...wat UPC me nou weer flikt???

Started by DA BoSS, September 8, 2006, 17:50:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ajbeefde

Quote from: DA BoSS on September 12, 2006, 07:51:40
Mede wegens jullie feedback( :D) heb ik die UPC box toch maar eens aangesloten.
Maar 't werkt niet zo lekker bij mij:

-zwarte balken boven en onder in beeld (itt kabel)
-artifacten (blokjes in beeld die 'blurry' zijn)
-het gewone kabel beeld lijkt me scherper op mijn tv (of minstens even scherp)

Vervelendste van alles is dat ie regelmatig dienst weigert: box aan maar het lukt hem niet beeld te tonen ???
Soms helpt 't als ik de stekker even uit die box trekt, soms helpt ook dat niet...

nouja, ik heb nog 5 1/2 maand gratis proberen over ;D


hm... vreemd..... in het prille begin, november 2005, zag je nog wel eens de blokjes in het beeld.... maar tegenwoordig helemaal niet meer.....
heb je de instellingen gedaan voor je tv, breedbeeld, lcd of 4:3? 
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

#26
ik heb gewoon een 4:3 tv en ben nog nergens in de instellingen gedoken...
bedoel je op mijn tv of in die box ergens?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Dru

#27
Quote from: DA BoSS on September 12, 2006, 07:51:40
Mede wegens jullie feedback( :D) heb ik die UPC box toch maar eens aangesloten.
Maar 't werkt niet zo lekker bij mij:

-zwarte balken boven en onder in beeld (itt kabel)
-artifacten (blokjes in beeld die 'blurry' zijn)
-het gewone kabel beeld lijkt me scherper op mijn tv (of minstens even scherp)

Vervelendste van alles is dat ie regelmatig dienst weigert: box aan maar het lukt hem niet beeld te tonen ???
Soms helpt 't als ik de stekker even uit die box trekt, soms helpt ook dat niet...

nouja, ik heb nog 5 1/2 maand gratis proberen over ;D


Waarschijnlijk moet nog even de nieuwe software (2.07 uit m'n hoofd) doorkomen. Dit gebeurt vanzelf als je de box gewoon aan hebt staan.
Heb je al bij de instellingen gekeken? Daar kan je 16:9 selecteren.

ajbeefde

Quote from: DA BoSS on September 12, 2006, 14:32:08
ik heb gewoon een 4:3 tv en ben nog nergens in de instellingen gedoken...
bedoel je op mijn tv of in die box ergens?

op de box, in het menu, instellingen.....

en jawel, misschien is de software nog niet op het juiste level..... zou automatisch wel zo moeten zijn.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

#29
Quote from: ajbalmere on September 12, 2006, 14:36:17
op de box, in het menu, instellingen.....

en jawel, misschien is de software nog niet op het juiste level..... zou automatisch wel zo moeten zijn.....
thx, ga vanavond eens de instellingen induiken ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jaco

Die van mij verteld me alleen dat het nog 15 minuten duurt voordat ik kan kijken. (al dagen lang)
Ik kan wel kiezen met een kleur toets en kom dan in een menu waar ik allerlei extra pakketten kan kiezen

Maar ho maar dat ik iets van de standaard kanalen te zien krijg. Ik ben niet van plan iets extra's te kiezen voordat ik de kwaliteit beoordelen kan. Vanavond maar eens met UPC bellen.

Komt allemaal nogal suf over.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

DA BoSS

Quote from: jaco on September 12, 2006, 16:28:28
.......Vanavond maar eens met UPC bellen........

Komt allemaal nogal suf over.

a raison de 10 eurocent per minuut....
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Erik

QuoteDe kabelmaatschappij UPC ergert met haar verkoopmethoden niet alleen veel abonnees, maar ook een groot deel van de Tweede Kamer. Staatssecretaris Van Gennip wil in een gesprek met bedrijven en Consumentenbond komen tot afspraken over wat wel en wat niet door de beugel kan.

UPC stuurt haar klanten zogeheten mediaboxen, waarmee ze gedurende een halfjaar gratis digitale televisie kunnen ontvangen. In die tijd worden ze telefonisch benaderd met de vraag of ze na dat halfjaar een hoger abonnementsgeld willen betalen voor de digitale signalen.

