quote from: squadra on September 10, 2006, 13:38:36
Ja, dat kan.
Er is een tooltje voor waarmee je via een netwerk je laptop scherm als 2e scherm kunt gebruiken op je pc.
Hoe dat stukje software heet weet ik niet meer, maar met google zou je het wel moeten kunnen vinden.

je kan zelfs meerdere laptops gebruiken als 1 grote desktop als ik mij goed kan herinneren, ;D