De PvdA pleitte in het vragenuurtje zelfs voor een "weggooirecht", omdat mensen nooit om een mediabox hebben gevraagd. Volgens Van Gennip is het echter de vraag of ze daar geen problemen mee krijgen, als ze akkoord zijn gegaan met de ontvangst van de mediabox.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

brtram

Het halfjaar gratis proberen, slaat alleen op het standaardpakket.

Als je het uitgebreidere digitaal pakket neemt, of extra betaalzenders zoals Film1 en Sport1 moet je dit deel wel direct betalen.

Een ander UPC addertje, wanneer een breedbeeld uitzending concureerd met bv hun betaalzender Sport1 of hun beruchte HD kanaal, zijn ze niet te beroerd dit naar 4:3 te verknippen. Zoals tijdens het afgelopen WK gebeurde met BBC en ARD.

donaldk

Quote from: angel1978 on September  8, 2006, 18:45:49
Ongevraagde toezending UPC Mediabox

U krijgt de UPC mediabox ongevraagd toegezonden! Omdat u daarmee door de postbode overvallen wordt, nemen veel mensen de box gewoon aan. Beter is deze gewoon te weigeren! U kunt hem zelf kosteloos aanvragen als u het daadwerkelijk wilt hebben. Indien u hem toch aanneemt tekent u voor ontvangst (verder tekent u nergens voor). Het burgerlijk wetboek BW7:7 (boek7 artikel 7) is hier heel duidelijk over. BW7:7 betekent dat als je ongevraagd wat toegestuurd krijgt je dat artikel mag houden zonder te betalen of terug te sturen. Dit alleen indien je niet om toezending gevraagd hebt. Duidelijk dus, je mag er mee doen wat je wilt. Dit wordt ondersteund door professor J. Kabel, specialist in het recht van commerciële informatie aan de universiteit van Amsterdam. Wat vervelend is, je kunt van UPC verwachten dat ze rekeningen gaan sturen voor het UPC digital abbonement. Daar is weliswaar geen juridische grond voor maar gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen. UPC zal uiteindelijk gewoon je TV afsluiten tot je betaald hebt. Lastig dus! Erg hinderlijk dat je dus actie moet ondernemen voor iets dat jij niet veroorzaakt hebt. Als alle bedrijven dit zo zouden doen dan zouden we erg druk worden.

Omdat het bellen van de helpdesk 10ct per minuut kost en je eerst tijden bezig gehouden wordt voordat je een onwelwillende medewerker te spreken krijgt die het niet gaat oplossen heb ik dus een e- mail en fax gestuurd. Faxnummer: 020-7756724 en e-mail via webformulier en direct aan: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]. Ik heb verwezen naar BW7:7 en ze de mogelijkheid gegeven om het product binnen 1 week op te halen en dat door niet schriftelijk te reageren ze instemmen met mijn zienswijze op BW7:7.Tevens heb ik aangegeven dat alle kosten voor verwijdering (extra leging kliko op dag 7) voor hun rekening komen. Versturen is geen optie en er voor thuis blijven ook niet. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren:
1) Hij wordt opgehaald.
2) Hij wordt niet opgehaald.

lees verder op:  UPC Mediabox

Ik zie Bert al in een deuk liggen, LOL!

Was gistermiddag nog in het vragenuurtje, Van Gennip dacht dat het geen 'ongevraagde levering' betreft, ondanks dat o.a. de PVDA haar om een expliciete en eenduidige uitspraak vroeg, wilde ze ze niet toegeven dat consumenten gevrijwaard zijn van gedoe. Wel bleef ze herhalen dat UPC niet zonder expliciete uitspraak van de klant het tarief voor de nieuwe dienst in rekening mocht gaan brengen, ook afsluiten voor een andere dienst (analoge basispakket, bijvoorbeeld) zou een ongeoorloofde handelspraktijk zijn.

wil

Even een oud topic ophalen.

Ik blijk (ik?, zal wel een huisgenoot zijn geweest...  :dry: ) ooit die doos te hebben aangenomen. Inmiddels ben ik verhuisd, die doos is meeverhuisd en staat nog dichtgeplakt in de berging. Ik kijk dus nog steeds analoog en dat bevalt me prima. Ik was dus in de veronderstelling dat dat digitale abonnement in zou gaan vanaf het moment dat ik het zou gaan gebruiken! MIS!!! Kijk ik op mijn factuur, blijk ik per kwartaal gewoon 10,06 euro ex BTW te betalen  >:(

Ik heb nu dus twee vragen:

1. hoe zeg ik dit op!  :sneaky2:
2. hoe vorder ik de ongebruikte kwartalen terug. UPC moet weten dat ik dat nooit gebruikt heb.  >:(

hufters!


wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

celerontje

Decoder uit de doos halen, bakstenen en een hele boze brief in die doos doen en opsturen naar UPC!
Het zijn inderdaad hufters, het blijven hufters en ze vormen het ultieme voorbeeld van hufterigheid! :devil:

Desondanks kan je niet eeuwig analoog blijven kijken, maar UPC blijft een stelletje kl00tzakken!

Juridisch correcte oplossingen zijn niet van toepassing bij UPC, ga op je eigen gevoel af, zou ik zeggen! (zolang je het maar binnen de perken van het toelaatbare houdt, natuurlijk ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nahpets

Quote from: celerontje on June 28, 2009, 20:45:20
bakstenen

(zolang je het maar binnen de perken van het toelaatbare houdt, natuurlijk ;))

Jouw en mijn ideeën over toelaatbaar liggen mijlenver uit elkaar.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

celerontje

Quote from: Enno on June 28, 2009, 20:47:39
Jouw en mijn ideeën over toelaatbaar liggen mijlenver uit elkaar.
Wettelijk gezien, uiteraard. ;)
Want UPC kent geen enkele moraal, dus hoef je dat als consument naar hen toe ook niet hebben.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nahpets

Quote from: celerontje on June 28, 2009, 20:55:29
Wettelijk gezien, uiteraard. ;)
Want UPC kent geen enkele moraal, dus hoef je dat als consument naar hen toe ook niet hebben.

Jij gaat er van uit dat je een decoder kan verwisslen voor een baksteen en dat zoiets wettelijk gezien toelaatbaar is???? Ik weet niet vanaf welke planeet jij post maar hier op Aarde is dat zo'n beetje overal verboden.

Voor wat het 2e gedeelte betreft, wat niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

celerontje

Ehh, als je even terugleest mag je in dit geval met die decoder doen wat je wilt, dus wat is er dan ''juridisch gezien'' op tegen?

En wat dat 2e gedeelte betreft:
Wie de bal kaatst, kan 'm terugverwachten! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Quote from: celerontje on June 28, 2009, 20:45:20
Decoder uit de doos halen, bakstenen en een hele boze brief in die doos doen en opsturen naar UPC!
Het zijn inderdaad hufters, het blijven hufters en ze vormen het ultieme voorbeeld van hufterigheid! :devil:

Desondanks kan je niet eeuwig analoog blijven kijken, maar UPC blijft een stelletje kl00tzakken!

Juridisch correcte oplossingen zijn niet van toepassing bij UPC, ga op je eigen gevoel af, zou ik zeggen! (zolang je het maar binnen de perken van het toelaatbare houdt, natuurlijk ;))
Beetje relaxen Celerontje.
Let een beetje op je woorden ;) .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Akkoord, maar ik blij erbij dat er qua ''service'' weinig goeds over UPC te zeggen valt. (ik zeg niet over de diensten an sich, c.q. ''Als het goed werkt'')

Gelukkig heb ik niks met UPC te maken en dat wil ik ook nooit, ik zou er spontaan pokken, schurft en jeuk van krijgen! :devil: :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Gewoon doos openschroeven en de 220 aan de kast hangen zodat de eerste upc-er die hem test een flinke oplawaai krijgt!  ;D (geintje)

celerontje

Ehhh :hmmm:, juist ja... :o ???
Toch maar die bakstenen opsturen? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Quote from: celerontje on June 29, 2009, 00:00:40
Ehhh :hmmm:, juist ja... :o ???
Toch maar die bakstenen opsturen? :D

Bakstenen kosten porto, met geboobytrapte upc kasten kunnen we ze leren dat ze geen dozen moeten sturen naar onschuldige medelanders  ;D

celerontje

Maar een onschuldige werknemer elektrocuteren.... >:(

Je moet het probleem bij de interne bron aanpakken;
1. Wie bedenkt daar zoiets? >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Wie neemt er nu zoiets serieus  :threadclosed:  ;D